Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

TANITIM OTURUMU Nuri A Başoğlu, Prof.Dr. İzmir Yüksek Teknoloji Enstitüsü.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "TANITIM OTURUMU Nuri A Başoğlu, Prof.Dr. İzmir Yüksek Teknoloji Enstitüsü."— Sunum transkripti:

1 TANITIM OTURUMU Nuri A Başoğlu, Prof.Dr. İzmir Yüksek Teknoloji Enstitüsü

2 TANITIM OTURUMU I.Uluslararası tanıtım politika ve strateji seçenekleri II.Uluslararası tanıtım süreçlerinin yönetimi III.Uluslararası tanıtımda kurumsal işbirliği seçenekleri IV.Uluslararası tanıtım teknik ve malzemeleri V.Uluslararası tanıtım fuarların önem ve işlevleri

3 I.Uluslararası tanıtım politika ve strateji seçenekleri Ortamın özelliklerinin tanımlanması Arz-talep, büyüme hızı, oyuncular, rekabet, kalite-fiyat dengesi, eğitim kapasitesi-kaynaklar, talebin özellikleri vb. Öğrenci adaylarının beklentilerinin anlaşılması-- Oluşacak faydanın tarifi Öğrenci Türkiye-İzmir'den ne bekliyor: Kaliteli eğitim, yaşam biçimi, rahatlık, güvenlik, doğa-tarih, düşük maliyet,...

4 Uluslararası tanıtım politika ve strateji seçenekleri Segmentlerin keşfedilmesi ve hedef kitlelerin seçimi Doğu-Batı-Kuzey-Güney Mühendislik-Tıp... Türkçe-İngilizce ilk %3, %3-20 Marka, konumlanma. Türkiye-İzmir-İzmir Üniversiteleri parçaların uyumlarının dikkate alınması, mesajların tutarlılığı... İzmirdeki Üniversitelerin kendi içinde konumlanması Ülke-Şehir-Üniversite seçiminde Karar vericinin tespit edilmesi ve etkileşim imkanı

5 Uluslararası tanıtım politika ve strateji seçenekleri İşbirliği ihtiyacının kapsamı Üniversiteler arası, Kurumlar arası, sektörler arası İşbirliği için ortak hedef/stratejik plan yapılması Pastayı büyütme--Rekabet öncesi işbirliği Araştırma ihtiyacı: Öğrenciyi tanımıyoruz. Öğrenci neye göre karar veriyor, etkileyen faktörler nedir ?

6 Uluslararası tanıtım politika ve strateji seçenekleri Kar topu etkisi ve "kulaktan kulağa" mekanizmasının çalışmaya başlaması Süreklilik ve sadakat için beklenti yönetimi Çok kanallı ilişki: Lise, üniversite, staj, … Güven-Kalite algısı, Akreditasyon, Bologne faaliyetleri … TEK: Toplam Ekonomik Katkı, Maliyet ve Paydaşların rolleri

7 II. Uluslararası tanıtım süreçlerinin yönetimi • Stratejik doğrultuların tespit edilmeden süreçlerin olgunlaşması zor • Araştırma sonucu ortaya çıkan veriler ışığı altında politikaların oluşması ve güncellenmesi • Stratejiyi destekleyecek süreçlerin, gerekli örgüt yapısı ve kaynakların tarifi • Türkiye'deki üniversiteler ile ilgilenmeye başlayan öğrencilerin takibi, yönlendirilmesi, işlemlerin A-Z'ye desteklenmesi • Öğrenci perpektifinden bakış: yaratıcı, esnek, tutarlı, sade süreçlerin tanımlanması

8 III. Uluslararası tanıtımda kurumsal işbirliği seçenekleri Üniversiteler arası işbirliğinin kapsamı somut hedeflerin projeleştirilmesi Kurumlar arası YÖK, MEB, Kültür ve Turizm Bakanlığı, İZKA, İBB EXPO, Valilik, Dışişleri... STK … Sektörler arası Eğitim, Konaklama, Beslenme, Ulaşım, Turizm, Sağlık, İletişim... Öğretim Elemanı değişiminin olası katkıları Ülkelerdeki öğrenciyi yönlendiren karar vericiler ile ilişkiye geçilmesi Rehber öğretmenler, danışmanlar, veliler...

9 IV. Uluslararası tanıtım teknik ve malzemeleri • Fuarlar, Web sayfaları, broşür-katalaog, görsel malzemeler... • Kültür Bakanlığının ve bölgesel birimlerin kavram ve görsel malzeme üretmesi, reklem yapması • Dışişleri: Eğitim ateşelerinin katkısı • web'den yeterince faydalanılmıyor, web sayfaları temel ergonomik- kullanılabilirlik prensiplerine göre inşaa edilmesi. • Trafik oluşturmak: Cazip, daha sade, gerekli bilgilere hızlı erişim, etkileşim, kişiselleştirme seçenkleri, görsel malzeme, link yaratmak • Burs mekanizması

10 V. Uluslararası tanıtım fuarların önem ve işlevleri • Fuar konusunda yetişmiş yeterli sayıda ve yeteri kalifiyede uzman ve idareci ekiplerin oluşması • Maliyetlerin düşürülmesi, arz-talep-fiyat dengesi bozuk • Doğru Fuarların seçilmesi. • Fuarlara ortaklaşa katılım • Ekiplerin ortak kullanımı, dış destek kullanımı yanısıra plaftormun kuracağı bir kurum • Fuar desteklerindeki gecikmeler (3 ay önceden başvurma gereksinimi) • Zaman zaman fuarlarda karşılaşılan çok yüksek ilgi (sonuç, devam) • Fuarlardan alınan verimin ölçülmesi • Bu konuda ajans ve şirketlerden yeterli destek alınamıyor • Devlet üniversiteleri fuara katılma ihtiyacı duymuyor • Fuara katılacakların vize, ulaşım, konaklama vb işlemlerinin kolaylaşması


"TANITIM OTURUMU Nuri A Başoğlu, Prof.Dr. İzmir Yüksek Teknoloji Enstitüsü." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları