Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
YayınlayanYagmur Bayramoglu Değiştirilmiş 10 yıl önce
1
YNT/YNTZ 514 TEKNOLOJİ VE YENİLİK YÖNETİMİ YNT514-Hafta10 : Faaliyet Stratejileri ve Yenilik Prof. Dr. Atilla ELÇİ Aksaray Üniv., İ şletme Bölümü, YNT/Z 5141
2
Konular Aksaray Üniv., İ şletme Bölümü, YNT/Z 5142 Hafta Detaylı İ çerik Önerilen Kaynak Hafta 1 Derse giriş. Yenilik, Teknolojik Yenilik 1:1, 2: s9-40 Hafta 2 Yenilik Süreci1:2, 2:s91-111 Hafta 3 Yenilik Teorileri1:5, 2:s44-64 Hafta 4 Yenilik Planlaması1:3, 1:8, 2:s111-117 Hafta 5 Strateji ve Yenilik1:4, 2:s2:s173-8, 67-73 Hafta 6 Ar-Ge Yönetimi1:6, 2:s157-173 Hafta 7 Yenili ğ in İ ktisadi Boyutu1:11, 2:s117-157, 2:s264-265 Hafta 8 Ara Sınav Hafta 9 Ürün ve Süreç Yenilikçili ğ i Yeni Ürünler 1:2, 2:s40-41, 4:4.5 1:9, 2:s233-251, 2:s31-43 Hafta 10 Faaliyet Stratejileri ve Yenilik1:7, 2:s181-206 Hafta 11 Kamu Politikaları ve Yenilik Küresel De ğ işim 1, 2:s211-251 1, 2:s255-271, 3 Hafta 12 Teknoloji Yönetimi5:3 Hafta 13 Bilişim ve İ letişim Teknolojilerindeki Gelişmeler5:4 Hafta 14 Bilişim Sistemleri ve Uygulamaları5:5 Hafta 15 Etik De ğ erler Açısından Yenilik ve Teknoloji3:XI Hafta 16 Dönem Sonu Sınavı
3
Özet İçerik: Faaliyet Stratejileri ve Yenilik Aksaray Üniv., İ şletme Bölümü, YNT/Z 5143 Yenilik için örgütler ne tür etkinlikler yapar, ne yetkinlik gerektir; yenilik yapılmasını ne tür etkinlikler kolaylaştırır.
4
Örgütte yenilikçiliği destekleyen etkinlikler: Aksaray Üniv., İ şletme Bölümü, YNT/Z 5144 A. Bilgi yönetimi B. Örgütsel ö ğ renme C. Pazar odaklılık D. İ letişim E. İ ş modelleri F. Yenili ğ in aktarılması
5
Örgütte yenilikçiliği destekleyen etkinlikler Aksaray Üniv., İ şletme Bölümü, YNT/Z 5145 A. Bilgi Yönetimi: Veri Enformasyon Bilgi ( Beceri) Örgütsel bilginin sınıfları: Zeki bilgi: yani, beceri Somut bilgi: uygulamaya/deneye dönüşen bilgi Kültür bilgisi: (örgütsel) genel kültür Özümsenmiş bilgi: günlük sıradan işlerde kullanılan Kodlanmış bilgi: simgelerde gizli bulunan, örgütün iş kılavuzlarında kullanılan bilgi Bilgi yönetimi = Bilginin elde edilmesi, düzenlenmesi, sınıflanması, örgüt içinde paylaşımı ve yorumlanması (işlenmesi) sürecidir Sinerji: bilginin paylaşımı ve örgütsel bilginin artırımı sürecinde / sonucunda Önemi: yenilik bilgi tabanlı bir süreçtir. Açık ve örtülü bilgi.
6
SDBİ Süreci Aksaray Üniv., İ şletme Bölümü, YNT/Z 5146 Açık ve örtülü bilginin etkileşimi (dönüşümü) için SDB İ süreç modeli geliştirilmiştir: S: Sosyalleştirme D: Dışsallaştırma B: Bütünleştirme İ : İ çselleştirme Bunların her birinde açık/örtülü bilgi arasında bir etkileşim ve dönüşüm oluşmaktadır. Şekil 3.7
7
Yenilikçi düşünme süreci ve iki boyutu Aksaray Üniv., İ şletme Bölümü, YNT/Z 5147 Şekil 3.8
8
B. Örgütsel Öğrenme Aksaray Üniv., İ şletme Bölümü, YNT/Z 5148 Yenilikçi örgütler bilgi ve yeni fikir üretimi, özümsenmesi ve uygulanmasında başarılıdırlar. Ö ğ renen örgütler yenili ğ e daha açıktırlar. Yenilik sürecinde ö ğ renmenin etkili olması şu eylemlere ba ğ lıdır: Deneyimlerin paylaşılması Yeni kavramlara açık olma Deneyim Yenilik yönetimi.
9
C. Pazar Odaklılık Aksaray Üniv., İ şletme Bölümü, YNT/Z 5149 Müşterinin mevcut ve gelecek gereksinme ve e ğ ilimleri üzerine veri/bilgi derlemek ve örgüt içinde paylaşılıp işlenmesini sa ğ lamak ve bunlar do ğ rultusunda pazara tepki vermektir. Tablo 3.4 Pazar odaklılı ğ ın bileşenleri
10
D. İletişim Aksaray Üniv., İ şletme Bölümü, YNT/Z 51410 Örgüt içi iletişimsiz yenilik olmaz! Yenili ğ i cesaretlendiren, destekleyen, kolaylaştıran bir iletişim altyapısı gerekir. Tablo 3.5
11
Aksaray Üniv., İ şletme Bölümü, YNT/Z 51411
12
Aksaray Üniv., İ şletme Bölümü, YNT/Z 51412
13
E. İş modelleri Aksaray Üniv., İ şletme Bölümü, YNT/Z 51413 = Bir işletmenin iş mantı ğ ını öne çıkaran, ilgili bileşenleri ve aralarındaki ilişkileri içeren kavramsal bir araçtır. Bir iş modelinin temel özellikleri: Altyapısı: işletmenin temel yetenek, yeterlikler, dış a ğ ve de ğ er paylaşımları Yararları: paydaşlara sunulacak de ğ er ve yarar Hedef kitlesi: Pazar/müşteri nitelikleri ve ilişkilerle izlenmesi Maliyesi: gelir/gider ve paylaşımı Rekabet stratejisi. Yeniliklere yapılan yatırımın geri dönüşümü için: De ğ er zincirini bütüncül de ğ erlendirmek İ şletmenin de ğ er zincirindeki yerini belirlemek Araştırma ve ö ğ renme (gelecekte oluşacak belirsizliklerle baş etmek için) Yenilik soygunculu ğ una hazırlıklı olmak.
14
Bir örnek: Açık yenilik iş modeli Aksaray Üniv., İ şletme Bölümü, YNT/Z 51414 AğAğ
15
F. Yeniliğin aktarılması Aksaray Üniv., İ şletme Bölümü, YNT/Z 51415 Şekil 3.10
16
TC Kamu Denetçiliği Kurumu: Devlette Yenilik Aksaray Üniv., İ şletme Bölümü, YNT/Z 51416
17
TÜBİTAK 1513- Yakınımızda Aksaray Üniv., İ şletme Bölümü, YNT/Z 51417
18
Bağlantılar-1 Aksaray Üniv., İ şletme Bölümü, YNT/Z 51418 Havacılık ve Uzayda Yenilikçi Tasarımlar Proje Yarışması: www.necdeteraslan.org:Proje Yarışması: www.necdeteraslan.org Kapsam: Aerodinamik Tasarım İ tki Sistemleri Tasarımı Malzeme Uzay Araçları Tasarımı Katılabilecekler: Yarışma Bilim Kurulu’nda yer alan üyeler ve onların akrabaları ile Makina Mühendisleri Odası’nda görev alanlar ve profesyonel çalışma yürüten firmalar hariç herkese açıktır. Başvuru en geç: 7 Haziran 2013 Köşe yazısı: Girişimcilik, kahve, Türkler ve AmerikalılarGirişimcilik, kahve, Türkler ve Amerikalılar
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.