Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
YayınlayanPinar Arat Değiştirilmiş 10 yıl önce
1
7 MAYIS 2012, KONYA STRATEJİK YÖNETİM SİSTEMİ ELİF YILMAZ İNSAN KAYNAKLARI VE KALİTE SORUMLUSU
2
SUNUM İÇERİĞİ KOCAELİ SANAYİ ODASI ve MÜKEMMELLİK YOLCULUĞU KSO STRATEJİK YÖNETİM SİSTEMİ
3
KOCAELİ SANAYİ ODASI Sanayi ve Ticaret Bakanlığı’nın 28.02.1989 tarihli izni ile 22 Haziran 1989 tarihinde Türkiye’nin 11. sanayi odası olarak kurulmuştur. Altı çalışanı ile 457 sanayi kuruluşuna hizmet vermeye başlamıştır. Bugün; sayısı 2.300’e ulaşan müşterilerine 31 çalışanı ile hizmet vermektedir. TEMSİLCİLİKLER ÇAYIROVA TEMSİLCİLİĞİ DİLOVASI TEMSİLCİLİĞİ GEBZE TEMSİLCİLİĞİ
4
KSO MÜKEMMELLİK YOLCULUĞU 1996 1997 1998 1999 2000 2001 2002 ISO 9002 KYS BELGESİ EKONOMİYE YÖN VEREN EN BAŞARILI KURUM ÖDÜLÜ STRATEJİK YÖNETİM SİSTEMİ HEDEFLERLE YÖNETİM KALİTE ORGANİZASYONU OLUŞTURULDU. MÜŞTERİ ŞİKAYETLERİ SİSTEMİ İÇ VE DIŞ MÜŞTERİ MEMNUNİYETİ ÖLÇÜMLERİ. ISO 14001 ÇYS BELGESİ ATIK BORSASI KALİTE İYİLEŞTİRME EKİPLERİ SİSTEMİ ÖNERİ SİSTEMİ ULUSAL KALİTE HAREKETİNE KATIM. EFQM MÜK.MODELİ- ÖZDEĞERLENDİRME KOCAELİ KALİTE ODAĞI 2003 2007 2004 ULUSAL KALİTE ÖDÜLÜ ADAYI ULUSAL KALİTE ÖDÜLÜ EFQM AVRUPA KALİTE BAŞARI ÖDÜLÜ AVRUPA KALİTE BÜYÜK ÖDÜLÜ MÜKEMMELLİKTE SÜREKLİLİK ÖDÜLÜ 2006 OHSAS 18001 İSG BELGESİ
5
STRATEJİK YÖNETİM SİSTEMİ MODELİ KURUM KÜLTÜRÜNÜN ESASLARI (DEĞERLERİMİZ) KURUM KÜLTÜRÜNÜN ESASLARI (DEĞERLERİMİZ) MİSYON VİZYON POLİTİKALAR SWOT ANALİZİ ANA STRATEJİİLER SÜREÇ İYİLEŞTİRME HEDEFLERİ BİRİM HEDEFLERİ (5174 S.K.) ANA SÜREÇ HEDEFLERİ BİREYSEL HEDEFLER BİREYSEL GELİŞİM HEDEFLERİ
6
2010-2013 DÖNEMİ STRATEJİK PLANLAMA TAKVİMİ YIL: 2012 SIRA NO FAALİYET KONUSU SORUMLU/ KATILANLAR KASIM 2011ARALIK 2011 1. ve 2. Hafta 3. ve 4. Hafta 1.Hafta2.Hafta3.Hafta4.Hafta 1 Stratejik Planlama prosesinin gözden geçirilmesi Genel Sekreter, Genel Sekreter Yardımcıları, İK ve Kalite Sorumlusu, Yönetim Kurulu Başkanı 02.Kas 2Stratejik Planlama girdilerinin derlenmesiİK ve Kalite Sorumlusu - Birim Sorumluları7-11 Kasım 3 Stratejik Planlama Toplantısı (1) (Mevcut Durum tespiti - SWOT Analizi yapılması) YK Başkanı, Genel Sekreter, Genel Sekreter Yardımcıları, İK ve Kalite Sorumlusu, Birim Sorumluları, Çalışanlar 14.Kas 4 Stratejik Planlama Toplantısı (2) (vizyon, misyon, kurum kültürü, politikaların gözden geçirilmesi) YK Başkanı, Genel Sekreter, Genel Sekreter Yardımcıları, İK ve Kalite Sorumlusu, Birim Sorumluları, Çalışanlar 16.Kas 5 Stratejik Planlama Toplantısı (3) (Ana stratejilerin belirlenmesi) YK Başkanı, Genel Sekreter, Genel Sekreter Yardımcıları, İK ve Kalite Sorumlusu, Birim Sorumluları, Çalışanlar 21.Kas 6Stratejik Planının oluşturulması YK Başkanı, Genel Sekreter, Genel Sekreter Yardımcıları, İK ve Kalite Sorumlusu, Birim Sorumluları 28.Kas 7Kalite Konseyi Toplantısı'nda görüşülmesi Meslek Komitesi Üyeleri, Yönetim Kurulu Başkanı ve Üyeleri, Genel Sekreter, Genel Sekreter Yardımcıları, İK ve Kalite Sorumlusu, Çalışanlar 03.Ara 8 Ana Süreç/Birim hedeflerinin yayınlanması Genel Sekreter, Genel Sekreter Yardımcıları, İK ve Kalite Sorumlusu 12.Ara 9Bireysel hedeflerin belirlenmesi Genel Sekreter, Genel Sekreter Yardımcıları, İK ve Kalite Sorumlusu, Birim Sorumluları 19.Ara
7
1. Aşama: STRATEJİK PLANLAMA GİRDİLERİ 2. Aşama: KURUM KÜLTÜRÜ, VİZYON, MİSYON VE POLİTİKALARIN BELİRLENMESİ, GÖZDEN GEÇİRİLMESİ 3. Aşama: SWOT ANALİZİ (BEYİN FIRTINASI) 4. Aşama: ANA STRATEJİLERİN BELİRLENMESİ 5. Aşama: YILLIK İŞ PROGRAMI VE BÜTÇESİ’NİN OLUŞTURULMASI, ONAYI VE DAĞITILMASI 6. Aşama: YILLIK İŞ PROGRAMINDA YER ALAN MADDELERİN ANA SÜREÇ HEDEFLERİNE VE BİREYSEL HEDEFLERE YAYILIMININ SAĞLANMASI STRATEJİK PLANLAMA SÜRECİ
8
1. Aşama: STRATEJİK PLANLAMA GİRDİLERİ İÇ ÇEVRE ANALİZİ ÇALIŞANLARIN GÖRÜŞ, BEKLENTİ VE PROFİLİ KURULUŞ İÇİ PERFORMANS GÖSTERGELERİ DIŞ ÇEVRE ANALİZİ MÜŞTERİLERDEN ALINAN GERİ BİLDİRİMLER TOPLUM ALGILAMA VERİLERİ İŞBİRLİKÇİLER VE TEDARİKÇİLERDEN ALINAN GERİ BİLDİRİMLER PAZAR ANALİZİ EKONOMİK DEMOGRAFİK GÖSTERGELER, TOPLUMSAL,YASAL VE ÇEVRESEL KONULAR
9
1. Aşama: STRATEJİK PLANLAMA GİRDİLERİ ÇALIŞANLARDAN ALINAN GERİ BİLDİRİMLER BİRİMLERDEN GÖRÜŞ ALMA PERFORMANS DEĞERLENDİRME FORMLARI TOPLANTILAR (ADT, HDT, PERFORMANS GÖRÜŞMELERİ) ANKETLER ( İÇ MÜŞTERİ MEM. ANKETİ, İLETİŞİM ARAÇLARI DEĞ.ANKETİ, SOSYAL TESİS DEĞ. ANKETİ, HDT, ADT ETKİNLİK ÖLÇME) EKİP ÇALIŞMALARI ÖNERİ SİSTEMİ EĞİTİM, KONGRE, SEMİNER, VB. SONRASI RAPORLAMA İŞTEN AYRILAN ÇALIŞANLARDAN ALINAN GERİ BİLDİRİMLER
