Sunuyu indir
1
KALİTE SİSTEMİ KURMA AŞAMALARI
1 - MEVCUT DURUMUN TESBİTİ Mevcut sistemi analiz etmeli, İşe yarayan uygun yönleri belirlenmeli, Belirlenenler kalite sistemine temel teşkil etmeli.
2
KALİTE SİSTEMİ KURMA AŞAMALARI
2 - EĞİTİM ISO 9001:2000 tanıtılmalı Seviyelendirilmiş yetki ve sorumluluklara Uygun detay ve içerik aktarımı yapılmalı
3
KALİTE SİSTEMİ KURMA AŞAMALARI
3 - KATILIMI SAĞLAMAK Bir kişinin, bir bölümün performansı yeterli değil, Çalışma takımları oluşturulmalı, Çalışanlar sistemlerin / dokümantasyonun oluşturulmasında aktif rol almalı, Sistemin dikte ettirilmesinden kaçınılmalı.
4
KALİTE SİSTEMİ KURMA AŞAMALARI
4 - KALİTE SİSTEMİ OLUŞUM PLANI Ele alınacak konular, sorumlular belirlenmeli, Zaman çizelgesi oluşturulmalı, Zaman çizelgesi, zaman zaman gözden geçirilmelidir.
5
KALİTE SİSTEMİ KURMA AŞAMALARI
5 - KALİTE YÖNETİM SİSTEMİNİN KURULMASI Takımlar çalışmaya başlar ve sistem yavaş yavaş oluşur. 8 temel prensip unutulmamalıdır.
6
KALİTE SİSTEMİ KURMA AŞAMALARI
6 - İÇ TETKİKLERİN YAPILMASI Sistemlerin planlandığı gibi oluşturulduğu, Sistemlerin birbirleri ile uyumu, Sistemlerin etkinliği, kontrol edilmelidir.
7
KALİTE SİSTEMİ KURMA AŞAMALARI
7 - YÖNETİMİN KALİTE SİSTEMİNİ GÖZDEN GEÇİRMESİ KYS’nin etkinliğini ve devamlılığını sağlamak için belirli peryotlarda gözden geçirme yapılmalıdır.
8
KALİTE SİSTEMİ KURMA AŞAMALARI
8 - BELGELENDİRME Bağımsız bir kuruluş; Yeterlilik Uygunluk Etkinlik
9
KRİTİK NOKTALAR 1 - KURULUŞA ÖZGÜ SİSTEMLERİN KURULMASI
Terzi usulü sistemler oluşturulmalıdır.
10
KRİTİK NOKTALAR 2 - FAZLA DOKÜMANTASYON
Uygun dokümantasyon seviyesi nedir? Gereksiz bürokrasi, doküman yükü getirmemeli.
11
KRİTİK NOKTALAR 2 - FAZLA DOKÜMANTASYON
Dokümantasyon seviyesi şunlara bağlıdır: Proseslerin sayısı, yapısı, karmaşıklığı, Yönetim tipi, kurum kültürü, Çalışanların sayısı, eğitim seviyesi, bilinç ve yetkinlik, Kuruluşun yapısı
12
KRİTİK NOKTALAR 2 - FAZLA DOKÜMANTASYON
KYS hiçbir zaman tetkikçi için kurulmamalıdır, ISO 9001:2000 hareket kabiliyetimizi artırıyor, Sade sistemler kolay benimseniyor ve uygulanıyor.
13
KRİTİK NOKTALAR 3 - KYS’NİN OLUŞTURULMASI
Sistemin sahiplenilmesi gereklidir, Katılım vazgeçilmez bir prensip olmalıdır.
14
KRİTİK NOKTALAR 4 - YÖNETİMİN DESTEĞİ KYS’nin çalışıp çalışmaması;
yönetimin yaklaşımına, yönetimin katılımına, yönetimin inancına, Yönetim yukarıdakileri çeşitli aksiyonlarla göstermelidir.
15
SAĞLIK SEKTÖRÜNDE KYS KURARKEN KARŞILAŞILABİLECEK GÜÇLÜKLER
Örneğin hastanelerde KYS; hem otelcilik hem restaurant hem de medikal konuları kapsamalı.
16
SAĞLIK SEKTÖRÜNDE KYS KURARKEN KARŞILAŞILABİLECEK GÜÇLÜKLER
Sağlık sektöründe standartlara göre çalışmak halen bir güçlük olarak karşımıza çıkmaktadır.
17
SAĞLIK SEKTÖRÜNDE KYS KURARKEN KARŞILAŞILABİLECEK GÜÇLÜKLER
Zaman zaman sağlık sektöründe çalışan tüm personelin KYS’nin kurulması ve uygulanması aşamalarında rol almayıp yeterince istekli ve katılımcı olmadıkları izlenmektedir. Hastaneler için, şimdiye kadar özellikle hemşirelik grubunun bu çalışmalarda öne çıktığı görülmüştür.
18
SAĞLIK SEKTÖRÜNDE KYS KURARKEN KARŞILAŞILABİLECEK GÜÇLÜKLER
Uygun altyapı ve bu altyapıyı sürekli çalışır halde tutacak kalifiye personelin; bulunabilirliği maliyeti
19
SAĞLIK SEKTÖRÜNDE KYS KURARKEN KARŞILAŞILABİLECEK GÜÇLÜKLER
Kritik medikal ölçme cihazlarının kalibrasyonu; Bu konudaki yetişmiş personel ve uzman kuruluş açığı sağlık sektöründeki kuruluşları sıkıntıya sokmaktadır.
20
SAĞLIK SEKTÖRÜNDE KYS KURARKEN KARŞILAŞILABİLECEK GÜÇLÜKLER
Sadece hemşirelik hizmetleri, yemekhane, satınalma v.b. değil, İŞİN MEDİKAL YANININ DA ELE ALINMASI GEREKLİDİR.
21
SAĞLIK SEKTÖRÜNDE KYS KURARKEN KARŞILAŞILABİLECEK GÜÇLÜKLER
Medikal kaliteyi kontrol altında tutmak için kullanılabilecek aletlerden biri olabilecek temel göstergelerle ilgili izleme metodlarının ve karşılaştırmaya imkan verecek kriterlerin henüz Türkiye’de netleşmemesi.
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.