Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
1
YÖNTEM SEÇİMİNİ ETKİLEYEN FAKTÖRLER
2
ÖĞRETMENİN YÖNTEME YATKINLIĞI
Her öğretmenin mesleki birikimi, deneyimi ve becerisi ile ilgili olabilecek metot seçiminde farklı tercih ve yatkınlıkları olabilir. Bu aynı zamanda öğretmenin tekniği ile ilgilidir. Bazı öğretmenler alıştıkları bir yöntemde değişiklik yapmak istemezler. Mesela; bazı öğretmenler sınıfta tartışma ile ders işledikleri zaman mutlu olmaktadır. Bazılarına göre ise anlatım yöntemi en iyi yöntemdir. Halbuki öğretmen elindeki her fırsatı değerlendirmelidir. .
3
ZAMAN VE FİZİKSEL İMKANLAR
Zaman; yöntem seçimini etkileyen en önemli faktörlerden biridir. Yalnızca zaman faktörü açısından bakıldığında, etkili yöntemlerin , klasik yöntemlerden daha fazla zaman gerektirdiği görülmektedir. Yine etkili yöntemlerin uygulanabilmesi fiziksel ortamın hazırlanmasını gerektirmektedir.
4
MALİYET Anlatım, soru cevap yada grup tartışması gibi yöntemler ek bir para gerektirmeyebilir. Oysa öğrencilere canlı tecrübeler kazandırılmak istendiğinde yapılacak bir gözlem gezisi ilave para gerektirecektir.
5
SINIF-ÖĞRENCİ GRUBUNUN BÜYÜKLÜĞÜ
10-15 kişilik bir sınıfta rahatlıkla rol oynama, örnek olay incelemesi ya da gösteri yöntemi uygulanabilir. Öğrenci sayısının fazlalığı her türlü eğitim yöntemini etkinlikle uygulayabilmek için bir engeldir.
6
KONUNUN ÖZELLİĞİ Bazı konular bazı yöntemlerle işlenmeye daha uygundur. Mesela; Tarih dersi için anlatım yöntemi uygun olurken Fen Bilgisi dersinde yer alan bir konu için araştırma, gözlem ve deney yöntemlerinden biri kullanılabilir.
7
ÖĞRETİM SONUNDA ÖĞRENCİDE GELİŞTİRİLMEK İSTENEN ÖZELLİKLER
(HEDEF-DAVRANIŞ) Dersin hedefleri; o dersin hangi yöntemlerle işlenebileceğinin ipuçlarını vermektedir. Eğer amaç beceri kazandırmak ise, seçilecek yöntem yaparak, yaşayarak öğrenme yöntemlerinden biri olacaktır. Eğer bilişsel ve duyuşsal bir alanda davranış kazandırılmak isteniyorsa başvurulacak yöntem, sunuya ağırlık veren yöntemlerden biri olacaktır.
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.