Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Refahın Peşinde: İşletme ve İktisadın Temelleri

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Refahın Peşinde: İşletme ve İktisadın Temelleri"— Sunum transkripti:

1 Refahın Peşinde: İşletme ve İktisadın Temelleri
© Prentice Hall, 2007 Excellence in Business, 3e

2 Bu Ders Size Meslek yaşamınıda Yardımcı Olacaktır
Bir işletmenin nasıl yönetilebileceğini öğreneceksiniz İşletme terimlerini öğreneceksiniz İşyerinde kullanacağınız becerileri geliştireceksiniz Çeşitli mesleklere ilişkin bilgi alacaksınız Günümüzdeki yönetim mesleklerini öğreneceksiniz © Prentice Hall, 2007 Excellence in Business, 3e

3 Excellence in Business, 3e
İşletme Nedir? Kar için (amaçlı) Para (kar) sağlama Kar dışı amaç Toplumsal hizmet © Prentice Hall, 2007 Excellence in Business, 3e

4 İşletmenin Kategorileri
Ürün üreten Hizmetler (hizmet üreten) © Prentice Hall, 2007 Excellence in Business, 3e

5 Excellence in Business, 3e
İktisat Nedir? Miroiktisat Makroiktisat İktisadi sistem © Prentice Hall, 2007 Excellence in Business, 3e

6 Excellence in Business, 3e
© Prentice Hall, 2007 Excellence in Business, 3e

7 Ekonomik Sistem Türleri
Serbest piyasa sistemi Kapitalizm Karma ekonomik sistem Planlı sistem Sosyalizm Komünizm © Prentice Hall, 2007 Excellence in Business, 3e

8 Excellence in Business, 3e
Microiktisat Arz ve Talep Güçleri © Prentice Hall, 2007 Excellence in Business, 3e

9 Serbest Piyasa Sistemi Nasıl İşler?
Arz ve talep Rekabet Devletin müdahalesi © Prentice Hall, 2007 Excellence in Business, 3e

10 Excellence in Business, 3e
Talebin Anlaşılması Tüketicinin geliri Tüketicinin tercihleri İkame malların fiyatları Tamamlayıcı malların fiyatları Reklam ve tutundurma harcaması Gelecekteki fiyatlara ilişkin beklentiler © Prentice Hall, 2007 Excellence in Business, 3e

11 Havayolu Biletlerinin Talep Eğrisi
Talep eğrisi fiyatlarla alıcıların çeşitli fiyatlardan alacakları miktarlar arasındaki ilişkidir. Talep eğrileri genellikle aşağı eğimlidir. Havayolları bilet fiyatlarını düşürünce biletlere olan talep artar. © Prentice Hall, 2007 Excellence in Business, 3e

12 Talep Eğrisinde Beklenen Kaymalar
Tüketicinin gelir Tüketici Tercihi İkame Edici Malların Fiyatı Tamamlayıcı malların fiyatı Reklam-tutundurma Tüketici Beklentileri Alıca Sayısı Değişken Şu olunca sağa kayar : Artar Daha Olumlu Azalır İyimser Şunlarda sola kayar: Daha olumsuz Kötümser © Prentice Hall, 2007 Excellence in Business, 3e

13 Excellence in Business, 3e
Talebi Anlamak Mallar ve hizmetler Fiyat artınca arz da artar Fiyat azalınca arz da azalır © Prentice Hall, 2007 Excellence in Business, 3e

14 Havayolu Biletleri İçin Arz Eğrisi
Arz eğrisi fiyatlar ve, talep dikkate alınmaksızın satıcıların satışa sunmaya razı oldukları miktarlar arasındaki ilişkidir. Arz eğrileri genellikle yukarı doğru eğimlidir . Bilet fiyatları artınca arz edilen miktar da artar. © Prentice Hall, 2007 Excellence in Business, 3e

15 Arz Eğrisinde Beklenen Kaymalar
Girdilerin maliyetleri Rakip Sayısı Yeni Teknoloji Üreticiler Gelecekte Satış Fiyatlarının Artacağını Tahmin Eder Değişken Bunlarla Sağa Kayar: Azalır Üretim Maliyetlerini Azaltır Bunlarla sola kayar: Artar Arttırır As with demand, several factors affect a seller’s willingness and ability to provide goods and services at various prices. These variables include the cost of inputs (for example, pilot wages, fuel, and planes for the airlines), the number of competitors in the marketplace, and advancements in technology that allow companies to operate more efficiently. A change in any of these variables can shift the entire supply curve, either increasing or decreasing the amount available at every price, as the table above suggests. © Prentice Hall, 2007 Excellence in Business, 3e

16 Talep ve Arz nasıl Etkileşir
Yüksek fiyat talebi azaltır Düşük fiyat arzı azaltır Doğru fiyat arz ve talebi dengeler © Prentice Hall, 2007 Excellence in Business, 3e

17 Ekonominin Bütününün Sorunları
Makroiktisat Ekonominin Bütününün Sorunları © Prentice Hall, 2007 Excellence in Business, 3e

18 Serbest Piyasa Rekabeti
Tam rekabet Tekel Oligopol Tekelci rekabet © Prentice Hall, 2007 Excellence in Business, 3e

19 Excellence in Business, 3e
Rekabet Avantajı Fiyat Hız Kalite Servis Yenilik © Prentice Hall, 2007 Excellence in Business, 3e

20 Excellence in Business, 3e
Devletin Rolü Rekabeti teşvik eder Sektörlerde düzenlemeler getirir Sektörlerde düzenlemeleri azaltır Paydaşların haklarını korur İktisadi istikrara katkıda bulunur © Prentice Hall, 2007 Excellence in Business, 3e

21 Rekabetin Arttırılması
Antitröst mevzuatı Şirket birleşmeleri ve satın almaları © Prentice Hall, 2007 Excellence in Business, 3e

22 Sektörlerin Düzenlenmesi ve Deregülasyonu
Adil (dürüst) rekabet İş etiği Çalışma koşulları Halkın güvenliği © Prentice Hall, 2007 Excellence in Business, 3e

23 Protecting Stakeholders
Consumer Product Safety Commission (CPSC) Environmental Protection Agency (EPA) Equal Opportunity Employment Commission (EEOC) Federal Communications Commission (FCC) Federal Aviation Administration (FAA) Federal Energy Regulation Commission (FERC) © Prentice Hall, 2007 Excellence in Business, 3e

24 Protecting Stakeholders
Federal Highway Administration (FHA) Federal Trade Commission (FTC) Food and Drug Administration (FDA) Interstate Commerce Commission (ICC) Occupational Safety and Health Administration (OSHA) Securities and Exchange Commission (SEC) © Prentice Hall, 2007 Excellence in Business, 3e

25 İktisadi İstikrara Katkıda Bulunanlar
İş döngüleri İktisadi genişleme İktisadi geri çekilme Maliyet politikası Kamu harcamaları ve gelirleri Para politikası Faiz oranları © Prentice Hall, 2007 Excellence in Business, 3e

26 Önemli İktisadi Göstergelerin İzlenmesi
Faiz oranları Yeni başlayan konut inşaatları İşsizlik istatistikleri Dayanıklı tüketim malı siparişleri © Prentice Hall, 2007 Excellence in Business, 3e

27 Fiyat Değişikliklerinin Ölçülmesi
Satın alma gücü Enflasyon Deflasyon Tüketici Fiyat Endeksi (TÜFE) Üretici Fiyat Endeksi Producer Price Index (TEFE) © Prentice Hall, 2007 Excellence in Business, 3e

28 Mille Gelirin Ölçülmesi
TL Değeri Gayri Safi Yurt İçi Hasıla (GSYİH) Gayri Safi Milli Hasıla (GSMH) Nihai Mal ve Hizmetler Evet Yes Ülke İçindeki Şirketler Evet Yes Yabancı Mülkiyetindeki Şirketler Evet Hayır Ülkedışı Operasyonları Hayır Evet © Prentice Hall, 2007 Excellence in Business, 3e

29 İksitadi Performans Göstergeleri
Temel faiz oranı Konut inşaat başlangıçları İşsizlik oranı Dayanıklı tüketim malı siparişleri İşgücü verimliliği Dış ticaret dengesi Enflasyon oranı Tüketici fiyat endeksi Gayri Safi Yurt İçi Hasıla Üretici fiyat endeksi © Prentice Hall, 2007 Excellence in Business, 3e

30 A.B.D. Büyümesinin Tarihi
Sanayileşme Çağı ( ) Savaş sonrası altın dönem ( ) Çalkantılı yıllar ( ) Küresel rekabetin artması ( ) Yeni ekonomi ve ötesi (1990’dan günümüze) © Prentice Hall, 2007 Excellence in Business, 3e

31 Köreselleşmenin Zorlukları
Müşteri ihtiyaçlarına uygun kaliteli mal ve hizmet üretimi Bir girişimci ve küçük işletme yöneticisi gibi düşünmek Küreselleşme ve farklı kültürlerden işgücünün yönetimi Etiğe ve toplumsal sorumluluğa uygun davranmak Teknoloji ve e-ticaretin hızını yakalamak © Prentice Hall, 2007 Excellence in Business, 3e


"Refahın Peşinde: İşletme ve İktisadın Temelleri" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları