Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
YayınlayanKEVSER ASLANBABA Değiştirilmiş 5 yıl önce
1
ÖĞRENME STİLLERİ ENVANTERİNİN YORUMLANMASI
2
“Her insan farklı bir dünyadır.” “Öğrenme stillerimiz doğuştan var olan karakteristik özelliğimizdir.”
3
Birey kendi öğrenme stilini bildiğinde: *Öğrenme sürecine, stilini devreye sokabilir. *Etkin bir sorun çözücü durumuna gelir *Benlik saygısını geliştirir. *Kendine güveni artar. *Okula karşı olumlu tutum sergiler. *Etkili ve başarılı öğrenme gerçekleşir.
4
*Toplumun 2/3 ‘ü 3 öğrenme stilini de taşımaktadır ve yaşamlarında pek sorun olmamaktadır. * Fakat 1/3 ‘ü değişik oranlarda olmak üzere görsel, işitsel ve kinestetik özelliklerden sadece birini, diğer iki özelliğe göre çok daha belirgin olarak taşımakta, ve bunlar, okulda öğrenme ve uyum konusunda sıkıntıya girmektedir.
5
Öğrenme Stilleri - Zeka * Öğrenme stilleri ile zeka arasında bir bağlantı yoktur. * Çoğunlukla biri ağırlıklı olmak üzere her üç öğrenme stiline de sahip olabiliriz. * Görseller görüntü, işitseller ses, kinestetikler de kas belleği kullanırlar.
6
*Çocuklar öğrenme kapasitelerinde farklı oldukları gibi, öğrenme türlerinde de farklılıklar gösterirler. *Bir öğretim yöntemi bazı öğrenciler için etkiliyken bazıları için etkili olmayabilir.
7
3 Temel Teori İçerir: Herkes öğrenebilir Herkesin farklı güçlü yanları vardır. Kişilerin stilleri ile uyumlu ortam kaynak ve yaklaşım gösterildiğinde öğrenciler daha başarılı olurlar.
8
BAZI YANLIŞ İNANÇLAR Yanılgı 1: Öğrenciler, masada ya da sırada dik bir şekilde oturduklarında en iyi öğrenirler. Yanılgı 2: Öğrenciler, yoğun aydınlatılmış ortamlarda daha iyi öğrenirler. Yanılgı 3: Öğrenciler çok sessiz ortamlarda daha iyi öğrenir ve daha iyi performans gösterirler. Yanılgı 4: Öğrenciler zor konular daha uyanık oldukları sabah saatlerinde daha iyi öğrenirler.
9
İNSANLAR GENELDE 3 YOLDAN BİLGİ EDİNİRLER. 1. GÖRSEL: Görerek ve okuyarak öğrenmeyi tercih edenler. Kendi kendine okuyarak öğrenirler, grafik ve haritaları tercih ederler. 2. İŞİTSEL: İşiterek, dinleyerek ve tartışarak öğrenmeyi tercih ederler. 3. KİNESTETİK/DOKUNSAL: Öğrenecekleri şeylerle fiziksel temas kurarak, yaparak öğrenirler. (Gezme, dramatize etme)
10
GÖRSELLER -- Gördüklerini ve okuduklarını hatırlarlar. -- Net ve güçlü görüntülerle renkleri kullanırlar. Bundan zevk alırlar, düşünür ve öğrenirler. -- Resimlerle ve sözcüklerle düşünmeye yatkındırlar. -- Kitap kurdu olmaya müsaitler. -- Yüzleri iyi hatırlarlar. -- Liste yapmayı severler. -- Planlı ve programlı olurlar.
11
GÖRSELLER -- İşittiklerini uzun müddet bellekte tutamazlar. -- Ders anlatırken not alamazlar. -- Yazılı olmayan bilgiyi algılayamayabilirler. -- Karmaşık ve karışık ortamlarda huzursuz olurlar. -- İsimleri hatırlamakta zorlanırlar. -- Dağınıklığa ve düzensizliğe tahammülsüzdürler.
12
İŞİTSELLER * İşittiklerini hatırlarlar. * Yazarken konuşurlar. * Uzun anlatımlarda bile anlatılanların içerisinde kaybolmazlar. * Müzik hatırlamalarını kolaylaştırır. * Pek çok kişi için bir anlam ifade etmeyen ses, ritim, melodi onların pek çok şeyi hatırlamalarını sağlar.
13
İŞİTSELLER -- Gürültüden rahatsız olurlar. -- Resimler ve resimli anlatımlardan rahatsız olurlar. -- Dersin ahenkli ve melodik bir ses ile anlatılmasını isterler. -- Okumaktansa dinlemeyi tercih ederler -- İsimleri hatırlarlar. --Yüzleri hatırlamakta zorlanırlar
14
KINESTETIK / DOKUNSAL *Yapılanı hatırlarlar. *Dokunma ve hareket önemlidir. *Oyunlara bayılırlar. *Dokunarak anlam çıkarmaya çalışırlar. *Rahat giyinmeyi severler. *Hissettiklerinden konuşmayı severler. *Dans etmeyi, koşmayı, yüzmeyi severler *Laboratuar ortamlarında çok başarılıdırlar.
15
KINESTETIK / DOKUNSAL *Konuşulanları ve görüleni hatırlamakta zorlanırlar. *Yazım hatası yapmaya yatkındırlar. *Beden dili, jest ve mimiklerini çokça kullanırlar. *Farkında olmadan insanlara dokunmaya yatkındırlar. *Dağınık olmaya yatkındırlar.
16
Görsel Organize Tertipli ve düzenli Gözlemci Sessiz Görüntü odaklı Ölçüp biçmeye ve üzerinde düşünmeye yatkındır. Resim olarak belleğe kayıt eder Gürültüden daha az etkilenir Sözel talimatları takip edemez Okumayı dinlemeye tercih eder Çene yukarıda, ses yüksek Öğrenirken tüm resmi görmek ister. Gördüğünü hatırlar Anlatılanı detayları ile tamamını ister Hızlı okur Yazdıklarının görüntüsü iyi ve düzenlidir. Hayal ettiklerini tüm detayları ile görür. Uzun hedefli planlar yapabilir.
17
İşitsel Kendi kendine konuşma Kolaylıkla dikkati dağılır Okurken dudakları oynar, sesli okur Okuduğunu ve dinlediğini tekrar edebilir Matematik ve yazma konusunda iyi değildir. Konuşurken ritmik konuşur Müziği sever Ses taklitlerine yatkındır. Dinleyerek öğrenir Basamaklı, sıralı bir şekilde beller Tempolu ve ahenkli konuşur Öğrenirken içinden ve dışından konuşur. Tartışılanı hatırlar En konuşkan gruptur Bilinmeyen kelimeleri anlamdan çıkarır, yüksek sesle okumaktan hoşlanır Konuşması yazmasından iyidir. Seslerle hayal kurar.
18
Kinestetik Fiziksel ödüllere olumlu tepki insanlara dokunur ve yakın durur Harekete yatkınlık gösterir Devamlı hareket eder Fiziksel tepki verir Erken kas gelişimi görülür. Yaparak öğrenir. Yürüyerek ve hareket ederek öğrenir. Okurken eliyle işaret eder. El ve yüz hareketleri ile konuşur. Konuşurken çene aşağıdadır. Konuşurken gür sesle konuşur. Hareket ettirerek ve yaparak öğrenir. Yaşananı bütünsel olarak hatırlar. Kısa öz dokunarak, jest ve mimiklerle ve hareket ederek konuşur. Entrika romanlarını sever, vücut hareketleri ile okuduğuna eşlik eder. Bastırarak ve kalın yazar, yazısı diğer stillere göre iyi değildir. Görüntüyü dramatize eder, görüntünün içerisinden yürümek ister, sezgisi güçlü, detaylara karşı dikkati zayıftır.
19
BAŞARILAR…
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.