Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
YayınlayanAnar Akin Değiştirilmiş 10 yıl önce
1
Oca-09© Copyright SMUH®, 20091 Değişmeden Değişmek! (Rev 0.1 – 13.09.08) Olabilir mi, nasıl?
2
Oca-09© Copyright SMUH®, 20092 Önce 2 tanım 1.“ Sorun ”: İstenmedik bir durum ve/ya karşısında engeller bulunan istendik bir durum. 2.“ Sorun Çözmek ”: Bir sorunun rahatsız ediciliğini bütünüyle ortadan kaldırmak ya da daha düşük bir düzeye indirmek.
3
Oca-09© Copyright SMUH®, 20093 Kaynaklar nereye? Bireyler / kurumlar, sorun çözmek (SÇ) için sanıldığından çok daha fazla kaynak tüketirler. Hatta, kaynaklarının tamamını SÇ için kullanırlar.
4
Oca-09© Copyright SMUH®, 20094 Yani… İstihdam edilen personelin tamamı, Taşıt araçlarının tamamı, Ofis donanımının tamamı, İletişim giderlerinin tamamı, Taşınmaz kiralarının ve diğer giderleri, Ve akla gelebilecek diğer maddi giderlerin tamamı ile,
5
Oca-09© Copyright SMUH®, 20095 Yani (devam) Toplantılar, Çatışma çözme çabaları, Eğitimler, danışmanlar, Ve bütün bunların yol açtığı stres, hastalık vb’nin tümü SÇ amacına yöneliktir.. Bir kurum tüm organlarıyla sürekli olarak sorunları çözmeye çalışır.
6
Oca-09© Copyright SMUH®, 20096 Karl Popper da öyle diyor! “ All Life is Problem Solving ”, Popper K., 1999, Routledge
7
Oca-09© Copyright SMUH®, 20097 Bu kaynaklar nereye? Harcanan bunca kaynak yoluyla bir “sanal ürün” türü satın alınmış olur: Çözüm Önerileri ! Çözüm önerileri aynen meyvalar gibi 3 bölümden oluşurlar: kabuk, iç ve öz (çekirdek).
8
Oca-09© Copyright SMUH®, 20098 Çözüm önerilerinin kabuk, iç ve öz’leri Kabuk … Çoğu zaman yenmez (yenirse mideye oturur), soyulup atılmalı; ama kabuğu soyabilmek de güç olabilir. Bazı meyvalar neredeyse çoğu kabuktan oluşur (örn. At kestanesi) İç … (yararı açıktır) Öz …Gereğince kullanıldığında çok sayıda meyva (çözüm) üretilebilir. Bunlar ilkelerdir. Bu pahalı ürün kullanılmalı, ziyan edilmemelidir.
9
Oca-09© Copyright SMUH®, 20099 Bir “öneri” ne önerir? Hangi konuda ve hangi ölçekte olursa olsun bir öneri temelde tek şey önerir: DEĞİŞİM! “…..konusunda öyle yapmayın şöyle yapın; yani değişin!”
10
Oca-09© Copyright SMUH®, 200910 Sorunların başladığı nokta! Ama, bir çözüm önerisi direktifi, mevcut sorunlara ek yeni bir sorunun başladığı noktadır da. Çünkü kurum, çözüm önerilerinin geliştirilme sürecine katıldığı için önerinin “ savunucusu olmak ” durumundadır. Ama, öneri değişim istediği, değişim de meşakkatli bir süreç olduğu için bir yandan da “ karşı koyar ”.
11
Oca-09© Copyright SMUH®, 200911 Buradan çıkan sonuç şudur: Kurumlar genelde “yana olmak” ve “karşı olmak” zıtlığını birleştirirler!! Bu güç bir iştir, neredeyse bir sanattır.
12
Oca-09© Copyright SMUH®, 200912 Bu zor işlem şöyle yapılır: İlk adımda, bir “ kolektif gurur ” oluşur. Gurur, kurumu iç / dış eleştirilerden koruyan bir kalkandır. Gurur yaygınlaştıkça, kurumu çevreleyen değer yargıları atmosferi, bu kalkanı giderek güçlendirir. Kimse, kurumu sorgulayamaz hale gelir; çünkü her eleştiri, oluşmuş değerlere ters düşer
13
Oca-09© Copyright SMUH®, 200913 İkinci adım! “Az tanımlı kavramlar ortamı”ndan yararlanmaktır. Değişim direktiflerinin dayandığı kavramlar iyi tanımlanmadığı için, bu direktiflerin “zaten” gerçekleştiği kolayca savunulabilir.
14
Oca-09© Copyright SMUH®, 200914 O halde 2 nedene dikkat! Bu değerli ürün 2 nedenle işe yaramaz duruma geliyor: 1.Gurur 2.Tanımsız kavramlar O halde çözüm de bellidir: 1)Gururunuzu sorgulayıp terkediniz ve doğru benchmark’lar bulunuz. 2)Kavramları tanımlayınız (Bu arada meyvaları soyarak yiyiniz )
15
Oca-09© Copyright SMUH®, 200915 Teşekkür ederiz www.tinaztitiz.com
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.