Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
YayınlayanBegum Irmak Değiştirilmiş 10 yıl önce
1
1. Türkiye İtibar Zirvesi İtibarınız Kaç Karat? Elvan Oktar 26 Şubat 2011
2
1. Türkiye İtibar Zirvesi −Değerini nasıl anlıyoruz?
3
1. Türkiye İtibar Zirvesi −Değerini nasıl anlıyoruz?
4
1. Türkiye İtibar Zirvesi −Değerini nasıl anlıyoruz?
5
1. Türkiye İtibar Zirvesi −Değerini nasıl anlıyoruz?
6
1. Türkiye İtibar Zirvesi −Değerini nasıl anlıyoruz?
7
1. Türkiye İtibar Zirvesi −Değerini nasıl anlıyoruz?
8
1. Türkiye İtibar Zirvesi −Değerini nasıl anlıyoruz?
9
1. Türkiye İtibar Zirvesi −Peki itibarın değerini nasıl anlıyoruz?
10
1. Türkiye İtibar Zirvesi −Nasıl?
11
1. Türkiye İtibar Zirvesi Ellerinde itibarlarına yönelik araştırma olmadığında şirketler, itibarlarını nasıl koruyacaklarına ve paydaşlarına ne mesajlar vermeleri gerektiğine ancak başkalarını taklit ederek ya da patronların içgörülerine göre karar verebilirler
12
1. Türkiye İtibar Zirvesi −Adına itibar demez iken 1993-1994’te Hürriyet Gazetesi’nde −1997’de Toplum Üzerinde Etki adıyla Arthur Andersen’la −Çok paydaşlı model ise 2000’lerin başından beri
13
1. Türkiye İtibar Zirvesi Standart İtibar Araştırmaları genellikle şunları kapsar: –Kurum olarak hangi firmalarla birlikte algılanıyorum? –En çok beğenilen firmaya göre neredeyim? –İtibarı oluşturan faktörler nelerdir? –Şirketim bu faktörlerde nasıl algılanıyor? –Paydaşlarım hangi bilgi kaynaklarını kullanıyor? –İş sonuçlarım kurum itibarından nasıl etkileniyor? –Paydaşlarımın ne kadar benim elçiliğimi yapıyor?
14
1. Türkiye İtibar Zirvesi
15
Paydaşlar Bizi Nasıl Tanıyor?
16
1. Türkiye İtibar Zirvesi Hangi Paydaş Öncelikli?
17
1. Türkiye İtibar Zirvesi Hangi mesajları vermeliyiz? Paydaş 1Paydaş 2Paydaş 3Paydaş 4 1 En çok çalışılmak istenen firmalar arasındadır Sevilen/ Beğenilen bir firmadır Gelecek vaat eden ve güven veren liderliğe sahiptir Yüksek teknoloji ve inovasyon kültürü vardır (Yenilikçi ve yaratıcıdır) 2 Müşteri memnuniyetini önemser, faaliyetlerinde müşteri beklentilerini esas alır Müşterilerinin tavsiye ettiği bir firmadır Yenilikçi ürün ve hizmetler sunar En çok çalışılmak istenen firmalar arasındadır 3 Ürün/ Hizmetleri kalitelidir En çok çalışılmak istenen firmalar arasındadır Kendi sektöründe/ alanında öncüdür, ilkleri gerçekleştirir 4 Yenilikçi ürün ve hizmetler sunar İtibarlı/ Saygın bir firmadır Kendi sektöründe/ alanında öncüdür, ilkleri gerçekleştirir Yenilikçi ürün ve hizmetler sunar 5 Toplumsal sorunlara ve toplumun değerlerine duyarlıdır Sözünün arkasında duran bir şirkettir Kendisini ve ürünlerini iyi tanıtan bir firmadır Gelecek vaat eden ve güven veren liderliğe sahiptir
18
1. Türkiye İtibar Zirvesi bağlılık beğeni etik tavsiye yenilikçilik sorumluluk çalışmak isteme tanıma elçilik müşteri odaklılık performans kurumsallık güven İyi yönetim kalite
19
1. Türkiye İtibar Zirvesi bağlılık beğeni etik tavsiye yenilikçilik sorumluluk çalışmak isteme tanıma elçilik müşteri odaklılık performans kurumsallık güven İyi yönetim kalite
20
1. Türkiye İtibar Zirvesi −Dikkat edilmesi gerekenler
21
1. Türkiye İtibar Zirvesi Nelere dikkat edilmeli? –Sektöre ve firmaya göre özelleştirme –Araştırmacının şirketi iyi tanıması –Araştırmanın doğru yorumlanması –Sonuçların sadece rakamsal olarak yorumlanmaması –Araştırmacının “iletişim” bilgisi –Paydaşlara aşinalık
22
1. Türkiye İtibar Zirvesi Araştırma Şirketi Kurum İletişim Ajansı
23
1. Türkiye İtibar Zirvesi −Ben nerede yanlış yaptım?
24
1. Türkiye İtibar Zirvesi −Göremez hale gelme, alışma, alıştırma… −İş modelleri, iletişim biçimleri, paydaşlar, her şey değişiyor AMA modeller değişmiyor −“benchmark”ların yanlış tarif edilmesi −iletişim stratejilerinin bir başka firmaya göre önceliklendirilmesi −itibarın ölçümlendiği kriterlerin doğru seçilmemesi −soru formlarının neredeyse kişinin sabrını test etmeyi amaçlaması −Kimlerle görüşüldüğüne dikkat edilmemesi −Araştırmayı yaparken dünyanın durduğunu sanma
25
1. Türkiye İtibar Zirvesi Teşekkür ederim.
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.