Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
1
2012-2013 EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI E-OKUL VE MEİS MODÜLÜ BİLGİLENDİRME TOPLANTISINA HOŞ GELDİNİZ.
2
Bilgi Girişi Yapılacak Modüller
3
Kullanılan Çeşitli MEBBİS Modülleri
4
TÜM MODÜLLERDE YAPILACAK İŞLEMLER
Bilgiler girilmeden önce tablolardaki AÇIKLAMALAR MUTLAKA okunmalıdır. Kurum Genel Bilgileri kontrol edilerek kurum tipi ve yerleşim yeri bilgisi eksik olanlar işlenecektir. Çeşitli sebeplerle eğitime ara veren kurumlarımız bir süre sonra tekrar eğitime başladığında hizmete giriş tarihi olarak ilk açıldığı tarih işlenecektir. Hizmete giriş yılı eksik olanlar tamamlayacaktır Eksik bilgi olması halinde sorgu modülünden doğru bilgi alınamaz.
5
TÜM MODÜLLERDE YAPILACAK İŞLEMLER
Meis, e-okul, HEM ve özel öğretim modülleri bilgi girişlerinde birinci derecede sorumlu kişiler okul / kurum müdürleridir. İnternet bağlantısı olmayan okul ve kurumumuz kalmadığından yinede veri girişinde sorun yaşayan köy ilköğretim okulları, il ve ilçe merkezlerinde BT sınıfı veya bilgisayar laboratuarı olan okullardan yararlanabilecektir. Meis modülüne veri girişi İnternet üzerinden belirli tarihler arasında yapılacaktır Eğitim- Öğretim yılı sonu ve Eğitim-Öğretim yılı başı veri girişleri 04 Ekim 2012 tarihinden başlayıp 02 Kasım 2012 tarihinde sona erecektir.
6
Kurumunuza ait İLSİS kullanıcı adı ve şifresi ile sisteme girilir.
E-Okul / MEİS veri girişi için İnternet adresi : Kurumunuza ait İLSİS kullanıcı adı ve şifresi ile sisteme girilir.
7
E-Okul veri girişi için İnternet adresi : http://e-okul.meb.gov.tr/
Kurumunuza ait e-okul kullanıcı adı ve şifresi ile sisteme girilir.
8
Kurum İşlemleri
9
Okul Bilgileri E-Posta adresi kesinlikle kuruma verilen resmi e-posta adresi olacaktır. Örnek:(kurum Okulun e-postası her gün kontrol edilerek gelecek evraklara zamanında cevap verilecektir. Çünkü acil istenen bilgiler okulun e-postasına gönderilecektir.
10
MEBBİS Sistemine girdiğimizde karşımıza Çeşitli Modüller (programlar) gelir, Biz bu modüllerden hangi modülü kullanacaksak Şifremiz ile onu tıklamak sureti ile kurumumuza ait istatistikî bilgileri girmek üzere ekranlarımızı açıyoruz.
11
Bizim veri girişi yapmamız gereken tarih 01 Ekim 2012 bu tarih Meis Modülü veri girişine açıldığında en alt bölümde (15. dönem)* olarak karşımıza gelecektir. Bu tarih seçilip TAMAM butonu tıklanır. Bundan sonra veri girişi yapılacak olan ekranlar karşımıza sırasıyla gelecektir.
12
Kurum Genel Bilgiler Ekranı
E-Posta adresi kesinlikle kuruma verilen resmi e-posta adresi olacaktır. Diğer değişiklik olan bilgiler güncellenecektir.
13
İLKÖĞRETİM ve ORTAÖĞRETİM
ÖĞRETİM ŞEKLİ İLKÖĞRETİM ve ORTAÖĞRETİM OKULLARI Bağımsız Anaokullarının öğretim şekli bir tane olacaktır. Bünyesinde anasınıfı bulunan Anaokulları öğretim şeklini Anaokuluna göre girecektir. ANAOKULLARI
14
Eğitim ve Öğretim Yılı e-Okul Modülü İçerisinde Bulunan Bina Kullanım Ekranları ve Bina Bilgileri Ekranlarının Doldurulmasında Dikkat Edilecek Hususlar 6287 Sayılı Kanun gereğince dönüşüm işlemleri yapılan ilkokul, ortaokul ve imam hatip ortaokullarına ait; a) Tahsis durumu b) Bina Durumu c) Lojman Durumu d) Bina Kullanımı Ekranlarında bulunan bilgiler, dönüşüm işlemleri yapılırken kurum kodlarına bağlı olarak bir önceki yıla ait bilgiler aktarıldığından, Bilgi İşlem Grup Başkanlığınca boşa çıkan kurum kodlarının yeni kurumlara verilmesinden dolayı ekranlarda bulunan bilgilerin hatalı olabileceği bildirilmiştir. Bu nedenle ilimizde eğitim öğretim yılında e-okul modülü içerisinde bulunan tüm (resmi ve özel) ilkokul, ortaokul ve imam hatip ortaokullarına ait tahsis durumu, bina durumu, lojman durumu ve bina kullanım ekranlarının boşaltılarak kurumlar tarafından yeniden doldurulması gerekmektedir. Not: İlkokul ve ortaokul aynı binada eğitim veriyor ise, İl ve İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü Eğitim Bölümü Planlama Komisyonu tarafından belirlenen okul, bina durumu, lojman durumu ve bina kullanım ekranını dolduracak, diğer okul ise sadece tahsis ekranını dolduracak. Diğer ekranlarda bilgi var ise ekran boşaltılacak.
15
BİNA BİLGİLERİ Bina Bilgileri (Tahsis Durumu, Bina Durumu, Lojman Durumu ve Bina Kullanımı) nı Okulöncesi, İlkokul, Ortaokul, Genel ve Mesleki Ortaöğretim kurumları e-okul modülünden, Halk Eğitimi Merkezleri e-yaygın modülünden, Özel öğretim Kurumları (Dershaneler, MTSK, Özel Rehabilitasyon ve Diğer Kurslar) meis modülünden, İlçe Millî Eğitim Müdürlükleri ve diğer kurumlar meis modülünden gireceklerdir.
16
TAHSİS DURUMU İlçe MEM, Öğretmenevi Müdürlüğünün 0 dersliğini kullanıyor, Bina Bilgileri ekranında sadece Tahsis Durumu ekranına kullandığı derslik sayısını girecek.
17
BİNA DURUMU Kurum her bir binası için yeni bir kayıt yapacak, o binaların bilgisini girecek, ısınma durumu bilgileri boş geçilmeyecek.
18
LOJMAN DURUM Eğer kurumunuza ait lojman varsa kaloriferli veya sobalı bölümüne sayısı yazılıp KAYDET düğmesi tıklanarak veri kayıt altına alınır.
19
Anasınıfı derslik sayısı, anasınıfı şubesi ile uyumlu olacak.
BİNA KULLANIMI Bina kullanımına ait olan ekrana binanın fiziki özelliklerini gösterir bilgiler girilecektir. Örneğin Anasınıfı Sayısı, Arşiv, Derslik, WC Lavabo, Laboratuarlar, Danışma, Depo, Gözlem odası gibi verilerin girilip KAYDET düğmesine tıklanıp veriler kayıt altına alınır. Anasınıfı derslik sayısı, anasınıfı şubesi ile uyumlu olacak.
20
Kütüphane sayısı 1 den fazla
olamaz. Sınıf Kitaplıkları Kütüphane olarak Değerlendirilmeyecektir. Yatak Kapasiteleri sadece Öğretmenevleri, Eğitim Merkezleri, Sosyal Tesisler, Otelcilik ve Turizm Meslek Lisesine bağlı uygulama otelleri için girilecektir.
21
Bina Bilgileri Giriş Ekranı
22
Bilgisayar sayıları daha önce e-taşınır modülüne girilmekte idi, e-Taşınır Modülü 2012 yılı sonu itibariyle Maliye Bakanlığına devredileceğinden Bilgisayar sayılarını alabilmek için e-Okul sisteminde Bina Kullanımı ekranına eklenen Fatih projesi kapsamında açılan yerlere yazılacaktır.
23
Koğuş: Yatak sayısı 10 ve üzeri olan odalar, Oda: Yatak sayısı 10’dan düşük odalar.
24
E-OKUL EKRANLARI Birleştirilmiş sınıf olarak öğretim gören okullar kaç sınıfı birarada okuttuğunu mutlaka girecekler.
25
E-OKUL ÖĞRENCİ EKRANLARI
26
YİBO ve Pansiyonlu Okullarda Bilgi Girişi
Pansiyonlarda yatılı kalan öğrencilerin bilgileri mutlaka zamanında girilmesi gerekmektedir. Pansiyonlu okul müdürlükleri kendi okulunun yatılı öğrencilerini girdiği gibi, başka okullardan gelip pansiyondan yararlanan öğrencileri de girecektir. Pansiyonlu okulun öğrencisi okuldan gitmiş ama okulun pansiyonunda kalacaksa öğrencinin tekrar yatılı kaydı yapılacaktır. Pansiyonu olmayan okullar kesinlikle yatılı öğrenci girmeyecektir. Pansiyon kapasiteleri Devlet Kurumları Mödülünde görülmektedir.
27
E-OKUL ÖĞRENCİ EKRANLARI
28
E-OKUL ÖĞRENCİ EKRANLARI
29
E-OKUL ÖĞRENCİ EKRANLARI
30
E-OKUL ÖĞRENCİ EKRANLARI
31
E-OKUL ÖĞRENCİ EKRANLARI
32
E-OKUL ÖĞRENCİ EKRANLARI
33
E - TAŞINIR MODÜLÜ EĞİTİM OLANAKLARI
Eğitim olanakları bölümü e-taşınır modülünden yine bütün kurumların veri girişi yapması gereken veri giriş ekranıdır. Bunlar 5 Ana başlık altında toplanır. Kütüphane / Materyal Kütüphane / Kullanım Bilişim / Bilgisayar Bilişim / İnternet ve Çevre Birimleri. Bilişim / Bilgisayar Laboratuarları / BT Sınıfları Bu ana başlıklara ait ekranların görüntü ve açıklamaları aşağıda gösterilmiştir.
34
KÜTÜPHANE / MATERYAL Bu ekranda konu başlıklarının karşılığında bulunan veri girilecek kutucuklara ilgili rakamlar yazılıp işlem tamamlandıktan sonra KAYDET düğmesi tıklanır.
35
KÜTÜPHANE / KULLANIM Kütüphanesi olan okullar bu kısmı boş geçmeyecekler.
36
BİLİŞİM / İNTERNET VE ÇEVRE BİRİMLERİ
Bilişim İnternet ve Çevre birimleri varsa internet bağlantınızın ne şekilde olduğunu, bilgisayarlara bağlanılan çevre birimlerinin neler ve kaçar adet olduğunu, bilgisayarların sürücü özelliklerini ve kurumunuzda bulunan yazılımların sayılarını girmeniz gereken yukarıdaki ekrandır.
37
BİLİŞİM / BİLGİSAYAR ve BİLİŞİM / BİLGİSAYAR LABORATUARLARI
Okul Öncesi, İlkokul, Ortaokul, Ortaöğretim ve diğer resmi kurumların ve Özel Öğretim Kurumlarında ise eskisi gibi meis modülünde bulunmaktadır. Kurumunuzdaki her bir Bilgisayar Laboratuarı / Bilgi Teknoloji Sınıfları ve buralardaki bilgisayar ile ilgili tüm bilgileri “Bina Kullanımı” modülünden eksiksiz girecektir.
38
YAYGIN EĞİTİM KURUMLARININ
E- YAYGIN (HEM) MÖDÜLÜ YAYGIN EĞİTİM KURUMLARININ İSTATİSTİKLERİ HALK EĞİTİM VE ÇIRAKLIK VE YAYGIN EĞİTİM KURUMLARININ BİLGİLERİ BİR ÖNCEKİ YILA AİT OLDUĞUNDAN 1 EYLÜL EYLÜL 2012 TARİHLERİ ARASINDA KURS ALANLARIN SAYILARI YAZILACAĞINDAN BİLGİLER İLE İLGİLİ HAZIRLIKLAR DAHA ÖNCEDEN TAMAMLANACAKTIR.
39
HALK EĞİTİM MERKEZLERİ
Halk Eğitim Merkezlerine ait veri giriş işlemlerine ait ekranlar Genel Bilgiler, Öğrenci Bilgileri, Personel Bilgileri, Bina Bilgileri, Eğitim Olanakları ve HEM Faaliyetleri Ana başlık altında toplanmıştır. HEM Faaliyetlerine konu olan bazı başlıklara bir göz atalım.
40
MESLEKİ VE SOSYAL KURSLAR
Her bir Meslek Kursu için yeni bir kayıt açıyoruz. Kursların tamamına yeni kayıtlar, devam edenler ve belge alanlar HEM modülü üzerinden yapılacaktır.
41
ÖRNEK : Bir Kursun Bilgisinin Girilmesi
42
SOSYAL VE KÜLTÜREL UYGULAMALAR
Yıl içerisinde Kurumunuzda Sosyal ve Kültürel Faaliyetler düzenlenmiş ise ilgili konu başlıklarının karşılığına Faaliyet sayının ve Katılımcıların Erkek Kız bazında tek tek işlenip KAYIT altına alınması gerekmektedir.
43
YAYGIN EĞİTİM ÖZEL EĞİTİM REHBERLİK HİZMETLERİ GN. MD.NE BAĞLI KURUMLAR Öğretilebilir Zihin.Eng.İş Eğitim Merkezi (Bağımsız ve Öğretilebilir zihinsel engelliler ilköğretim okulunda alt tür) Otistik Çocuklar İş Eğitim Merkezi (Otistik Çocuklar Merkezinde alt tür) Bilim ve Sanat Merkezi (Üstün Yetenekliler)
44
YAYGIN EĞİTİM ÖZEL ÖĞRETİM KURUMLARI GN. MD.NE BAĞLI KURUMLAR
Muhtelif Kurslar Özel Dershaneler Motorlu Taşıt Sürücüleri Kursları Özel Eğitim ve Rehabilitasyon Merkezi (Özel Öğretim modülünden giriş yapılacak.) Özel Etüd Eğitim Merkezi
45
YAYGIN EĞİTİM KURSİYER EKRANLARI
MESLEKİ EĞİTİM MERKEZİ Çırak Sayıları Kalfa Sayıları İşyeri Açma Belgesi Alan/Yaş Usta öğretici Sayıları Aday Çırak Sayıları Kalfalık/Ustalık belgesi alanlar Meslek Kursları Öğrenci (3308 say.K.gör.açılan kurs.)
46
YAYGIN EĞİTİM PERSONEL BİLGİLERİ EKRANLARI
Öğretmen ve Öğretici Durumu Yabancı Öğretmen Anasınıfı Öğretmeni Personel Durumu Öğretmen ve Öğretici (MTSK/Branş) Branş Öğretmenleri (Özel Dershaneler)
47
YAYGIN EĞİTİM BİNA BİLGİLERİ EKRANLARI
Tahsis durumu Bina durumu Lojman Durumu Bina Kullanımı
48
YAYGIN EĞİTİM EĞİTİM OLANAKLARI EKRANLARI
Kütüphane / Materyal Kütüphane / Kullanım Bilişim / İnternet ve Çevre Bilimleri Bilgisayar Laboratuarları / BT Sınıfları
49
Açılan Dershane Kursları
50
Sürücü Kursunun Öğretmen - Öğretici Durumu
51
Dershanelerde Kursiyer Öğrenci Durumu
52
Branşlara Göre Kadrolu - Ücretli Öğretmen Bilgileri
53
Sürücü Kursunun Yönetici ve Personel Durumu
54
Dershanelerde Kursiyer Öğrenci Durumu
55
İlçe MEM’leri için kullanabilecekleri MEM İşlemlerinden Ekran Raporları
56
Kurum İçin Girilen Bilgiler ile İlgili Tutarlılık Kontrolü
57
ONAY İŞLEMLERİ KURUM DURUM RAPORU
Kurum Onayını vermeden önce Kurum Durum Raporunda eksik ekran var mı kontrol ediyoruz Kırmızılar bilgi giriş yapılmayan ekranlar.
58
ONAY İŞLEMLERİ KURUM ONAY İŞLEMİ
Onay için Kurumun en üst yetkilisinin bilgilerini girip onay veriyoruz.
59
Strateji Geliştirme Şefi E-posta : istatistik18@meb.gov.tr
Başarılar Dileriz YUSUF KORKMAZ Strateji Geliştirme Şefi İRTİBAT TELEFONLARI Dahili 139 E-posta :
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.