Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
YayınlayanYesim Dogan Değiştirilmiş 10 yıl önce
1
Mahkemelerde Kalite Yönetimi Ve Kalitenin Kontrolü Bert Maan
2
Kalite nedir ? İki tür kalite : –Hukuki Kalite –Organizasyon olarak kalite iç dış
3
Organizasyon olarak kalite Organizasyon aşağıdakileri hangi ölçüde yapabiliyor –İşlevini yerine getirmek –Misyonunu gerçekleştirmek
4
Organizasyon Kamu Beklentiler –Hız –Etkinlik –Davranış ve yaklaşım –Bilgi
5
Adliye Kimlik Açılış saatleri Güvenlik Yol gösterme Bekleme salonları Bekleme süresi
6
Hizmetler Çay/kahvenin bulunması Telefonlar Kalemler Tuvaletler PM: Kalitenin ölçüsü, performans ile beklenti arasındaki farktır.
7
İnsan kaynakları Seçim Eğitim Kişisel gelişim - kariyer
8
Bileşim Hukuki görev Kamu teşkilatı Kamuoyunun beklentileri Hakimlerin ve personelin iyi işleyişi
9
Bütünleşik bir sistem aracılığı ile kontrol EFQS veya INK – veya benzer
11
Liderlik Çok uzak olmamalı Tutarlı olmalı Organizasyon tarafından desteklenmeli
12
Bağlantılar Strateji ve liderlik arasında Mahkeme personeli üzerindeki etki Gerekli araç üzerindeki etki Süreçlerin kontrolü Değerlendirme Nihai sonuç Öğren ve geliştir
13
Ölçüm MWO ( çalışanlar anketi ) Kullanıcı anketi Toplumun değerlendirmeleri –Paydaşlar –Medya
14
Mahkemede Hız ve tutarlılık kalitenin parçasıdır –Açılan davalar ve çıktıların kaydı –Derdest davaların süresi –Etkinlik
15
Organizasyonun kalitesi –Performans Her ay yönetim bilgisi –Açılan davalar ; –Bitirilen davalar »Geri çekilen »Sulh ile biten »Ara karar »Nihai karar
16
Hukuk kalitesi Kim karar veriyor ? –Meslektaşlar –Avukatlar –Taraflar –Şikayetler –Medya –İstinaf mahkemesi
17
Yöntemler Avukatlarla konferanslar Tartışma toplantıları İçtihat İstinafta kendi davaları
18
Davranış Personelin eğitimi –(sinirli kişilerle nasıl başa çıkılır) İçgörü Üç hakimli heyet Hizmetlilerin rolü
19
Kalitenin sağlanması –İçtihat tartışması –Sunumlar –Dahili eğitim –Sürekli eğitim –İç görü –Diğer yerlerde eğitim
20
İnsan kaynakları politikası - araçlar –Daire başkanı düzenli görüşme –Mahkeme başkanı ile yıllık görüşmeler –Terfi –Kişisel dosya (sicil)
21
Kalite - riskler Risk: yalnızca hakim / tek hakim Hakimler –İşbirliği seviyesi –Katipler / adli yardımcılar –Hatalı davranışların bildirimi (gayrı resmi)
22
Ne ölçülmeli Ortalama süre Eski davaların yönetimi Temyiz oranı Şikayet sayıları Tarafsızlık itirazı sayıları
23
Mahkeme kalitesinin ölçümü MWO (çalışanlar anketi) Kullanıcı anketi Toplumun değerlendirmeleri –Paydaşlar –Medya
24
Tavsiyeler Anahtar kelimeler – Kontrol – Yönetim bilgisi – İnsan kaynakları kalitesi – Kamu boyutu – Liderlik – Profesyonellik
25
Sonuç Araçları kullanarak şunları elde edebilirsiniz: – Yönetim bilgisi; – Bütünleşik insan kaynakları politikası – Kalite hakkında bilgi – Kullanıcı anketinin çıktısı – Personel anketinin sonucu – Yıllık rapor
26
Sorular / gözlemler? Teşekkür ederim!
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.