Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

HEMŞİRELİK HİZMETLERİ FAALİYETLERİ

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "HEMŞİRELİK HİZMETLERİ FAALİYETLERİ"— Sunum transkripti:

1 HEMŞİRELİK HİZMETLERİ FAALİYETLERİ
İ.Ü. İSTANBUL TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ KALP DAMAR CERRAHİSİ ANABİLİM DALI HEMŞİRELİK HİZMETLERİ FAALİYETLERİ 2013

2 SUNUM İÇERİĞİ 1. ANABİLİM DALI TANITIM 2. YÖNETSEL PERFORMANS
2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi 2.2. Bakım ve Tedavi Faaliyetleri 2.3. Komite ve Komisyon Faaliyetleri 3. EĞİTİM VE ARAŞTIRMA FAALİYETLERİ 4. SOSYAL VE SOSYAL SORUMLULUK FAALİYETLERİ 5. FİNANSAL PERFORMANS 6. SORUNLAR VE ÖNERİLER

3 1. ANABİLİM DALI TANITIM Tablo 1: Anabilim Dalı Özellikleri
ALT BİRİMLER Servis (Yatak Sayıları) Açık Kapalı Toplam Servis 2 (29) 1 2 (30) Yoğun Bakım 1 (12) - Oda Sayısı (Yatak Sayısı) Ayaktan Tanı- Tedavi Ünitesi 1 (1) 1(1) Birim Sayısı (Oda Sayısı) Poliklinik 1 (3)

4 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi
Tablo 2: Anabilim Dalı İş Gücü Planlama ALT BİRİMLER Mevcut Hemşire Sayısı Aktif Çalışan Hemşire Sayısı Ücretsiz İzin Uzun Süreli İzinde Olan Hemşire Sayısı* Yönetim 1 - Servis 11 Yoğun Bakım 15 Ayaktan Tedavi Ünitesi Poliklinik Diğer 4 TOPLAM 33 * Doğum öncesi, doğum sonrası, heyet raporu vb

5 Süt izni kullanan hemşire sayısı Emekli olacak hemşire sayısı
BİRİM ADI Hamile hemşire sayısı Süt izni kullanan hemşire sayısı Emekli olacak hemşire sayısı Kronik hastalığı olan hemşire sayısı Açıklama Yönetim - 1 3 Servis 2 Yoğun Bakım Ayaktan Tanı-Tedavi Ünitesi Ameliyathane Perfüzyonist Poliklinik Tetkik Birimi Amlyhn Malz Sor. Diğer Toplam 10

6 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi
2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi Tablo 3: Hemşirelerin Eğitim Durumları EĞİTİM DÜZEYİ EĞİTİM DURUMU N % SAĞLIK MESLEK LİSESİ 1 3.03 ÖNLİSANS 4 12.12 LİSANS 24 72.72 YÜKSEKLİSANS TOPLAM 33 100 SERTİFİKALI HEMŞİRE SAYISI : 10 ( YBH, HEMODİYALİZ HEM.)

7 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi
2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi 2012 ⇨ % 5,71 2013 ⇨ % 5,88 DEVİR HIZI ORANI 2012 ⇨ % 0,41 2013 ⇨ % 0,90 YILLIK İŞ GÜCÜ KAYBI ORANI

8 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi
2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi Tablo 4. Hemşire Memnuniyet Oranı İFADELER N Ort. Std.S. Bu kurumda başarı ödüllendirilir 19 1,58 0,69 Ücret olarak yaptığım işin karşılığını aldığımı düşünüyorum 18 1,78 1,00 Bu kurumda çalışanlar, iyi işler yaptıkları zaman takdir edilir 1,89 0,88 Başkalarıyla karşılaştırdığımda aldığım ücreti yeterli bulmuyorum 2,00 1,14 Gereğinden fazla sayıda konu ile aynı anda ilgilenmek zorunda kalıyorum 1,11 Beni işimden uzaklaştıran gereksiz toplantılarla çok zaman kaybediyorum 3,33 1,19 Sorumluluklarıma paralel, yeterli yetkiye sahip değilim 3,47 1,17 Yöneticim işime gerektiğinden fazla müdahale eder 3,50 1,04 Çalışma arkadaşlarımla iyi geçinirim 3,56 0,98 Yöneticim kolay kolay yaptığım bir işi beğenmez 0,78 TOPLAM ÖLÇEK 2,69 0,57

9 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi
Tablo 5: Hemşire Performans Değerlendirmesi HEMŞİRE Çok Yeterli Yeterli Geliştirilmeye İntiyacı Var Geliştirilmeye Çok İntiyacı Var Kendisi Yönetici n % Mesleki Temel İlkelere Uyum 19 63,3 11 36,7 17 56,7 12 40,0 1 3,3 Profesyonel Davranış 16 53,3 2 6,7 15 50,0 14 46,7 İletişim ve İşbirliği 50 1,0 3 Hasta Bakımı 13 43 Tıbbi Tanı ve Tedavi Planının Uygulan. Katılma 18 60,0 Eğitim ve Danışmanlık 7 23,3 8 26,7 10,0 Araştırma Yönetime Katılma 6 20,0 10 33,3 5 16,7 GENEL 43,3

10 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi
2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi YÖNETİCİ Çok Başarılı Başarılı Kendisi Yönetici n % İletişim 2 66,7 1 33,3 Profesyonel davranış 3 100,0 Kuruma/işe bağlılık Uygulama Kalite bilinci Vizyonerlik Memnuniyeti Sağlama Koçluk yapma Problem çözme Ekip Liderliği Yönetsel değişim GENEL

11 2.2 Bakım ve Tedavi Faaliyetleri
2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.2 Bakım ve Tedavi Faaliyetleri Tablo 6. Hasta Memnuniyet Değerlendirmesi Yıl (Sayı) Boyutlar Çok Memnun Memnun Kararsızım Memnun Değilim Hiç Memnun Değilim n % 2012 (N:134) Tanıtım ve Bilgilendirme 55 41,0 59 44,0 12 9,0 5 3,7 3 2,2 İletişim ve İlişkiler 62 46,3 60 44,8 6 4,5 Bakım ve Tedavi 58 43,3 9 6,7 2 1,5 GENEL MEMNUNİYET 61 45,5 4 3,0 2013 (N:110) 43 39,1 48 43,6 11 10,0 2,7 46 41,8 52 47,3 5,5 1,8 3,6 47 42,7 10,9 Sorun olan ve genel memnuniyet ortalamasını etkileyen madde üzerinden sözlü olarak aktarım yapılacak

12 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.2 Bakım ve Tedavi Faaliyetleri
Tablo 7: 2013 Yılı İndikatör Oranları İNDİKATÖRLER YATAN HASTA SAYISI RİSKLİ HASTA SAYISI BİRİMDE OLUŞAN HASTA SAYISI N n % R% T% Basınç Ülseri (n:25) 874 186 21,3 24 12,9 2,7 Oral Mukozit (n:5) 199 22,8 3 1,5 0,3 Düşme (n:3) 638 73,0 0,5 TOPLAM TAKILAN PVK SAYISI OLUŞAN PVK KOMPLİKASYONU Damar İçi Kateter (n:0) 2451 0,0 Not: Anabilim Dalınızda bunların dışında izlediğiniz bir bakım ve tedavi indikatörü var ise diğer satırına ekleyiniz. Yoksa diğer satırını siliniz.

13 2.3. Komite ve Komisyon Faaliyetleri
2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.3. Komite ve Komisyon Faaliyetleri Hemşirelik Hizmetleri Müdürlüğüne Bağlı *CPR komitesi: 3 hemşire-eğitmen *Kardiyoloji Bakım standartları geliştirme grubu:2 hemşire İTF Hastanesine Bağlı -

14 3. EĞİTİM VE ARAŞTIRMA FAALİYETLERİ 2013 YILI EĞİTİMLERİN SAYISI
Oryantasyon Eğitimi ⇨Yeni Atanan Olmadı Hizmet İçi Eğitimler ⇨Yapılamadı Sempozyum ⇨ Kurum dışı: 1 hemşire Kurslar ⇨ (2 kurs-1 eğitmen) Öğrenci Eğitimleri: ⇨ 17 öğrenci Rehberlik ve Danışmanlık Hizmetleri: 15 kursiyer hemşire (Yoğun Bakım Hemşireliği Sertifika Programı staj rehberliği yapıldı.)

15 3. EĞİTİM VE ARAŞTIRMA FAALİYETLERİ
2013 YILI KURUM İÇİNDE YAPILAN ARAŞTIRMA FAALİYETLERİNİN SAYISI * Yapılan ve Destek olunan araştırmaların sayısı: 1 *Açık kalp ameliyatı olan hastalarda, Pre-Op ve Post-Op dönemlerde ağrıyı etkileyen faktörler. (devam ediyor)

16 4. SOSYAL VE SOSYAL SORUMLULUK FAALİYETLERİ
Sosyal Organizasyonlar .Yılbaşı kutlaması - 20 hemşire .Emekli olanlara veda toplantısı-20 hemşire (1 Hemşire, 1 Sekreter) .Vefat töreni (1 hemşire) Tüm Çapa Hemşireleri .Doğum günü, nikah töreni, bebek kutlamaları. Sosyal Sorumluluk Faaliyetleri: -yok

