Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
1
Araştırma Problemi Nasıl Yazılır?
MAR İSTATİSTİK
2
Araştırma Problemleri
Çalışmanın amaç, hedef veya genel gidişatını belirleyen bir veya birkaç cümle Genel özellikleri Ampirik bir araştırma olanağını ima eder Araştırma için ihtiyaç olduğunu belirtir Odak sağlar Araştırmaya kısa ve öz bir genel bakış sağlar
3
Araştırma Problemleri
Problem belirtmenin iki yolu Araştırma hakkında bir ön-anlama sağlamak, amacı ve genel yapısı hakkında genel bir çerçeve sağlamak amacıyla araştırma problemi yazılır. Daha sipesifik, belirleyici, odaklanmış ifadeler ile araştırma soruları verilir. Araştırmanın doğasını daha ayrıntılı olarak vermek amacını taşır.
4
Araştırma Problemleri
Genel bir araştırma problemi Bu çalışmanın amacı lise öğrencilerinin zorunlu uyuşturucu testi programına yönelik tutumlarını araştırmaktır. Odaklanmış ifadeler ve araştırma soruları Bu çalışmada erkek ve kız öğrencilerin liselerdeki zorunlu uyuşturucu programına yönelik tutumları karşılaştırılmıştır. Lise sınıfları arasında zorunlu uyuşturucu testi programına yönelik tutum farklılıkları nelerdir?
5
Araştırma Problemleri
Araştırılabilir ve araştırılamaz problemler Araştırılabilir problemler ampirik araştırma ihtimalini ama eder Akademik veya sosyal odaklı okul öncesi kurumlara devam eden çocuklar arasındaki başarı ve sosyal beceri farklılıkları nelerdir? Öğretmenlerin ölçme metotları hakkındaki bilgileri ile bunları kullanmaları arasındaki ilişki nedir?
6
Araştırma Problemleri
Araştırılabilir ve araştırılamaz problemler Araştırılamaz problemler arasında bir şeyin nasıl yapılacağı ile ilgili açıklamalar, açık olmayan ifadeler ve değer-tabanlı endişeler sayılabilir Demokrasi iyi bir devlet yönetimi şekli midir? Suç önlenebilir mi? Beden eğitimi dersleri lise müfredatından çıkarılmalı mı?
7
Araştırma Problemleri
Nicel problemler Sipesifik (belirli) Kapalı Statik Ürün odaklı Belirli değişkenlerin kullanımı Nitel problemler Genel Açık Evrimleşen Süreç odaklı
8
Araştırma Problemleri
Araştırma problemi kaynakları Kişisel ilgi ve tecrübe İstatistik sınıfında formatif test kullanma Araştırma dersinde teknoloji kullanma Teoriden çıkarım yapmak Diğer araştırmaları tekrar etmek Büyük bir araştırma sonuçlarını doğrulamak Araştırma sonuçlarının geçerliğini farklı katılımcılar ile doğrulamak Zaman içersindeki değişim ve trendleri kontrol etmek Farklı yöntemler kullanarak önemli sonuçları kontrol etmek Birbirini yanlışlayan sonuçları açıklamaya çalışmak
9
Nicel araştırma soruları
Üç sipesifik elemanı belirler Araştırma deseninin tipi İlgilenilen değişkenler ve bunlar arasındaki ilişkiler Çalışmaya konu olan katılımcılar
10
Nicel araştırma problemleri
Değişkenler Ör, cinsiyet, ağırlık, tutum, başarı vb... Değişkenin kavramsal ve operasyonel (işevuruk) tanımları
11
Nicel araştırma problemleri
Değişkenlerin kavramsal ve işevuruk tanımları Kavramsal tanım: değişkeni sözel olarak kavram ve terimler ile tanımlama Başarı: formel öğretim sonucu kişinin ne öğrendiği Özel yetenek: kişinin belirli bir görev0 veya yetenek ile ilgili performansı İşevuruk (operasyonel) tanım:değişkenin anlamının göstergesi, nasıl ölçüldüğünün, kategorileştirildiğinin ve kontrol edildiğinin açıkça belirtilmesi Test skoru Yıllık TL gelirin altı ve üstü
12
Nicel araştırma problemleri
Değişkenlerin tartışıldığı bağlamda üç tip değişken tanımlanır Bağımsız ve bağımlı değişkenler Dış (extranous) ve gizli değişkenler (confounding) Sürekli ve kategorik değişkenler
13
Nicel araştırma problemleri
Dış değişkenler: araştırmacı tarafından uygun şekilde kontrol edilmeyen ancak bağımlı değişkeni etkileyen değişkenlerdir. Bilgisayar destekli öğretimde öğrencilerin klavye becerilerini kontrol etmemek Gizli değişkenler: hem bağımlı hem de bağımsız değişken ile sistematik bir şekilde etkileşen dış değişkenlerdir. İki terapinin etkinliğini karşılaştırmada aynı tecrübeye sahip terapistler kullanmama
14
Nicel araştırma problemleri
Hipotez Hipotezler iki veya daha fazla değişken arasında beklenen ilişki ile ilgili geçici ifadelerdir. Kendine güven ve matematik başarısı arasında istatistiki olarak anlamlı pozitif bir ilişki vardır Matematik dersinde manipulasyon araçları kullanan öğrenciler geleneksel algoritmik ders gören öğrencilerden anlamlı bir şekilde daha başarılı olurlar
15
Nicel araştırma problemleri
Hipotez kullanmanın sebepleri Belirli bir odak sağlamak için Değişkenler arasındaki ilişkileri test edebilmek için Araştırmayı yönlendirmek ve yönetmek için İlişkileri yanlışlamak veya doğrulamak için Sonuçları ve sonuçlardan çıkarılan açıklamaları rapor ederken kullanacak bir çerçeve oluşturmak için Desteklendiğinde ilişkinin yordamlayıcı doğası için ampirik kanıt sağlaması için
16
Nicel araştırma problemleri
İki tip hipotez Tümevarım (inductive) ve tümdengelim (deductive) Tümevarımsal hipotez birçok gözlemden oluşturulan geçici açıklama Tümdengelimsel hipotez teoriden çıkarım yapılarak oluşturulan hipotez
17
Nicel araştırma problemleri
Araştırma hipotezini değerlendirme kriterleri Bildirimsel bir formatta yazılmıştır Bilinen gerçekler, teoriler ve önceki araştırmalar ile tutarlıdır Araştırma probleminin mantıksal bir uzantısıdır İki veya daha çok değişken arasında beklenen bir ilişki belirtir Test edilebilir Açık, net ve kısadır.
18
Nicel araştırma problemleri
Nicel araştırma problemlerini değerlendirme kriterleri Problem önemli ve araştırılabilir Problem araştırma tipini belirliyor mu? Problem araştırmaya konu populasyonu belirtiyor mu? Problem değişkenleri ve aralarındaki ilişkileri belirtiyor mu?
19
Nitel araştırma Problemleri
Araştırılacak bir olgu, süreç belirlenir Örnek meseleler Liselerde uyuşturucu sorunu Öğretmenlerde mesleki tükenmişlik Özel eğitime ihtiyaç fuyan çocukların ötekileştirilmesi Örnek süreçler Öğretmenlerin kazanım-odaklı müfredata uyum süreci Öğrenciler üniversite sınavına nasıl bir tepki veriyorlar Öğrenciler çalışmaları ile öğretmen beklentisini nasıl birleştiriyorlar?
20
Nitel araştırma Problemleri
Özellikleri Bir olgu ile ilgilenir Açık uçlu Problem veri toplandıkça ve üzerinde düşünüldükçe değişir Ne öğrenileceği konusunda tarafsızdır: Tahmin yok Beklenen sonuç yok
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.