Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

ÖĞRENME MODELLERİ 24.02.2019 Eriman TOPBAŞ.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "ÖĞRENME MODELLERİ 24.02.2019 Eriman TOPBAŞ."— Sunum transkripti:

1 ÖĞRENME MODELLERİ Eriman TOPBAŞ

2 ÖZET- OKULDA ÖĞRENME MODELİ
ÖĞRENME MODELLERİ OÖM TÖM ÖDM ÇZK YÖM BTÖ PDÖ İDÖ Öğretimden Yararlanma Y. Öğretimin Niteliği Yetenek Sabır/Sebat Fırsat Eriman TOPBAŞ

3 ÖZET-TAM ÖĞRENME MODELİ
ÖĞRENME MODELLERİ OÖM TÖM ÖDM ÇZK YÖM BTÖ PDÖ İDÖ TÖM’ün Değişkenleri TÖM’ün Temel İlke. TÖM’ün Uygulanması TÖM’de Ek Öğrenmeler Eriman TOPBAŞ

4 ÖZET-ÖĞRENME DURUMLARI MODELİ
ÖĞRENME MODELLERİ OÖM TÖM ÖDM ÇZK YÖM BTÖ PDÖ İDÖ Ö-Ö süreci sonunda K Davranışlar Dayandığı Varsayımlar Zihinsel Beceriler Uygulama Adımları Dikkat Ç. / Hedeften H E / Güdüleme / Önkoşul öğrenmeleri H. / Uyarıcı mat Sun. / Öğrenme rehberliği / Performansı ortaya Ç. / Dönüt V. / Performansı D. / Hatırlama ve transferi G. Farklı öğrenme tür. v. Öğrenme bir örüntü içinde gerçekleşir Farklı öğrenme ürün. farklı ö-ö stratej. ge. Öğrenci yaşayarak öğ Zihinsel beceriler Sözel beceriler Psikomotor beceriler Tutumlar Bilişsel stratejiler İşaret Ö. / U-T ilişkisini Ö / Basit Zincirleme Ö. / Sözel ilişkilendirme / Ayırt etmeyi Ö. / Kavram Ö. / İlke Ö./ Problem Ç. Eriman TOPBAŞ

5 ÖZET-ÇOKLU ZEKA KURAMI
ÖĞRENME MODELLERİ OÖM TÖM ÖDM ÇZK YÖM BTÖ PDÖ İDÖ Zeka Özellikleri ÇZK’da Öğrenci BD Zeka Türleri ÇZK Sınıf Uygulamaları Zeka Türlerini GE ÇZK’da Ders Planı Öğretim Menüleri Eriman TOPBAŞ

6 ÖZET-YAPILANDIRMACI ÖĞRENME M
ÖĞRENME MODELLERİ OÖM TÖM ÖDM ÇZK YÖM BTÖ PDÖ İDÖ Bilişsel Yapılandır. Sos-Kültürel Yapılandır. Sos-KY Uygulamalar YS İlkeleri BY Uygulamalar YS Öğretmenler YS Öğrencileri Eriman TOPBAŞ

7 ÖZET- BEYİN TEMELLİ ÖĞRENME
ÖĞRENME MODELLERİ OÖM TÖM ÖDM ÇZK YÖM BTÖ PDÖ İDÖ 1. Beyin paralel işlemcidir, aynı anda pek çok etkinlik yapar. 2. Öğrenme fizyoloji ile ilgilidir. 3. Anlamı araştırma doğuştandır. 4. Anlamı araştırma örüntü yoluyla oluşur. 5. Örüntü oluşturmada duygular önemlidir. 6. Beyin parçaları ve bütünleri aynı zamanda işler. 7. Öğrenme hem çevresel/organsal algıyı hem de odaklanmış dikkati gerektirir. 8. Öğrenme her zaman bilinçli ve bilinçdışı süreçleri içerir. 9. En az iki tür belleğimiz vardır: uzamsal ve mekanik (ezber). 10. Gerçekler uzamsal bellekte yapılandırıldığı zaman en iyi şekilde anlar ve hatırlarız. 11. Öğrenme zorlanma ile zenginleşir, tehdit ile engellenir. 12. Her beyin kendine özgüdür. Eriman TOPBAŞ

8 ÖZET-PROBLEME DAYALI ÖĞRENME
ÖĞRENME MODELLERİ OÖM TÖM ÖDM ÇZK YÖM BTÖ PDÖ İDÖ PDÖ’nin Temel Adımları PDÖ’nin Uygulanması PDÖ’de Dikkat EH PDÖ’nin Avantajları PDÖ’nin Sınırlılıkları Eriman TOPBAŞ

9 ÖZET-İŞBİRLİĞİNE DAYALI ÖĞRENME
ÖĞRENME MODELLERİ OÖM TÖM ÖDM ÇZK YÖM BTÖ PDÖ İDÖ İDÖ Becerileri İDÖ Özellikleri İDÖ Dikkat E Hususlar İDÖ Teknikleri ÖTBG TG AB TOT Eriman TOPBAŞ


"ÖĞRENME MODELLERİ 24.02.2019 Eriman TOPBAŞ." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları