Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
1
Deklarasyonun Amaçları
Ders 3 Deklarasyonun Amaçları Bir Sanzatuya Cevaplar
2
Deklarasyonun Amaçları
Ders 3 Deklarasyonun Amaçları Bir açış konuşması yapıldığında ortaklığın deklarasyonunda iki önemli amaç vardır. İlk amaç en iyi koz renginin (veya uygun ise sanzatuda anlaşılması) bulunmasıdır. İkinci amaç ise manş deklare ederek skor kazanmaktır. Koz mu Sanzatu mu? Majör renkte koz fiti genellikle en iyi kontratı sağlar. Bunun için sizin ve ortağınız elindeki toplam kart sayısı en az sekiz olmalıdır. Bu sekiz kartın eller arasında ne şekilde dağılmış olduğu ise önemli değildir. Eğer majör renkte fit yoksa ve her iki elde dengeli veya hemen hemen dengeli ise genellikle en iyi kontrat sanzatudur. Son tercihiniz ise bir minör-renk kozda oynamak olmalıdır. Oyunun Amacı ''Manş'' oynamak için en az üç sanzatu, dört kör, dört pik, beş trefl veya beş karo deklare etmek gerekir. Her bir elin kazandığı puan üzerine inşa edilmiş olan skorun nasıl tutulduğunu öğrendiğinizde bunu daha iyi anlayacaksınız.
3
Deklarasyonun Amaçları
Ders 3 Deklarasyonun Amaçları Oyunun Amacı Manş ilan ettikten sonra kontratı yapabilmek üzere iyi bir şansınızın olabilmesi için sizin ve ortağınız aşağıda verilen toplam puanlara sahip olması şarttır: Manş Deklaresi Gerekli Puan 3 NT, veya 4 26 Veya 5 29 11 el kazanmak gerektiğinden dolayı minör renkte manş yapmak için 3 fazla puan gerektiğine dikkat edin. En iyi kontrata karar verilirken minör renklere öncelik verilmemesinin sebebi budur.
4
Bir Sanzatuya Cevaplar
Ders 3 Bir Sanzatuya Cevaplar Partnerinizin bir sanzatu açtığını ve sonraki oyuncunun pas geçtiğini varsayalım. Partnerin konuşmasına cevap vereceğinizden dolayı bu durumda siz ''cevapçı'' olarak adlandırılacaksınız. İlk olarak en iyi kontratın bir majör renkte mi yoksa sanzatuda mı olacağını iyice düşünmelisiniz. Bir majör renk fiti olasımı? Unutmayın ki partner dengeli bir el gösterdiğinden her renkten elinde en az iki kart bulunmalı. Sonra manş ilan edip etmeyeceğiniz üzerine düşünmelisiniz. Bunun için puanlarınızı partnerinizin göstermiş olduğu HCP ile toplayın. 26 puanı yakalamak mümkün mü? Ne yapacağınıza karar verirken bunu aklınızdan çıkarmayın. Bu ders bir sanzatuya temel cevapları açıklıyor. Ders 9'a geldiğinizde başka cevap şekilleri öğreneceksiniz. Majör Renk Cevapları Partnerin bir sanzatu açışına verilecek en iyi cevap beş veya daha uzun kartlı majör rengin deklare edilmesidir. Cevapçı bir renk deklare etmeyi planladığında dağılım puanlarını sayabilir.
5
Bir Sanzatuya Cevaplar
Ders 3 Bir Sanzatuya Cevaplar Majör Renk Cevapları 7 ve daha az puan ile cevapçı majör rengini iki seviyesinde göstermeli, sanzatu ile oyun açan taraf ise manşa ulaşmak mümkün olamayacağından ( = 25 ) pas geçmelidir. Bu kontrat sık sık başarısızlığa uğrayacaktır ancak yinede çoğu zaman bir sanzatu kontratından daha iyidir. 10 puan ve daha fazlası ile ( en az = 26 puan olacağından manş için yeterlidir ) cevapçı majör rengini üç seviyesinde gösterebilir veya minimum altı kartlı majör renk ile dört seviyesinde deklare vermeyi tercih edebilir. Bu cevaplar aşağıdaki tabloda özetlenmiştir: Puan Renk Uzunluğu Cevap 1-7 5+ veya 2 10+ veya 3 10-14 6+ veya 4
6
Bir Sanzatuya Cevaplar
Ders 3 Bir Sanzatuya Cevaplar Majör Renk Cevapları Üç kör veya üç pik cevabı sonrasında açıcı kesinlikle pas geçmemelidir çünkü cevapçı manş için yeterli kuvvet göstermiş ancak henüz manşa ulaşılmamıştır. Açıcı, cevapçının renginde üç veya daha fazla kart ile dört kör veya dört pike yükselmeli, doubleton ( iki kart ) ile üç sanzatu deklare etmelidir. Sanzatu Cevapları Eğer cevapçı beş kartlı veya daha uzun majör renge sahip değilse genellikle en iyi kontrat sanzatuda olacaktır. Bu durumda mesele basitçe puanları saymaktan ibarettir. Sanzatu oynamayı planladığınızda dağılım puanlarını hesaba katmamanız gerektiğini unutmayın. Eğer manşa ulaşmak mümkün gözükmüyorsa (0-7 puan) pas geçin. Bu durumda final kontratı bir sanzatu olacaktır. Eğer manş ihtimali varsa (8-9 puan) iki sanzatu cevabı verin. Buna ''davet'' deklaresi denir ve açıcıyı maksimum ile manşa davet ederken minimum ile pas geçmesini söyler. Daha spesifik olarak açıcı 17 veya 18 puan ile üç sanzatu deklare etmeli, 16 puan ile pas geçmelidir.
7
Bir Sanzatuya Cevaplar
Ders 3 Bir Sanzatuya Cevaplar Sanzatu Cevapları Eğer manş kesin gözüküyorsa (10-14 puan) üç sanzatu cevabı verin. Manşa ulaşılmış olduğundan açıcı cevabınıza pas geçmelidir. Aşağıdaki tablo bu cevapları özetlemektedir: Puan Cevap 0-7 Pas 8-9 2 NT 10-14 3 NT İpucu: Her zaman kendi puanlarınızı partnerinizinkine (puan aralığı bellidir) ilave etmeyi alışkanlık haline getirin. Böylece spesifik kuralları unutsanız dahi yanlış kontrata gitmekten korunabilirsiniz.
8
Ders 3 Test 3 Partnerinizin bir sanzatu açtığını ve bir sonraki oyuncunun pas geçtiğini varsayın. Her bir el kaç puan değerindedir ve ne konuşursunuz? Eğer pas geçecek veya sanzatu deklare edecekseniz dağılım puanlarını hesaba katmayın 1. Q J 6 5 8 6 2 K 7 2 Puan: __________ Deklare: _________
9
Ders 3 Test 3 2. Q 10 8 6 2 9 5 J 6 4 9 8 3 Puan: __________
Deklare: _________
10
Ders 3 Test 3 3. K 7 5 4 3 A K 3 J 10 9 6 2 Puan: __________
Deklare: _________
11
Ders 3 Test 3 4. 3 2 K Q 9 8 6 Q 7 3 A 6 4 Puan: __________
Deklare: _________
12
Ders 3 Test 3 5. 10 5 3 A 2 Q J 7 4 Q 8 6 3 Puan: __________
Deklare: _________
13
Ders 3 Test 3 6. 9 4 J 7 4 2 8 6 Q 10 8 5 2 Puan: __________
Deklare: _________
14
Ders 3 Test 3 7. J 10 2 7 5 K J 6 3 2 K 7 5 Puan: __________
Deklare: _________
15
Ders 3 Test 3 8. 2 9 8 7 5 3 Q J 8 7 5 4 3 Puan: __________
Deklare: _________
16
Ders 3 Test 3 9. K Q 8 A J 10 6 K J 2 6 5 4 Puan: __________
Deklare: _________
17
Ders 3 Test 3 10. K Q 10 8 6 5 2 K 10 4 9 8 3 Puan: __________
Deklare: _________
18
Ders 3 Test 3 11. A J 3 9 7 2 J 10 5 3 2 8 7 Puan: __________
Deklare: _________
19
Ders 3 Test 3 12. A J 8 7 3 10 2 9 Puan: __________ Deklare: _________
20
Bölüm Sonu
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.