10
1. Aşama: STRATEJİK PLANLAMA GİRDİLERİ KURULUŞ İÇİ PERFORMANS GÖSTERGELERİ BÜTÇE HEDEFLERİ STRATEJİK HEDEFLER İŞ HACMİNDE GELİŞMELER ISO 9001 KYS, ISO 14001 ÇYS VE OHSAS 18001 İSG PERFORMANSI ÇALIŞANLARIN PERFORMANSI İÇ-DIŞ EĞİTİMLER HİZMET KAPASİTESİ, MEVCUT İŞGÜCÜ KIYASLAMA SONUÇLARI TOBB AKREDİTASYON RAPORU ÖZDEĞERLENDİRME (UKÖ, AKÖ DEĞERLENDİRME RAPORLARI)
11
1. Aşama: STRATEJİK PLANLAMA GİRDİLERİ MÜŞTERİLERDEN ALINAN GERİ BİLDİRİMLER MESLEK KOMİTESİ TOPLANTILARI MECLİS TOPLANTILARI SEKTÖR TOPLANTILARI MÜŞTERİ ŞİKAYETLERİ MÜŞTERİ MEMNUNİYETİ ANKETLERİ MÜŞTERİ ZİYARETLERİ EĞİTİM DEĞERLENDİRME ANKETLERİ DİREKT BİLDİRİMLER
12
1. Aşama: STRATEJİK PLANLAMA GİRDİLERİ DİĞER GERİ BİLDİRİM ARAÇLARI TOPLUM MEMNUNİYETİNİ ÖLÇME VE BEKLENTİLERİNİ BELİRLEME ANKETİ İŞBİRLİKÇİLERİMİZDEN ALINAN BİLDİRİMLER (TOPLANTILAR, YAZIŞMALAR, VB) EKONOMİK, DEMOGRAFİK GÖSTERGELER TOPLUMSAL GELİŞMELERİN İZLENMESİ KANUN, MEVZUAT, VB TAKİBİ ÇEVRESEL GELİŞMELER TEKNOLOJİ TAKİBİ
13
KURUM KÜLTÜRÜMÜZ KOCAELİ SANAYİ ODASI, DÜNYADAKİ GELİŞMELERE AÇIK, ÖĞRENDİĞİNİ YAŞAMA GEÇİREN VE PAYLAŞAN, SANAYİCİLERİNİN VE PAYDAŞLARININ BEKLENTİLERİNE ÖNEM VEREN, TOPLUMSAL SORUMLULUK SAHİBİ, ÖNCÜ VE ÖRNEK BİR KURUMDUR. KURUM KÜLTÜRÜMÜZ KOCAELİ SANAYİ ODASI, DÜNYADAKİ GELİŞMELERE AÇIK, ÖĞRENDİĞİNİ YAŞAMA GEÇİREN VE PAYLAŞAN, SANAYİCİLERİNİN VE PAYDAŞLARININ BEKLENTİLERİNE ÖNEM VEREN, TOPLUMSAL SORUMLULUK SAHİBİ, ÖNCÜ VE ÖRNEK BİR KURUMDUR. MİSYONUMUZ SANAYİCİLERİMİZ, ÇALIŞANLARIMIZ, TOPLUMUMUZ VE ÜLKEMİZ İÇİN FARK VE DEĞER YARATAN BİR KURUM OLMAK. MİSYONUMUZ SANAYİCİLERİMİZ, ÇALIŞANLARIMIZ, TOPLUMUMUZ VE ÜLKEMİZ İÇİN FARK VE DEĞER YARATAN BİR KURUM OLMAK. VİZYONUMUZ YENİLİKÇİ YAKLAŞIMLA, SANAYİCİLERİMİZ İÇİN KATMA DEĞER YARATARAK, ULUSAL BOYUTTAKİ ÖNDERLİĞİMİZİ KÜRESEL BOYUTA TAŞIMAK VE VARLIĞIMIZI SÜRDÜRMEK. VİZYONUMUZ YENİLİKÇİ YAKLAŞIMLA, SANAYİCİLERİMİZ İÇİN KATMA DEĞER YARATARAK, ULUSAL BOYUTTAKİ ÖNDERLİĞİMİZİ KÜRESEL BOYUTA TAŞIMAK VE VARLIĞIMIZI SÜRDÜRMEK. 2. Aşama: KURUM KÜLTÜRÜ, MİSYON, VİZYON VE POLİTİKALARIN BELİRLENMESİ, GÖZDEN GEÇİRİLMESİ
14
POLİTİKALARIMIZ KALİTE POLİTİKASI ÇEVRE POLİTİKASI İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ POLİTİKASI İNSAN KAYNAKLARI POLİTİKASI İLETİŞİM POLİTİKASI TOPLUM POLİTİKASI
15
3. Aşama: SWOT ANALİZİ (GZFT) GÜÇLÜ YÖNLER (STRENGTHS) GÜÇLÜ YÖNLER (STRENGTHS) FIRSATLAR (OPPURTUNITIES) FIRSATLAR (OPPURTUNITIES) ZAYIF YÖNLER (WEAKNESS) ZAYIF YÖNLER (WEAKNESS) TEHDİTLER (THREATNESS) TEHDİTLER (THREATNESS) SWOT
16
KOCAELİ SANAYİ ODASI SWOT ANALİZİ GÜÇLÜ YÖNLER (S) S1: Çayırova, Gebze ve dilovası’nda bulunan temsilciliklerimiz S2: İşbirliklerimiz ile olan iyi ilişkiler S3: Lobicilik faaliyetlerimiz S4: Üyeye yönelik ödüllendirme çalışmaları (Çevre ödülü, Sektörel PD) S5: Uluslar arası ilişkiler faaliyetlerinin sistematik yapılması … FIRSATLAR (O) O1: AB projeleri ve diğer projeler O2: Sektörler arası ticareti artıracak imkanların olması O3: Islah OSB Kanunu O4: Toplu alımlar konusunun geliştirilmesi O5: Ar-GE ve İnovasyon desteklerinin 2012 yılında artacak olması … ZAYIF YÖNLER (W) W1: Çözüm Merkezi’nin yapısı W2: Proje finansmanında sorunlar yaşanması W3: İştiraklerimizden ve üyesi olduğumuz kurullardan etkin bir veri akışının Odamıza olmayışı W5: Sektörel ve teknik konularda uzman / danışmanlardan faydalanılmaması … TEHDİTLER (T) T1: OSB’ler ile ana lojistik merkezleri arasındaki ulaşım ağının yetersiz olması T2: KOBİ tanımı T3: Toplu İş İlişkileri Kanunu Taslağı T4: Çevre ve İş Sağlığı ve Güvenliği konularında yerel yönetimlerin sıkı denetimleri T5: OSB dışı yapılanma …
17
STRATEJİLER GÜÇLÜ YÖNLERZAYIF YÖNLER FIRSATLAR Kurumun güçlü yönleri ile çevreden gelen fırsatları eşleştiren stratejiler Fırsatları kullanmak amacıyla zayıf yönleri ortadan kaldırmaya yönelik stratejiler TEHDİTLER Güçlü yönleri kullanarak dış tehditleri bertaraf etmeye yönelik stratejiler Kurumsal zayıflıkların dış tehditleri etkili kılmasını önleyecek savunma stratejileri
18
4. Aşama: ANA STRATEJİLERİN BELİRLENMESİ KOCAELİ SANAYİ ODASI 2012 YILI ANA STRATEJİLERİ 1.BÖLGE KOBİ’LERİNİN GÜÇLENDİRİLMESİ 2.ENDÜSTRİYEL VE KENTSEL DÖNÜŞÜME ODAKLANMA 3.KSO’NUN KAYNAKLARININ GÜÇLENDİRİLMESİ
19
6. Aşama: YILLIK İŞ PROGRAMINDA YER ALAN MADDELERİN ANA SÜREÇ HEDEFLERİNE YAYILIMI 1.ANA STRATEJİLER İLE ANA SÜREÇLER ARASINDAKİ İLİŞKİNİN BELİRLENMESİ 2.ANA SÜREÇLER BAZINDA STRATEJİK HEDEFLERİN BELİRLENMESİ 3.BİREYSEL HEDEFLERİN BELİRLENMESİ
20
KOCAELİ SANAYİ ODASI ANA STRATEJİLER İLE ANA SÜREÇLERİ ETKİLEŞİM TABLOSU - 2012 YILI 1. ÜYE HİZMETLERİ SÜRECİ 2. İŞ GELİŞTİRME 3. MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ SÜRECİ 4. İNSAN KAYNAKLARI VE YÖNETİM SİSTEMLERİ SÜRECİ 5. MALİ İŞLER 6. DESTEK HİZMETLERİ SÜRECİ 1. KOBİ'LERİN GÜÇLENDİRİLMESİ 1.1, 1.2, 1.2.1, 1.2.2, 1.2.3, 1.2.4, 1.3, 1.3.1, 1.3.2, 1.3.3 1.2.5 2. ENDÜSTRİYEL VE KENTSEL GELİŞİM 2.1, 2.1.1, 2.1.2, 2.1.3, 2.1.3.1, 2.1.3.2, 2.2, 2.3, 2.4, 2.5 3.KAYNAKLARIMIZIN GÜÇLENDİRİLMESİ 3.1, 3.33.6.3, 3.5 3.4, 3.6, 3.6.1, 3.6.4, 3.7.1, 3.7.2, 3.8,3.9, 3.11 3.1, 3.2, 3.3,3.5, 3.6.2, 3.7.3, 3.10 3.2 ANA STRATEJİLER ANA SÜREÇLER
21
KSO ANA SÜREÇLERİ ANA SÜREÇLERALT SÜREÇ SAYISI 1ÜYE HİZMETLERİ SÜRECİ5 2İŞ GELİŞTİRME SÜRECİ7 3MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ SÜRECİ7 4İNSAN KAYNAKLARI VE YÖNETİM SİSTEMLERİ SÜRECİ11 5MALİ İŞLER YÖNETİMİ SÜRECİ2 6DESTEK HİZMETLERİ YÖNETİMİ SÜRECİ4
22
HEDEFLER Sorumlu Servis Sorumlu Kişi Ölçüm Kriteri Ölçüm Frekansı Hedef Hedef Gerçekleşm e AYLAR 123456789101112 3.1. KOBİ'lerin Güçlendirilmesi Yönünde Yapılacak Çalışmalar 3.1.1.KOBİ'lerin Performanslarının Güçlendirilmesine Destek Verilmesi İGEDD Organiza syon ve Seminer S. 1 Ay40 3.1.2. Sistematik Heyet Ziyaretleri ve Uluslararası Fuarlar 3.1.2.1. Odamıza yapılan Heyet Ziyaretleri İGEEK Ziyaret Sayısı 1 Ay12 3.1.2.2. Uluslararası Fuarlara Katılım İGEEK Fuar Sayısı 3 Ay8 3.1.2.3. İş Görüşmesi İGEEKAdet3 Ay1.000 3.1.3. KOBİ'lere Fon Desteği 3.1.3.1. KOBİ'lerin Devlet Desteklerinden yararlanmasının sağlanması İGEPG KOBİ Sayısı 3 Ay30 3.2. Endüstriyel Dönüşüm Projeleri 3.2.1. Yatırımcıların Organize Sanayi Bölgeleri'ne yönlendirilmesi - Islah OSB İGE/ Çayırova Temsilciliği PG / TK Bölge Sayısı 1 Ay2 FORM REV.NO : 02 PlanlananTABLO İÇERİK REV.T. FORM YAYIN/REVİZYON TARİHİ:04.01.2010 Gerçekleşen TABLO İÇERİK REV.NO: REV.NEDENİ: TS EN 18001 logosunun eklenmesi TABLO İÇ. REV.YAP:: 2012 YILI KOCAELİ SANAYİ ODASI ANA SÜREÇ HEDEFLERİ ANA SÜREÇ 3: İŞ GELİŞTİRME K-Q TS-ISO-EN 9000 Ç-E TS-ISO-EN 14000 TSE İSG-OHSAS 18001
23
2012 YILI KOCAELİ SANAYİ ODASI BİREYSEL HEDEF TABLOSU HEDEF SAHİBİ: DİLA DENİZHAN - Araştırma Uzmanı BİREYSEL HEDEFLER Ölçüm Kriteri Hedef Hedef Gerçekleşme AYLAR 123456789101112 3.1.1.KOBİ'lerin Performanslarının Güçlendirilmesine Destek Verilmesi Organizasyo n ve Seminer S. 18 3.1.1.1. KOBİ'lerin Halka Arz konusunda bilgilendirilmesini sağlamak Seminer sayısı 2 3.3.1 Üyelerimize yönelik projelerin finansal kaynakla desteklenmesi- Doğu Marmara Kalkınma Ajansı Doğrudan Faaliyet Desteği Proje Sayısı1 3.3.2. Üyelerimize yönelik projelerin finansal kaynakla desteklenmesi - Doğu Marmara Kalkınma Ajansı Teknik Destek Proje Sayısı1 4.1.1. Üye ziyaretleri yapmakÜye Sayısı8 4.2.1. Sektör raporu yayınlamakRapor Sayısı3 4.2.2 Araştırma raporu yayınlamakRapor Sayısı18 4.4.1 Sektörel Performans Değerlendirme Ödül Organizasyonunun Marka Tescilinin yapılması Marka Tescili 1 4.4.3. Sektörel Performans Değerlendirme Ödül Organizasyonu katılımcı firma sayısının artırılması Firma Sayısı100 I. Toplu dış hizmet alım çalışmasının yapılması Hizmet sayısı 1 II. Meslek Komitesi temsilciliği performansını artırmak Görüş Sayısı Oranı 100% A. İngilizce seviyesini ilerletmekKur Sayısı1 FORM REV.NO : 02 PlanlananTABLO İÇERİK REV.T.: 31.01.2011 FORM YAYIN/REVİZYON TARİHİ:04.01.2010 GerçekleşenTABLO İÇERİK REV.NO: 00 REV.NEDENİ: TS EN 18001 logosunun eklenmesi TABLO İÇERİK REV.YAP:: Dila Denizhan K-Q TS-ISO-EN 9000 Ç-E TS-ISO-EN 14000 TSE İSG-OHSAS 18001
24
POLİTİKA / STRATEJİ VE HEDEFLERİN GÖZDEN GEÇİRİLMESİ AYLIK DEĞERLENDİRME TOPLANTILARI YÖNETİM KURULU TOPLANTILARI KALİTE KONSEYİ TOPLANTILARI (YILDA İKİ KEZ) YÖNETİMİN GÖZDEN GEÇİRME TOPLANTILARI (3 AYDA BİR) MECLİS TOPLANTILARI AYLIK FAALİYET RAPORLARI ANA SÜREÇ HEDEFLERİ TABLOLARI BİREYSEL HEDEF TABLOLARI
25
TEŞEKKÜRLER…
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.