Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
1
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
yönetim ve organizasyon ÖĞRENEN ÖRGÜT NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ © İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi iisbf.nisantasi.edu.tr
2
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©
ÖĞRENEN ÖRGÜT Öğrenme; Kişinin sezgisel ve bilişsel süreçlerle çevresi ile ilgili olarak birikmiş yeni bilgi ve uyarıları algılaması ve bunları özümseyerek davranışlarına yansıtması, Çevrelerini anlayabilmek ve görevini yerine getirebilmek için, örgütlerdeki bireylerin ve grupların yeteneklerini arttıran faaliyetler dizisi NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©
3
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©
ÖĞRENEN ÖRGÜT Öğrenme tanımlarının ortak noktası; tekrarlar ve yaşantılar sonucu davranışlarda meydana gelen kalıcı değişikler olması, kişilerin daha önce bilmediği fikirleri ve düşünceleri anlayabilmesi, yapamadığı davranışları icra edebilmesi, bilinen kavramları yorumlayarak yeni kavramlar üretebilmesi, öğrendiği bilgi ve yetenekleri kullanıp uygulayabilmesi, başkalarının davranış ve yeteneklerini anlayıp değerlendirebilmesi gerekir. NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©
4
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©
ÖĞRENEN ÖRGÜT ÖĞRENEN ÖRGÜT; örgütsel öğrenmenin ancak örgüt içindeki bireylerin öğrenmeleriyle sağlanabileceği örgütsel öğrenmenin bireysel öğrenmeyle açıklanamayacağı görüşü örgütsel öğrenmenin bireysel öğrenmelerin toplamından daha fazlasını ifade ettiği ve örgütsel öğrenmeyi örgütsel bilgi tabanındaki büyüme veya değişme Tek bir görüşü kabullenmek diğer görüşün sağlayacağı katkıların ve yararların göz ardı edilmesi anlamına geldiğinden her iki görüş de kabul edilmektedir. NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©
5
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©
ÖĞRENEN ÖRGÜT Örgütsel Öğrenmeyi Etkileyen Etkenler Bulunduğu pozisyona yoğunlaşıp bütünü görememe , Başkasını sorumlu tutma eğilimi, Sorumluluk üstlenmekten kaçınma, Olaylar üzerinde yoğunlaşarak takılıp kalma , Yavaş seyreden süreçleri görememe, Tecrübeyle öğrenme istekliliği, Yöneticilerin kapasitelerinin yetersizliği NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©
6
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©
ÖĞRENEN ÖRGÜT ÖĞRENEN ÖRGÜTLERİN YAPI TAŞLARI Sistematik sorun çözme Yeni yaklaşımların denenmesi Geçmiş deneyimlerden öğrenme Rakipleri dikkate alarak öğrenme Bilgi transferi NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©
7
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©
ÖĞRENEN ÖRGÜT ÖĞRENEN ÖRGÜT OLARAK BİR TURİZM İŞLETMESİ NELER ÖĞRENMEKTEDİR? ŞİKAYET BİR CEZA MI ÖDÜL MÜ? ŞİKAYETLER ÇÖZÜLMEDİĞİNDE COMPLIMENTARY/FREE SERVICE PAZARLAMA ZEKASI SOSYAL MEDYA YÖNETİMİ İÇİN AYRI BİR EKİP YARATICI HİZMETLER OLUMSUZ BİR MAİL DÖNÜŞÜ? PARİS OTELİ DEĞİL HILTON/RITZ CARLTON/SHERATON/VOGUE OTELLERİN MOBİL UYGULAMALARI NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©
8
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©
kaynaklar Bu ders notunun oluşturulması sürecinde Prof. Dr. M. Şerif ŞİMŞEK ve Prof. Dr. Adnan ÇELİK tarafından kaleme alınıp Eğitim Yayınevi aracılığı ile basılan Genel İşletme kitabından, Serhat SOYŞEKERCİ ve Ramazan ERTURGUT tarafından kaleme alınıp Kriter Yayınevi aracılığı ile basılan Meslek Yüksekokulları için Genel İşletme kitabından ve Prof. Dr. Tamer KOÇEL tarafından kaleme alınıp Beta Yayınevi aracılığı ile basılan İşletme Yöneticiliği kitabından yararlanılmıştır. NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.