Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Araştırmacı Öğretmenler Ebru Mugaloglu

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Araştırmacı Öğretmenler Ebru Mugaloglu"— Sunum transkripti:

1 Araştırmacı Öğretmenler 23.01.2012 Ebru Mugaloglu akturkeb@boun.edu.tr
İlköğretim Bölümü Fen Bilgisi Öğretmenliği Programı Klasik anlayışa göre öğretmen yetiştiren programlar kuramları öğretirler ve daha sonra bu kuramlar okullarda uygulanır. Öte yandan bu anlayış sonucunda kuram ve uygulama arasında kopukluk ortaya çıkmıştır. Günümüzde ise öğretmen yetiştiren programların ortak özelliklerinden biri kuram ve uygulama arasındaki ilişkiyi kurmaya çalışmalarıdır (Hoban, 2005). Buna rağmen üniversite ve okul arasındaki kopukluk devam etmektedir (Tom, 2005 cited in Hoban, 2005). Bunun önemli sebeplerinden biri öğretmenlerin “kuramlardan” çekinmeleridir (Elliot, 2001). Hem öğretmenler hem de öğretmen adayları kuramların gerçek ortamlarda uygulanamayacaklarına inanmaktadır. 1960’lı yıllardan itibaren öğretmenlerin eylem araştırmaları yapması gündemdedir. Bu sayede öğretmenler öğretmenlerin öğrenme ve öğretmeye ilişkin düşüncelerini, yöntemlerini test etmelerine ve geliştirmeleri desteklenecektir. Diğer bir deyişe öğretmenlerin hem var olan kuramları test etmesi hem de kendi kuramlarını geliştirmeleri mümkün olacaktır. Bunun yanı sıra öğretmenler tarafından gelişirilecek ve uygulanacak sınıf içi araştırmaların müfredat geliştirme, öğretme ve öğrenme kuramlarına katkı sağlayacağı düşünülmektedir. Bu tip sınıf içi araştırmaların bazı özellikleri şu şekilde sıralanabilir (Elliot, 2001):

2 Araştırmacı Öğretmen Eylem Araştırmalarının temel adımları Araştırmacı Öğretmen Projesi

3 Araştırmacı Öğretmen Bir ihtiyaca veya bir soruna odaklanan
Bir öneri geliştiren ve uygulayan Sonuçlarını, değişimleri bilimsel yöntemlerle ortaya koymaya çalışan öğretmendir.

4 Eylem Araştırmaları (Action Research)
Sınıf içinde yapılan uygulamanın - kendimiz üzerindeki, - öğrenciler üzerindeki ve - öğrenme ortamları üzerindeki değişimini sistematik bir şekilde izlemek

5 Örnek: Hedefin ve ilgili sorunun belirlenmesi Sorun: Ödevlerini yapmıyorlar Sorunun yaşandığı bir durumun paylaşılması Sınıfa bir ödev verdim, sadece 5 öğrenci yapmıştı. Sorunun öneminin açıklanması Konuyu unuttukları için baştan anlatmak zorunda kaldım. Ders sırasında zamanın verimli kullanılması açısından ödevlerin yapılması önemli 4. Olası çözümlerin listelenmesi İlginç ödevlerin verilmesi, öğrencilerle görüşme, sınıf-içi tartışmalar, sorunların belirlenmesi, sorumlulukların hatırlatılması, velilerle görüşme 5. Uygulamak istediğiniz çözümlerin seçilmesi Öğrencilerin neden ödev yapmadığının belirlenmesi 6. Veri toplama araçlarının belirlenmesi ödev örnekleri, odev yapan öğrenci sayısı, öğrenci ödeve karşı tutum ölçeği, öğretmen ve öğrenciler ile görüşme 7. Değerlendirme kriterlerinin oluşturulması Ödevlerin yapılma oranı ve kalitesi 8. Sürecin öğretmen, öğrenci ve öğrenme ortamı üzerindeki etkilerin değerlendirilmesi Sonuçlar üzerine öğrenci, öğretmen ve diğer meslektaşların yorumları

6 İlköğretim Öğretmenlerine Destek Projesi
Araştırmacı Öğretmen, 8 öğretmen ve 8 aday öğretmen ile 8 ayrı eylem araştırması tamamlandı. * Bu proje Boğaziçi Üniversitesi Bilimsel Araştırma Projeleri tarafından desteklenmiştir (KOD07HD101).

7 Proje Takımımız, 2007 Öğretmenler Öğretmen Adayları
Adalet Büyükbezirci Özlem Albayrak Akınsal Özbey Sinem Arslanoğlu Deniz Sayar Derya Deniz Fazilet Işın Dolunay Halıcı Nalan  Dara Muhammed Kahraman Nihal Lekesiz Burcu Özveren Nilgün Bayraktar Ramazan Seyfi Yakup Günel Duygu Taştan Öğretim Görevlileri Ebru Z. Mugaloglu Zerrin Doğança

8 Proje konularımız

9 Performans Ödevleri Projesi
Amaçlar Performans ödevlerini aktif ve etkili bir hale getirmek, Öğrencilerin performanslarını güvenilir ve geçerli bir şekilde ölçmek

10 Uygulama Sınıfımız 5. sınıf Sınıf mevcudu 38

11 Nezahat Gökyiğit Botanik Bahçesi Gezisi

12 Botanik Bahçesi’ndeki Etkinlikler

13 Gezi Sonrası Sınıf içi Etkinlikler

14 Proje Ürünlerimiz Beşiktaş İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü tarafından öğretmenlere teşekkür belgesi verildi. 4. Fen ve Matematik Öğretmenleri Sempozyumu, İstanbul (19 Nisan 2008) 2 poster 5 bildiri Muğaloğlu, E. Z. & Doğança, Z. (2008). An Attempt to Fulfil “the Missing Link” in Teacher Education: A Collaborative Action Research Project. In proceedings of the IASK International Conference Teaching and Learning ( ). Aveiro, Portugal. Muğaloğlu, E. Z. & Doğança, Z. (2009). Fulfilling the “Missing Link” between university and authentic workplace in teacher training. Journal of Workplace Learning, 21(6),

15 Öğretmen Adaylarımızın Görüşleri
Bir takımın parçası olmaktan ve takım üyeleri ile yakın iletişime geçmekten memnuniyet duyduklarını, Sorumluluk aldıklarını, Gerçek bir sınıf sorununun/ihtiyacının tespitinde ve çözüm geliştirilmesinde aktif olarak çalıştıklarını, Bu projede çalışmanın mesleki gelişimlerine katkıda bulunduğunu belirttiler.


"Araştırmacı Öğretmenler Ebru Mugaloglu" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları