Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
YayınlayanEdiz Farhi Değiştirilmiş 5 yıl önce
1
Uluslararası Gelişmeler: 2012 Bükreş Bakanlar Zirvesi Sonuçları
Dr. Armağan Erdoğan YÖK Başkan Danışmanı 7Mayıs 2012-YÖK
2
İçindekiler Bologna Süreci’nin İşleyişi Son 2 Bildirge’nin öncelikleri
2012 Değerlendirme Raporu Verileri Bildirge’nin Temel Başlıkları, Öncelikleri
3
Bologna Bakanlar Konferansı
1999 Bologna Bakanlar Konferansı 2001 Prag Bakanlar Konferansı 2003 Berlin Bakanlar Konferansı 2005 Bergen Bakanlar Konferansı 2007 Londra Bakanlar Konferansı 2009 Leueven Bakanlar Konferansı 2010 Budapeşte-Viyana Bakanlar Konferansı 2012 Bükreş Bakanlar Konferansı
6
Avrupa Yükseköğretim Alanı/Bologna Süreci’nin Küresel Görüntüsü
2010’da üye ülke sayısı 47 (Avrupa Konseyi Kültür Konvansiyonu Üyesi Ülkeler) 2010’ da Avrupa Yükseköğretim Alanı (AYA) oluşturuldu. 6
7
Yükseköğretim Kurumları Uluslar arası Süreçler BFUG-Çalışma Grupları
Kurumsal Yükseköğretim Kurumları Ulusal YÖK Uluslar arası Süreçler Bakanlar Konferansı BFUG Eş Başkanlık BFUG-Çalışma Grupları BFUG Sekreterya
8
2009-2010 Bildirgeleri’nin Öncelikleri
Hareketlilik 2020 ye kadar %20 Sosyal Boyut Veri Toplama Yeterlilikler Çerçevesi Öğrenme Kazanımlarına Dayalı Müfredat 2009 Leuven Bologna Süreci tamamlandı Avrupa Yükseköğretim Alanı- EHEA Kazakistan 47. üye ülke 2010 Viyana-Budapeşte
9
Bükreş Bakanlar Konferansı 26-27 Nisan 2012
Katılımcılar: 47 üye ülkeden 5’er kişilik Heyetler 3. BPF (üye olmayan 40 ülke) BFUG Sekreterya AB Komisyonu Avrupa Konseyi OECD UNESCO E4 (EUA, ESU, ENQA, EURASHE) Veri Toplayıcı Kurumlar İş Dünyası Temsilcileri EI- Akademisyen Birlikleri Dökümanlar: Bakanlar Bildirgesi BFUG tarafından kabul edilen Çalışma Grubu Raporları Durum Değerlendirme Raporu (temsilcimiz var) Hareketlilik Stratejisi Tanınma El Kitabı Yeterlilikler Çalışma Grubu Raporu (temsilcimiz var)
10
Veri Toplama ve Değerlendirme
2009 Leuven Bildirgesi’nde Yükseköğretime dair veri toplama görevi 2012 Bükreş Bildirgesi’nde de aynı görevin önemi Nisan 2011 Eurostat TUİK Eurydice MEB Eurostudent Öğrenciler Ülke BFUG Raporları
12
Öğrenci Sayıları
13
DERECE SİSTEMLERİ YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ ÖĞRENME KAZANIMLARI
15
Gösterge Değerlendirmeleri
18
Gösterge Değerlendirmeleri
19
TANINMA AKTS VE DE UYGULAMALARI
21
Gösterge Değerlendirmeleri
24
Gösterge Değerlendirmeleri
25
KALİTE GÜVENCESİ
27
Gösterge Değerlendirmeleri
29
Gösterge Değerlendirmeleri
30
HAYAT BOYU ÖĞRENME ESNEK ÖĞRENME ÖNCEKİ ÖĞRENMELERİN TANINMASI
34
Gösterge Değerlendirmeleri
35
Rapordaki Temel Bulgular
AYA’daki 3 dereceli yapının uygulanması başarılı Bologna dereceleri dışındaki yapılar genelde regüle meslekler için Sosyal boyut ve hareketlilik için daha fazla veriye ihtiyaç var Demografik durum en önemli belirleyici unsurlardan Reformların başarısı için yatırım gerekiyor Avrupa genelinde ekonomik krizin etkileri
36
2012 BÜKREŞ BİLDİRGESİ 2012 POLİTİKA FORUMU BİLDİRGESİ
37
Bükreş Bakanlar Bildirgesi Ana Başlıkları
Gelecek için yükseköğretime yatırım yapmak- mümkün olan en fazla kaynağı yükseköğretime tahsis etmeye AYA’nın dünü, bugünü ve yarını- Ulusal uygulamalarımızın AYA çerçevesindeki uygulamalarla yakınlaştırılmasına Avrupa’nın ihtiyaçlarına uygun istihdam edebilirliği güçlendirmek- mezunların yenilikci beceri ve yetkinliklerini toplumun ve iş dünyasının ihtiyaçlarına cevap verebilecek güncel bilgiyle birleştirmelerine Yükseköğretime katılımın genişletilmesi- Erişimi tümüyle genişletmek üzere ulusal tedbirler uygulanmasına Kalite güvencesi- Kalite güvencesi için kamusal sorumluluk taşıyacağımızı ve farklı paydaşları da bu sürece aktif olarak dahil etmeye karar verdik. Daha iyi öğrenme için hareketliliği güçlendirmek- Öğrenme hareketliliği, AYA ve dışındaki sınır ötesi işbirliğini genişletmek, öğrencilerin istihdam edilebilirliğini ve yükseköğretimin kalitesini artırmak için gereklidir.
38
Bükreş Bakanlar Bildirgesi 2012-2015 öncelikleri
Eğitim programlarının geliştirilmesi konusunda istihdam edebilirliği, hayat boyu öğrenmeyi ve girişimcilik becerilerini artırmak için çalışacağız; AKTS ve DE uygulamalarının öğrenme kazanımları temelli olmasını sağlayacağız; Yükseköğretime erişimi genişletecek ve bitirme oranlarını artıracağız; Öğrenci merkezli öğrenme ve yenilikçi öğretme yöntemlerini güçlendirecek koşulları oluşturacağız, öğrenciler ve diğer paydaşların tüm yönetişim seviyelerinde yer alması için çalışmaya devam edeceğiz; EQAR tarafından tescilli kalite güvence ajansları faaliyetlerini AYA’na yaymaya devam ederken, diğer taraftan ulusal gerekliliklere riayet edeceğiz; AYA’nın “Daha İyi Öğrenme için Hareketlilik” stratejisi tavsiyelerini uygulayacağız; Ulusal mevzuatlarımızı Lizbon Tanınma Sözleşmesiyle tam uyumlu olması için gözden geçireceğiz ve Avrupa Tanınma Alanı el kitabının kullanımını teşvik edeceğiz; 2012 yılına kadar Avrupa Yükseköğretim Alanıyla uyumlu ulusal yeterlilik çerçevelerinin uygulamasını tamamlayamayan ülkelerden yeniden gözden geçirilmiş bir yol haritası sunmalarını isteyeceğiz;
39
Bükreş Bakanlar Bildirgesi 2012-2015 Öncelikleri
3. düzeyde (doktora) kalitenin, şeffaflığın, istihdam edebilirliğin ve hareketliliğin nasıl teşvik edilebileceğini araştırırken diğer taraftan, AYA ile AAA arasında ek köprüler kuracağız; Yeterlilikler çerçevelerinin uygulamada nasıl çalıştığı, öğrenme kazanımları ile ilgili bağın vurgulanması ve ulusal kapsamda kısa kademe yeterliliklerini Avrupa Yükseköğretim Alanında Yeterlilikler Çerçevesi’nde nasıl dikkate alınacağı ile ilgili çalışmaları koordine edeceğiz; Kalite Güvencesi için Avrupa Standart ve İlkeleri (ESG-European Standards and Guidelines)’nin 2015 yılında uygulanması için yeniden gözden geçirilmesini önereceğiz; Ulusal kapsamda hareketlilik ve işbirliğine yönelik engelleri ortadan kaldırmak amacıyla ortak program ve derece oluşturulmasına dair ulusal mevzuat ve uygulamalarımızı gözden geçireceğiz; “Küresel Düzlemde Avrupa Yükseköğretim Alanı” Stratejisinin uygulanmasını değerlendireceğiz.
40
Bologna Politika Forumu Bildirgesi-Ana Başlıklar
Ulusal ve bölgesel kapsamda yükseköğretim konusunda kamusal sorumluluk- eşitlikçi yükseköğretim elde edecek yeterli yatırım ve kamu fonu sağlamak Küresel akademik hareketlilik- İçinde olduğumuz bölgelerde bilginin ve kişilerin akademik değişimini yoğunlaştırmak ve yenilikçi ağlar kurmak Akademik ortamın gitgide artan rekabetinde yükseköğretimde kalite güvencesiyle ilgili küresel ve bölgesel yaklaşımlar oluşturmak Mezunların istihdamını artıracak reformlarının katkıları- Veri derleme sonuçlarının karşılıklı değişimi ve iyi uygulama örneklerini paylaşmak İzlenecek yol -AYA’nın hedefleri ve ilkleriyle ortak bir anlayış oluşturmak, AYA içinde ve dünyanın diğer bölgeleriyle hareketliliği teşvik etmek, kurumsal ve ulusal düzeylerde sürmekte olan uluslararasılaşma girişimlerini sürdürmek
42
Dr. Armağan Erdoğan YÖK Başkan Danışmanı
Tüm dökümanlar için Teşekkür ederim… Dr. Armağan Erdoğan YÖK Başkan Danışmanı
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.