Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

İnternet Kafeler! Sorunlar Nedir? Nasıl Çözülür? 18.04.2012 İstanbul İnternet Kafeciler Esnaf Odası.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "İnternet Kafeler! Sorunlar Nedir? Nasıl Çözülür? 18.04.2012 İstanbul İnternet Kafeciler Esnaf Odası."— Sunum transkripti:

1 İnternet Kafeler! Sorunlar Nedir? Nasıl Çözülür? 18.04.2012 İstanbul İnternet Kafeciler Esnaf Odası

2 Misyonumuz İnternet kafecilik mesleğini icra edenlerin mesleki anlamda yetkin kılınması, bilgi çağına uygun bir donanımla toplumsal sorumluluk bilincinin geliştirilmesi, meslekte güven ve istikrarın tesisi, sosyal kültürel ve hukuki boyutlarda yardımlaşma ve dayanışmanın yaygınlaştırılması, hakların savunulmasında ve hizmet üretiminde örgütlü çalışma geleneğinin oluşturulması, internet kafelerin itimat edilen ve itibarlı kurumlar haline getirilmesidir.06.04.2010

3 Vizyonumuz Katılımcı ve demokratik bir kurum kültürü oluşturarak, “İnternet Kafecilik Mesleği”ni hak ettiği saygınlığa kavuşturmak, İnternet bilgi ve iletişim çağında, elektronik iletişim devriminin ülkemizdeki sembolü ve vazgeçilmezi olan internetkafelerin, “İnternet Kültür Merkezleri”ne dönüşmesini sağlayarak, evrensel bilgi ve kültürle, ülke menfaatleri ve milli değerler çerçevesinde yeni ve çağdaş yaklaşımlara öncülük etmektir. 06.04.2010

4 İLKELERİMİZ Öncelikle İstanbul İnternet Kafeciler Esnaf Odası üyelerine olmak üzere; Öncelikle İstanbul İnternet Kafeciler Esnaf Odası üyelerine olmak üzere; Yurdun dört bir yanında mesleği icra eden işletmecilere, ahilik kültürümüzden bizlere intikal eden gelenekler çerçevesinde rehberlik etmek amacındayız. Meslek icrasında etik kurallara duyarlılık, içinde yaşanılan topluma saygının gereğidir. Bu anlamda insanlık ahlakına katkı sağlamak ve bu anlayışı yaygınlaştırmak sadece bizim değil ülkenin ve hatta dünyanın en temel meselesidir kanaatindeyiz.

5 İLKELERİMİZ Doğal olarak İnternet kafe sektöründe yaşanılan her türlü sıkıntıyı çözmek için çıktığımız yolda, yalnız internet kafecilerin değil, onların müşterilerinin, toplumun, genel olarak da insanlığın evrensel duyarlılıklarını asla göz ardı etmeyeceğiz. Öz denetim mekanizmalarını hayata geçirerek mesleki ilkeleri hayata geçirmek ve toplumsal huzura katkıda bulunmak arzusundayız. Kısaca diyebiliriz ki vizyonumuz doğrultusunda misyonumuzu sergileyeceğiz. Doğal olarak İnternet kafe sektöründe yaşanılan her türlü sıkıntıyı çözmek için çıktığımız yolda, yalnız internet kafecilerin değil, onların müşterilerinin, toplumun, genel olarak da insanlığın evrensel duyarlılıklarını asla göz ardı etmeyeceğiz. Öz denetim mekanizmalarını hayata geçirerek mesleki ilkeleri hayata geçirmek ve toplumsal huzura katkıda bulunmak arzusundayız. Kısaca diyebiliriz ki vizyonumuz doğrultusunda misyonumuzu sergileyeceğiz.

6 İLKELERİMİZ Bu amaçla oniki temel ilke belirledik; Liderlik ve öncülük etmek, Ülke menfaatlerini her şeyin üzerinde tutmak, Mesleki menfaatleri en üst düzeyde sağlamak, İş ve çalışma ahlakını en üst düzeyde korumak, Eşitlik ve adalet ilkelerine uymak, insan haklarına saygı, Dürüst ve güvenilir olmak, Verimli olmak,

7 İLKELERİMİZ Şeffaf olmak, Kaliteyi ön planda tutmak, Teknolojiyi yakından takip etmek. Etkili kullanmak, Kaynakların kullanımında önceliklere göre hareket etmek, Titiz ve özenli olmak, İlkelerimiz tutum, davranış ve düşünce biçimimizi yansıtmaktadır. İlkelerimiz sektördeki esnafımıza ve milletimize taahhüdümüzdür. 06.04.2010 İlkelerimiz tutum, davranış ve düşünce biçimimizi yansıtmaktadır. İlkelerimiz sektördeki esnafımıza ve milletimize taahhüdümüzdür. 06.04.2010

8 Giriş  İnsanoğlu Uzayı hep merak etti. Yüzlerce yıl gökyüzünü gözlemdi. Yeni Keşifler yeni soruları beraberinde getirdi.  Önce tek tek yüzbinlerce sorunun cevabını buldu, bu sayede sorunların çözümüne ulaştı. Ve uzaya çıktı…. Ve uzaya çıktı….

9 Giriş  İnsanoğlu’nun çözemeyeceği mesele yoktur. Yeter ki gerçekten çözmek istesin, çözüm için azmetsin…

10 Giriş  Sorun yaşanan bir konuda ilk önce bilinmesi gereken problemi iyi anlamaktır. Sorunu çözmek için;  Tarafsız olmak,  Her bilgiyi edinmek,  Doğru soruları sormak,  İrdelemek ve doğru Analiz etmek,  Doğru cevapları aramak, bulmak,  Ve sorunun temel kaynağını tespit etmek gerekir.

11 Giriş  Sonra, o sorundan kurtulmak için yapmak gereken tek şey, yapılacakları belirleyip hayata geçirmek için çalışmaktır.  Sorunun Kaynağı doğru tespit edildiğinde zaten çözümü de beraberinde gelir.

12 İnternet Kafeler. İnternet kafelerle ilgili; İnternet kafelerle ilgili;  Yaşanan sorunlar nedir? Nasıl çözülürler? Bu sorunu cevabını bulmak için her şeyden önce; Bu sorunu cevabını bulmak için her şeyden önce;  İ-kafelerin 17 yıllık geçmişinde neler oldu? Çok İyi Bilmek Gerekiyor.

13 Kısa Öz Geçmiş  Esnafın 13 yıllık çilesini, 20 dakikalık Slayt’a sığdıramadık.  Sadece ana başlıklar halinde değineceğiz.  Sayın Komisyon Başkanımıza ve Komisyon üyesi değerli Milletvekillerimize sunduğumuz dosyalarda yaşanan tüm sorunlar ve ayrıntıları bulunmaktadır.

14 Kısa Öz Geçmiş  1995 de İlk i-kafe vatandaşın sokağına geldi.  Vatandaş 5 yıl kuralsız ve özgürce kullanılır.  İ-kafe Esnafı da 5 yıl kuralsız ve özgürdür.  Denetimsiz kalan her alanda suiistimallerin olması ise doğaldır. Ve beklenen oldu.  Atari salonu işletenlerin %95’i i-kafe açtı.  Tabelalarında “İnternet Kafe” yazıldı. Ama Camlar siyaha boyandı

15 Kısa Öz Geçmiş  Haklı şikayetler söz konusu oldu. İyi işletmeler pek çoktu ancak kötüleri de vardı.  Devlet 2001 de çok sert tedbirler aldı.  Emniyet Güçleri tedbirleri uyguladı. Fakat,  Bazı i-kafeler “görmezden” gelindi.  Haksız rekabet ortamı diğerlerini zorladı ve aynı yola doğru itteledi.

16 Kısa Öz Geçmiş  TV ve gazeteler 2001 ve 2003 arasında i-kafleri bombardımana tuttu. Satanizm, porno, kumar ve şiddet sigara ve çocuk, genç = REYTİG = PARA  Denetimler arttırıldı ancak sonuç değişmedi.  Kafeci yıllarca ekip otosunun benzini, Öğlen yemeğini, Karakolun ihtiyaçlarını karşıladı,  Bazen de özel ihtiyaçları,  Elbetteki sorun böyle çözülemezdi, çözülmedi…

17 Kısa Öz Geçmiş  2003 de canımıza tak dedi. Tiev’i kurduk sorunu devletin en üst makamına anlattık. Acilen bir genelge daha yayınlandı.  Yasaklar bir miktar hafifletildi, i-kafeci biraz rahatladı. Ancak yeni genelge yeni sorunlar doğurdu. Uygulama yoktu…  Mesela kimse filtre sormadı, sigara sormadı, emniyet personeli kafede oturdu çayını sigarasını içti, internetine girdi.

18 Kısa Öz Geçmiş  Aynı çark işlemeye devam etti.  Kafeler arasında haksız rekabet körüklendi.  Bir zaman sonra sayıları oldukça fazla arttı. Rekabet iyice kızıştı.  Rekabet, kalitede rekabet edelim anlayışına dönüşmedi. Fiyat hep önde oldu.

19 Kısa Öz Geçmiş  20 Yılı 1 saat ücreti 40 Ykr – 60 Ykr  2000 Yılı 1 saat ücreti 40 Ykr – 60 Ykr  20Yılı 1 saat ücreti 50 Ykr – 1.5 TL  2012 Yılı 1 saat ücreti 50 Ykr – 1.5 TL Durmaz denilen çarklar bu gün hız kesti... İ-kafede Rekabet hala tam gaz…

20 Kısa Öz Geçmiş  2006 Yılı başlarında çocuk pornosu olayları…..  TV kanalları tüm suçu i-kafelere yıktı..  Aileler kapımızın önünden geçerken içeri düşman gibi baktı. Kapıdan içeri adım atmaya çekiniyordu.  2006 Yılında İst. Bilişim Şube Müdürlüğü interpolden gönderilen IP adreslerine 406 adet çocuk pornosu operasyon düzenledi. Yıl sonunda Sadece 3 adet IP adresi i-kafelere ait çıktı.  Ve sadece biri mahkemeye sevk edildi.

21 Kısa Öz Geçmiş  Bu süreçte internet kafeler çok sert, onur kırıcı ve haksızlıklarla dolu denetimlere tabi tutuldular.  Daha önceki yıllarda da çok defalar benzer denetimler yaşanmıştı. Alışıktı kafeci ama….  Bu sefer kendi oğluna/kızına babasına da hesap verme noktasına gelmişti. Çünkü oğlunun öğretmeni sınıfta “çocuklar internet kafeye gitmeyin oralar kötü yerler” demişti.  Oğlu arkadaşlarının yanında rezil oldu. Acaba babam ne iş yapıyor!

22 Kısa Öz Geçmiş  2007 de Toplu kullanım sağlayıcılar hakkında yönetmelik yayınlandı.  TİB onaylı WebFiltre kullanmak zorunlu oldu.  Önceki genelgelerden farkı; yaş sınırı gündüz 12 gece 15 oldu. 3.000 ile 15.000 TL para cezaları ve Kamera kaydı ile İç IP Log kaydı tutma ve Zaman damgasıyla imzalama zorunluluğu getirildi. Bir de kaymakamlık izin belgesi.  Güzel olan şey, devletin WebFiltre’ye çözüm getirmiş olması idi!

23 Kısa Öz Geçmiş  Ancak, kafe esnafının canını yakmak isteyen denetimci rahatlıkla yaktı ve yakmaya devam ediyor. www.google.com bir “adult” yaz arttır… www.google.com  TİB onaylı WebFiltre de kullansa kafeci; TİB listesine olmayan bir site adresini en fazla yarım saatte bulur.Ya da başka kafede bulup öyle gelir. Direk siteyi yazar google a site açar. Yaz 3.000 yaz 5.000 TL…  TİB denetimin nasıl yapılacağını video ile yazı ile açıklamış olsa da denetimci dert edinmez.

24 Kısa Öz Geçmiş  Git idari mahkemeye dava aç der. Uğraşır durur kafeci. İdari mahkeme işletmeciyi haklı bulur ama idarecinin derdi değil! İdarenin hatalı yaptığı işten sorumluluğu yok ki dert edinsin.  2012 senesinde hala i-kafeleri bitiren haksız para cezaları kesiliyor.  Kaçak kumarhanede canlı kumar oynatana 350 oynayana 150 TL idari para cezası verilir.  İnternet kafede TİB listesine girmemiş bir kumar sitesi açılırsa ne kadar? 3.000 ile 15.000 TL arası..

