Sunuyu indir
1
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
OKULLARDA TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ SEMİNERİNE HOŞ GELDİNİZ ...
2
OKULLARDA TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
SUNUM PLANI TKY’NİN TARİHSEL GELİŞİMİ GENEL OLARAK TKY FELSEFESİ EĞİTİMDE TKY’NİN İLKE VE PRENSİPLERİ ESKİ VE YENİ YAKLAŞIMLARIN KARŞILAŞTIRILMASI
3
TKY’NİN TARİHSEL GELİŞİMİ
II.DÜNYA SAVAŞI ÖNCESİ VE SONRASI MADE IN JAPAN BATI
4
JAPON MUCİZESİ
5
JAPON MUCİZESİNİN SIRRI
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
6
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ FELSEFESİ
NEREDE DOĞDU?
7
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ FELSEFESİ
A.B.D.’DE DOĞMUŞTUR JOSEPH JURAN WALTER SHEWART EDWARD DEMING
8
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ NEDİR?
9
Örgütün tüm üyelerinin amacının müşteriyi memnun etmek örgüt yapısında da bunları yapmalarına olanak verebilecek şekilde olmasını sağlayacak bir kalite kültürünün yaratılmasıdır.
10
Toplam kalite tanımında tek hakim müşteridir.
TKY,değişen müşteri beklentilerine göre onların beklentilerini karşılayabilecek,hatta aşacak ürün ve hizmetlerini tasarlayacak biçimde hareketliliği de içermektedir.
11
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ BİR YÖNETİM FELSEFESİ BİR YÖNETİM ANLAYIŞIDIR
12
BİR YÖNETİM ANLAYIŞIDIR
TKY İNSANA ODAKLANAN BİR YÖNETİM ANLAYIŞIDIR
13
“ TÜM SÜREÇLERDE”,“TÜM İŞLERDE” İLE SAĞLANABİLİR OLMASINA İŞARET EDER
TOPLAM KELİMESİ KALİTENİN “ TÜM SÜREÇLERDE”,“TÜM İŞLERDE” “HERKESİN KATILIMI” İLE SAĞLANABİLİR OLMASINA İŞARET EDER
14
KALİTE KONTROL
15
İÇ MÜŞTERİ DIŞ MÜŞTERİ
16
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİNİN
HEDEFİ İÇ VE DIŞ MÜŞTERİ MEMNUNİYETİ
17
EĞİTİMDE TOPLAM KALİTE YÖNETİMİNİN İLKE VE PRENSİPLERİ
18
Kendilerini yargılayandan çok destekleyen, sadece ders veren değil
EĞİTİMDE TOPLAM KALİTE YÖNETİMİNİN AMACI Kendilerini yargılayandan çok destekleyen, sadece ders veren değil Yol gösterip taktik veren; bir sınıfın duvarları arasında izole edilmiş, yalnızca öğrencileriyle ilgilenen bir kişi olarak değil; veli,idareci,diğer öğretmenler ve iş adamları gibi toplumun tüm bireyleri ile iletişimi tercih eden tüm eğitimcilere yardım etmektir
19
DEMİNG’İN 14 İLKESİ
20
HİZMET VE ÜRÜNLERİN GELİŞTİRİLMESİ İÇİN AMAÇLARDA SÜREKLİLİK YARATMAK
“Amaç açık ve hükümet değişikliklerinden etkilenmemeli”
21
YENİ BİR “TOPLAM KALİTE”
VE “SÜREKLİ GELİŞİM” FELSEFESİ BENİMSEMEK
22
“Ürün kontrolü değil süreç iyileştirme”
KALİTEYİ YAKALAMAK İÇİN BÜTÜN HALİNDEKİ KONTROL (DENETİM) BAĞIMLILIĞINA SON VERMEK “Ürün kontrolü değil süreç iyileştirme”
23
BAŞARIYI ÖLÇME SINAVLA BAĞIMLILIĞINA SON VERMEK
24
KALİTE VE VERİMİ ARTIRMAK İÇİN
ÖRGÜTTEKİ HİZMET VE ÜRETİM SİSTEMLERİNİ SÜREKLİ İYİLEŞTİRMEK
25
SÜREKLİ MESLEKİ EĞİTİM VERMEK
İŞ BAŞINDA SÜREKLİ MESLEKİ EĞİTİM VERMEK
26
LİDERLİĞİ TESİS ETMEK
27
HATA YAPMA KORKUSUNDAN
ARINMIŞ OLMAK
28
BÖLÜMLER VE ÖĞRETMENLER ARASINDAKİ
ENGELLERİ KALDIRMAK “ekip çalışması ve biz bilinci”
29
SAYISAL KOTALARI KALDIRMAK
SLOGAN,ÖĞÜT VE SAYISAL KOTALARI KALDIRMAK “daha çok çalışsaydık,daha iyi yapabilirdik”
30
ÇALIŞAN VE YÖNETİCİLERİN AMAÇLARI İÇİN KONAN İŞ KOTALARINI KALDIRMAK
“Motivasyonu dıştan konulan ödüllere yöneltmek”
31
ÇALIŞANLARIN ELDE ETTİKLERİ BAŞARILARLA
GURUR DUYMALARINI ENGELLEYEN UNSURLARI ORTADAN KALDIRMAK “İletişimsizlik ve yıllık başarı sıralaması”
32
VE KENDİNİ YENİLEME PROGRAMI
ZENGİN BİR EĞİTİM VE KENDİNİ YENİLEME PROGRAMI OLUŞTURMAK “çalışanların sürekli kendilerini eğitmeye özendirilmesi”
33
DEĞİŞİMİ SAĞLAMAK İÇİN TÜM OLANAKLARI KULLANMAK
SİSTEMDEKİ HERKESİ SEFERBER ETMEK VE TÜM OLANAKLARI KULLANMAK
34
ESKİ VE YENİ YAKLAŞIMLARIN KARŞILAŞTIRMASI
35
SINIRSIZ SÜREKLİ GELİŞME
BAŞARI GELENEKSEL YÖNETİM TOP.KALİTE YÖNETİMİ BİRKAÇ BAŞARILI ÖĞRENCİ İLE SINIRLI SINIRSIZ SÜREKLİ GELİŞME VE BAŞARI OKULUN ASIL AMACI
36
ÇALIŞMA GELENEKSEL YÖNETİM TOP.KALİTE YÖNETİMİ ÇALIŞMA ANLAMLI
MEYDAN OKUYUCU VE DİNÇLEŞTİRİCİ OLMALI ÇALIŞMA BİR GÖREVDİR ÇALIŞANA ZEVK VERMESİ GEREKMEZ
37
YÖNTEM GELENEKSEL YÖNETİM TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ YARIŞMA BAZLIDIR
İŞBİRLİĞİ BAZLIDIR
38
İŞBİRLİĞİ GELENEKSEL YÖNETİM TOP.KALİTE YÖNETİMİ ÖĞRETMENLER ZAMAN
VE MEKAN OLARAK BİRBİRLERİNDEN AYRI ÇALIŞIRLAR ÖĞRETMENLER BİRLİKTE BAŞARIYI BULMAK İÇİN ÇALIŞIRLAR
39
YÖNETİM ÖĞRETMENLERİN
YÖNETİCİ-ÖĞRETMEN İLİŞKİSİ GELENEKSEL YÖNETİM TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ YÖNETİM ÖĞRETMENLERİN DOĞAL RAKİBİ HATTA DÜŞMANI OLARAK ALGILANIR YÖNETİCİLER TAKIMIN ÜYELERİDİR
40
ÖĞRETMENLER ÖĞRENCİLERİN
ÖĞRETMEN-ÖĞRENCİ İLİŞKİSİ GELENEKSEL YÖNETİM TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ ÖĞRETMENLER ÖĞRENCİLERİN DOĞAL RAKİBİ HATTA DÜŞMANLARI OLARAK ALGILANIR ÖĞRETMENLER EKİBİN ÜYELERİDİR
41
OTORİTE VE HİYERARŞİK GÜÇ
DİSİPLİN GELENEKSEL YÖNETİM TOP.KALİTE YÖNETİMİ YARDIMLAŞMA,LİDERLİK VE ÖĞRETMEN-ÖĞRENCİ İŞBİRLİĞİNDEN DOĞAN GURURLA KURALLARA UYMA OTORİTE VE HİYERARŞİK GÜÇ KORKUTMA AMAÇLI OLARAK KULLANILIR
42
BİRLİKTE GİTGİDE NASIL
ÖĞRETMEN-ÖĞRENCİ İLİŞKİSİ GELENEKSEL YÖNETİM TOP.KALİTE YÖNETİMİ OKUL ÖĞRENCİLERE EĞİTİMİN VERİLDİĞİ YERDİR.ÖĞRENCİLER PASİF,ÖĞRETMENLER AKTİFTİR OKUL ÖĞRETMEN VE ÖĞRENCİLERİN BİRLİKTE GİTGİDE NASIL DAHA İYİ OLUNACAĞINI ÖĞRENDİKLERİ YERDİR
43
TOPLAM KALİTENİN ALTIN KURALLARI
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.