Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
1
EV TURİZMİ KOMİTESİ
2
DÜNYA TURİZM HAREKETİNİN EN ÖNEMLİ PARÇASI
EV TURİZMİ EV TURİZMİ – TURİZMİN KÜÇÜMSENEN ÇEŞİDİ
3
Ünlülerin İlk Tercihi Cem YILMAZ ve Ailesi Morgan FREEMAN
James BOND ve Ekibi Ve Daha Fazlası Ev Turizminden Yararlanan Ünlüler Arasında
4
Ev Turizmi Nedir? Turizm amaçlı, eşyalı konutların, yerli ve yabancı turistlere kiralanması olarak tanımlayacağımız, müşterilere kendilerini özgün ve evindeymiş gibi hissettiren, yaşadığı çevreye ekonomik katkısı olan gelinen yerin genel kültürünü tanıma amacıyla, ulaşım, transfer, tur, yeme-içme, rehberlik, tanıtım ve danışmanlık hizmetlerini içinde barındırabilen seyahat türüdür.
5
EV TURİZMİ PAZARI Dünya’da Ev Turizmi Pazarı
Avrupa’da her dört kişiden biri tatilini evde geçiriyor. Dünya’da Ev Turizmi Pazarı Senelik Cirosu 95 Milyar $ Avrupa’da Ev Turizmi Pazarı Senelik Cirosu 20 Milyar $ Avrupa’da yılda 42 milyon kişi ev turizmini tercih ediyor. Sol taraftaki görselleri değiştirebilirsiniz. Türkiye’de Ev Turizmi Pazarı Senelik Cirosu ?? Milyar $ Avrupa’da 2.4 milyon ev turizme hizmet veriyor.
6
Almanya’da Ev Turizmi Pazarı
Almanya Avrupa’nın En Büyük Ev Turizmi Pazarına Sahip Yılda milyon kişi ev turizmini tercih ediyor İspanya rakamları geldiğinde onları da dahil ederiz. Almanya 8 Milyar $ İngiltere 6,7 Milyar $ Almanya’da adet tatil evi pazarlanmaktadır Fransa 5,7 Milyar $
7
Ev Turizminin Önemi Kayıt dışı gelirin kontrol altına alınması
Yatırımı önceden yapılmış konaklama birimlerinin turizme kazandırılması -var olan yatak kapasitesinin kullanılması Kayıt dışı gelirin kontrol altına alınması Yasadışı konaklamaların engellenmesi Avrupalının gözündeki MONOPRODUKT ülke imajından kurtulup, ürün çeşitliliği sunulması Alım gücü yüksek müşterilerle turizm gelirlerinde artışı sağlamak Otelde konaklamayı tercih etmeyen, kitle turizminden uzak, kişiye özgü, otantik tatilden hoşlanan, ne yapacağına kendi karar veren yerli ve yabancı turistin kazanımının sağlanması
8
EV TURİZMİNİN BÖLGELERE KATKISI - 1
Sahipleri tarafından kullanılmayan dönemlerde, atıl yatak kapasitesinin ekonomiye katkısı Çevre esnafın yaşatılması ( Manav, Kasap, Bakkal, Restoran, Butik, Hediyelik eşya) Günlük turların satılabilmesi Kendileri özgün seyahat etmek istediklerinden, kiralık araba ihtiyaçlarının artması Kültür ve geleneklerin tanıtılması
9
EV TURİZMİNİN BÖLGELERE KATKISI - 2
6. Bulundukları yerde insanlara istihdam yaratmak, iç göçü bir nebze de olsa engellemek 7. Çevreyi koruyarak, turizmin sürdürebilirliğini desteklemek 8. Gelen turiste yöreye ait değerlerin tanıtılması 9. Samanlıkta yatmak, inekten süt sağmak, hamur açmak, çamurdan kase yapmak gibi aktivitelerle kırsal yaşamın tanıtılması 10.Deniz, kum ve güneş üçlemesinden bıkan, özellikle şehirde yaşayan aileler için, aktif turizm sunmak
10
EV TURİZMİNİN BÖLGELERE KATKISI - 3
11. Şehirlerde talebin yoğun olduğu zamanlarda, yatak kapasitesini dengelemek 12. Çevredeki özgün kafe ve restoranların yaşatılması 13. Kültür, Sanat ve Festivallerin tanıtılması 14. Vazgeçilmez apayri çeşitlilik oluşturmuş alternatif konaklama sağlaması
11
EV TURİZMİNİN YÖRE EKONOMİSİNE KATKISI
1 Kişinin 1 Haftalık toplam Harcaması 795 $ / Hafta Hizmet alan kişi hesaplaması 1 Kişinin günlük harcaması 113,57 $ / Gün Toplam hafta x 7 = gün gün / 10 gün Ortalama Konaklama Konut sayısı Rezervasyon X 4,9 Ortalama Kişi Sayısı Pazarlanan Hafta 20 Hizmet alan Kişi Toplam Hafta Hizmet alan Kişi Kişibaşı Harcama 10 günlük 1135,70 $ Müşterilerin yaptığı genel harcama ,00 $ ,00 TL Yan sektörlerin gelişmesi ve geliri dahil edilmemiştir.
12
BAKANLIĞIMIZDAN TALEPLERİMİZ
1. TURİZM BAKANLIĞININ EV TURİZMİNİ TURİZM ÇEŞİDİ OLARAK TANIMASI VE RESMİ SAYFASINDA TANIMLAMASI. 2. Ev Turizmi yapan kişi ve kuruluşların belgelendirilmesi ve Türsab Ev Turizmi komitesine yönlendirilmesi. 3. Standardizasyon getirilmesi. 4. Ev Turizmin teşvik edilmesi. 5. Yurt içi ve Yurt dışı fuarlarda münferit stant desteği. 6. DETAYLI SUNUM İÇİN RANDEVU…
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.