Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

İÇERİK Hasta dosyaları arşiv komitelerinin çalışma alanları

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "İÇERİK Hasta dosyaları arşiv komitelerinin çalışma alanları"— Sunum transkripti:

1 İÇERİK Hasta dosyaları arşiv komitelerinin çalışma alanları
Hasta dosyaları arşiv komitelerinin üyeleri Hasta dosyaları arşiv komitelerinin sorumlulukları ve faaliyetleri Türkiye için model önerisi Öneriler

2 Hasta Dosyaları Arşivi
Sağlık kurumlarına başvuran hasta ve yaralıların, sağlık kurumlarında kaldıkları süre içerisinde teşhis ve tedavileriyle ilgili yapılan çalışmalardan elde edilen hasta dosyalarının bilimsel kural ve standartlara uygun olarak toplandığı, düzenlendiği, ve hizmete sunulduğu birim

3 Hasta Dosyaları Arşiv Komiteleri
Arşiv komitesi, hasta dosyaları arşivinin temel öğelerinden birisi olarak: hasta dosyalarının istenilen standartlara uygun olarak tamamlanmasını temin etmek, hasta dosyalarını inceleyerek hasta bakımını değerlendirmek ve hizmet kalitesini artırmakla yükümlü olan birimdir.

4 Tıbbi Belgeler Sağlık Kurumlarının Belleğidir

5 Hasta Dosyaları Arşivinin
Öğeleri 1. İnsan gücü 2. Merkezi Yerleşim Alanı 3. Arşiv Komitesi

6 Tıbbi Dokümantasyon Tıbbi dokümanların bilimsel kurallara uygun olarak toplanması, düzenlenmesi, saklanması ve gereği halinde hizmete sunulması ile ilgili işlemler

7 Tıbbi Belgelerin Önemi
Hasta yönünden Sağlık kuruluşları yönünden Araştırma ve eğitim yönünden Adli tıp yönünden Halk sağlığı yönünden Hekim yönünden Sağlık hizmetlerinin denetimi ve değerlendirilmesi yönünden

8 Sağlık Kurumunda Tıbbi Belgeleme Süreci
Giriş işlemleri Taburcu işlemleri Belgelerin düzenlenmesi işlemleri Belgelerin saklaması işlemleri

9 Tıbbi Belgelerin Kullanımı
Hasta bakımı, Araştırmalar ve diğer bilimsel çalışmalar, Hukuksal işlemler, Sigorta ve tazminat işlemleri, Denetleme ve değerlendirme, Öğrenci ve asistan eğitimi.

10 Yönetimin Tıbbi Belgelerden Yararlanması
Kullanım Değerlendirme Kalite Yönetimi Hizmet planlaması Gelir analizi Kalitede sürekli kurumsal yapılanma güvenilir bilgi sistemleri gerektirir 10

11 Sağlık Bakanlığı Arşiv Yönergesi
Yatak sayısı fazla olan, çok sayıda poliklinik yapan ve eğitim hastanesi olanlar için : Hasta indeksi bölümü Eksik dosyalar bölümü Dosyalama bölümü Tıbbi sekreterlik bölümü

12 Hasta Dosyaları Arşivi Organizasyon Şeması
Hastane Başmüdürü Hastane Müdürü Arşiv Müdürü Kodlama Tıbbi Sekreterlik Hasta indeksi Dosyalama Eksik dosya Araştırma Haberleşme

13 ÖRGÜT Örgüt, en alt kademesinden en üst kademesine kadar bilgi işleyen ve karar üreten birimdir

14 Veri-Bilgi-Anlama İlişkisi
Birikimi Anlama Format Süzgeç Özet Yorum Karar Eylem Sonuç Veri Bilgi

15 Hasta Dosyaları Arşivi
Sağlık kurumlarına başvuran hasta ve yaralıların, sağlık kurumlarında kaldıkları süre içerisinde teşhis ve tedavileriyle ilgili yapılan çalışmalardan elde edilen hasta dosyalarının bilimsel kural ve standartlara uygun olarak toplandığı, düzenlendiği, ve hizmete sunulduğu birim

16 Arşiv Komitesi Komite kurum sorumlusu Hasta dosyaları arşiv yöneticisi
İlgili bölüm temsilcileri Komitenin üye sayısı sağlık kurumunun büyüklüğüne göre değişir

17 Arşiv Komitesinin Temel Görevi
tıbbi kayıtların düzenli, doğru ve eksiksiz doldurulup doldurulmadığının incelenmesi

18 Arşiv Komitesinin Görevleri 1
Tıbbi belgelere ilişkin genel organizasyonunu denetlemek, Doktorla hasta dosyaları arşivi arasındaki ilişkiye destek sağlamak, Tıbbi belgeleri gözden geçirmek ve değerlendirmek, Tıbbi formları yeniden dizayn etmek,


"İÇERİK Hasta dosyaları arşiv komitelerinin çalışma alanları" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları