Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
1
Yönetimin temel fonksiyonlari
4.hafta Öğr. Gör. Dr. Mustafa Doruk MUTLU
2
YÖNETİMİN TEMEL FONKSİYONLARI
Geleneksel Anlamda Yönetim Fonksiyonları Beş Temel Grupta İncelenebilir: Planlama Örgütleme Yöneltme Koordinasyon Denetim
3
Yönetİm Fonksİyonlari ve Yönetİm Sürecİ
4
PLANLAMA
5
Planlama Ulaşılmak İstenen Amaçların Belirlenmesi İle Bu Belirlenen Amaçlara Nasıl Ulaşılacağının Saptanmasına Yönelik Bir Süreçtir. Ne Yapılacağına, Nasıl Yapılacağına, Neden Yapılacağına, Ne Zaman Yapılacağına, Nerede Yapılacağına Ve Bunları Kimin Yapacağına Önceden Karar Vermektir.
6
Stratejİk Planlama Sürecİ
Misyonun Açıklanması Vizyonun Açıklanması Amaçların Belirlenmesi Üretim Stratejileri Planlama Stratejileri Operasyonel Planlar Finans Stratejileri
7
Misyon ve Vizyon Misyon işletmenin varoluş nedenini açıklar.
Vizyon hayal edilen gelecektir.
8
Amaçlar Amaçlar, işletme faaliyetlerinin kendilerine yönlendirildiği sonuçlardır. İşletmenin hangi yöne gideceğini gösterirler. Ulaşılmak istenen son noktadır. Amaçlar, planlamaya temel oluşturmanın yanı sıra, tüm yönetim işlevlerinin düzenlenme ve çalıştırılma nedenidir.
9
Alt Amaçlar
10
Amaçlarin Taşimasi Gereken Özellİkler
Ölçülebilir Olması Ulaşılabilir Olması Gerçekçi ve Objektif Olması Ne Kadar Sürede Ulaşılacağının Belirlenmiş Olması Açık Bir Şekilde Belirlenmiş Olması
11
Stratejİk Planlama
12
Misyon: Dünya çapında en lezzetli etleri benzersiz servis ve butik restoran konsepti eşliğinde sunarak kendi sektöründe 1 numara olmak. Vizyon: Dünyanın bütün mega şehirlerinde var olarak marka bilinirliğini arttırmak Amaçlar; Kar marjımızın rakiplere oranla en a %10 daha fazla olmasını sağlamak Bulunmadığımız diğer dünya şehirlerinde önümüzdeki 5 yıl içerisinde yeni restoranlar açmak Üretim departmanı stratejisi: Bangkok, Tokyo, Sydney, Toronto ve Amsterdam da iki sene içerisinde en az 1 restoran açmak Pazarlama departmanı stratejisi: 1) dünyanın en iyi butik mekan ve tasarımcılarıyla çalışmak 2) yenilikçi ürünler piyasaya sunmak 3)sosyal medyayı etkin kullanmak İnsan kaynakları stratejisi: 1)dünyanın en iyi şefleriyle çalışmak 2) en iyi show garsonlarını bulmak NUSR-ET ÖRNEĞİ
13
NUSR-ET ÖRNEĞİ Operasyonel Planlar Bangkok'taki Restoran Müdürü:
Getirilen Şeflerin Ve Garsonların Restoranla Uyumunun Sağlanması Ve Yönetilmesi Restoran Butik Tasarımının Bangkok Sokak Yemek Kültürünü Yansıtacak Bir Konsepte Yapılmasının Sağlanması Restoranın Bangkok'taki Diğer Bütün Et Restoranlarından Daha İyi Ve Prestijli Olmasını Sağlamak
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.