25 Kısa Öz Geçmiş  TKSH Yönetmelikte pek çok hata ve eksikler var. En sorunlu konuların başında;  Ticari hayatı bitiren ölçüsüz para cezaları.  5.b Maddesi. “Konusu suç oluşturan içeriklere erişimi engelleyici tedbirleri almak” Konusu suç oluşturan içerik nedir? Kim tespit edecek? Denetimci mi? kafeci mi? Yoksa hakim mi? Alınacak tedbirler nedir?  Denetim ekibinin yönetmelik maddelerini değişik yorumlamaları,

26 Kısa Öz Geçmiş 2001 Genelgesi  İ-Kafe sorunu çözülemedi! 2003 Genelgesi  İ-Kafe sorunu çözülemedi! 2006 Genelgesi.  İ-Kafe sorunu çözülemedi!

27 Kısa Öz Geçmiş 2007 de bir de yönetmelik. 4.5 yıl geçti.  SORUNLAR ÇÖZÜLEMEDİ, ÇÖZÜLEMEDİ, İstanbul’da İnternet kafeler ayda en az 1 defa denetleniyor.  SORUNLAR HALA ÇÖZÜLEMEDİ.  DEMEKKİ SORUN DENETLEMEDE DEĞİL, DENETİMİN SİSTEMİNİN KENDİSİNDE!

28 PÜF Noktası Buraya kadar anlattıklarımız büyük sorun, Fakat i-kafeleri kalitesizliğe kanun dışı harekete sürükleyen işin püf noktası şu 3 temel etkendir.  Kafeler arası fiyat rekabeti.  Kayrılan yerler, Niteliksiz denetim  Olumsuz ön yargı, Mülki Amirlikler, Emniyet Güçleri Mülki Amirlikler, Emniyet Güçleri Belediyeler siyasi parti ayrımı olmaksızın tüm Belediyeler siyasi parti ayrımı olmaksızın tüm %99’u hep birden %99’u hep birden İnternet-kafe mi? = Pornocu’dur İnternet-kafe mi? = Pornocu’dur

29 TESPİT  Bilgisayarın eskimesi, müşteri kaybını ve ciro düşüklüğünü, akabinde ise diğer işletmelerle rekabete girmek adına fiyat düşürme politikasını getirir. Fiyatlar çoğu zaman öylesine düşürülür ki, o gün kurtarıldı ise amortisman giderleri önemsenmez. Birbiri ile girişilen rekabet beraberinde işletmeleri kalitesizliğe, hatta kanun dışılığa iter. Eskiyen sandalyeler değiştirilmez duvarlar boyanmaz. Yasa dışı işlere göz yumma hadiseleri gelişir. Kalitesiz kafelerin olduğu yerlerde yeni girişimciler i-kafe açar.

30 TESPİT  Yeni girişimcilerin bu alanda işletme bilgisine sahip olmamaları en bariz özelliğidir. Yüksek amortisman giderinden haberleri yoktur. Üç yıl sonra ticari karlılığın biteceğini bilmezler. Yaşayarak öğrenirler ama farkına varmadan ticari anlamda da bir kaosun içine girerler!

31 TESPİT  İşletmeciler arasındaki rekabet ortamı ticari karlılığı sıfırlar. Kalitesiz olanı da daha kalitesiz olmaya iterken, yeni işletmeyi de peşinden sürükler. Yeni açılan internet kafe eskisini batırır, yeni eski olduğunda, onu da yenisi batırır. Böylelikle i-kafeler kısır döngü içinde sürekli el değiştirerek veya kapanıp açılarak mevcudiyetlerini sürdürmektedirler. Böyle bir süreçte KALİTE VE KALİTE SÜREKLİLİĞİNİ sağlamak imkânsızdır.

32 TESPİT Rekabetin ve kalitesizliğin doğuracağı acı reçeteden habersiz işletilen bu yerler, yok olma sürecinin özellikle son dönemlerinde arzu edilmeyen olumsuzlara sebep oluyorlar. Şöyle ki;  Gençlerimiz ve çocuklarımız konusunda hassasiyetler yitiriliyor.  Kanun ve yönetmeliklere uygun çalışma prensipleri göz ardı ediliyor.  Sağlık ve hijyen koşulları da yetersiz olan mekanlar oluşuyor.

33 TESPİT  Bu tür yerler meslekle ilgili olumsuz düşüncelere sebep olduğu gibi, işini hakkıyla ve yasalara uygun yapan birçok esnaf bu nedenle haksız yere karalanıyor ve telafisi imkansız zararlara uğruyor.  Bu durumda rekabeti ortadan kaldırmak öncelikli olmalı.  Bunu öyle bir yapmalıyız ki………

34 PROJENİN AMACI ve HEDEFİ: İnternet kafecilik mesleğini icra edenlerin;  Mesleki anlamda yetkin kılınmaları,  Mesleki anlamda yetkin kılınmaları,  Bilgi çağına uygun bir donanımla teçhiz edilmeleri  İşletme bilgisine sahip olmaları  Toplumsal sorumluluk bilinçlerinin geliştirilmesi, gerekmektedir. Ancak bu takdirde meslekte güven ve istikrar tesis edilecek ve internet kafeler itimat edilen ve itibarlı kurumlar haline getirilebilecektir.

35 Nasıl Olur?  Saydığımız bu nitelik ve nicelikleri işletmeciye nasıl kazandırabiliriz? 1- Maddi destek sağlanacak. 2- Maddi destek için, önce şartları kabul edecek. Bu şartlar;  Belirli eğitimleri alması,  İşletmesini belirlediğimiz standarda getirmesi.  Sağlık ve ruh sağlığı kontrolünden geçmesi

36 Nasıl Olur?  Şartları yerine getirmeyi taahhüt eden, Sınavlardan sonra Sertifikalarını alan işletmeci, Sağlık Kontrollerini yaptıran işletmesini de “BİSKOS” sdandardına getirdiğinde artık o …..  Bir BİSKOS dur.

37 DEĞİŞİM ve DÖNÜŞÜM: Projesi  Projenin hayata geçirilmesiyle birlikte İnternet Kafelerin kurumsal adını projenin amacına uygun olarak Bilgisayar ve İnternet Kültür Sosyalleşme Salonu (BİKSOS) olarak değiştireceğiz. Bunun lafta kalan bir değişiklik olmaması, köklü bir dönüşümün sağlanması projemizin başarısına bağlı olacaktır. “Bilgisayar ve İnternet Kültür Sosyalleşme Salonu” algılaması bir “marka olgusu” meydana getirmelidir. Bunun için;

38  Sürekli eğitimlerle desteklenen,  Kişisel gelişimini aralıksız sürdüren,  Mesleğiyle ilgili, kaliteyi ve hizmeti ön planda tutan,  Gençlerimiz ve çocuklarımız üzerinde ileri seviyede gözetmenlik yapabilecek niteliklere sahip işletmeciler BİKSOS ları işleteceklerdir.  Bu yerleri işletmek için gerekli şartları taşıyan işletmecilere ve işletmelere bazı pozitif ayrıcalıklar verilmesi önemlidir. Böylelikle internet kafe işletenler de BİKSOS sahibi olması yönünde cesaretlendirileceklerdir. BİKSOS’a sahip olmak, BİKSOS standartlarına erişmek, kariyer ve itibar algılaması yaratmalıdır.

39 REHABİLİTASYON ve MODERNİZASYON İÇERİĞİ: Mevcut internet kafelerin rehabilitasyonunu sağlamak, modernize etmek ve BİKSOS’lara dönüşümünü sağlamak için bir dizi faaliyet ve denetim mekanizmalarının oluşması öngörülmektedir. Buna göre;  İnternet Kafe işletmecilerine ve denetleme birimlerine verilecek eğitim/seminerlerle, özellikle gençlerimizi ve çocuklarımızı tehdit eden unsurlara karşı farkındalığı arttırarak, işletmecilik kalitesinin yükseltilmesi sağlanacaktır.

40 REHABİLİTASYON ve MODERNİZASYON İÇERİĞİ:  İşletmecilerin kişilik özellikleri, ruh sağlıkları resmi kurumların verdikleri raporlar çerçevesinde denetlenerek gençlerimizi emanet ettiğimiz kişilerin güvenilirlikleri arttırılacaktır.  Çağın gereklerine uygun ölçülerde, temiz, hizmet kalitesi yüksek, sağlıklı ve modern “Bilgisayar ve İnternet Kültür Sosyalleşme Salonları” oluşturulacaktır. Bu konuda belirlenen standartlar denetlenecektir.  Devlete mümkün olduğunca yük getirmeden bilgisayar teknolojisinin en son ürünleri toplumun kullanımına sunulacak ve kalitede süreklilik gözetilecektir.

41 REHABİLİTASYON ve MODERNİZASYON İÇERİĞİ:  Mevcut internet kafelerin Bilgisayar ve İnternet Kültür Sosyalleşme Salonları’na dönüştürülmesi teşvik edilecektir.  Mevcut İnternet kafelerin, sayısı kontrol altında tutulacak ve belirli bir süreçte BİKSOS standartlarına geçişi talep edilecektir. Bu geçişi yapmayanlar ve standartları sürekli aşağı çekenlerin denetlenerek sistemden çıkarılmaları öngörülmektedir.

42 REHABİLİTASYON ve MODERNİZASYON İÇERİĞİ:  Köklü bir değişim ve dönüşümü içeren proje içeriğinin yasal dayanaklarının oluşturulması önemlidir. Projenin hayata geçirilmesi sürecinde devletimizin ilgili kurumlarıyla yapacağımız çalışmalarla, yasal bir mevzuatın ortaya çıkarılması gerekmektedir. Bu konuda hukuka, insan haklarına ve çağımızın ruhuna uygun düzenlemeler yapılması esastır.

43 REHABİLİTASYON ve MODERNİZASYON İÇERİĞİ:  Bu bağlamda işletmecilere uzun vadeli uygun kredilerin; projeyi destekleyen/destekleyecek bilgisayar firmaları, finans kuruluşları ve KOSGEB kurumu aracılığıyla temin edilmesi hedeflenmektedir.

44 İŞLETME KREDİ KAYNAKLARI:  Rehabilitasyon ve modernizasyon için en önemli unsur finansmandır. Tasarlananların hayata geçmesi devletimizi için küçük esnafımız için ise büyük bir yatırım gerektirmektedir.  Düşük faizli, uzun vadeli LEASİNG ve KOSGEB kredileriyle şekillenecek olan BİKSOS’lar kısa süre içinde devletin de gözbebeği konumuna gelecekler.

45 İŞLETME KREDİ KAYNAKLARI:  Ancak kredi imkanlarının temini için öncelikli şart, işletmecinin proje kapsamında modern mekanı oluşturmaya ve gerekli eğitim seminerlerini almaya istekli olmasıdır. BİKSOS olarak faaliyetini sürdürmek isteyen ama buna maddi imkan bulamayan işletmecilerin KOSGEB kredileri ile desteklenmesi BİKSOS ların sayısını hızla arttıracaktır. Böylelikle hem modern mekan, hem eğitimli işletmeci, hem de son sistem teknolojik sistemler, ülke menfaatleri ve milli değerler çerçevesinde belli standartları sağlamış işletmeler ülkemize ve topluma kazandırılacak.

46 Proje ve Aşamaları: EĞİTİM ve İÇERİĞİ:  Eğitimler ve seminerler; İçişleri Bakanlığı, Milli Eğitim Bakanlığı, Çocuk ve Aileden Sorumlu Devlet Bakanlığı destekleri ile Türkiye Esnaf ve Sanatkarları Konfederasyonu organizasyonu altında ve İstanbul Esnaf ve Sanatkarlar Odalar Birliği Koordinasyonunda ve İİK Oda’sı gözetiminde yürütülecektir.  Dersler ve eğitimler, üniversiteler bünyesinde ve konusunda uzman akademisyenlerce verilecektir.

47 Proje ve Aşamaları: EĞİTİM ve İÇERİĞİ: I. Dönem Eğitim:  Projenin birinci safhasında çocuk ve gençlerin internet ortamında karşılaştıkları tehlikeler ile ilgili bilgilerin verilmesi yanı sıra, ağırlıklı olarak; evlerinde, sokaklarda, internet kafelerde veya başka alanlarda istismara uğrayan çocuklar, kumar bağımlılığı, çocuk ve ergen psikolojisi gibi bilgiler, uyuşturucu ve alkol kullananların gösterdikleri

48 Proje ve Aşamaları: EĞİTİM ve İÇERİĞİ: I. Dönem Eğitim:  ortak davranış biçimlerini konu alan temel bilgiler ve ayrıca bu konularda alınması gerekli tedbirler anlatılacaktır. Eğitim beş gün boyunca sürecektir.Üniversite bünyesinde yapılacak sınavlarda 70 puan ve üzeri not alanlar başarılı sayılacak ve sertifikaları verilecektir.

49 Proje ve Aşamaları: EĞİTİM ve İÇERİĞİ: II.Dönem Eğitim: II.Dönem Eğitim:  İşletmecilere etkili iletişim, stres yönetimi, motivasyon, müzakere becerileri, insan ve davranış, birey ve toplum, kimlik, zor insanlar ile iletişim, egolar, bilinçaltı davranışlar konularında beş gün sürecek eğitime tabi olacaklar. Üniversite bünyesinde yapılacak sınavlarda 70 puan ve üzeri not alanlar başarılı sayılacak ve sertifikaları verilecektir.

50 Proje ve Aşamaları: EĞİTİM ve İÇERİĞİ: II.Dönem Eğitim: II.Dönem Eğitim:  Böylelikle işletmeciler hayati önem arz eden konularda bilgilendirilecek, sosyal farkındalığın, faydanın ve hassasiyetlerin arttırılması sağlanacaktır. II. Dönem eğitimler bütün internet kafe işletmecileri için zorunlu kılınacak bu eğitimle ilgili sertifikası olmayana ruhsat verilmeyecektir.  I. ve II. Dönem eğitim sertifikası almayı başaran işletmeciler işletmelerini BİKSOS’a çevirmek için talep ettiklerinde leasing ve KOSGEP kredilerinden faydalanabilecekler.

51 PROJENİN FAYDALARI: 1- Gençlere Faydası:  Hassas konularda bilgilendirilmiş işletmecilerin gençler ve çocuklar üzerinde gözetmenliğinin sağlanması,  Gençlerin ve çocukların güvenle girip çıkabilecekleri “Bilgisayar ve İnternet Kültür Eğitim Merkezine” sahip olmaları,

52 PROJENİN FAYDALARI: 1- Gençlere Faydası:  Teknolojisi yüksek sistemlerin sürekli güncel tutulması sayesinde bilgi ve çağın teknolojisinin gençler arasında yakından takibinin sağlanması, gibi önemli faydalari, gençlerimize ve çocuklarımıza sunulması proje sayesinde gerçekleşecektir.

53 PROJENİN FAYDALARI: 2- Topluma Faydası:  İnternet kafelerin rehabilite edilmesi sonucunda toplum içinde bu mekanlara olan güven tesis edilerek bu konuda ki kaos ortamı ortadan kaldırılacak,  İnternet kafelerden topluma yönelecek tüm tehlikeler bertaraf edilecek,  Proje kapsamında alınacak tedbirlerle her kesimden insana E-Devlet uygulamalarına erişim kolaylığı ve sisteme katılımı sağlanacak.

54 PROJENİN FAYDALARI: 3- Devlete ve Ekonomiye Faydası:  İnternet kafelerle ilgili yaşanan idari sıkıntıların büyük çoğunluğu ortadan kaldırılacak,  Her coğrafi konumdan E-Devlet uygulamalarının güvenle kullanılması temin edilerek toplumun bilgi çağına geçiş süreci hızlandırılırken sürekliliği de temin edilecek,

55 PROJENİN FAYDALARI: 3- Devlete ve Ekonomiye Faydası:  Tüzel sermaye ile işletilen İnternet Kafelerin birer “Bilgisayar ve İnternet Kültür Eğitim Merkezi” haline dönüştürülmesi ile Devletin bu alanda yapmak zorunda kaldığı/kalacağı harcamalarda yüksek oranda tasarruf sağlanacak  Her beş yılda bir %100 ü yenilenen 800.000 adet bilgisayarı bu güne kadar görmeyen YERLİ BİLGİSAYAR ÜRETİCİLERİNE yıllık 120 Milyon dolarlık yeni bir pazar açacak, Türk bilişim sektörünün ve ekonominin gelişimi sağlanacak,

56 PROJENİN FAYDALARI: 4- İşletmeciye Faydası:  İşletmeci, katılacağı seminerlerde işletmecilik hakkında edineceği yeni bilgilerle işletmesini ve müşterilerini korumak noktasında donanımlı olacak,  İşletmesini ve teknolojilerini sürekli olarak güncel tutma imkanına sahip olacak,

57 PROJENİN FAYDALARI: 4- İşletmeciye Faydası:  Sayının kontrol altına alınması yıkıcı rekabeti ortadan kaldıracak,  Turuncu Plaket uygulamasının şartlarının sağlanması neticesinde; Toplumda internet kafe işletmeleri hakkında olumsuz yönde oluşmuş önyargıların ortadan kaldırılması sağlanarak, müşteri potansiyelinin artması ve internet kafelerin itimat edilen ve itibarlı kurumlar haline getirilmesi sağlanacak,

58 PROJE FİNANSMANI:  Proje içeriğinde yer alan eğitim ve seminerlerle diğer faaliyetlerin giderleri internet kafelerde tanıtım ve reklam kampanyaları yürütmek isteyen; oyun geliştiricileri, ISS’ler, yazılım ve donanım üreticileri ile konusu uygun diğer firmalar tarafından sağlanması hedeflenmektedir. Giderlerin mimimize edilmesi amacıyla Mülki İdarelerin imkanları dahilinde toplantı salonlarını kullanıma sunmalarını temin etmek ve ilgili Devlet Bakanlıklarının ve kurumlarının projeye destek vermelerinin sağlanması düşünülmektedir.

59 PROJEYLE NELER BAŞARILACAKTIR?  İİKO yönetimi olarak biz, İnternet kafe sorununu çözmek amacıyla aşağıda sıraladığımız şartların hayata geçirilmesini zaruri görmekteyiz. Projemiz bu konuların standartlaşmasını sağlayacaktır.  Mesleki ve ticari etik kriterler belirlenecektir.  Esnaf zorunlu eğitimlerle her alanda geliştirilecektir

60 PROJEYLE NELER BAŞARILACAKTIR?  Bilinçsiz rekabeti ortadan kaldıracak tedbirler alınacak ve rekabet kaliteli hizmete taşınacaktır.  Esnafa finanssal kaynak oluşturacak kurum ve kuruluşlar harekete geçirilecektir  Kurumsal kimlik değişimi sağlanarak, esnaf yeni bir kimlik ve kurum olarak çalışmaya motive edilecektir.

61 PROJEYLE NELER BAŞARILACAKTIR?  Sosyal sorunlara yönelik eğitimlerle yeni kurum kimliği sürekli kalifiye edilecektir.  Her şehirde İnternet Kafeleri tek bir meslek örgütü altında teşkilatlandırmak mümkün olacaktır.  İnternet Kafelerde kullanılan tüm yazılımları FSEK karşısında yasal platforma taşıyacak olan bir sonraki projemizin de hayata geçirilmesi mümkün olacaktır. İstanbul İnternet Kafeciler Esnaf Odası Metin BALTAOĞLU İİK Oda Başkanı

62 Teşekkürler;  İstanbul İnternet Kafeciler Esnaf Oda Bakşan’ı olarak öncelikle;  Mesleğimizin tüm fertleri adına ve tüm çalışma arkadaşlarım adına değerli devlet büyüklerimize teşekkür ediyoruz. Toplumdaki hassas konular üzerinde mesai harcayan ve bizi buraya çağıran toplantıyı düşünen, düzenleyen düzenlenmesine katkı sağlayan Bizleri büyük bir sabırla dinlediniz. Biliyoruz ki tüm

63 Bilgisayar ve İnternet Kültür Sosyalleşme Salonları Ön Çalışma Projesi İstanbul İnternet Kafeciler Esnaf Odası Metin BALTAOĞLU İİK Oda Başkanı


"İnternet Kafeler! Sorunlar Nedir? Nasıl Çözülür? 18.04.2012 İstanbul İnternet Kafeciler Esnaf Odası." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları