Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
YayınlayanOlcayto Basaran Değiştirilmiş 10 yıl önce
1
EĞİTİMDE DİKKAT VE MOTİVASYON
2
DİKKAT NEDİR?
3
William James’e göre dikkat: Zihnin aynı anda beliren nesne ya da düşüncelerden birini açık ve net olarak sahiplenmesidir.
4
Öğrenme öğretme sürecinde sunulan uyarıcıların farkına varılmasını, önemli öğelerin ayırt edilmesini ve işleme sürecine gönderilmesini en etkili şekilde sağlayan mekanizma dikkattir.
5
DİKKATİN YAPISI Genel Uyarılmışlık Hali SeçicilikYoğunlaşma
6
Genel Uyarılmışlık Hali Çevreye genel bir duyarlılık, farkında olma düzeyi ve uyarıcıları almaya hazır olma halidir.
7
Seçicilik Önemli ve amaca uygun özellikleri araştırarak çevreyi taramadır.
9
Yoğunlaşma Dikkati bir noktada yoğunlaştırma ve dikkati sürdürmedir.
11
Dikkatin uzun bir süre seçicilik görevini yerine getirmesi ve istenilen uyarıcılar üzerinde yoğunlaşması sürekli uyarılmasına bağlıdır. Bu uyarılmaların özelliği ve şiddetinde bir değişiklik olması gerekir.
12
Dikkati Etkileyen Faktörler Dış Faktörler İç Faktörler
13
Dış Faktörler Büyüklük
14
Dış Faktörler Şiddet: Yoğunluğu yüksek olan uyarıcılar daha çabuk algılanırlar. Yüksek ses, yoğun koku gibi benzer uyarıcılara göre dikkati yönlendirmede daha etkili rol oynarlar.
15
Dış Faktörler Renk
16
Dış Faktörler Parlaklık
17
Dış Faktörler Zıtlık
18
Dış Faktörler Değişkenlik Konuşan bir kişinin aniden durması, sesini yükseltmesi gibi mevcut uyarıcıların değişmesi ve mevcut hâllerinden farklılaşması dikkatin bu değişiklik üzerinde toplanmasını sağlar.
19
Dış Faktörler Hareket
20
İç Faktörler Bireyin beklentileri
21
İç Faktörler Bireyin geçmiş yaşantısı
22
İç Faktörler Bireyin ilgisi
23
İç Faktörler Bireyin ihtiyaçları
24
ÖĞRENCİNİN DİKKATİNİ NASIL ÇEKERİZ
25
Ders Başında Yapılan Dikkat Çekme Faaliyetleri
26
Genel uyarılmışlık hâli oluşturma
27
Beklenti oluşturma
28
Ders Süresince Yapılan Dikkat Çekme Faaliyetleri
29
Uyarıcıları basit ve sade kılma
30
Uyarıcıların yeni olmasına çabalama
31
Öğrencinin geçmiş yaşantılarıyla bağlantı kurmasını sağlama
32
Sorular sorma
33
Önemli bilgileri tekrar etme
34
Emir verici uyarıcıların kullanılması
35
Fiziksel ortamın özelliklerini düzenleme
36
Dikkat Eksikliği
37
Motivasyon Nedir?
38
Raffini (1993), öğrencinin ilgisini çekip onu öğrenme sürecine katabilme olarak tanımlamaktadır.
39
Palmer ve Morgan (1995), öğretimin belli hedeflere yönelmiş olmasından yola çıkarak motivasyonu öğrenciyi hedefe yönelten bir itici güç olarak tanımlamaktadırlar.
40
Eğitimde Dikkat ve Motivasyonun Önemi
41
TEŞEKKÜRLER…
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.