Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
1
Senaryolar, öğrenme hikayeleri ve aktiviteleri
2
iTEC Öğrenme Senaryoları Nelerdir?
Öğrencilerin ve öğretmenlerin birbirleriyle, araçlar ve kaynaklar, öğrenme bağlamı ve çevre, vs. ile etkileşimlerini açıklayan bir öğrenme ve öğretme deneyiminin oldukça soyut açıklamalarıdır. Teknoloji, destekli öğrenme ve öğretmede bir şekilde yenilik içermelidirler.
3
Senaryolar nasıl yapılır?
Senaryoların yapı taşları eğitim trendleri, toplum, teknoloji vs.dir. Bu trendler araştırma ve danışma yoluyla elde edilir. Senaryolar eğitimciler; akademisyenler, teknoloji ve politika yapıcılarını içeren heterojen gruplar tarafından işbirliği ile inşa edilirler. Teknik olanakları, öğretmen gerçeklerini ve politika ve strateji hedeflerini birleştiren bir geleceğin sınıfı vizyonu etrafında inşa edilirler.
4
Senaryolar nasıl kullanılır?
Senaryolar; öğretme ve öğrenmede, daha geniş bir dizi yeterlikler geliştirmeleri için potansiyel olarak öğretmenleri zorlayacak bir yenilik vizyonu sunmak için ve öğrencilerin 21. yüzyıl becerilerini kazanmalarına fırsatlar sağlamak için kullanılırlar. iTEC Öğrenme Hikayeleri ve Öğrenme Aktiviteleri için ilham kaynağı olarak kullanılırlar.
5
Öğrenme hikayeleri ve öğrenme aktiviteleri nedir?
Öğrenme aktiviteleri sınıfta uygulanır. Farklı öğrenci etkileşimi oturumlarını, daha somut olarak açıklarlar. Öğrenme hikayeleri, bütünsel bir öğrenme deneyimi sağlamak için "Birlikte paketlenmiş" aktiviteler grubudur.
6
Öğrenme hikayeleri ve öğrenme aktiviteleri nasıl yapılır?
Öğrenme aktiviteleri öğrenme senaryolarından ilham alır. Odak Öğretmen grupları, tasarım faaliyetlerine bir temel olarak, senaryoların içinde var olan aktiviteleri belirlerler. Öğrenme hikayeleri, eğitim açısından odaklanmış bir anlatıma dayalı olarak "paketlenmiş" öğrenme aktiviteleridirler.
7
Öğrenme hikayeleri ve öğrenme aktiviteleri nasıl kullanılır?
Öğrenme hikayeleri, senaryoda türetilen yenilik ilkeleri, ve öğrenme aktivitesi tarafından sağlanan eğitsel etkileşim birimlerini içeren ders planları üretmek için öğretmenler tarafından kullanılırlar. Öğretmenler, öğrenme hedefleri, bağlam ve uygulama sağlarlar.
8
Toikkanen, T; Keune, A. ; Purma J
Toikkanen, T; Keune, A.; Purma J.; Leinonen T (2011) Conclusion report, cycle 1, ITEC.
9
5. Faz Öğrenme Senaryoları
Sınava Aktif Hazırlık Uzmandan Işık Öyküsü Dijital Üreticiler Kazanan Oyuncular Ev-Okul İletişimi BİT Yolculuğu Öyküsü Okulumuz Çevremiz Öyküsü Kişisel Öğrenme Aracı Kökten Değişmiş Esnek Sınıf Öyküsü Yerel Bölge Jeo Araştırması
10
5. Faz Öğrenme Senaryoları Linki
11
5. Faz Öğrenme Aktiviteleri
Hayal et ve araştır Takımlar bireysel ve işbirliği halinde fikir üretirler. Öğretmenler bu konuda daha önce yapılan çalışma örneklerini sunar. Keşfet Öğrenci takımları ya dijital kameralar, dizüstü bilgisayarlar ve mikrofonlar kullanıp ilgili uygulamaları veya ortamları gözlemleyerek veya kendi tasarım özetleri ile ilgili mevcut çalışmaları araştırarak, tasarlamak istedikleri şeye benzer örnekler toplayıp kendi tasarım bağlamlarını keşfederler. Haritala ve yansıt Araştırma sonuçlarını ve üretilen bilgileri kavram haritasına dönüştürürler. Sınıfa sunar ve geri bildirim alırlar. Uygula-Yap Takımlar, komik veya video hikayelerini önce kart, defter v.b. materyallere yazarlar, sonra uygun web 2.0 araçlarını kullanarak dijital hikayeler/nesne/oyun oluştururlar. Sor-Göster Bu alanda bilgi sahibi birine danışıp çalışmalarını yeniden gözden geçirirler, son düzeltmeleri yaparlar. İşbirliği yap Sınıf web sayfasında, bloglarında, itec faceboook sayfasında paylaşımda bulunurlar ve diğer okullardaki çalışmaları incelerler.
12
Sırasıyla Tasarım Tabanlı Öğrenme Aktiviteleri:
13
5. Faz Öğrenme öğrenme senaryolarında yer alan 9 adet öğrenme senaryosu dokümanının okunması ve bunlara göre aşağıdaki 9 adet aktivitenin sırasıyla uygulanması gerekmektedir.
14
5. Faz Öğrenme Aktiviteleri Linki
15
iTEC Araçları
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.