Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
YayınlayanAydin Yener Değiştirilmiş 5 yıl önce
1
Süreç Yönetimi Smith iş bölümü kavramının üç yararından bahsetmektedir
2
Süreç Yönetimi 1-İş bölümü kavramı çalışanın becerisinin belirli bir alanda geliştirilmesini sağlar. 2-İş rotasyonunda kaybedilen zamanı en aza indiririz. 3-Yeni makine ve tekniklerin daha iyi kullanılmasını sağlar.
3
Süreç Yönetimi
4
Süreç Yönetimi
5
Süreç Yönetimi
6
Süreç Yönetimi
7
Süreç Yönetimi
8
Klasik Örgüt Anlayışına Karşılık Süreç Yönetimi Yaklaşımı
Organizasyonlar müşteriye hizmet için değil iç düzeni korumak içindir. İç yapınız müşteriye pek az şey ifade edr hatta çoğunlukla bir engel olarak görülür Organizasyon şemaları dikey müşteriye hizmet YATAYDIR
9
Fonksiyonel Yönetim – Süreçlerle Yönetim
Dikey, Fonksiyonel Yönetim Org. Süreçlerle çakışan Fonks. Yön. Org. Fonks.larla çakışan Süreçlerle Yön. Org. Yatay, Süreçlerle Yönetim Org. ZAMAN
10
Klasik Örgüt Anlayışına Karşılık Süreç Yönetimi Yaklaşımı
Klaisk org. Yapısında insan faktörü ikinci plandadır. Maddi faktörlerin belirlenmesindan sonra insanın buna uyacağı varsayılır. Süreç Yaklaşımında ise çalışan Edilgen değil etkindir Birden fazla süreçte çalışıyor olabilir deişik süreç sahiplerinden emir alır.
11
Klasik Örgüt Anlayışına Karşılık Süreç Yönetimi Yaklaşımı
12
? Neden süreç yönetimi? Müşteri Şikayeti,
GELENEKSEL YÖNETİM ? Geleneksel organizasyonun sorunları: memnuniyetsizliğin artması gibi dış kaynaklı sorunlar, Hata düzeltme çalışmaları, kötü iletişim, iç çekişmeler, moral düşüklüğü, yüksek maliyetler gibi iç kaynaklı sorunlar Çevrim zamanı Müşteri Şikayeti,
13
Süreç Yönetimi Geleneksel yapılanmanın getirdiği kısıtlamaları ortadan kaldırarak: Müşteri odaklı yönetimi teşvik etmesi Şirket önceliklerine sistematik yaklaşım getirmesi Fonksiyonel sınırların ortadan kaldırılarak, fonksiyonlar arası ilişkilerin geliştirilmesi Katma değer yaratmayan faaliyetlerin belirlenmesi Kaynakların etkin kullanımının sağlanması İyileşme olanaklarının tespit edilmesi Hızlı karar alma avantajı sağlaması Sorumlulukların açıklıkla belirlenmesi kapsayan yönetim anlayışı bizi süreç odaklı bakışa götürmektedir. SÜREÇ ODAKLI SÜREÇ SAHİBİ MÜŞTERİ
14
Klasik Örgüt Anlayışına Karşılık Süreç Yönetimi Yaklaşımı
15
Klasik Örgüt Anlayışına Karşılık Süreç Yönetimi Yaklaşımı
16
Klasik Örgüt Anlayışına Karşılık Süreç Yönetimi Yaklaşımı
17
Süreç Yönetiminde Kritik Başarı Faktörleri
1-Yönetimin Desteği ve Liderlik
18
Süreç Yönetiminde Kritik Başarı Faktörleri
2-Çalışanların Yetkelendirilmesi
19
Süreç Yönetiminde Kritik Başarı Faktörleri
3-Değişim Yönetimi
20
Süreç Yönetiminde Kritik Başarı Faktörleri
4-Proje Yönetimi
21
Süreç Yönetiminde Kritik Başarı Faktörleri
5-Sürekli İyileştirme Sistemini Kurmak
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.