Sunuyu indir
1
ÇAN İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
OKULUM ve AİLEM PROJESİ
2
PROJENİN ÖZETİ Çan ilçesinde her kademede eğitim gören öğrencilerden başarı ve davranışlarına, velilerin okula ilgilerine göre her sınıftan belli sayıda öğrenci tespit edilecektir. Ailenin çalışma koşullarına göre belirlenen tarihte evlerine gidilerek öğrenci ve ailenin durumu ile ilgili bilgiler edinilecektir. Ziyarete giden görevlilerce değerlendirme formu doldurulup okul müdürlüğüne teslim edilecektir
3
PROJE UYGULAYICISI OKULLAR
Çan İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü’ne bağlı tüm okullar
4
PROJENİN SÜRESİ Proje Eğitim Öğretim Yılı 2. Dönem itibari ile uygulanmaya başlanacaktır. Proje sürecinde yapılacak değerlendirmelerde olumlu sonuçların ortaya çıkması durumunda eğitim öğretim yılında da uygulanmasına devam edilecektir.
5
PROJENİN AMACI a-Okulu ve aileyi erişilebilir kılmak.
b-Öğrencilerimizin ve ailelerinin okul ile olan bağlarını güçlendirmek c. Çocuklarının eğitimine katkıda bulunmaları konusunda aileleri bilgilendirmek, okul aile işbirliğinin önemini anlatmak. d. Okul veli ilişkilerini geliştirerek başarıyı olumsuz etkileyecek faktörleri yerinde tespit ederek gerekli önlemleri almak. d. Okulu ailenin de eğitildiği bir yere dönüştürmek. e. Aile ile iletişimi sürdürülebilir hale getirip aileyi okul kültürünün bir parçası haline getirmek. f. Veli ve diğer paydaşların okula ilgi ve desteğini arttırmak. g. Okul yönetimi- öğrenci-öğretmen-veli ilişkisini güçlendirerek öğrenci ve velinin okula karşı tutumunu iyileştirmek. h. Öğrencilerin kendilerini özel ve önemli hissetmelerini sağlayarak veli ve okul ilişkilerinde yaşanan kopukluklara çözüm bulmak.
6
PROJENİN KAPSAMI Çan İlçesi genelindeki her kademede eğitim veren okulların tüm öğrencileri Proje kapsamında yapılacak ev ziyaretlerinde; okullarda tespit edilen dezavantajlı öğrenciler, İlköğretim okullarının 8.sınıf ve Ortaöğretim okullarının 12. Sınıf öğrencilerine öncelik verilecektir.
7
PROJENİN YÖNETİMİ Proje İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü, İlçe Yürütme Kurulu, Okul Müdürlükleri, Okul Aile Birlikleri işbirlikleri işbirliğine dayalı olarak katılımcı bir anlayışla yürütülür.
8
PROJE UYGULAMA AŞAMALARI
a-Proje ve işleyişi hakkında okullarda öğrenci, öğretmen ve veliler bilgilendirilecektir. b-Okullarda sınıf ve öğrenci sayılarına göre ziyaret ekipleri oluşturacaktır. c-Bu ziyaret ekipleri 2-4 öğretmen ve bir idareciden oluşturulmalıdır. d- Proje kapsamında yapılacak ev ziyaretlerinde; okullarda tespit edilen dezavantajlı öğrenciler, İlköğretim okullarının 8.sınıf ve Ortaöğretim okullarının 12. Sınıf öğrencilerine öncelik verilmelidir. e- Ziyaret ekipleri tarafından bu ziyaretlerin yeri ve zamanını gösteren ziyaret planı (EK 1) oluşturulacaktır. Yapılacak plana göre, velilere önceden haber verilerek ilgili öğrencinin evi ziyaret edilecektir. f- Ziyaretlerde hoşgörülü, empatik, eleştirel olmayan bir iletişim dilinin kullanılmasına özen gösterilmeli ve ziyaret esnasında kısaca öğrencinin genel durumu hakkında bilgi verilmeli aynı zamanda aile içi iletişim, arkadaşlık ilişkileri, çocuk-ergen gelişimi ve psikolojisi, meslek seçimi, sınıf geçme ve SBS, LGS –YGS sınav sistemleri hakkında vb. konularda sohbet içerisinde yer verilmelidir. g-Proje kapsamında yapılan ziyaretlerde veli, öğrenci ve aile için özel ve hassas konuların kesinlikle gizli kalmasına önem gösterilmelidir. h-Ziyaret esnasında veli için sakıncası yoksa resim çekimi ve kamera ile görüntü kaydı yapılabilir. i-Her ziyaret sonrasında Aile Tanıtım Formu ziyarete giden öğretmenler tarafından doldurularak okul idaresine sunulacaktır.
9
PROJE UYGULAMALARININ İZLENMESİ
Mart ayında başlayan uygulama ile Nisan ve Mayıs ayında yapılan aile ev ziyaretlerine devam edilmektedir. Tüm okullarla yapılan planlama doğrultusunda İlçe Milli Eğitim Müdürü de her akşam farklı bir okulun yaptığı ev ziyaretlerine katılmaktadır.
10
PROJE ÖRNEK OLAY Çan Teknik ve Endüstri meslek Lisesi ev ziyareti için devamsızlık problemi olan bir öğrenciyi seçmiştir. Okul yönetimi ,okul rehber öğretmeni ve sınıf ve meslek dersi öğretmeninden oluşan öğretmenlerden oluşan 4 kişilik bir ekip ile öğrencinin evine ziyaret düzenlenmiştir. Düzenlenen ziyaret ile öğrencinin devamsızlık probleminin sebepleri okul tarafından tespit edilerek öğrenci ve aile ile iyi bir işbirliği geliştirilerek devamsızlık sorunu çözülmüştür.
11
OKULUM VE AİLEM PROJESİ EV ZİYARETLERİNDEN GÖRÜNTÜLER
12
PROJENİN GENEL DEĞERLENDİRİLMESİ
Okulum ve Ailem Projesi Okul Raporu hazırlanarak Haziran ayı sonuna kadar İlçe Milli Eğitim Müdürlüğüne gönderilecektir.
13
OKULUM VE AİLEM PROJESİ EV ZİYARETLERİNDEN GÖRÜNTÜLER
14
OKULUM VE AİLEM PROJESİ EV ZİYARETLERİNDEN GÖRÜNTÜLER
15
OKULUM VE AİLEM PROJESİ EV ZİYARETLERİNDEN GÖRÜNTÜLER
16
OKULUM VE AİLEM PROJESİ EV ZİYARETLERİNDEN GÖRÜNTÜLER
17
OKULUM VE AİLEM PROJESİ EV ZİYARETLERİNDEN GÖRÜNTÜLER
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.