Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
YayınlayanMehmet Albayram Değiştirilmiş 5 yıl önce
3
Kullanıma uygunluktur. ( Dr. J.M. Juran) Şartlara uygunluktur. (P.B.Crosby) İhtiyaçların karşılanabilme oranıdır. Müşteri memnuniyetidir. Süreklilik
4
hasta ve çalışanlara yönelik risklerin en aza indirilmesi, kalite iyileştirme ve hasta güvenliğinin sürekliliğinin sağlanmasıdır
11
BİRLİKTE DÜŞÜNME KARAR VERME EYLEME GEÇİRME EYLEMİ DEĞERLENDİRME
12
MİSYONUMUZ Etik ilkelerden asla ödün vermeden seçkin kadrosu ile bilimsel ve teknolojik gelişmeleri takip eden; hasta ve çalışan güvenliğini ön planda tutan, hasta haklarına saygılı, uluslararası kalite standartlarında hizmet anlayışı ile güvenilir ve güler yüzlü sağlık hizmeti vermektir.
13
VİZYONUMUZ Uluslararası standartlara uygun olarak sunduğu sağlık hizmetlerini toplumun çoğunluğuna ulaştıran, hasta ve hasta yakınlarına güven veren ekibi ve alt yapısı ile hastaların beklenti ve tüm sağlık gereksinimlerini karşılayan, tercih edilen marka sağlık kurumlarından biri olmaktır.
14
KALİTE POLİTİKAMIZ Deneyimli, konusunda uzman, güler yüzlü hekim ve personel kadromuzla; ulusal ve uluslar arası kalite standartlarını uygulamak ve etkinliğini sürekli iyileştirip geliştirmek, Hasta odaklı yapılanmayı esas alarak hasta memnuniyetini en üst seviyede tutmak, Hasta ve çalışan güvenliğini sağlayarak, hasta ve çalışan güvenliğine gerekli özen ve değeri göstermek, Bilimsel, teknolojik gelişmeleri takip ederek sunulan sağlık hizmetini kalite ile birleştirip topluma sunabilmek, Tıbbi hizmet çıtasını yükseltmek ve geliştirmek için, çalışanlarımıza sürekli olarak eğitim vermek, Çevre sorunlarına duyarlılığını gösterebilmek için; çevre koruma bilincini geliştirici faaliyetler de bulunarak gerekli tedbirleri almak
15
HASTA GÜVENLİĞİ ÇALIŞAN GÜVENLİĞİ EĞİTİM TESİS GÜVENLİĞİ ENFEKSİYON KONTROL TRANSFÜZYON KONTROL
16
Bina Turları Ekibi Risk Yönetim Ekibi Beyaz Kod Ekibi(1111) Mavi Kod Ekibi(2222) Pembe Kod Ekibi (3333) Kırmızı kod Ekibi (4444) Bilgi Güvenliği Ekibi Hasta/Hasta Yakını ve Çalışan Görüş Değerlendirme Ekibi İlaç Yönetim Ekibi Tıbbi Cihaz Yönetim Ekibi Radyasyon Güvenliği Ekibi
17
Bakım Sorumluluğumuz Hastalarımız bizlere yaşamını, bedenini, sağlığını emanet etmektedir.
20
Görev, yetki ve sorumluluklarını yerine getirmekle yükümlüdürler.
21
Hastaya hizmet verecek olan bölüm çalışanları hasta/ hasta yakınına kendini tanıtmalıdır. ( Güler yüz, uygun ses tonu, anlaşılır, hastayı dinleyen, beden dilini olumlu kullanan vb.) Hekim tarafından yatış kararı verilen hastaya Hasta yatış ve taburcu biriminden yatış işlemi yapılır Hastaya beyaz bileklik takılır. Hasta kimlik bilgilerinin kayıt ve yazımı işlemlerinde barkod kullanılır KLİNİK İŞLEYİŞ
22
Yatışına karar verilen her hastayı hemşire karşılar ve kliniğe kabulünü yapar. Hastanın yatış dosyası hazırlanır.
23
BEYAZ RENKLİ BİLEKLİK BARKOD’ Klinik hemşiresi tarafından yatışı yapılan her hastaya BEYAZ RENKLİ BİLEKLİK takılması zorunludur. Bileklik üzerine kimlik BARKOD’u yapıştırılır. Barkod üzerinde; hasta adı -soyadı, protokol numarası, doğum tarihi gün/ay/yıl olarak bulunmalıdır. KİMLİK TANIMLAYICILAR
24
YATIŞI YAPILAN HASTA ALERJİSİ OLAN HASTA BEYAZ RENKLİ BİLEKLİK KIRMIZI RENKLİ BİLEKLİK
25
Doğum sırasında kız bebeklere pembe, erkek bebeklere mavi kimlik tanımlayıcı kullanılmalıdır. Aynı seri numaralı anne-bebek kimlik tanımlayıcısı kullanılmalı, Annedeki beyaz kimlik tanımlayıcı bebeğin cinsiyetine göre belirlenen kimlik tanımlayıcı ile değiştirilmelidir. Bebeğin kimlik tanımlayıcısında; annenin adı-soyadı, bebeğin doğum tarihi (gün/ay/yıl) bilgileri ve anne veya bebeğin protokol numarası bulunmalıdır.
26
Hastalara uygulanan tetkik ve tedaviler sırasında, girişimsel işlemler ve kan transfüzyonu öncesinde hasta kimlik bilgileri mutlaka doğrulanmalıdır. Sonuç + HBsAG-HCV-HIV sonuçlarında kırmızı renk uyarıcı bilekliğe ve dosyaya yapıştırılır
27
Hasta odasına alınarak hemşiresi tarafından odanın ve servisin tanıtımı yapılır Yatağın kullanımı Hemşire çağrı zili Dr. vizit saatleri Yemek saatleri TV, telefon,buzdolabı kullanımı Banyo, WC Etejer dolap diğer ekipmanlar ODALARDA ODA TANITIM REHBERİ / MİNİ AFİŞ / MEMNUNİYET ANKETİ MUTLAKA KONULMALI
28
Hastanın bölüme kabulünde ilgili servis hemşiresi tarafından Hemşirelik Hizmetleri Hasta Ön Değerlendirme formuna uygun olarak klinik risk değerlendirmesi yapılır. Hastanın genel durumu fiziksel, ruhsal ve sosyal yönden değerlendirilir.
29
Hastanın alerji öyküsü varsa hasta bilekliği kırmızı renk hasta bilekliği ile değiştirilir. Hemşirelik Hizmetleri Hasta Ön Değerlendirme Formunda alerji durumu belirtilir. Bası yarası değerlendirmesi Hemşirelik Hizmetleri Hasta Ön Değerlendirme Formuna değerlendirilerek yazılır (NORTON BASI SKALASI)
31
Yatan Hastaların Düşme Riski Değerlendirilmelidir; bölüme kabulünde düşme riski yönünden değerlendirilir. Değerlendirme, İTAKİ DÜŞME RİSKİ ÖLÇEĞİ FORMU Çocuk hastalarımız için HARİZMİ DÜŞME RİSKİ ÖLÇEĞİ FORMU ile yapılır
34
Düşme riski olan hastalar için, hastanın risk düzeyine göre önlemler alınır. Düşme riski olan hastalar ile tanımlanmalı ve bu tanımlayıcı odanın giriş kapısında bulunmalıdır. Her vardiyada Hemşire Gözlem Formu ile takip edilmelidir. Hastanın koluna yeşil bileklik takılmalıdır.
35
Düşme risk değerlendirmesi Hastanın servise kabulünde Başka servise transfer edildiğinde Postoperatif dönemde Durum değişikliğinde Düşre olayı gerçekleştiğinde tekrarlanmalıdır
36
Hastane içinde düşen tüm hastalar için düşme bildirimi yapılmalıdır. Bildirimin yapılması, birimde çalışan sağlık personelinin sorumluluğundadır. Düşme bildirimi veya hasta güvenliği için risk oluşturan nedenler ile olay bildirimleri Güvenlik Raporlama Sistemi ile Kalite Yönetim Birimine bildirilir.
37
Yaş grubuna göre ağrı ve şiddeti yönünden hastalar Ağrı Değerlendirme ve İzlem Formu ile değerlendirilmelidir.
38
Nütrisyonel destek ihtiyacının belirlenmesi amacı ile hastalarımız Nütrisyonel Risk TaramaFormu ile değerlendirilmelidir. YETİŞKİN HASTALARDA ÇOCUKLARDA NRS 2002 FORMU STRONG KİDS
39
Nütrisyon formları
40
NÜTRİSYON EKİBİMİZ NO ADI SOYADIGÖREVİ 1 ŞÜKRÜ DENKERYOĞUN BAKIM SORUMLUSU 2 DR. HALİL KALLİDAHİLİYE UZMANI 3 DR.MUSTAFA ÇİFTÇİÇOCUK HASTALIKLARI UZMANI 4 SAADET TAYŞİAHMET DİYETİSYEN 5 ZEYNEP TADİKECZACI 6 ERÇİN SAKATOĞLUYOĞUN BAKIM SORUMLUSU 7 NEJLA KAYANÜTRİSYON HEMŞİRESİ
41
Hasta gereksinimleri doğrultusunda Hemşire Bakım Planı düzenlenmelidir. Hemşire Bakım Planı Hekim Tedavi Planı ile koordineli olmalıdır. Gerektiğinde güncellenmeli Yapılan bakım mutlaka değerlendirilmeli
42
Hemşire Bakım Planı; Hastanın bakım gereksinimleri Bakım gereksinimine yönelik hedefler Bakım gereksinimine yönelik uygulamalar Uygulama sonuçlarının değerlendirilmesini içermelidir.
43
Hasta ve yakını eğitimi El hijyeni, sigara kullanımı, akılcı ilaç kullanımı vb. alanlarında hasta ve hasta yakınlarına gerekli olan eğitimler planlanır. Yapılan eğitimler Hemşirelik Hizmetleri Hasta Ön değerlendirme formunda kayıt altına alınır. İmzalar tam olmalı
44
Hastanın bakım sürecine katılımı sağlanmalıdır
45
Hasta cerrahi operasyon geçirecekse Anestezi Öncesi Hasta değerlendirme Formu, Anestezi Uzmanı tarafından değerlendirilerek doldurulur Hemşirelik Hizmetleri Ameliyat Öncesi Bakım Planı hastanın hemşiresi tarafından uygulamalar kontrol edilerek doldurulur.
47
TARAF İŞARETLEMESİ Ameliyat öncesi taraf işaretlemesi mutlaka hekim tarafından yapılmalıdır. Hastaya sözlü olarak doğrulatılmalıdır Doğru cerrahi taraf, silinmeyen cerrahi kalem (marker) ile açık olarak ve anlaşılma güçlüğü yaratmayacak şekilde, hastanın adı ve soyadının baş harfleri belirtilerek işaretlenir Ameliyat edilmeyecek yer kesinlikle işaretlenmez. Alçılı ya da bandajlı durumlarda işaretleme bandaj ya da alçı üzerine yapılır. Bilateral ameliyatlarda her iki taraf da işaretlenir. Anında yapılan müdahaleler sırasında, katater ve enstrümanların takılmasında, cerrahi prosedürün tasarlandığı açık yara ve lezyonlarda, acil müdahalelerde yeterli zaman yoksa işaretleme yapılmayabilir. Prematüre bebeklerle ilgili müdahalelerde işaretleme yapılmaz.
50
Katarakt yerine rahim alan ekibe ceza yağdı İzmir’de katarakt ameliyatı olacak Saadet Kılınç, başka hastayla karıştırılınca rahmi alındı. Açılan davada hastaları karıştıran ekipten 12 kişi beraat ederken 3’ü ceza aldı Görevi kötüye kullandılar! İddiaya göre Kadın Doğum Uzmanı Dr. Yunus Aydın, adını sormadan Saadet Kılınç’ı ameliyata aldı. Bektaş ve Kılınç ayrı sedyelerde yan yana yatıyordu. Ameliyat sırısında Kılınç’ın rahmi alındı. Göz doktorları Ünsal Bektaş’ın kendi hastaları olmadığını fark etti. Doktorlar tüm servisleri gezdikten sora Saadet Kılınç’ı ameliyathanede rahmi alınmış ve dikiş atılırken buldu. Danıştay 1’inci Dairesi, olayla ilgili olarak ameliyet ekibinin yargılanmaları için izin verdi. Cumhuriyet Savcısı Ahmet Aygün, sanık sağlık görevlileri hakkında görevi kötüye kullanma ve taksirle yaralamadan dava açtı.
51
Hastanın güvenli transferi sağlanmalıdır. Mutlaka sağlık personeli eşlik etmelidir. Mahremiyet Tanımlayıcı semboller Güvenli şekilde devredilmelidir Transferde kullanılan araçların uygunluğu ve kontrolü sağlanmalıdır
53
Hemşire tarafından yapılan takip ve tedaviye ilişkin bilgiler hastaya ait Hemşire Gözlem Formuna kaydedilir. Tedavisi yapılan hastanın ilaçları Hemşire Gözlem Formuna işlenir, tedaviyi yapan hemşirenin adı soyadı açık şekilde yazılır / imzalanır.
54
Hemşire tarafından miad kontrolleri yapılarak teslim alınır Hemşirelik Hizmetleri Hasta Ön Değerlendirme Formu kaydedilir (Hastaden teslim alınan ilaç/malzeme) hekime gösterilir hekim tarafından order edilir. Her ilaç saatinde hemşire tarafından hasta kimlik tanımlayıcılarının bulunduğu kişiye özel ilaç kaplarında uygulanır.
55
İlaçların güvenli uygulamasına yönelik: Yazılışı, okunuşu, ambalajı birbirine benzeyen ilaçlar,ışıktan korunması gereken ilaçlar, yüksek riskli ilaçlar listesi hazırlanmış Ayrı raflarda yerleştirilir. Listeler ulaşılacak yerde olmalıdır.
56
Tedavi planı hekim tarafından yazılmalı, kaşelenmeli ve imzalanmalı, tedavi planı; ilacın tam adını, uygulama zamanını, dozunu, uygulama şeklini ve veriliş süresini içermelidir.
57
Hasta Güvenliği açısından İlaçların karışmasını önlemeye yönelik olarak ilaç isimleri kısaltılarak yazılmamalıdır.
58
SÖZEL ORDER : Hekimin hastanede bulunmaması vb. durumlarda hastaya uygulanacak tedavi ve işlemler için hekim - hemşire arasında gerçekleşen sözel iletişimi ifade eder. Sözel istem en geç 24 saat içerisinde hekim tarafından tedavi planına yazılmalıdır. Yüksek riskli, kemoterapi ilaçları (resusitasyon hariç) sözel istem alınmaz.
60
Hastalarda ciddi ve beklenmeyen advers etkiler, Advers Etki Bildirim Formu ile hastane Farmakovijilans Sorumlusuna bildirilir
61
Acil müdahale arabasında ve çantasında bulunan ilaçlar periyodik olarak miad ve stok kontrolleri yapılır. Kullanılan ilaç ve malzemelerin yerine müdahalenin ardından eksilen ilaç ve malzeme tamamlanır.
62
Servisteki ilaç depoları Isı nem takibi günlük yapılmalıdır Buzdolabı ısı takibi yapılmalı İlaç dışında hiçbir şey konulmamalı Açılan, sulandırılan ilaçların üzerine etiket yapıştırılarak tarih ve saat yazılmalıdır Aşılar yalnızca aşı dolabına konulmalıdır Görevli personel dışındakilerin ulaşımı engellenmelidir
63
Narkotiklerin her vardiyada sayılarak teslim edilmesi, deftere kayıtların düzenli girilmesi, imza karşılığı tesliminin yapılması, Narkotik dolaplarının kilitli olması, kilitin servis sorumlusunda olması Narkotik ilaç kırıldığında NARKOTİK-PSİKOTROP İLAÇ ZAİYAT BİLDİRİM FORMU doldurulmalıdır
64
İlaç yönetiminde kullanılan formlar Yarım doz ilaçlar kullanıldığında kalan ilaçlar için İmha edilen yarım doz ilaçlar formu Narkotik ilaçların imhası için Narkotik ve Psikotrop ilaç imha formu Kullanılmayan ilaçların iadesi için İlaç iade formu
65
Kan transfüzyonu yapılacak her hastaya, transfüzyon öncesi tetkik için numune alınırken, kimlik doğrulama işlemi yapılmalıdır. Hastanın kimlik bilgileri dosyasından, kol bilekliğinden kontrol edilir. Transfüzyon öncesi hasta/hasta yakınına Kan Transfüzyonu Onam Formu mutlaka imzalatılır.
66
Transfüzyon Sürecinin güvenliğini Sağlamaya Yönelik: Transfüzyon öncesi, çapraz karşılaştırma test sonucu ile hasta bilgileri İKİ SAĞLIK ÇALIŞANI tarafından doğrulanmalıdır. Hastanın Kimliği, Kan ve / veya Kan Ürününün Türü ve Miktarı, Ürünün Planlanan Veriliş Süresi doğrulanmalıdır. Transfüzyon Değerlendirme ve İzlem Formu işlem kayıt altına alınmalı takip edilmelidir. Transfüzyonun ilk 15 dakikası sağlık çalışanı tarafından gözlenmelidir.
67
Hastadan numune alırken hasta odasına girmeden numune tüplerinin üzerine hastanın barkodu yapıştırılır Laboratuvara gönderilen tüm numunelerinin üzerine numune alındığı anda barkod yapıştırılmalıdır. Numuneler numune taşıma kabı ya da pnömatik ile transfer edilmeli. Maksimum 30 dk. İçinde laboratuvara ulaştırılmalıdır
68
Panik/ kritik değer bildirimi. Patoloji numunelerinin güvenli transferi HBTC kontrolü, bakımı
69
Hasta ve Çalışan güvenliğini tehdit eden olaylara karşı "Güvenlik Raporlama Sistemi" kullanılmaktadır. Çalışan Güvenliği Hasta Güvenliği GİZLİLİK ANONİM GÜVENCE KÖK NEDEN ANALİZİ
71
Her Bölüm çalışanı için çalışan güvenliği komitesi tarafından koruyucu ekipman listesi oluşturulmuştur. Personel için gerekli koruyucu ekipmanlar maske, gözlük, eldiven, önlük vb
72
İzolasyonu gereken hastaların işlemleri İzolasyon Önlemleri Talimatına göre yürütülür. Solunum İzolasyonunda Sarı Yaprak Damlacık İzolasyonunda Mavi Çiçek Temas İzolasyonunda Kırmızı Yıldız
73
Delici-kesici alet yaralanma, kan ve vücut sıvıları ile temas durumunda Enfeksiyon Kontrol Hemşiresine başvurunuz
74
BEYAZ KOD 1111 MAVİ KOD 2222 PEMBE KOD 3333 KIRMIZI KOD 4444
75
Taburculuk işlemleri: Kat danışmanı tarafından hastanın tüm işlemleri tamamlanır. Hasta Çıkış Taburcu ve Bilgilendirme Formu doldurulur. Taburculuk formunun bir nushası hasta dosyasına diğer nushası hasta/hasta yakınına verilir. Hastanın reçetesi, kullanımı ile ilgili açıklama taburculuk formuna kayıt edilerek verilir.
76
Hasta ex olduysa ‘Ex İşlemler Prosedürü’ ne göre hareket edilir
77
Nöbet değişimi önce deskte sonra hasta başında yapılır Her gün klinik hemşireleri ve klinik sorumlu hemşiresi; nöbetçi hemşireye hastanın durumu, takipleri, hemşirelik müdahaleleri hususunda geliştirdikleri uygulamaları hemşire gözlem formuna teslim notu yazarak, hastaları teslim eder. Sabah mesai saati başladığında, aynı şekilde hastaları, nöbetçi hemşireden teslim alır. Nöbetçi hemşire hastalarla ilgili yaptığı uygulamaları ve hemşirelik müdahalelerini kayıt eder. NÖBET DEĞİŞİM KURALLARI
78
Kilit altında tutulan yeşil ve kırmızı reçeteye dahil ilaçların devir teslimi yapılır Hangi hastaya kaç adet kullanıldığı İlacın kullanma tarihi İlacı kimin uyguladığı Kime kaç adet teslim edildiği yazılır Teslim alan ve Teslim eden kayıtları tutulur. NÖBET DEĞİŞİM KURALLARI
79
ATIK YÖNETİMİ Vücut sıvı ve salgıları (kan ve kan ürünleri dahil), Vücut sıvı ve salgıları ile kontamine olmuş her tür atık, Doku ve organ parçaları (patoloji atıkları dahil), Bakteri ve virus tutucu hava filtreleri vb. Tıbbi Atik
80
Evsel Atik Gıda artıkları Peçeteler Geri Dönüşüm Kağıtlar Ambalajler Serum şişeleri boş Pet şişeler Tehlikeli Atık Flakonlar Dezenfektanlar Sitotoksik ve sitostatik ilaçlar Ağır metal içeren atıklar Basınçlı kaplar
81
SÖZ UÇAR YAZI BAKİ KALIR
82
Önemli konular Doküman yönetimi ve ilgili prosedür/talimatların bilinmesi Acil durum yönetimi ( Yangın tüpleri, kodlar) Güvenli kodlar Güvenlik raporlama sistemi (GRS Hata Sınıflandırma Sistemi (HSS) Çalışanların görüş ve önerilerinin alınması Görev yetki ve sorumlulukların bilinmesi Yaka kartlarının takılması Bilgi güvenliği/mahremiyet
83
TEŞEKKÜRLER
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.