Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
YayınlayanAhmet Yüce Değiştirilmiş 6 yıl önce
1
e-Fatura Uygulaması ile Pratik Hayatta Gelen Değişiklikler
e-Fatura Uygulaması ile Pratik Hayatta Gelen Değişiklikler Haziran 2013
2
e-Fatura Uygulamasında 421 No’lu Tebliğ Sonrası Değişiklikler
Gönüllülük esası Uygulamadan yararlanma zorunluluğu Müşterinin talep etmesi durumunda ise sadece kağıt fatura verilmesi zorunludur. Kayıtlı firmalar kendi aralarında sadece e-fatura düzenleyebilir. Arşiv firmaya ait donanımlarda saklanır. İzin alınmak kaydıyla üçüncü taraf firma elektronik arşivleme hizmeti verebilir. İlgili bilgi işlem sistemlerinin Türkiye’de olması gereklidir. Bilgi işlem sistemi yurt dışından yönetilen mükelleflerin durumları değerlendirilerek izin verilebilir. PwC Business School Seminer Haziran 2013
3
e-Fatura Uygulaması – Kayıtlı Kullanıcılar ve Diğer Mükellefler
E-fatura Uygulamasına Kayıtlı Mükellefler E-fatura Uygulamasına Kayıtlı Olmayan Mükellefler Firma 1 Firma 2 Kağıt fatura E-fatura Kağıt fatura Firma 5 Firma 6 GİB E-fatura Kağıt fatura Kağıt fatura E-fatura E-fatura Kağıt fatura Kağıt fatura Firma 7 Firma 8 Firma 3 Firma 4 PwC Business School Seminer Haziran 2013
4
Giden & Gelen Kağıt Faturalar
Giden Faturalar Firmanız tarafından AŞ, LTD ve vergi mükellefi gerçek kişilere kesilen tüm faturaların eFatura kayıtlı kullanıcılar listesinden kontrolünün yapılması gerekmektedir. Gelen Faturalar Defterlere alınan tüm gelen kağıt faturaların e-Fatura sistemine kayıtlı kullanıcılardan gelip gelmediğinin kontrolünün yapılması gerekmektedir. Cari hesaplara kaydedilen faturalar Personel masrafları ekindeki faturalar Şirketin adına kesilen masrafları ödeyen firmalardan (Gümrük müşaviri, avukat vs.) gelen dekont ekindeki faturalar PwC Business School Seminer Haziran 2013
5
Fatura Senaryoları Ticari senaryo Temel senaryo
PwC Business School Seminer Haziran 2013
6
E-Fatura uygulaması (Temel senaryo)
Temel Fatura Senaryosu: Faturanın alıcısına kayıtlı ve güvenli bir biçimde ulaştırılması ile işlemin tamamlandığı varsayılmakla birlikte alıcılar itirazlarını karşı bir efatura veya harici yollarla gerçekleştirebileceklerdir. Alıcı Satıcı Faturayı alır E-Fatura Faturayı oluşturur ve gönderir PwC Business School Seminer
7
E-Fatura uygulaması (Ticari fatura senaryosu)
Ticari Fatura Senaryosu: Bu senaryo, yapılacak mal ve hizmet satışları dolayısıyla fatura düzenlenmesi, söz konusu faturaların kabul edilmesi veya reddedilmesi ile düzeltme işlemleri için uygulama yanıtı düzenlenmesine ilişkin iş akışları ve rolleri açıklamak amacıyla hazırlanmıştır. Belirlenen sistem ile: Kabul talebiyle gönderilen E-Fatura uygulama yanıtı düzenlenerek kabul edilebilir. Alıcıya gönderilen E-Fatura alıcı tarafından reddedilebilir. Faturaya konu malların tümünün ya da belli kalemlerinin iadesi halinde iade faturası düzenlenmesi gerekebilir. PwC Business School Seminer
8
E-Fatura uygulaması (Faturanın kabul edilmesi)
Alıcı Satıcı Faturayı alır ve işler E-Fatura Faturayı oluşturur ve gönderir Uygulama yanıtı alınır ve fatura ile eşlenerek kayıtlara alınır Fatura kabul edilir Uygulama yanıtı PwC Business School Seminer
9
E-Fatura uygulaması (Faturanın reddedilmesi)
Alıcı Satıcı Faturayı alır E-Fatura Faturayı oluşturur ve gönderir Uygulama yanıtı fatura ile eşlenerek kayıtlara alınır Fatura reddedilir Uygulama yanıtı Red U.Y. değerlendirir Kabul Gerekli düzeltme yapılır Harici Yollar PwC Business School Seminer
10
E-Fatura uygulaması (İade faturası düzenlenmesi)
Alıcı Satıcı Faturayı alır ve işler E-Fatura Faturayı oluşturur ve gönderir Mal iade edilir ve U.Y. birlikte iade faturası düzenlenir Uygulama yanıtı ile iade faturası alınır ve işlenir U.Y. ve iade faturası PwC Business School Seminer
11
Organizasyon Yapısı Fatura kesen personelde değişiklikler
Ek işgücü ihtiyacı Yazılım yatırımı Faturalama ve onay ile ilgili iş akışlarının tekrar gözden geçirilmesi ve yeniden yapılandırılması Faturalama ve onay sürecindeki personelin eğitimi Tüm personelin bilinçlendirilmesi, gerekirse eğitimi PwC Business School Seminer Haziran 2013
12
Şirketlerin Masraf Politikaları
MÜŞTERİ Masraf yapan personelin sistem hakkında bilgi sahibi olması Masraf faturalarının gerekli bilgiler içerecek şekilde şirkete iletilmesi Masraf formlarında gerekli düzenlemenin yapılması Şirketin gelen e-faturaları masraf kapsamında tespit etmesi Masraf raporları ve e-faturaların eşleştirilmesi TEDARİKÇİ Fatura kesen personelin sistem hakkında bilgi sahibi olması Faturalamanın yapılabileceği sistem/yazılım olması Müşterinin talep ettiği iş akışının sağlanabilmesi DEKONT EKİNDE ÖDENEN MASRAF FATURALARI PwC Business School Seminer Haziran 2013
13
Sorularınız? © [2012] PwC Türkiye. Tüm hakları saklıdır. Bu belgede “PwC” ibaresi, her bir üye şirketinin ayrı birer tüzel kişilik olduğu PricewaterhouseCoopers International Limited’in bir üye şirketi olan PwC Türkiye’yi ifade etmektedir. “PwC Türkiye”, Başaran Nas Bağımsız Denetim ve Serbest Muhasebeci Mali Müşavirlik A.Ş., Başaran Nas Yeminli Mali Müşavirlik A.Ş. ve PricewaterhouseCoopers Danışmanlık Hizmetleri Ltd. Şti. ticari unvanları ile Türkiye'de kurulmuş tüzel kişiliklerden oluşan PwC Türkiye organizasyonunu ifade ve temsil etmektedir.
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.