Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
1
T.C. Yükseköğretim Kurulu
27/01/11 T.C. Yükseköğretim Kurulu BOLOGNA UZMANLARI 5. DÖNEM ULUSAL TAKIMI PROJESİ YERİNDE ZİYARETLER: NEVŞEHİR ÜNİVERSİTESİ 1 Ekim 2009, NEVŞEHİR Projenin ülkemizdeki; Akademik Organizasyonu için Yükseköğretim Kurulu’na, Finansal Destekleri için Avrupa Komisyonu’na Finansal Organizasyonu için Ulusal Ajans’a Ofis destekleri için YÖK Uluslararası İlişkiler Birimi’ne teşekkür ederiz. 1
2
27/01/11
3
BOLOGNA SÜRECİ Tarihçe
27/01/11 BOLOGNA SÜRECİ Tarihçe Bologna Deklarasyonu, 1999 (29 ülke) Prag Bildirgesi, 2001 (32 ülke, Türkiye’nin katılımı) Berlin Bildirgesi, 2003 Bergen Bildirgesi, 2005 Londra Bildirgesi, 2007 (46 ülke) Leuven, 2009 3
4
27/01/11
5
BOLOGNA SÜRECİ NASIL İŞLEMEKTEDİR?
27/01/11 BOLOGNA SÜRECİ NASIL İŞLEMEKTEDİR? Uluslararası Düzey Bakanlar Konferansı (iki yılda bir kez toplanır) Bologna İzleme Grubu (BFUG) BFUG Yürütme Kurulu BFUG Çalışma Grupları Bologna Durum Değerlendirmesi (Stocktaking) Çalışma Grubu Bologna Yeterlilikler Çerçeveleri Çalışma Grubu Sosyal Boyut Çalışma Grubu, vb. Bologna Seminerleri Ulusal Düzey: YÖK, Ulusal Ajans ve Bologna Uzmanları Türkiye Ulusal Takımı Dönem Kurumsal Düzey: Yükseköğretim Kurumları 5 5
6
PROJENİN TEMEL YAKLAŞIMI
BOLOGNA UZMANLARI ULUSAL TAKIMI PROJESİ 27/01/11 PROJENİN TEMEL YAKLAŞIMI - Yükseköğretim kurumları, - Öğrencileri, - Akademik personeli, - Sivil toplum kuruluşları, - Meslek odaları, - Milli Eğitim Bakanlığı başta olmak üzere ilgili kamu kurum ve kuruluşların ilgili süreçlere aktif katılımını sağlamaya yönelik olacaktır. 6
7
27/01/11
8
Özet olarak Bologna Süreci Transfer ve Biriktirme için AKTS(ECTS)
27/01/11 Yeterlilikler Çerçevesi Kalite Güvencesi Eğitim Planı Tasarlama Öğrenme Çıktıları Öğrenci iş yükü Tanınma Öğrenme çıktıları Öğrenci iş yükü Derecelerin karşılaştırılabilirliği (I, II, III) Öğrenim dönemleri Ortak dereceler APEL Transfer ve Biriktirme için AKTS(ECTS) 8
9
PROJE KAPSAMINDA YER ALAN KONULAR
27/01/11 PROJE KAPSAMINDA YER ALAN KONULAR YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLERİ AVRUPA KREDİ TRANSFER SİSTEMİ (AKTS) VE AKADEMİK TANINMA YÜKSEKÖĞRETİMDE KALİTE GÜVENCESİ ÖĞRENCİLER VE SOSYAL BOYUT 9
10
BOLOGNA SÜRECİ VE ÖĞRENCİLER
27/01/11 27/01/11 BOLOGNA SÜRECİ VE ÖĞRENCİLER SOSYAL BOYUT ÖĞRENCİ KATILIMI HAREKETLİLİK EUROSTUDENT III PROJESİ 10 10
11
BOLOGNA SÜRECİ: SOSYAL BOYUT
27/01/11 27/01/11 BOLOGNA SÜRECİ: SOSYAL BOYUT Bologna Bildirisi (1999) Değinilmiyor Prag Bildirisi (2001) İlk defa “Sosyal Boyut” kavramı kullanılması (ESIB) Kamu sorumluluğu Öğrenci katılımı Berlin Bildirisi (2003) Sistematik vurgu var Eşitsizliklerin giderilmesi Sosyal Bütünleşme Bergen Bildirisi (2005) Sürecin temel öğelerindendir Hükümetlerin sorumluluğu Londra Bildirisi (2007) Eşit fırsata dayalı katılım Ulusal Strateji ve Politika raporları 11 11
12
BOLOGNA SÜRECİ:SOSYAL BOYUT
27/01/11 27/01/11 BOLOGNA SÜRECİ:SOSYAL BOYUT NEDEN? Tüm bireylerin kişisel gelişimleri, sürdürülebilir istihdam ve aktif vatandaşlık için yüksek öğrenim olanaklarından yararlanabilmesi. 2) Yüksek öğrenimde kaliteyi artırarak toplumlarımızın sosyal,kültürel ve ekonomik gelişiminin güçlendirilmesi. 3) Avrupa Yüksek Öğrenim Alanının kalite ve çekiciliğini artırmak 12 12
13
BOLOGNA SÜRECİ:SOSYAL BOYUT
27/01/11 27/01/11 BOLOGNA SÜRECİ:SOSYAL BOYUT Yüksek Öğrenim kamu hizmeti ve kamu sorumluluğudur; iyi işleyen, yeterli kaynağa sahip kamu sistemleri ile gerçekleştirilebilir. İki Temel Boyut: Yüksek Öğrenime erişimde fırsat eşitliğinin sağlanması 2) Öğrenim süresinin başarıyla tamamlanması için gerekli fiziki koşulların ve danışmanlık hizmetlerinin sağlanması 13 13
14
BOLOGNA SÜRECİ:SOSYAL BOYUT
27/01/11 27/01/11 BOLOGNA SÜRECİ:SOSYAL BOYUT DERS DIŞI FAALİYETLER Üniversiteler sadece meslek kazandıran kurumlar değildir!! Kişisel ve sosyal becerilerin geliştirilmesi Sosyal sorumluluk sahibi vatandaşlar yetişmesi Üniversite sonrası yaşama hazırlık 14 14
15
SOSYAL BOYUT: EUROSTUDENT III PROJESİ
27/01/11 27/01/11 SOSYAL BOYUT: EUROSTUDENT III PROJESİ 22 ülkenin katıldığı bir proje Türkiye dönemine dahil Yükseköğretimdeki öğrencilerin sosyal ve ekonomik durumlarının belirlenmesi Hedef: 1. Ulusal durum, şartlarla ilgili veri 2. Ülkelerarası karşılaştırmalı veri Türkiye’de öğrenciye uygulandı. Yeni dönemi de başladı - Anket 15 15
16
SOSYAL BOYUT: EUROSTUDENT III PROJESİ www.eurostudent.metu.edu.tr
27/01/11 27/01/11 SOSYAL BOYUT: EUROSTUDENT III PROJESİ Bazı sonuçlar:Yaş Ort.21, ankete katılanlardan:% 47 kadın,%53 Erkek Anketi cevaplayan:en fazla ;Ankara %19 ve istanbul:%14.8 Barınma: Yalnız/ arkadaş+yurt:%66 Konaklama koşullarından memnuniyet:%61.7 memnun , %4.3 hiç memnun değil Toplam ort. Aylık gelir:420YTL.(kredi alan:%91) %88 bir işte çalışmıyor Ders Yükü:%26 memnun, %42 kabul edilebilir, %8.9 hiç hoşnut değil Dil becerisi :en fazla bilinen dil İngilizce Geçmişte eğitim amaçlı yurt dışına çıkma:%3.3 (502 öğrenci), çıkmayan %96.7 Eğitim amaçlı yurt dışına çıkma planı:%45 kesinlikle planlıyor Geçmişte çıkmama nedenleri: %46 Yabancı dilim yetersiz Derslerim tanınmayacak endişesi:yok %52 Değişim programlarına erişim:etkili %27.8,orta düzeyde etkili %23.5 Arkadaş/aileden uzak kalma:az etkili %28.3,etkisiz %29.6 Sosyal yardımdan ayrı kalma:etkisiz %47.4 Daha fazla mali yük getirmesi:Çok etkili %39.5,etkili %28.6 Kişisel isteksizlik:etkisiz %55.5 16 16
17
Öğrenci gelirinin kaynağı (%)
27/01/11 SOSYAL BOYUT: EUROSTUDENT PROJESİ Öğrenci gelirinin kaynağı (%) Data source: EUROSTUDENT 2005 – National Profiles
18
BOLOGNA SÜRECİ: ÖĞRENCİ KATILIMI
27/01/11 27/01/11 BOLOGNA SÜRECİ: ÖĞRENCİ KATILIMI Karar süreçlerinde (Kurumsal- Ulusal- Avrupa) öğrencilerin “eşit paydaş” olarak yer alması Şeffaflık ve katılımcı demokrasi Üniversiteye aidiyet ve sorumluluk bilinci Türkiye: Ulusal Öğrenci Konseyi (2005) Avrupa: ESU (European Students Union) (1982) 18 18
19
TEŞEKKÜR EDERİM Prof. Dr. Selda Önderoğlu (sonderog@hacettepe.edu.tr)
27/01/11 27/01/11 TEŞEKKÜR EDERİM Prof. Dr. Selda Önderoğlu Ana Menü 19
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.