Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
YayınlayanTorcan Aksit Değiştirilmiş 10 yıl önce
1
National Agency The new EU-programgeneration For schools
2
Beş ülke bir takımda
3
Projemizin Konusu Gençler bir Avrupa parası basmak için - Avrupa para basma makinası yapıyorlar
4
Projenin Modüler Tasarımı-1 Erasmus+ 2014 2016 Belçika, Almanya, Macaristan, Polonya, Türkiye Avrupa Birliğinin yapısını tanıtmak. (Bürüksel deki Avrupa Parlementosu gezisi) Partner ülkelerdeki kültür, tarih ve coğrafyanın uygulamalı tanıtımı. (toplantı öncesi, süresi ve sonunda) Toplantılar öncesi, süresi ve sonunda üye ülkelerin dillerinin tanıtımı -Almanya -Fransızca -Polonya dili -Türkçe -Macarca Para basma makinası üretimi sırasında özel bir sözlük yapımı.
5
Projenin Modüler Tasarımı-2 Erasmus+ 2014 2016 Belçika, Almanya, Macaristan, Polonya, Türkiye Partnerler arasında Avrupa Birliği parası tasarım yarışması. Olası 5 örnek arasında yapılan değerlendirme sonunda seçilen örneklerden 2 tanesinin uygulanması. İnternet platform geliştirilmesi (eTwinning) Bu platrofmun uygulanabilirliğinin değerlendirimlesi
6
Projenin Modüler Tasarımı-3 Erasmus+ 20142016 Belçika, Almanya, Macaristan, Polonya, Türkiye Para basma makinasının yapımı ve üretimi (atölye tekniği ile) ), Teorik Dayanaklar Malzeme Birimi Dönme Kuvveti İplikteki güç aktarımı Yüzey Gerilimi, Paranın planını ve tasarımını yapmak (CAD) Üretimin planlanması,uygulanması Kalite kontrol Montaj Işlevsellik testi Giderlerin ve reklam giderlerinin hesaplanması (atölye tekniği ile) Malzeme maliyeti, üretim maliyeti, genel masraflar, üretim yaparken işbirliği yapılan kurumlar ile maaliyet hesabı, Avrupa Birliği günündeki veli tanıtım, okul festivali ve pazarlama maliyetlerinin hesabı
7
Para Basma makinasının 2 Örneği
8
Projenin Modüler Tasarımı-4 Erasmus+ 20142016 Belçika, Almanya, Macaristan, Polonya, Türkiye Avrupa Festivali” gününde son toplantı ve sunum. - Partner ülkelerin kendilerini tanıtımı. - Projenin Avrupa günü festivalinde festival katılan okul birliklerine,ailelere, toplumdan gelen misafirlere tanıtımı ve hatıra para satışı.
9
Projenin Modüler Tasarımının Şeması
10
Zaman Çizelgesi-İş Paylaşımı -1 Proje Tanışma Toplantısı Dilovası/Kocaeli Ekim 2014 Organizasyon koordinasyonu Proje amaçlarının konuşulması, Ortak çalışma alanının tanıtımı, İş paylaşım ı Katılımcılar: Öğretmenler ve öğrenciler. Ekim 14 Türkiye
11
Zaman Çizelgesi- İş Paylaşımı-2 1. İş Evresi Ekim 14-Şubat 15 Partnerler ile email koordinasyonu kurmak Etwinning tasarımı (Almanya), Katılımcılarıa etwinning in anlatılması,, Üretimin ilk tasarımı, etwinning üzerinden tanıtımı(Belçika), Paraların tasarımının etwinning üzerinden yarışması (Bütün katılımcılar), Etwinning dizaynının sunumu, email veya etwinning üzerinden (Almanya) Yerel grupların kendi okullarında çalışması ve bunu etwinning üzerinden paylaşması. Ekim 14-Şubat 15
12
Zaman Çizelgesi- İş Paylaşımı-3 1.Öğrenme/Öğretme Aktivitesi(toplantı) - Macaristan 10.01.- 18.01.2015 Katılımcıların tanıştırılması, Ürünün tanıtımı (Almanya), Ürünün modifiye edilmesi (bütün katılımcılar) Bozuk para materyalinin incelenmesi(Almanya) Dil kursu, teknik terimler(HU), Etwinning nasıl kullanılır?(Almanya), Çerçeve programı(Macaristan), 1. değerlendirme (bütün katılımcılar) Katılımcılar: Öğretmenler ve öğrenciler. Şubat 15 Macaristan
13
Zaman Çizelgesi-İş Bölümü-4 2.Çalışma Safhası Şubat - Nisan/Mayıs 15 Üretimin bitiriş çalışmaları(HU) eTwinnning ile, Malzemeler ile üretimin başlangıcı(BL), Bozuk para üretiminin başlaması(PL, Tr) eTwinning kullanarak teknolojik hesaplamaların hazırlığı(G) Yerel grupların kendi okullarında çalışması ve bunu etwinning üzerinden paylaşması. Şubat – Nisan/Mayıs 15
14
Zaman Çizelgesi-İş Bölümü- 5 2.Teaching/learning activity(meeting) Germany April/May 15 Workshoplar ve teknolojik hesaplamalar(Macaristan), Üretimin ekonomik maliyet hesabı(Almanya), Dil eğitimi- teknik terimler ve çerçeve programı(Almanya), değerlendirme(bütün katılımcılar) Katılımcılar: Öğretmenler ve öğrenciler Nisan/Mayıs 15 Almanya
15
Zaman Çizelgesi-İş Bölümü- 6 3. Çalışma Safhası Nisan/Mayıs– Haz/Tem 15 Para basma makiansı ile ilgili öğelerin Avrupa birliğine uygun üretiminin devamı (Belçika), Para basmanın devamı (Polonya,Türkiye), Ekonomik hesaplamaların devamı (Almanya), Teknik sözlüğün hazrılanmaya devamı (bütün katılımcılar) Yerel grupların kendi okullarında çalışması ve bunu etwinning üzerinden paylaşması. Nisan/Mayıs – Haziran/Temmuz 15
16
Zaman Çizelgesi-İş Bölümü- 7 3.Öğrenme/Öğretme Aktivitesi (Belçika) Örnek CNC denemesi (Bütün kat.) 3. Çalışma sürecinin sunumu (BL, Pl, D, Tr, HU),Avrupa Birliğinin yapısının tanıtımı (Belçika) Fransızca dil eğitimi(BelÇika), teknik süreçler ve genel değerlendirme(Bütün katılımcılar) Katılımcılar: Öğretmenler, öğrenciler Ekim/Kasım 15 Belçika
17
Zaman Çizelgesi-İş Bölümü- 8 4.Çalışma Safhası Ekim7Kasım 15 Üretimin son haline getirilmei (BL, PL,Tr), hesaplamalar (D) Bütün sözlüğün ing. Halinde bitirilmesi(Bütün katılımcılar) Yerel grupların kendi okullarında çalışması ve bunu etwinning üzerinden paylaşması. Ekim/Kasım 15- Mart 16
18
Zaman Çizelgesi-İş Bölümü- 9 4. Öğrenme/Öğretme Aktivitesi(toplantı) Türkiye- Mart 16 para basımına dair workshop(Tr, Pl), Dil kursu-Türkçe – Teknik Süreçler (Tr), yapılanların özetleri(Bütün katılımcılar) Çerçeve program(Tr) değerlendirme(Bütün katılımcılar) Katılımcı öğretmen ve öğrenciler Mart 16 Türkiye
19
Zaman Çizelgesi-İş Bölümü- 9 5.Çalışma Safhası Mart-Nisan/Mayıs 16 Teknoloji ve ekonomi ile ilgili son çalışmalar(bütün katılımcılar), özetlerin bitirilmesi (bütün katılımcılar) Özel sözlüğün bitirilmesi ve etwinning üzerinden paylaşılması(bütün katılımclılar). Yerel grupların kendi okullarında çalışması ve bunu etwinning üzerinden paylaşması. Mart 16-Nisan/Mayıs 16
20
Zaman Çizelgesi-İş Bölümü- 10 5.Öğrenme/öğretme aktivitesi(toplantısı) Polonya -Mayıs 16 5 para basma makinasının montaj çalışma kontrolü (bütün katılımcılar), Bütün projenin sunumu ulusal özetin sunumu, özelleştirilmiş sözlüğün sunumu, Avrupa Festivali sırasında bütün projenin sunumu, pazarlama dahil çalışma aşaması(bütün katılımcılar), Dil kursu (Pl),) Çerçeve program((Pl), Final değerlendirmesi(all participants Katılımcı öğretmen ve öğrenciler Mayıs 16 Polonya Final karşılaşması
21
Zaman Çizelgesi Özeti Ekim 2014 Türkiye Proje toplantısı Ekim 14 –Şubat 15 1.Çalışma Safhası Şubat 15 Macaristan 1.Öğrenme/öğretme aktivitesi(toplantı) Şubat 15 - Mayıs 15 2. Çalışma Safhası Nisanl/Mayıs 15 Almanya 2. Öğrenme/öğretme aktivitesi(toplantı) Nisan/May- Haziran/Temmuz 15 3. Çalışma Safhası Ekim/Kasım 15 Belçika 3. Öğrenme/öğretme aktivitesi(toplantı Ekim/Kasım 15 - Mart16 4. Çalışma Safhası Mart16 Türkiye 4. Öğrenme/öğretme aktivitesi(toplantı Mart16-Nisan/Mayıs 16 5. Çalışma Safhası Mayıs16 Polonya 5. Öğrenme/öğretme aktivitesi(final toplantısı)
22
Uyarılar (1) -Bütün proje tüm katılımcı ülkelerin kendi fakültelerindeki eğitim faaliyetlerinin bir parçasıdır. -Tüm katılımcılar projenin tüm öğelerini (para basma makinesinin imal edilmesi dahil) birlikte keşfederler ve çalışırlar. -Çalıştaylar ve görevler için sorumluluk dağılımı yapılır.
23
Uyarılar (2) -Program ayrıca ev sahibi ülkenin okul sistemine girişi, kültürü, tarihi, coğrafyası, ekonomisini kapsar. Boş zamanların programı tüm katılımcılar tarafından birlikte hazırlanır. -Tüm partnerler kendi ülkelerindeki toplantılar için yiyecek ve kalmayı içeren toplantı programını hazırlarlar. -Program, çalıştaylarda karşılıklı – ortak profesyonel eğitimleri kapsar, bu eğitimler teorik bilgi edinimi ile ilgilidir. ( mühendislik mekaniği, materyal bilimi, standardizasyon, planlama ve CAD_CAM kullanarak para basma makinesinin geliştirilmesi, bütçe, pazarlama ve özel bir sözlük geliştirilmesi)
24
Uyarılar (3) -Toplantılardaki çalıştaylar öğrenciler tarafında yürütülür, öğretmenler sadece rehberlik ederler. - İletişim platformu olarak e-twinning kullanılır. - Tüm milli gruplar proje çalışması hakkında özet yazarlar. - Her grup projeyi kendi okuluna ve halkına sunar. - Öğrenme ve öğretme aktivitlerinin kesin tarihlerine daha sonra karar verilecektir.
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.