Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
1
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
BANKACILIKTA FON YÖNETİMİ RİSK YÖNETİMİ NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ © İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi iisbf.nisantasi.edu.tr
2
Türev Ürünler ve Fon Yönetiminde Kullanılması
“Kaplumbağaya dikkat et. Ancak kafasını çıkarıp risk aldığında ilerleyebiliyor” James B. CONANT Özellikle 1970’lerden itibaren uluslararası finans piyasalarında yaşanan gelişmeler finans yöneticilerini yeni arayışlara yönlendirmiştir. Sermayenin uluslararası dolaşımının önündeki engellerin kalkması, teknolojinin hızla ilerlemesi finans çevrelerini riske daha hassas bir hale getirmiştir. Artık Latin Amerika’da ya da Uzak Doğu’da yaşanan krizler diğer ülkeleri de yakından ilgilendirmektedir. Bu durumda belirsizliğe karşı kendini koruyamayanlar büyük kayıplara katlanmak zorundadır.
3
Türev Ürünler Türev ürünler, değerleri hisse senetleri, tahviller, yabancı para, faiz gibi bazı temel varlıklara bağlı olan finansal ürünlerdir. Türev ürünlerin işlem gördüğü piyasalar türev piyasalar veya vadeli işlem piyasaları olarak adlandırılmaktadır. Türev piyasalarında işlem yapan yatırımcıları üç ana grupta toplamak mümkündür. Bu gruplar şu şekilde sıralanabilir: • Riskten korunmaya çalışanlar (hedgers) • Spekülatörler • Arbitraj yapanlar
4
FON KAYNKLARININ FİYATLANDIRILMASI
Fiyatlama yapacak banka arz ve talebe göre fiyatı şekillendirebilecektir. Mevduatın fiyatlandırılması Tahvil ve bono ihracının fiyatlandırılması Para piyasalarından sağlanan fonların fiyatlandırılması. Kullanılan kredilerin fiyatlandırılması Öz kaynak fiyatlandırılması
5
FON KULLANIMLARININ FİYATLANDIRILMASI
Kredi kartlarının fiyatlandırılması Tüketici kredilerinin fiyatlandırılması Ticari kredilerin fiyatlandırılması Para piyasalarında kullandırılan fonların fiyatlandırılması DÖVİZ KURU FİYATLANDIRILMASI HİZMET FİYATLANDIRILMASI (ebulten.bddk.org.tr)
6
FON KULLANIMLARININ FİYATLANDIRILMASI
Döviz Kuru Fiyatlandırılması Döviz arzı ve talebi ile oluşan fiyat Aşırı oynaklık sebebiyle TCMB ikincil piyasaya müdahale ederek api yapacaktır.
7
FON KULLANIMLARININ FİYATLANDIRILMASI
HİZMETLERİN FİYATLANDIRILMASI BDDK tarafından 2011 yılında yayınlanan 2011/1 sayılı ‘’Bireysel Müşteri Maliyet Bilgilerinin Yayımlanması Hakkında Genelge’’ ile bankalar müşterilerine sundukları her türlü ürün ve hizmet karşılığında ücret ve faizleri BDDK ya bildirmek zorundadır.
8
.
9
Bankacılıkta Fiyatlandırma Kararlarını Etkileyen Faktörler
Mikro Ekonomik Faktörler Maliyet Faktörü Karlılık Ve Büyüme Hedefleri Rakip Bankaların Fiyatlandırma koşulları Makro Ekonomik Faktörler Yasal ve Kurumsal Faktörler Para piyasalarındaki Faktörler Kur Politikası ve açık pozisyonlar Makroekonomik istikrar ve kredibilite Müşteri Profiline dayalı Faktörler Kredi değerliliği, Risk Unsuru ve Müşteri verimliliği Vade, teminat yapısı ve geri ödeme koşulları
10
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©
kaynaklar Bu ders notunun oluşturulması sürecinde Yrd. Doç. Dr. Muharrem Bakkal ve Feridun Tombul tarafından kaleme alınıp Hiperlink Yayınları aracılığı ile basılan 2008 Global Ekonomik Kriz Öncesi ve Sonrası Türk Bankacılık Sisteminde Fon Yönetimi, Doç. Dr Adalet HAZAR ve Doç. Dr. Şenol BABUŞCU tarafından kaleme alınıp Akademi yayıncılık aracılığı ile basılan Bankacılığa Giriş Temel Bankacılık Bilgileri kitaplarından yararlanılmıştır. NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.