Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

PHARMA MBA &CRM ECZANE VE MÜŞTERİ İLİŞKİLER YÖNETİMİ PHARMA MBA &CRM ECZANE VE MÜŞTERİ İLİŞKİLER YÖNETİMİ FAHRİ YAĞLI Ecz. Fahri Yağlı (Pharma MBA ve.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "PHARMA MBA &CRM ECZANE VE MÜŞTERİ İLİŞKİLER YÖNETİMİ PHARMA MBA &CRM ECZANE VE MÜŞTERİ İLİŞKİLER YÖNETİMİ FAHRİ YAĞLI Ecz. Fahri Yağlı (Pharma MBA ve."— Sunum transkripti:

1

2 PHARMA MBA &CRM ECZANE VE MÜŞTERİ İLİŞKİLER YÖNETİMİ PHARMA MBA &CRM ECZANE VE MÜŞTERİ İLİŞKİLER YÖNETİMİ FAHRİ YAĞLI Ecz. Fahri Yağlı (Pharma MBA ve CRM Uzmanı)

3 1. PHARMA YÖNETIM VE ORGANIZASYON Ecz. Fahri Yağlı (Pharma MBA ve CRM Uzmanı)

4  Ürün YönetimiHangi ürünü bulundurmalı?  Stok YönetimiNe kadar ürün bulundurmalı?  Sipariş/Tedarik YönetimiEn uygun ve doğru şekilde nereden alabilirim?  Müşteri İlişkileri/ Satış Nasıl davranmalı? Satışları nasıl artırmalı?  Nakit Akış YönetimiGelirlerim giderlerimi karşılıyor mu?  Finans YönetimiEn az sermaye ile işimi en çok getiri sağlayacak şekilde nasıl çeviririm?  Karlılık AnaliziHangi ürün/hizmet daha çok kar getiriyor?  Bütçe/ planlamaGelir ve giderlerim ne olacak? Ne kazanacağım? PHARMA TEMEL İŞLETMECİLİK KONULARI Ecz. Fahri Yağlı (Pharma MBA ve CRM Uzmanı)

5  Eczane Yönetim ve Organizasyonu  Eczacılar için Yönetim bilgisi önemi  Yönetimde Temel Kavramlar  Yönetim Fonksiyonları ve Açıklamaları  Yönetim Sürecinin Aşamaları  Yönetim Sürecinin İşletme Fonksiyonlarıyla ilişkisi Yöneticinin Görevleri ve Becerileri  Yönetim sürecini kavramak  Yönetim sürecinin özellikler  Yönetici ne iş yapar?  Yöneticilerin sınıflandırılması  Yöneticilerin temel yetenekleri  Yöneticilerin rolleri 1. PHARMA YÖNETIM VE ORGANIZASYON Ecz. Fahri Yağlı (Pharma MBA ve CRM Uzmanı)

6  Pharma Medikal Nedir ?  Pharma Medikalin Eczanedeki yeri ve önemi  Solunum sistemi ürünleri  Ortopedi Ürünleri  Home Care Ürünleri  Bireysel tüketici ürünleri  Diyabet ürünleri  Ostomi ürünleri  Yara bakım Ürünleri  Tıbbi gazlar  Titubb başvuruları.  UBB faturalandırma  SGK ödemeleri. 2. PHARMA MEDİKAL Ecz. Fahri Yağlı (Pharma MBA ve CRM Uzmanı)

7  CRM nedir ve önemi  Eczacı Hasta ilişkisi  Teknisyen Hasta İlişkisi  İlaç dışı müşteri yönetimi  Hasta memnuniyeti  Memnun müşteri yönetimi  Mevcut müşterileri tutundurmak  Resmi kurum ve kuruluş ilişki yönetimi  Satışa dönüşüm performansı  Denetim yönetimi  Markalaşma  Hasta ve Müşteri geri bildirimleri.  Eczanede etkin takım yönetimi.  Reçete Tevzi işlemleri, EBS sistemi 3.PHARMA CRM Ecz. Fahri Yağlı (Pharma MBA ve CRM Uzmanı)

8  Müşteriyi eczanemize tekrar geri getirelim  Müşteri trafiğini arttıralım.  Ortalama satışı arttıralım  Faturadaki adet maksimum olsun.  İçeri giren müşterinin alışverişe dönüştürme oranını artıralım.  Çalışan performansını artıralım  Ürün performansını artıralım.  Farklılaştırma, özgün ürün ve hizmet sunma  Stokta bulundurma(miktar + çeşit)  Ciro ve karlılığı artıran ürün tercihleri.  Stok devir oranını artıralım  Swott Analizi 4.PHARMA PERFORMANS Ecz. Fahri Yağlı (Pharma MBA ve CRM Uzmanı)

9  İk Kanalları  İş Analizi ve İş Dizaynı  İK ilan ve içerik yönetimi  Aday görüşmeleri  İnsan Kaynakları Planlaması ve Çalışan Seçimi  Eğitim ve Geliştirme  Performans Değerlendirme  Kariyer Geliştirme  İş Değerleme  Ücret Yönetimi ve Askari Ücret  Performans Değerlendirme  İşten ayrılma ve tazminat talepleri  İş Güvenliği ve Çalışan Sağlığı 5.PHARMA İK Ecz. Fahri Yağlı (Pharma MBA ve CRM Uzmanı)

10  Nakit ve kredi kartı rakamlarının kasa ile mutabakatı  Aylık kar-zarar görme sayesinde sağlıklı bir finans sistemi kurma. ( Kar – Zarar Analizi )  Reçeteli veya perakende satış sonrası, karlılık  Kar maksimizasyonu Yüksek Gelir – Düşük Gider  Operasyonel maliyet azaltımında etkin yollar  Eczane Banka ilişkisi,  Ciro Kar Marjı  Nakit akış tablosu nasıl yapılır  Borçlanma ve Çek, Bono Finansal Yönetimde izlenmesi  Tahsilat zorlukları ve aşma yolları  Nakit akış Tablosu oluşturma  Medula Reçete İşlemleri Revizyonu 9.PHARMA FİNANS Ecz. Fahri Yağlı (Pharma MBA ve CRM Uzmanı)

11  Bayilik nedir?  Bayilik tercihleri  Bayilik anlaşmaları  Bayilik yönetimi  Bayilik finans yönetimi  Bayilik satın alma süreç yönetimi  Distribütör nedir?  Distribütörün kör noktaları  Hedef durum,Bayi Yönetimi  Av olmayın, avcı olun  Sürdürülebilir ve efektif süreçler.  Bayi itirazları yönetimi  Titubb ‘a giriş ve sonuçlandırma 6.PHARMA BAYİLİK YÖNETİMİ Ecz. Fahri Yağlı (Pharma MBA ve CRM Uzmanı)

12  Satın alma tercihleri  Satın alma sözleşmeleri  Ödeme ve ödeme süreleri  Fiyat analizleri ve tercihler  Satın almada temel karlılık tercihleri  E-fatura ve e- satın alma nedir?  Satın almada rekabet oluşturma  Satın almada etkileme stratejisi  Kampanya ve fuar yönetimi  Stok yönetimi ve Stok hesaplamaları  İlaç Şirketlerinin Pazarlama Stratejileri  İlaçlarda Miad Yönetimi  Miadı Dolmuş İlaçların İmhası 7.PHARMA SATIN ALMA Ecz. Fahri Yağlı (Pharma MBA ve CRM Uzmanı)

13  KOBİ'lere yönelik ürün ve hizmetler.  Eczacılara Özel Destekle.  "SELP II" (Small Enterprises Loan Program/Küçük İşletmeler Kredi Programı)  KOSGEB, TÜBİTAK, TTGV hibeleri  Girişimcilik Destek Programı  Ar-Ge ve İnovasyon Programı  KOSGEB Girişimci; personel gideri desteği  KOSGEB Eş Finansman Kredi Programı Protokolü KOSGEB Eş Finansman Kredi Programı Protokolü 8.PHARMA KOBİ Ecz. Fahri Yağlı (Pharma MBA ve CRM Uzmanı)

14  Tanzim Teşhir (Merchandising) Nedir?  Satış Destekli Mimari Tasarım nedir?  Özel bakım veya satış alanları  Çarpıcı ve etkileyici vitrin tasarımı  İlaç dışı ürünler için kategori yönetimi  Eczanelerin cephe ve tabela tasarım ve uyglamaları.  Eczane tasarim fonksİyon ve prensİplerİ  Eczanenin Atmosferi  Genel Psikolojik ve Estetik Etkiler  Mekanlar arası ilişkiler  Yönetmelikler kapsamında eczane standartları  Eczane Lokasyon Seçimi  Yer seçim analizi  Kira,Kontrat ve incelikleri 10. PHARMA DİZAYN Ecz. Fahri Yağlı (Pharma MBA ve CRM Uzmanı)

15  Bebek Beslenme Ürünleri  Bebek Beslenme araçları  Enteral Beslenme Ürünleri  Enteral Beslenme cihazları  Çocuk ve yetişkin beslenme ürünleri  Kalori hesabı ve kalori gereksinimleri  Doğal Destek ürünlerinin seçimi  Doğal destek ürünlerinde bekleyen tuzaklar  Tarım Bakanlığımı yoksa Sağlık Bakanlığı ruhsatlı ürünler  Satın alma ve konsinye yönetimi  Hasta şikayetleri ve risk yönetimi 11. PHARMA NUTRİTİON Ecz. Fahri Yağlı (Pharma MBA ve CRM Uzmanı)

16  Rakiplerinin sayısı, niteliği ve büyüklüğü  Ulaşılabilirlik  Eczane alanının genişliği  Eczane alanındaki popülasyon ve popülasyon trendi  Toplam satın alma gücü ve satın alma gücü dağılımı  Çalışma alanının büyüklüğü ve konumun doğruluğu  Yer analizi kamu,Özel Hastane, Sağlık Ocağı, ASM,AVM  Pazarlama ve zamanlama planlaması  Ulaşım Hatlarına Yakınlık  Nüfus Yoğunlu Yüksek Alanlarda zinde kalma  Maksimum Kirası 50-150 m2 …YTL 150-300 m2  Ortalama Gelir Koşullarına Uygun Alanlarda Bulunma  TİTCK Eczacı Yerleştirme Sistemi ( Eys ) TİTCK Eczacı Yerleştirme Sistemi ( Eys ) 12. PHARMA YER SEÇIM ANALIZI Ecz. Fahri Yağlı (Pharma MBA ve CRM Uzmanı)

17  Yeni TCK Açısından Eczacıların Hak ve Sorumlulukları  Ceza Sorumluluğu  Tazminat Sorumluluğu  İdari Sorumluluk  Mesleki Sorumluluk Kabahatler Kanunu Açısından Serbest Eczacılık  Eczacılıkta Suç Sayılan Fiillerin Adli, İdari ve Deontolojik Bakımından Değerlendirilmesi  TEB-Odalar – Eczacı İlişkileri: Görev ve Sorumluluklar  Eczane açmak için gerekli kriterler.  Sahip olma sistemi  İdare ve devir özellikleri 12. PHARMA HUKUK VE PROSESLER Ecz. Fahri Yağlı (Pharma MBA ve CRM Uzmanı)

18  Eczane Tasarımı ve Satış Alanı Değerlendirebileceğiz  Eczanenin Genel Görüntüsü  Mükemmel Eczane İmajını oluşturacağız  Eczanenin İç Mimarisi  Eczanende Teşhir Birimleri ve Vitrin Düzenlemeleri  Satış Alanının Değerlendirilmesi  Teşhir Tanzim Teknikleri  Fotoğraflar ve Reklama Yönelik Levhalar  Satın alma Atmosferinin Yaratılması  İnsan Kaynakları Yönetimi  Ürün, İlaç Teşhiri  Görme, Algılamalar  Sıcak ve Soğuk Renkler  5 Duyuya Hitap Etme, Olumlu Dalga Yaratmak ( Işık, Görüntü, Müzik, Ses, Rahatlık, Çekicilik )  Eczane Marketing'inin Temelleri  Farklılık Yaratma  Medikal ürünler 13. PHARMA NELERE HAZIRIZ Ecz. Fahri Yağlı (Pharma MBA ve CRM Uzmanı)

19  İletişim Becerisini Geliştirme, Etkin Konuşmak, Halkla İlişkiler  Hasta, Müşteri Eczacının Hangi Özelliklerinden Hoşlanır, Hangilerinden Hoşlanmaz  Profesyonel Satış yönetimi  Finans Yönetimi  Eczanenin Finans İdaresi İçin Temel Bilgiler  Hangi Mala Ne kadar Stok  Müşteri Sadaka tı Yaratma  Eczaneyi Pazarlama  Müşteri Çekmede Özel Taktikler  Eczanelerde Müşteri İlişkilerini Koruma ve Geliştirme Hizmetleri  Satış Sonrası Hizmetler ( Alerji Yapan, Yan Etkisi Olan Ürünlerin Sonuçlarını Öğrenmek İçin Eczacının Ev Telefonunu Vermesi )  Müşteri Tatmini Karı Nasıl Etkiler  Müşteri Bağlılığı ve Bağımlılığı Yaratma  Swott  Yeni Ürün Takibi ve Donanımı 14. PHARMA NELERE HAZIRIZ Ecz. Fahri Yağlı (Pharma MBA ve CRM Uzmanı)


"PHARMA MBA &CRM ECZANE VE MÜŞTERİ İLİŞKİLER YÖNETİMİ PHARMA MBA &CRM ECZANE VE MÜŞTERİ İLİŞKİLER YÖNETİMİ FAHRİ YAĞLI Ecz. Fahri Yağlı (Pharma MBA ve." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları