Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ"— Sunum transkripti:

1 NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
İŞLETMEYE GİRİŞ MAL VE HİZMETLERİN ÜRETİMİ VE DAĞITIMI NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ © İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi iisbf.nisantasi.edu.tr

2 MAL VE HİZMETLERİN SINIFLANDIRILMASI
Ürün: Müşteri isteklerini tatmin etmek için tasarlanan, fiziksel, hizmet ve sembolik özellikler karması. Pazarlamacılar, belirli parçaları satın alanların müşterileri ya da işletmeler olup olmadığına dayalı olarak ya üreticiden tüketiciye (B2C) ya da üreticiden perakendeciye (B2B) olarak mallar ve hizmetler şeklinde sınıflandırmayı yararlı bulmuşlardır. NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

3 NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

4 NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©
ÜRÜN YAŞAM SEYRİ Ürün Yaşam Seyri: Başarılı bir ürünün izlediği yaşam seyri; giriş, büyüme, olgunluk ve düşüş olmak üzere dört adımdan oluşmaktadır. NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

5 YENİ ÜRÜN GELİŞTİRME AŞAMALARI
Test Pazarlaması: Belirli şehir veya bölgede bütünleşik pazarlama karmasıyla desteklenen yeni bir ürünün piyasaya sürülmesidir. NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

6 ÜRÜN KİMLİĞİ OLUŞTURMA
Marka: Bir işletmenin ürünlerini tanımlayan ve rakiplerin ürünlerinden farklılaşmasını sağlayan, isim, kavram, işaret, sembol, tasarım veya bunların bazı bileşimlerinden oluşmaktadır. Marka İsmi: Şirketin sunmuş olduklarını tanımlayan ve rakiplerin sunmuş olduklarından farklılaştıran, bir isim içindeki harfler ve kelimelerden oluşan markanın kısmıdır. Ticari Marka: Bir markaya verilen yasal korumadır. Marka Sermayesi: Saygın ve başarılı bir ismin ününe vermiş olduğu katma değer. NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

7 Marka Sermayesi En Yüksek Global Markalar - 2017
Kaynak:

8 NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©
DAĞITIM STRATEJİSİ Dağıtım Stratejisi: Pazarlama faaliyetlerini ele almakta ve firmanın müşterilerine doğru ürün ya da hizmetin sağlanması ile ilgili kurumları içermektedir. Dağıtım Kanalı: Ürünlerin üreticiden tüketiciye ya da örgütsel alıcıya izlediği yoldur. Fiziksel Dağıtım: Üreticilerden tüketicilere veya işletme kullanıcılarına doğru ürünlerin fiili hareketidir. NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

9 DAĞITIM KANALLARINDA KULLANILAN PAZARLAMA ARACILARI
Pazarlamacılar, dağıtım kanalı seçimine yönelik kararlarında müşterilerinin ihtiyaçlarını ve pazarlama amaçlarını en iyi karşılayan kanal türünü seçmeye çabalarlar. NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

10 TEDARİK ZİNCİRİ VE LOJİSTİK
Tedarik Zinciri: Bir mal veya hizmetin üretilmesine katkı sağlayan ve onları nihai tüketicilere ve işletme kullanıcılarına dağıtan tedarikçi sırasının tamamıdır. Lojistik: Tedarik zinciri üyeleri arasında mal, hizmet ve bilgi akışını koordine etme süreci. NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

11 NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©
kaynaklar Louis E. BOONE ve David L. KURTZ (2013) Çağdaş İşletme - Contemporary Business, Çeviri Editörü: Prof. Dr. Azmi YALÇIN, 14. Basımdan Çeviri, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©


"NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları