Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
YayınlayanFahri Yağlı Değiştirilmiş 5 yıl önce
2
PHARMA MBA &CRM ECZANE VE MÜŞTERİ İLİŞKİLER YÖNETİMİ PHARMA MBA &CRM ECZANE VE MÜŞTERİ İLİŞKİLER YÖNETİMİ FAHRİ YAĞLI Ecz. Fahri Yağlı (Pharma MBA ve CRM Uzmanı)
3
1. PHARMA YÖNETIM VE ORGANIZASYON Ecz. Fahri Yağlı (Pharma MBA ve CRM Uzmanı)
4
Ürün YönetimiHangi ürünü bulundurmalı? Stok YönetimiNe kadar ürün bulundurmalı? Sipariş/Tedarik YönetimiEn uygun ve doğru şekilde nereden alabilirim? Müşteri İlişkileri/ Satış Nasıl davranmalı? Satışları nasıl artırmalı? Nakit Akış YönetimiGelirlerim giderlerimi karşılıyor mu? Finans YönetimiEn az sermaye ile işimi en çok getiri sağlayacak şekilde nasıl çeviririm? Karlılık AnaliziHangi ürün/hizmet daha çok kar getiriyor? Bütçe/ planlamaGelir ve giderlerim ne olacak? Ne kazanacağım? PHARMA TEMEL İŞLETMECİLİK KONULARI Ecz. Fahri Yağlı (Pharma MBA ve CRM Uzmanı)
5
Eczane Yönetim ve Organizasyonu Eczacılar için Yönetim bilgisi önemi Yönetimde Temel Kavramlar Yönetim Fonksiyonları ve Açıklamaları Yönetim Sürecinin Aşamaları Yönetim Sürecinin İşletme Fonksiyonlarıyla ilişkisi Yöneticinin Görevleri ve Becerileri Yönetim sürecini kavramak Yönetim sürecinin özellikler Yönetici ne iş yapar? Yöneticilerin sınıflandırılması Yöneticilerin temel yetenekleri Yöneticilerin rolleri 1. PHARMA YÖNETIM VE ORGANIZASYON Ecz. Fahri Yağlı (Pharma MBA ve CRM Uzmanı)
6
Pharma Medikal Nedir ? Pharma Medikalin Eczanedeki yeri ve önemi Solunum sistemi ürünleri Ortopedi Ürünleri Home Care Ürünleri Bireysel tüketici ürünleri Diyabet ürünleri Ostomi ürünleri Yara bakım Ürünleri Tıbbi gazlar Titubb başvuruları. UBB faturalandırma SGK ödemeleri. 2. PHARMA MEDİKAL Ecz. Fahri Yağlı (Pharma MBA ve CRM Uzmanı)
7
CRM nedir ve önemi Eczacı Hasta ilişkisi Teknisyen Hasta İlişkisi İlaç dışı müşteri yönetimi Hasta memnuniyeti Memnun müşteri yönetimi Mevcut müşterileri tutundurmak Resmi kurum ve kuruluş ilişki yönetimi Satışa dönüşüm performansı Denetim yönetimi Markalaşma Hasta ve Müşteri geri bildirimleri. Eczanede etkin takım yönetimi. Reçete Tevzi işlemleri, EBS sistemi 3.PHARMA CRM Ecz. Fahri Yağlı (Pharma MBA ve CRM Uzmanı)
8
Müşteriyi eczanemize tekrar geri getirelim Müşteri trafiğini arttıralım. Ortalama satışı arttıralım Faturadaki adet maksimum olsun. İçeri giren müşterinin alışverişe dönüştürme oranını artıralım. Çalışan performansını artıralım Ürün performansını artıralım. Farklılaştırma, özgün ürün ve hizmet sunma Stokta bulundurma(miktar + çeşit) Ciro ve karlılığı artıran ürün tercihleri. Stok devir oranını artıralım Swott Analizi 4.PHARMA PERFORMANS Ecz. Fahri Yağlı (Pharma MBA ve CRM Uzmanı)
9
İk Kanalları İş Analizi ve İş Dizaynı İK ilan ve içerik yönetimi Aday görüşmeleri İnsan Kaynakları Planlaması ve Çalışan Seçimi Eğitim ve Geliştirme Performans Değerlendirme Kariyer Geliştirme İş Değerleme Ücret Yönetimi ve Askari Ücret Performans Değerlendirme İşten ayrılma ve tazminat talepleri İş Güvenliği ve Çalışan Sağlığı 5.PHARMA İK Ecz. Fahri Yağlı (Pharma MBA ve CRM Uzmanı)
10
Nakit ve kredi kartı rakamlarının kasa ile mutabakatı Aylık kar-zarar görme sayesinde sağlıklı bir finans sistemi kurma. ( Kar – Zarar Analizi ) Reçeteli veya perakende satış sonrası, karlılık Kar maksimizasyonu Yüksek Gelir – Düşük Gider Operasyonel maliyet azaltımında etkin yollar Eczane Banka ilişkisi, Ciro Kar Marjı Nakit akış tablosu nasıl yapılır Borçlanma ve Çek, Bono Finansal Yönetimde izlenmesi Tahsilat zorlukları ve aşma yolları Nakit akış Tablosu oluşturma Medula Reçete İşlemleri Revizyonu 9.PHARMA FİNANS Ecz. Fahri Yağlı (Pharma MBA ve CRM Uzmanı)
11
Bayilik nedir? Bayilik tercihleri Bayilik anlaşmaları Bayilik yönetimi Bayilik finans yönetimi Bayilik satın alma süreç yönetimi Distribütör nedir? Distribütörün kör noktaları Hedef durum,Bayi Yönetimi Av olmayın, avcı olun Sürdürülebilir ve efektif süreçler. Bayi itirazları yönetimi Titubb ‘a giriş ve sonuçlandırma 6.PHARMA BAYİLİK YÖNETİMİ Ecz. Fahri Yağlı (Pharma MBA ve CRM Uzmanı)
12
Satın alma tercihleri Satın alma sözleşmeleri Ödeme ve ödeme süreleri Fiyat analizleri ve tercihler Satın almada temel karlılık tercihleri E-fatura ve e- satın alma nedir? Satın almada rekabet oluşturma Satın almada etkileme stratejisi Kampanya ve fuar yönetimi Stok yönetimi ve Stok hesaplamaları İlaç Şirketlerinin Pazarlama Stratejileri İlaçlarda Miad Yönetimi Miadı Dolmuş İlaçların İmhası 7.PHARMA SATIN ALMA Ecz. Fahri Yağlı (Pharma MBA ve CRM Uzmanı)
13
KOBİ'lere yönelik ürün ve hizmetler. Eczacılara Özel Destekle. "SELP II" (Small Enterprises Loan Program/Küçük İşletmeler Kredi Programı) KOSGEB, TÜBİTAK, TTGV hibeleri Girişimcilik Destek Programı Ar-Ge ve İnovasyon Programı KOSGEB Girişimci; personel gideri desteği KOSGEB Eş Finansman Kredi Programı Protokolü KOSGEB Eş Finansman Kredi Programı Protokolü 8.PHARMA KOBİ Ecz. Fahri Yağlı (Pharma MBA ve CRM Uzmanı)
14
Tanzim Teşhir (Merchandising) Nedir? Satış Destekli Mimari Tasarım nedir? Özel bakım veya satış alanları Çarpıcı ve etkileyici vitrin tasarımı İlaç dışı ürünler için kategori yönetimi Eczanelerin cephe ve tabela tasarım ve uyglamaları. Eczane tasarim fonksİyon ve prensİplerİ Eczanenin Atmosferi Genel Psikolojik ve Estetik Etkiler Mekanlar arası ilişkiler Yönetmelikler kapsamında eczane standartları Eczane Lokasyon Seçimi Yer seçim analizi Kira,Kontrat ve incelikleri 10. PHARMA DİZAYN Ecz. Fahri Yağlı (Pharma MBA ve CRM Uzmanı)
15
Bebek Beslenme Ürünleri Bebek Beslenme araçları Enteral Beslenme Ürünleri Enteral Beslenme cihazları Çocuk ve yetişkin beslenme ürünleri Kalori hesabı ve kalori gereksinimleri Doğal Destek ürünlerinin seçimi Doğal destek ürünlerinde bekleyen tuzaklar Tarım Bakanlığımı yoksa Sağlık Bakanlığı ruhsatlı ürünler Satın alma ve konsinye yönetimi Hasta şikayetleri ve risk yönetimi 11. PHARMA NUTRİTİON Ecz. Fahri Yağlı (Pharma MBA ve CRM Uzmanı)
16
Rakiplerinin sayısı, niteliği ve büyüklüğü Ulaşılabilirlik Eczane alanının genişliği Eczane alanındaki popülasyon ve popülasyon trendi Toplam satın alma gücü ve satın alma gücü dağılımı Çalışma alanının büyüklüğü ve konumun doğruluğu Yer analizi kamu,Özel Hastane, Sağlık Ocağı, ASM,AVM Pazarlama ve zamanlama planlaması Ulaşım Hatlarına Yakınlık Nüfus Yoğunlu Yüksek Alanlarda zinde kalma Maksimum Kirası 50-150 m2 …YTL 150-300 m2 Ortalama Gelir Koşullarına Uygun Alanlarda Bulunma TİTCK Eczacı Yerleştirme Sistemi ( Eys ) TİTCK Eczacı Yerleştirme Sistemi ( Eys ) 12. PHARMA YER SEÇIM ANALIZI Ecz. Fahri Yağlı (Pharma MBA ve CRM Uzmanı)
17
Yeni TCK Açısından Eczacıların Hak ve Sorumlulukları Ceza Sorumluluğu Tazminat Sorumluluğu İdari Sorumluluk Mesleki Sorumluluk Kabahatler Kanunu Açısından Serbest Eczacılık Eczacılıkta Suç Sayılan Fiillerin Adli, İdari ve Deontolojik Bakımından Değerlendirilmesi TEB-Odalar – Eczacı İlişkileri: Görev ve Sorumluluklar Eczane açmak için gerekli kriterler. Sahip olma sistemi İdare ve devir özellikleri 12. PHARMA HUKUK VE PROSESLER Ecz. Fahri Yağlı (Pharma MBA ve CRM Uzmanı)
18
Eczane Tasarımı ve Satış Alanı Değerlendirebileceğiz Eczanenin Genel Görüntüsü Mükemmel Eczane İmajını oluşturacağız Eczanenin İç Mimarisi Eczanende Teşhir Birimleri ve Vitrin Düzenlemeleri Satış Alanının Değerlendirilmesi Teşhir Tanzim Teknikleri Fotoğraflar ve Reklama Yönelik Levhalar Satın alma Atmosferinin Yaratılması İnsan Kaynakları Yönetimi Ürün, İlaç Teşhiri Görme, Algılamalar Sıcak ve Soğuk Renkler 5 Duyuya Hitap Etme, Olumlu Dalga Yaratmak ( Işık, Görüntü, Müzik, Ses, Rahatlık, Çekicilik ) Eczane Marketing'inin Temelleri Farklılık Yaratma Medikal ürünler 13. PHARMA NELERE HAZIRIZ Ecz. Fahri Yağlı (Pharma MBA ve CRM Uzmanı)
19
İletişim Becerisini Geliştirme, Etkin Konuşmak, Halkla İlişkiler Hasta, Müşteri Eczacının Hangi Özelliklerinden Hoşlanır, Hangilerinden Hoşlanmaz Profesyonel Satış yönetimi Finans Yönetimi Eczanenin Finans İdaresi İçin Temel Bilgiler Hangi Mala Ne kadar Stok Müşteri Sadaka tı Yaratma Eczaneyi Pazarlama Müşteri Çekmede Özel Taktikler Eczanelerde Müşteri İlişkilerini Koruma ve Geliştirme Hizmetleri Satış Sonrası Hizmetler ( Alerji Yapan, Yan Etkisi Olan Ürünlerin Sonuçlarını Öğrenmek İçin Eczacının Ev Telefonunu Vermesi ) Müşteri Tatmini Karı Nasıl Etkiler Müşteri Bağlılığı ve Bağımlılığı Yaratma Swott Yeni Ürün Takibi ve Donanımı 14. PHARMA NELERE HAZIRIZ Ecz. Fahri Yağlı (Pharma MBA ve CRM Uzmanı)
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.