17

18 6. SORUNLAR VE ÖNERİLER

19 Finansal Etkinlik Çalışması: Kalp Damar Cerrahisi Anabilim Dalı
5. FİNANSAL PERFORMANS Finansal Etkinlik Çalışması: Kalp Damar Cerrahisi Anabilim Dalı SERVİS ÜNİTELERİ Çalışma Tarihi: Mart 2014 Yatak Sayısı: 29 Yatan Hasta Sayısı: 26 Hemşire Sayısı:11

20 TOPLAM 7 GÜNLÜK GİRİŞİM DAĞILIMI
5. FİNANSAL PERFORMANS TOPLAM 7 GÜNLÜK GİRİŞİM DAĞILIMI Toplam Girişim Çeşidi (15 SUT) (16 Kitapçık) Toplam Girişim Sayısı 1953 (1094 SUT) (859 Kitapçık) Girişim Sıklığı Min: 1; Maks: 400 (IV enjeksiyon) Toplam Sut Karşılığı Fiyat Fatura Edilen Fatura Edilemeyen 5.925 TL 4.319 TL (731İşlem) 1.605 TL (363 İşlem) İ.Ü. Kitapçık Girişim Tümü Geçerli Olsa Toplam 6.228 TL TL

21 İŞLEM DAĞILIMI ve BAKIM SAATİ
5. FİNANSAL PERFORMANS İŞLEM DAĞILIMI ve BAKIM SAATİ 1953 : 7 gün = 279 (Bir günlük işlem; 24 saat) 279 : 3 vardiya = 93 93 x 3 dk = 279 279 / 60 dk = 4 saat 39 dakika (Bir vardiyada işlemlere ayrılan süre)

22 YILLIK HEMŞİRELİK İŞLEVLERİ GELİRİ
5. FİNANSAL PERFORMANS YILLIK HEMŞİRELİK İŞLEVLERİ GELİRİ 1Haftalık Gelir: TL (SUT Toplam) Ortalama Yıllık Gelir = TL x 52 hafta = TL 1 Haftalık Gelir (Kitapçık): TL Ortalama Yıllık Gelir = TL x 52 hafta = TL 1 Haftalık Gelir (Fatura edilebilen SUT Toplam): TL Ortalama Yıllık Gelir = TL x 52 hafta = TL Tümü geçerli olsa Toplam Yıllık Gelir: TL Fark: TL (1.8 kat artış)

23 KALP DAMAR CERRAHİSİ ANABİLİM DALI SUT GİRİŞİMİ
5. FİNANSAL PERFORMANS 2013 Çalışma İŞLEM ÇEŞİDİ: 30 / 68 SUT’A GİRİLEN TOPLAM İŞLEM SAYISI: FATURA EDİLEN TUTAR: TL AD TOPLAM GELİR: TL HEMŞİRELİK GİRİŞİMLERİNİN ORANI: % 29,7 2014 Çalışma İŞLEM ÇEŞİDİ: 111 BİR SERVİSİN ORTALAMA FATURA EDİLEN YILLIK SUT GELİRİ: TL x 52 hafta = TL AD ORTALAMA YILLIK TAHMİNİ GELİRİ: TL x 1 servis = TL TÜMÜ GEÇERLİ OLSA TOPLAM YILLIK TAHMİNİ GELİR : x 1 servis = TL 2013 YILI AD TOPLAM GELİRİNE GÖRE TAHMİNİ HEMŞİRELİK GİRİŞİMLERİNİN ORANI: % 26,8 KALP DAMAR CERRAHİSİ ANABİLİM DALI SUT GİRİŞİMİ

24 6. SORUNLAR VE ÖNERİLER YÖNETSEL PERFORMANS İnsan Kaynakları Yönetimi:
► Hemşire sayısındaki yetersizlik (Servis Ünitelerimizde 7,Post-Op YBÜ de 15 Hemşire ile çalışmaktayız) ► Hastabakıcı sayısındaki yetersizlik (Servis, Post.-Op.YBÜ, Poliklinik hizmetlerini ve Sekreterlik yazışmaları kuryeliğini, Toplam 10Hastabakıcı yapmaktadır). ►Yoğun iş temposu(hasta sirkülasyonunun fazla olması).

25 6. SORUNLAR VE ÖNERİLER ►Anabilim Dalımızda, Tıbbi Sekreter sayısının azlığı . ( 1adet Tıbbi sekreter, hemşirelerin kayıtları dışında her türlü kaydı yapmaktadır) ►Kurumumuz, Hemşirelerimize sorumluluk verip, yeterince yetki vermemektedir. Verilen yetkiler sorumlulukları karşılamamaktadır. ►Çalışma ortamı ve koşulları, hemşirelerimizde tükenmişlik sendromu geliştirmektedir.

26 6. SORUNLAR VE ÖNERİLER ► Kurumumuzda, Hemşireler kendilerini ilgilendiren kararlara katılamamaktadır. ►Kurumumuzda, hemşirelik dışında takdir tanıma ve ödül yönetimi,yapılmamakta, buda motivasyonumuzu ve Kuruma bağlılığımızı olumsuz etkilemektedir. Bu sorunlar elimizde olmayan ancak Kurumumuzun düzeltebileceği sorunlardır.

27 Bakım ve Tedavi Faaliyetleri:
6. SORUNLAR VE ÖNERİLER Bakım ve Tedavi Faaliyetleri: ►Kurumumuzda, Hemşirelerimiz hasta merkezli değil iş merkezli çalışmaktadır. Yetki ve sorumluluklar diğer meslek gurupları ile de paylaşılmalıdır. ►Kurumda, kalifiye eleman eksiklikleri ( temizlik, yemek, tekstil yıkama güvenlik, gibi hizmetler) hasta memnuniyeti oranlarında düşüşlere neden olmaktadır. Özelleştirilen hizmetlere eleman alınmasında ve verilen hizmetin kalitesini ölçmede, kurumun hemşireler dışında denetimini yapacak yetkili idare amirlerine ihtiyacı vardır.

28 6. SORUNLAR VE ÖNERİLER ►Kurumumuzda; hasta bakımı için kullanılan alet, araç ve gereçlerin temininde son zamanlarda sıkıntılar yaşanmaktadır. Bu sorunun çözümlenmesi için klinik gelirlerinin arttırılması gerekmektedir.

29 Komite ve Komisyon Faaliyetleri:
6. SORUNLAR VE ÖNERİLER Komite ve Komisyon Faaliyetleri: ►Hastanemiz genelinde, hemşire sayısındaki yetersizlik nedeni ile, zamanımız kısıtlı olduğu için Komite ve Komisyonlarda görev alamamaktayız. Bu sorunun hemşire sayımızdaki artışla giderilebileceği düşünülmektedir.

30 6. SORUNLAR VE ÖNERİLER EĞİTİM VE ARAŞTIRMA FAALİYETLERİ:
► AD Hemşire sayımızdaki yetersizlik ve iş yoğunluğu nedeni ile HİE programları yapılamamaktadır. ►Hemşirelerimiz; eğitim ve araştırma projelerini etik kurula kabul ettirmekte zorlanmaktadır, bu nedenle etik kurulda bir hemşire temsilcimiz olmalıdır. ►Hemşirelerimizin kongre, seminer, kurs gibi organizasyonlara katılabilmesi için, Kurumumuz biz hemşirelere finansal olanaklar sağlanmasında destek olmalıdır.

31 6. SORUNLAR VE ÖNERİLER SOSYAL VE SOSYAL SORUMLULUK FAALİYETLERİ:
►Sosyal komitemize, sayısal azlığımızdan dolayı destek verilememektedir. ►Sosyal sorumluluk faaliyetlerinde kliniğimiz dışında olanlara katılamadık. ►Kurumun kreş, servis aracı gibi sosyal olanaklarından 08:00-16 :00 saatleri arasında çalışanlar ve memurlar faydalanmaktadır. Hemşirelerimizin büyük bir bölümünün vardiya saatleri 08:00-20:00 //20:00-08:00 dir. Kurumumuz tarafından, Kreşin 7 gün 24 saat çalışması ve servislerin nöbet tutan hemşirelerin çalışma saatlerine göre ayarlanması sağlanmalıdır.

32 6. SORUNLAR VE ÖNERİLER FİNANSAL PERFORMANS:
►Kurumun, özendirici bir ücret Politikasının olmaması (Kurumda nöbet tutan-tutmayan, YBÜ de çalışan –çalışmayan gibi ayırım yapılmaksızın herkesin aradaki az ve farklı farklarla aynı performansı alması) hemşirelerin motivasyonlarını düşürmektedir. Bu durumun düzeltilmesi için REKTÖRLÜĞÜMÜZÜN adım atmasını bekliyoruz.

33 6. SORUNLAR VE ÖNERİLER ►Kurumumuzda, birçok hemşirelik işlevleri otomasyonda yer almamaktadır. ►Finansal Performansımızı arttırmak için, SUT kayıtlarının revize edilmesi gerekmektedir.

34

35 TEŞEKKÜRLER İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ İSTANBUL TIP FAKÜLTESİ
KALP DAMAR CERRAHİSİ ANABİLİM DALI BAŞHEMŞİRE UZM. HEM. GÜLSEREN ESER


"HEMŞİRELİK HİZMETLERİ FAALİYETLERİ" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları