Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

SELCAN BAŞKAYA KDZ.EREĞLİ MESLEK YÜKSEKOKULU BİLGİSAYAR TEKNOLOJİSİ YENİ BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ YAPAY ZEKA.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "SELCAN BAŞKAYA KDZ.EREĞLİ MESLEK YÜKSEKOKULU BİLGİSAYAR TEKNOLOJİSİ YENİ BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ YAPAY ZEKA."— Sunum transkripti:

1 SELCAN BAŞKAYA KDZ.EREĞLİ MESLEK YÜKSEKOKULU BİLGİSAYAR TEKNOLOJİSİ YENİ BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ YAPAY ZEKA

2 Yapay zeka nedir?  Yapay zeka, herhangi bir canlı organizmadan faydalanılmaksızın, tamamen yapay araçlar ile oluşturulan, insan gibi davranışlar ve hareketler sergileyebilen makinelerin geliştirilmesi teknolojisinin genel adıdır.

3 Yapay zeka nasıl ortaya çıktı?  Bilgisayar teknolojilerinin yeni ortaya çıktığı dönemde, “Makineler düşünebilir mi?” sorusunun Mathison Turing tarafından sorulması ile, hakkında ilk adımların atılmaya başlandığı yapay zeka, 2. Dünya Savaşı döneminde çeşitli askeri silah teknolojilerin ortaya çıkması ve bilgisayarların gelişmesindeki en önemli etkenlerden biridir.

4 YAPAY ZEKA TÜRLERİ Yapay zeka, temelde zayıf (dar) ve güçlü (genel) olmak üzere iki sınıfta incelenebilir. Belirli bir görev için tasarlan zayıf yapay zekalar, en basit örnekle Siri gibi, kısa komutlarla çalışan yazılımlarla açıklanabilir. Güçlü yapay zeka tanımı ise genelleştirilmiş insan bilişsel yeteneklerine sahiptir ve kısaca bilinmeyen bir görev sunulduğunda da çözüm üretmek için yeterli zekaya sahiptir.

5 YAPAY ZEKANIN AMAÇLARI  İnsan beyninin fonksiyonlarını bilgisayar modelleri yardımıyla anlamaya çalışmak.  İnsanların sahip olduğu zihinsel yetenekleri, bilgi kazanma, öğrenme ve buluş yapmada uyguladıkları strateji, metot ve teknikleri araştırmak.  Bu öğrenme metotlarını formel hale getirmek ve bilgisayarlarda bilgi sistemleri halinde uygulamak.  İnsanlarını bilgisayar kullanımını kolaylaştıracak insan/bilgisayar ara birimleri geliştirmek.  Belli bir uzmanlık alanı içindeki bilgileri bir ‘bilgi sistemi’ (veya ‘uzman sistem’) halinde toplamak.  Geleceğin bilgi toplumunun kurulmasında önemli rol oynayacak ‘genel bilgi sistemleri’ geliştirmek.  Yapay zeka iş yardımcıları ve ‘zeki robot timleri’ geliştirmek.  Bilimsel araştırma ve buluşlarda faydalanmak üzere, ‘araştırma yardımcıları’ geliştirmek.

6 AVANTAJLARI :  Zor veya büyük işleri yapabilirler.  Tehlikeli veya elverişsiz koşullarda da çalışabilirler  Rutin işlemlerde standart oluştururlar.  Yalnız ve düşkün insanlara refakat edebilirler.  Yorulmazlar.  İnsanlarla mantıklı iletişim kurarak sosyalleşme açıklarını kapatabilirler.  Yapım ve bakım maliyetlerine rağmen en ucuz işgücüdür.  Eğitici ve eğlendirici olabilirler.  Uzaktan yönetilebilirler..

7 DEZAVANTAJLARI:  İnsanların işsiz kalmasına neden olabilirler.  Rutin işlemlerde yanlış veri ile hep yanlış ürünü verirler.  Yanlış programlandıklarında insanlar için tehlikeli sonuçlara yol açabilirler.  Askeri alandaki kullanımlarında kitle imha silahı işlevi görebilirler.  Bireysel sosyalleşme ihtiyacını doyurduğu için toplumsal sosyalleşmeyi çökertebilir.

8 YAPAY ZEKANIN KULLANIM ALANLARI Yapay zeka kullanımı gün geçtikçe ihtiyaç duyulan yeni alanlarda kendini göstermeye devam ederken, kullanımı aktifleşmiş alanlarda yeni yasaları da beraberinde getiriyor. Örneğin; geçtiğimiz günlerde California’da otonom araçlar için çıkarılan yasa, yapay zeka uygulamalarının artık hayatımızın bir parçası olduğunu oldukça iyi kanıtlar durumda.

9  Sağlık Analizi ve Hasta Tedavisi Yapay zeka ve sağlık sektörü birlikte incelendiğinde günümüzün en büyük eksiği, hastaya ait bilgilerin elde edilmesi konusunda yaşanıyor. Oysa her hastadan yıllık, aylık, günlük ve hatta saatlik bilgiler alınabilse, hasta ile ilgili durum yapay zeka ile gerçek zamanlı olarak analiz edilebilir ve hastalık durumunda ya da periyodik dönemde, elde edilen bilgilerle tedavi süreci daha doğru zamanda ve daha koordine bir yapıda sağlanabilir.

10  Yapay Zeka ve Sürücü İyileştirmeleri Yapay zeka ve makine öğrenimi bilgi ile çalışır. Ne kadar fazla bilgiye sahipseniz, işlevsellik aralığınızı o kadar geniştir. Gelecek günlerde artan bilgi oranıyla, yapay zekanın bulunduğu her kullanım alanı için daha geniş bant aralığına sahip sürücülerle çalışma ihtiyacı oluşacak. Forbes Teknoloji Konseyi uzmanlarından Timothy Chaves’a göre, ‘’Sürücü zorunluluğunu ortadan kaldırmak, yapay zeka fonksiyonlarının daha gelişmiş düzeye gelmesi sağlıyor; çünkü sürücü zorunluluğunun ortadan kaldırılması; yapay zekanın daha akıllı, daha güvenli ve daha hızlı çalışacağı anlamına geliyor.

11  Sesli Asistanlar  Gelecekte Alexa ve Google Home gibi sesle çalışan ve kişisel asistanlık görevi yapan cihazların daha da gelişerek, doğal dilde diyaloglar oluşturarak kişisel ihtiyaçlarımızı karşıladıklarını göreceğiz. Yapay zekanın makine öğreniminde daha iyi seviyelere gelmesiyle, bu sistemler doğal konuşma yapısını çok daha iyi anlayacak ve iletişim kurmanın yollarını çok daha iyi öğrenecekler.

12  Perakende Doğru stratejiler kullanıldığında yapay zeka, tüm perakende sektörleri için büyük bir araç ve kaynak. Günümüzde perakende sektöründe müşteri etkileşimi araçlarının bir çoğu yapay zeka teknolojileri ile desteklenerek akıllı müşteri deneyimi kampanyaları oluşturuluyor ve yönetiliyor. Hem dijitalde hem de fiziksel hayatta kullanıcı deneyimlerinin yapay zeka ile çok daha etkili ve verimli olduğu zaten biliniyor. Gelecekte ise perakendeciler, makine öğreniminin geliştirilmesiyle, müşteri ve markaya karşılıklı yarar sağlayan etkileşimleri organize edecek en büyük kaynağın yapay zeka olduğunu biliyor ve çalışmalarını bu alanda geliştirmeye devam ediyor.

13  İhtiyaca göre Yapay Zeka Meyve dolu bir ağaca bakıyorsanız, bizim önerimiz öncelikle uzanabileceğiniz meyveleri toplamanız olacaktır. Yapay zeka ve makine öğrenimi şuan oldukça yeni bir teknoloji. Bu sebeple insanlar tarafından yeni yeni gündem konusu olmaya başladı. ‘’Eğer bir şey konuşuluyorsa çok yakında o şey ile ilgilenecek insan sayısı da artacak demektir. Kim bilir belki de gelecekte herkes kendi chatbotunu ya da sanal asistanını geliştirir hale gelir.’

14  Çevrimiçi Sohbet Günümüzde çevrimiçi sohbet, pazarlamacıların üzerine çalıştığı ve yatırım yaptığı alanlardan biridir; çünkü çevrimiçi sohbet ile müşterilerinize kişiselleştirilmiş bir deneyim sunarsınız. Müşterilerinizin çoğu ana ihtiyaçları ile ilgili sorular sorduğu için ürünleriniz ya da markanızla ilgili tüm detayları ve çözümleri içeren bir chatbot, müşteri etkileşiminizi güçlendirecektir. Yakın gelecekte yapay zeka, müşterilerinizle iletişim kurarken, gelen sorulara daha akıllı ve stratejik cevaplar vererek satın alma oranını da büyük ölçüde arttıracaktır.

15  İletişim Yapay zeka ile ses tanıma, dikte teknolojisi ve iletişim teknolojilerinin daha iyi hale gelmesiyle hemen hemen tüm mesleklerde verimlilik artacaktır. Bu da pazarlama stratejilerinde yapay zekanın daha fazla kullanılacağını desteklemektedir.


"SELCAN BAŞKAYA KDZ.EREĞLİ MESLEK YÜKSEKOKULU BİLGİSAYAR TEKNOLOJİSİ YENİ BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ YAPAY ZEKA." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları