Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
1
Kütüphaneler neler yapabilir? - II -
Çeşitli ülkelerden örnekler Bu sunumun hazırlanmasında EFIL’in «Public Libraries Advancing Community Development in Europe» adlı raporundan yararlanılmıştır.
2
Eğitime Destek
3
Zavidovici Halk Kütüphanesi (Bosna-Hersek)
Uygulaması 2014 Mayıs’da başlayan ‘Gençler için Eğlenceli Finans’ eğitimleri ile gençler, bankacıların da katılımıyla para biriktirme, temkinli para harcama, bütçe planlaması gibi derslere katılmaktadır. Gençler bu sayede bilgisayar, akıllı telefon gibi dijital teknolojileri kullanarak analiz ve hesap yapmayı öğrenmektedir.
4
Rijeka Şehir Kütüphanesi (Hırvatistan)
2011’de başlayan ‘Çocuk Üreticiler’ projesi çocukların, üç boyutlu yazıcı kullanarak hayalindeki objeleri gerçekleştirebilmesini sağlamaktadır.
5
Pelci Kütüphanesi (Letonya)
Uygulaması 2014 Haziranda’ başlayan ‘Yerel Tarih’ eğitimleri çerçevesinde öğrencilere, tarihçiler tarafından bölgesel tarih bilgisi verilmektedir.
6
Utena ‘A. ve M. Miskiniai’ Halk Kütüphanesi (Litvanya)
2014’de başlayan ‘Öğrenmek için Oyna’ projesinde çocuklar için, bilgisayar oynarken aynı zamanda da eğitici bilgiler verilmektedir. Müsabaka temeline dayanan bu oyun çocuklarda öğrenme azmini tetiklemektedir.
7
‘B.P Hasdeu’Belediye Kütüphanesi (Moldova)
Uygulaması 2014 Haziran’da başlayan ‘Dinamik Yaz Okulu’ projesi gençlerin yaz tatilinde kütüphaneye olan ilgisini arttırmak için tasarlanmıştır. Bilgisayar, sesli kitap, müzik çalar gibi araçlarla donatılan troleybüs büyük ilgi görmektedir.
8
Piekart Slaskie Belediye Kütüphanesi (Polonya)
Uygulaması 2014 Mayıs’da başlayan ‘Merak Uyandırma Projesi’ ile gençlerde, teknolojiye olan ilginin canlanması planlanmıştır. Bu proje çerçevesinde oyun-kod yazılımı, dizayn, robot üretimi gibi dersler verilmektedir.
9
Arad ‘Alexandru D. Xenopol’ Kütüphanesi (Romanya)
2014 Mayıs ayında başlayan ‘Medya Okur-Yazarlığı’ dersleri ile gençlerdeki, analitik düşünme yetisini geliştirmek amaçlanmaktadır. Bireyler dijital teknoloji bilgilendirmeleri vasıtasıyla pratik bilgiler edinmektedir.
10
‘Dusan Matic’ Cuprija Halk kütüphanesi (Sırbistan)
2014 Mayıs ayında başlayan ‘Bibliotheka++’ projesi ile gençlere çeşitli seviyelerde kod yazma dersleri verilmektedir. Düzenlenen atölye çalışmalarında çocuklar, robot kumanda etme, oyun kodları ile ilgili bilgiler öğrenmektedir.
11
Bu örneklerin ortak özelliği nedir?
Bir «odak» gruba yönelik hizmet sunmaları.
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.