Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

hazırlayan: Jocelyne GIASSON

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "hazırlayan: Jocelyne GIASSON"— Sunum transkripti:

1 hazırlayan: Jocelyne GIASSON
Okumada Anlama hazırlayan: Jocelyne GIASSON Bu kitap okumada anlama konusunda belirgin bir öğretim modeli öneriyor. Bu konudaki araştırmaların sentezini yapıyor. Kitabın tümünü Power point formatında özetledik ! Tekrar tekrar okumanız için ! De Boeck Université, 1996. 2008 de yeni baskı.

2 Not : Bu kitabı etkili biçimde tamamlamak için beraberinde aynı yazardan şu kitabı öneriyoruz : Burada bu kitabın özeti yoktur.. Kuramdan Uygulamaya Okuma, De Boeck Université, 3e éd Okumada anlama konusunda belirgin öğretim modelinin bir dizi somut uygulamasını önerdiğinden, bu kitap kuram ile uygulama arasında bağ kurmaktadır. Okuma öğretiminin düzenlenmesi konusunda çok pratik yollar önermekte ve bu konuda okuyucuya anaokulundan itibaren okumada becerikli bir stratejist olana kadar uygulamalar sunmaktadır.

3 Jocelyne Giasson, Okumada Anlama,
De Boeck, 1996 ve 2008. Önsöz : Bu doküman J. Giasson'un kitabından bir özet sunmaktadır. Herşeyi söylemek mümkün olmadığından sık sık belirli sayfalara atıfta bulunmaktadır ! Pour accéder directement à la table des matières

4 Jocelyne Giasson, Okumada Anlama,
De Boeck, 1996 ve 2008. Okuma önerisi : Doğal olarak, bu doküman kitabın içeriğine hakim olmak için yeterli olmayacaktır ! Dolayısıyla bu dokümanı kitabı da yanında bulundurarak okumak şarttır. Power point formatındaki bu özetten başlayabilir, sonrada kitabı okuyabilir, ya da kitaptan başlayıp özete göz atabilir, veya her ikisini paralel olarak okuyup birinden diğerine geçişler yapabilir, bölüm bölüm okuyabilirsiniz... Seçmesi size ! Herkes kendine en uygun geleni aramalı !! Pour accéder directement à la table des matières

5 Bu dokümanda sıkça kullanılan işaretler / resimler
ve anlamları: Bu işaret Tanımlama gösterir. Bu imgelerin renkleri değişebilir !! Bu işaret Bir not ekler. Açıklama getirir – Bir Neden sorusunu yanıtlar. Bu işaret Pratik yollar önerir, « somut olarak ne yapıyorum  ? » sorusunu yanıtlar. Bu işaret

6 Jocelyne Giasson, Okumada Anlama,
De Boeck, 1996 ve 2008. Diapositiflere sözcükler kadar « konuşan » imgeler eşlik etmektedir ! Bölümler 1'den 12'ye kadar birbirini izler. Bir bölümü okumak için, seçtiğiniz bölümün no.suna tıklamak yeterlidir. Power point içerisinde ilerlemek için, diapozitifte kımıldayan birşey kalmadığında hemen bir sol tıklama yapılmalıdır ! Bir Power point dokümanı bitiminden önce durdurmak için, Esc(ape)‏ tuşuna basınız.

7 Jocelyne Giasson, Okumada Anlama,
De Boeck, 1996 ve 2008. Bundan sonraki diapozitifler kitabın İçindekiler tablosunu sunmaktadır ; herkes kendi okumak istediği bölümün no.sunu tıklayacaktır. 1'incisi première table des matières daha ayrıntılıdır 2'incisi deuxième daha özet ve şema şeklindedir.

8 Jocelyne Giasson, Okumada Anlama,
De Boeck, 1996 ve 2008. İyi Okumalar. J. Giasson'un kitabının tüm özetleri ve Microsoft power point 2003 formatına konması, IF BELÇİKA'dan Hélène Delvaux çalışmasıdır. Images : clipart sur Pour revenir à la table des matières

9 Okuyucu tarafından uygulanacak süreçler
J. GIASSON, Okumada Anlama, De Boeck 1996 ve 2008. Başlangıç olarak iki genel bölüm : 3 oluşturucu unsura dayalı modelin genel tanıtımı : okuyucu – metin – bağlam . Ch. 1 Ch. 2 Okumada belirgin öğretimin tanıtımı : özellikleri, aşamaları, vb. Bu giriş bölümlerinden sonra 7 bölüm vardır, konuları Okuyucu tarafından uygulanacak süreçler

10 Jocelyne Giasson, Okumada Anlama,
De Boeck, 1996 ve 2008. Anlatıcı metinler Bilgilendirici metinler Her tümcenin anlanması Tümceler ve yantümceler arasında tutarlılık arayışı Metnin tümünde tutarlılık arayışı Ch.3 Ch.4 Ch. 5 Ch. 6 Ch 7 Metnin ötesine geçmek (önceden tahmin etme, okumaya duygularını katma, bir metin üzerinde düşünmeyi öğrenme, yargıda bulunma, olaylarla fikirler arasındaki farkı görme, vb., kendi bildikleriyle olabildiğince özgür bağlar kurma, vb..)‏ Ch. 8 Bilme ötesi süreçler Becerileri, stratejiler, iyi bir okuma ödevini başarmak için gerekli kaynaklar hakkında , Okuyucunun bildikleri Okuyucunun anlamadığı zamanları, anlamadığı konular, vb. saptama becerisi, Ch. 9 Ch. 10 Daha önceki bilgilerin rolü

11 Jocelyne Giasson, Okumada Anlama,
De Boeck, 1996 ve 2008. Ve son olarak : Sözcük dağarcığı ve okumada anlama Sözcük dağarcığı kazanımında öğrencileri bağımsız kılmanın yolu nedir ? Sistematik olarak sözcük mü öğretilmelidir ? vb. Ch. 11 Okumada anlama öğretiminde soruların yeri. Daima soru sorulmalı mıdır ? Ne tür sorular ? Ne zaman ? Nasıl ? vb. Ch. 12

12 J. GIASSON, Okumada Anlama Genel Bölümler :
Okuyucu tarafından uygulanacak süreçler : Okara belirgin öğretimin tanıtımı : ch 2 Mikro-süreçler : ch. 3 Modelin genel tanıtımı : ch. 1 J. GIASSON, Okumada Anlama Bütünleşme süreçleri : ch. 4 Makro-süreçler : ch. 5 Makro-süreçler, anlatıcı metinler: ch. 6 Ve ayrıca : Okluyucunun bilgilerinin rolü : ch. 10 Makro-süreçler, bilgilendirici metinler : ch. 7 Sözcük dağarcığı : ch. 11 Hazırlık süreçleri : ch. 8 Soruların yeri : ch. 12 Bilme ötesi süreçler : ch. 9


"hazırlayan: Jocelyne GIASSON" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları