Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
1
UYARLANABİLİR EĞİTSEL HİPERORTAMLAR
Sibel SOMYÜREK UYARLANABİLİR EĞİTSEL HİPERORTAMLAR
2
İçerik Neden gereksinim duyulmuştur? Nedir?
Uyarlanabilir Eğitim Sistemlerinin Oluşturulması Sonuçlar
3
Neden gereksinim duyulmuştur?
1 Bilgi yoğunluğu Doğru bilgiye Hızlı erişim Uyarlanabilir Hiper Ortamlar 2 “biri hepsine uymaz” Farklı bireylerin gereksinimleri Bireyin zamanla değişen gereksinimleri 3 “kullanılabilirlik problemleri” Kaybolma Bilişsel aşırı yüklenme
4
Neden gereksinim duyulmuştur?
Geleneksel hipermedya uygulamaları tüm kullanıcılar için aynı sayfa içeriğini ve aynı bağlantıları sunmaktadır (Brusilovsky, 2001).
5
Neden gereksinim duyulmuştur?
Tek tipte tasarlanan bu tür uygulamalar yerine öğrencilerin her birine kendi öğrenme gereksinimlerine uygun bir öğrenme sunmak amacıyla: “uyarlanabilir öğrenme ortamları”
6
Uyarlama Örnekleri Office programlarındaki menüler
Amazondaki önerilen kitaplar E-Ticaret sitelerindeki en çok tercih edilenler
7
Nedir? Uyarlanır eğitim sistemleri,
öğrencinin hedefleri, ilgileri ve tercihlerinin bir modelini oluşturarak, öğrenme ortamını yapılandıran ve her bir öğrenci için öğretimi kişiselleştiren, gelişmiş hipermedya sistemleridir (Brusilovsky,1998).
8
Nedir? Uyarlanabilir Eğitsel Hiperortam Kullanıcı Modelleme Hipermedya
Eğitim Teknolojisi Uyarlanabilir Eğitsel Hiperortam Yapay zeka İnsan-bilgisayar Etkileşimi Bilgisayar Mühendisliği Zeki öğrenme sistemleri
9
Kullanıcı tarafından uyarlanan hiper ortam arasındaki fark
Adaptive (uyarlanabilir sistemler) Adaptable (kullanıcı tarafından uyarlanan sistemler)
10
Uyarlanabilir Öğrenme Ortamı Oluşturma Süreci
Öğrenci modelinin geliştirilmesi Sonuç çıkarma mekanizmasının oluşturulması, Çıkarılan sonuçlara uygun uyarlamaların gerçekleştirilmesi.
11
Uyarlama Yöntemleri İçeriği Uyarlama Gezinmeyi Uyarlama
12
İçeriği Uyarlama Teknikleri
13
Koşula Bağlı Metin
14
Esnek Metin Move Mouse
15
Farklı Sayfalar
16
Farklı Bölümler Bölüm 1 Soru? açıklama Bölüm 2 Bölüm 3
17
Çerçeve Temelli Teknik
Açıklama Görseller genel kapsamlı Görseller Açıklama genel Sorular Sorular kolay kolay orta zor
18
Gezinmeyi Uyarlama Teknikleri
19
Doğrudan Kılavuzluk Devam et butonu kullanıcıyı bir sonraki en uygun konu başlığına götürmektedir.
20
Bağlantıları Sıralama
Önerilen sayfalar listelenmektedir.
21
Bağlantıları Gizleme Bağlantı renkleri siyaha dönüştürülerek gizlenmektedir.
22
Bağlantıları Açıklama
Her bir düğümün uygunluk durumu Uygun Uygun değil biliyorsun
23
Bağlantıları Açıklama
24
Bağlantı Üretme Otomatik olarak bağlantı listesi oluşturulmaktadır.
25
Harita adaptayonu Harita üzerinde bağlantıların
görüntülenme durumuna ilişkin bilgi verilmektedir: tamamlandı mevcut konu uygun uygun değil açıklama
26
Sonuç Web ortamında çalışan bireyler için standart bir kullanıcı tipi yoktu Tek tipte tasarlanan uygulamalar farklı bilgi, gereksinim ve ilgileri olan bireylerin kişisel öğrenme gereksinimlerini karşılamada yetersiz kalmaktadır.
27
Sonuç Bu konudaki çözüm:
Uyarlanabilir öğrenme ortamlarının tasarlanması ve geliştirilmesi ile
28
Kaynakça Somyürek, S. (2008). Uyarlanabilir Eğitsel Web Ortamlarının Öğrencilerin Akademik Başarısına ve Gezinmesine Etkisi. Doktora tezi. Gazi Üniversitesi. Eğitim Bilimleri Enstitüsü Somyürek, S. ve Atasoy, B. (2008). Gezinme Adaptasyonu: Neden ve Nasıl?. 8th International Educational Technology Conference (IETC2008), 6-9 Mayıs 2008, Eskişehir, Türkiye.
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.