Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
1
FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ (2016-2017 Eğitim-Öğretim Dönemi)
SİİRT ÜNİVERSİTESİ FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ BRİFİNG RAPORU ( Eğitim-Öğretim Dönemi) NİSAN-2017 SİÜ
2
MİSYON-VİZYON Misyon Fen ve Mühendislik alanında nitelikli araştırmacılar ile bilimsel ve teknolojik bilgi ve beceriye sahip bireyler yetiştirilmesi için gereken eğitim programlarının geliştirilmesini, etkin bir şekilde yürütülmesini sağlamak, tüm programlarda eğitimin kalitesinin yükseltilmesine katkı sağlamak, toplumsal gereksinimler ile ulusal ve uluslararası gelişmeleri göz önüne alarak yeni programların açılmasını teşvik etmek organizasyonunu sağlamak ve toplumun refah düzeyinin yükseltilmesine yönelik çıktıların üretilmesini sağlamak. SİÜ
3
MİSYON-VİZYON Yukarıda verilen bilgilere göre Enstitümüzün misyonunu şöyle sıralayabiliriz Üniversitemizin ilgili bölümlerinin öğretim elemanı ihtiyacını karşılamak, Başka üniversitelerin öğretim elemanlarını yetiştirmek, Ülkemizde çeşitli kamu kuruluşlarının yetişmiş insan gücüne duyduğu ihtiyacı karşılamak, Lisansüstü eğitimi, toplumun tüm katmanlarına yayarak akademik bilincin yaygınlaşmasını sağlamak, Yabancı uyruklu öğrencilere lisansüstü eğitim vererek o öğrencilerin mensup olduğu ülkelerde bilim insanlarına duyulan ihtiyacı karşılamak,
4
MİSYON-VİZYON Yabancı uyruklu öğrenciler aracılığı ile söz konusu öğrencilerin mensup olduğu ülkelerle dostane ilişkiler kurmak ve sürdürmek. Amacı çağın gereklerine ve ülke ihtiyaçlarına uygun lisansüstü eğitim vermek olan Enstitümüz, bu amacını Üniversitemizin vizyonuna uygun olarak gerçekleştirme çabası içindedir. İstenilen amaca ulaşmak için, başarılı öğrencileri programlara almak, mevcut programlardaki dersleri geliştirmek ve ihtiyaca göre yenilemek öncelikli hedefleri arasındadır. Başarılı öğrencilerin seçiminde ALES ile mezuniyet notlarının ortalaması esas alınmaktadır.
5
MİSYON-VİZYON Vizyon Aldığı eğitimin, mesleğini ve yaşam kalitesini geliştireceğine inanan nitelikli öğrenciler tarafından tercih edilen, yürüttüğü eğitim programlarıyla nitelikli bilim insanı yetiştiren, ulusal ve uluslararası düzeydeki araştırmalarını artırarak sürdüren ve mezunlarının aldıkları eğitimle alanlarında seçkin bir yere sahip olmalarını sağlayan, saygın ve tercih edilen bir kurum olmaktır. SİÜ
6
ORGANİZASYON ŞEMASI SİÜ
7
PERSONEL DURUMU SİÜ
8
ENSTİTÜ YÖNETİM KURULU ÜYELERİ
Doç. Dr. Koray ÖZRENK Başkan Enstitü Müdürü Yrd. Doç. Dr. Mehmet Arif ÖZYAZICI Üye Enstitü Müdür Yardımcısı Yrd. Doç. Dr. Önder Volkan BAYRAKTAR Üye Enstitü Müdür Yardımcısı Prof. Dr. Ender Sinan POYRAZOĞLU Üye Gıda Mühendisliği ABD Başkanı Prof. Dr. Ömer ŞAHİN Üye Mühendislik Mimarlık Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Ömer TERZİOĞLU Üye Ziraat Fakültesi Öğretim Üyesi
9
ENSTİTÜ KURULU ÜYELERİ
Doç. Dr. Koray ÖZRENK Başkan Enstitü Müdürü Yrd. Doç. Dr. Mehmet Arif ÖZYAZICI Üye Enstitü Müdür Yardımcısı Yrd. Doç. Dr. Önder Volkan BAYRAKTAR Üye Enstitü Müdür Yardımcısı Prof. Dr. Ender Sinan POYRAZOĞLU Üye Gıda Mühendisliği Anabilim Dalı Başkanı Prof. Dr. Saadettin AKSOY Üye Elektrik-Elektronik Mühendisliği Anabilim Dalı Başkanı Prof. Dr. Ender Sinan POYRAZOĞLU Üye Biyoloji Anabilim Dalı Başkan V.
10
ENSTİTÜ KURULU ÜYELERİ
Doç. Dr. Halil DEMİR Üye Kimya Mühendisliği Anabilim Dalı Başkanı Doç. Dr. Çetin KARADEMİR Üye Tarla Bitkileri Anabilim Dalı Başkanı Doç. Dr. Hüsnü KOÇ Üye Fizik Anabilim Dalı Başkanı Yrd. Doç. Dr. Muhemet Zeki KARİPÇİN Üye Bahçe Bitkileri Anabilim Dalı Başkanı Yrd. Doç. Dr. Nazmiye SABANCI Üye Kimya Anabilim Dalı Başkanı Yrd. Doç. Dr. Abdulkadir KARAKAŞ Üye Matematik Anabilim Dalı Başkanı Yrd. Doç. Dr. Muhammet Ali KARA Üye Zootekni Anabilim Dalı Başkanı
11
EĞİTİM-ÖĞRETİM İŞLERİ Mevcut anabilim dalları
Yüksek Lisans 1. Bahçe Bitkileri ABD (YYÜ ile Ortak) 2. Biyoloji ABD 3. Elektrik-Elektronik Mühendisliği ABD 4. Fizik ABD 5. Gıda Mühendisliği ABD 6. Kimya ABD 7. Kimya Mühendisliği ABD 8. Matematik ABD 9. Tarla Bitkileri ABD 10. Zootekni ABD Doktora 1.Elektrik Elektronik Mühendisliği ABD 2.Tarla Bitkileri ABD SİÜ
12
EĞİTİM-ÖĞRETİM İŞLERİ
Açılacak ve açılması planlan anabilim dalları Bitki Koruma ABD (Ortak) YÖK'ün açılması öncelikli anabilim dalları arasında olmadığından reddedildi 2. Biyosistem Mühendisliği ABD (Ortak) 3. Tarım Ekonomisi ABD (ortak) 4. Tarımsal Biyoteknoloji ABD (ortak) 5. Makine Mühendisliği ABD (oratk) 6. Mimarlık ABD (ortak) 7. İnşaat Mühendisliği ABD (ortak) SİÜ
13
EĞİTİM-ÖĞRETİM İŞLERİ
Mezun öğrenci sayısı (31) 1. Bahçe Bitkileri ABD (Ortak) 8 2. Biyoloji ABD (Ortak) 3 3. Elektrik-Elektronik Mühendisliği ABD (Ortak) 2 4. Elektrik Elektronik Mühendisliği ABD 3 5. Kimya ABD 6. Kimya Mühendisliği ABD 2 7. Tarla Bitkileri ABD(Ortak) 8 8. Zootekni ABD (Ortak) 3 SİÜ
14
EĞİTİM-ÖĞRETİM İŞLERİ
Mevcut Lisansüstü Öğrenci Durumu Yüksek Lisans (294) 1. Bahçe Bitkileri ABD 31 2. Biyoloji ABD 3. Elektrik-Elektronik Mühendisliği ABD 38 4. Fizik ABD 5. Gıda Mühendisliği ABD 20 6. Kimya ABD 7. Kimya Mühendisliği ABD 26 8. Matematik ABD 9. Tarla Bitkileri ABD 10. Zootekni ABD Doktora (11) 1. Elektrik Elektronik Mühendisliği ABD 6 2. Tarla Bitkileri ABD 5
15
ÖĞRENCİ SAYILARI Anabilim Ders dönemindeki Tez dönemindeki Toplam
Dalı öğrenci sayısı öğrenci sayısı Bahçe Bitkileri Biyoloji Elk-Elektronik Müh Fizik Gıda Müh Kimya Kimya Müh Matematik Tarla Bitkileri Zootekni GENEL TOPLAM
16
YABANCI UYRUKLU ÖĞRENCİ SAYILARI
Anabilim Ders dönemindeki Tez dönemindeki Toplam Dalı öğrenci sayısı öğrenci sayısı Bahçe Bitkileri Biyoloji Elk-Elektronik Müh Fizik Gıda Müh Kimya Kimya Müh Matematik Tarla Bitkileri Zootekni GENEL TOPLAM
17
İDARİ VE MALİ İŞLER Ek Ders Ücreti Durumu
2016 yılında ek dersten yararlanan öğretim üyesi sayısı: 58 2016 yılında ödenen ek ders ücreti TOPLAM: TL
18
Gerçekleşme Durumu% (a*100)/b
BÜTÇE VE HARCAMALAR Hazine Yardımı Bütçe Ödeneği Serbest Ödenek (b) Gerçekleşme Durumu% (a*100)/b Kesin Harcama (a) Kalan Ödenek 01- Personel Giderleri ,31 99,98 ,57 97,74 02- Sos. Güv. Kur. D. Prim. Giderleri 23.172,37 100 03- Mal ve Hizmet Alım Giderleri 33.000,00 50,80 16.771,17 16.228,83 05- Cari Transferler --- 06- Sermaye Giderleri TOPLAM ,68 ,11 16.326,57
19
2016 YILI İÇERİSİNDEKİ YOLLUK ÖDEMELERİNE AİT BÜTÇE GİDERLERİ
SIRA NO ADI SOYADI TAHAKKUK NO YİGGY YSGY YDGGY AÇIKLAMA 1 Ahmet GÜNDOĞDU 184,00 ₺ - Muhammed Yusuf AKTAŞ'ın Tez Savunma Sınav Jüri Üyesi Ödemesi 2 Füsun GÜLSER 308,16 ₺ Gülcan Yalçın TANTEKİN'in Tez Savunma Sınav Jüri Üyesi Ödemesi 3 Aydın ALP 230,15 ₺ Sevda KILINÇ'ın Tez Savunma Sınav Jüri Üyesi Ödemesi 4 Koray ÖZRENK 685,68 ₺ Kayseri Erciyes Üniversitesi UNİP Toplantısı 5 184,15 ₺ R. Solmaz ve E. ÖZEL'in Doktora Yeterlilik Sınav Jüri Üyesi Ödemesi 6 Özkan ATAN 240,15 ₺ 7 Özlem ÜZAL 280,15 ₺ Görkem TOPRAKÇIOĞLU'nun Tez Savunma Sınav Jüri Üyesi Ödemesi 8 Abdurrahman DÜNDAR 210,15 ₺ Adem KARAKYA'ın Tez Savunma Sınav Jüri Üyesi Ödemesi 9 Turan KARADENİZ 477,78 ₺ Abdulselam ERTAŞ'ın Tez Savunma Sınav Jüri Üyesi Ödemesi 10 Nuri YILMAZ 919,92 ₺ Adnan ÖZTÜRK'ün Tez Savunma Sınav Jüri Üyesi Ödemesi 11 Mehmet Fikret BALTA 676,29 ₺ Servet NAS'ın Tez Savunma Sınav Jüri Üyesi Ödemesi 12 Davut KARAASLAN 182,72 ₺ Hasan HATİPOĞLU'nun Tez Savunma Sınav Jüri Üyesi Ödemesi 13 Serra HEPAKSOY 823,28 ₺ 14 Ahmet KAZANKAYA 248,16 ₺ 15 Çeknas ERDİNÇ Serdar ALTINTAŞ'ın Tez Savunma Sınav Jüri Üyesi Ödemesi
20
2016 YILI İÇERİSİNDEKİ YOLLUK ÖDEMELERİNE AİT BÜTÇE GİDERLERİ
Halit DENİZ ŞİRELİ 130,05 ₺ - Nalan AKÇA'nın Tez Savunma Sınav Jüri Üyesi Ödemesi 17 Ferit SÖNMEZ 518,05 ₺ Çağdaş Can TOPRAK'ın Tez Savunma Sınav Jüri Üyesi Ödemesi 18 Sinan İŞLER 240,15 ₺ Hamiyet BOZDEMİR'in Tez Savunma Sınav Jüri Üyesi Ödemesi 19 Mehmet BAŞBAĞ 238,16 ₺ Kenan KANTAR'ın Tez Savunma Sınav Jüri Üyesi Ödemesi 20 Necat TOĞAY 743,11 ₺ S. SOYSAL Ö. UÇAR'ın Doktora Yeterlilik Sınav Jüri Üyesi Ödemesi 21 Haluk KULAZ 350,15 ₺ 22 Ömer Faruk ERTUĞRUL 114,05 ₺ Mehmet BOLAT'ın Tez Savunma Sınav Jüri Üyesi Ödemesi 23 Mefhar Gültekin TEMİZ 239,00 ₺ Özlem AVŞAR'ın Doktora Yeterlilik Sınav Jüri Üyesi Ödemesi 24 Osman ÇOPUR 270,15 ₺ 25 Mustafa USTA 250,15 ₺ Feyza ALEV ÇETİN'in Tez Savunma Sınav Jüri Üyesi Ödemesi 26 Cengiz ERKAN 27 248,16 ₺ A. YILDIZ ve Ş EVİZ'in Tez Savunma Sınav Jüri Üyesi Ödemesi 28 Ersin KILINÇ 210,10 ₺ Mehmet Kadir ODUNCU'nun Tez Savunma Sınav Jüri Üyesi Ödemesi 29 Hakan KARAKAYA TOPLAM 124,05 ₺ 9.856,37 TL Uğur ALTINIŞIK'ın Tez Savunma Sınav Jüri Üyesi Ödemesi
21
SONUÇ-SWOT ANALİZİ Güçlü yönler Ek ders tahakkuk işlemleri ile ilgili gerekli düzenlemeler yapılarak standart getirildi. Öğrenci ders kayıt sistemindeki aksaklıklar giderilerek, özellikle Bologna süreci ve TYYÇ standartlarına uygun hale getirildi. Enstitümüz, yeni açılan Anabilim Dalları ile birlikte 10 Anabilim Dalında kalite standartlarını sağlayarak lisansüstü eğitime devam etmektedir. Enstitümüz “Türkiye Teknoloji ve Uygulamalı Bilimler Dergisi” ile yayın hayatına başlamıştır. Öğrenci işleri ile ilgili dosyalama ve arşiv sistemi oluşturularak standart sağlandı. Üniversite bünyesinde kullanılmak üzere İntihal programı temin edilerek kütüphane ve dökümantasyon daire başkanlığında kullanıma açılması sağlandı. Siirt Üniversitesi BAP Koordinatörlüğü ile yapılan mutabakat sonucunda lisansüstü öğrenci tez projeleri ile ilgili düzenlemeler getirildi. SİÜ
22
SONUÇ-SWOT ANALİZİ Zayıf Yönler Web sayfasında mezun öğrencilerin isimleri ve blog oluşturulması. Artan öğrenci sayımız ve iş yükümüze paralel olarak memur gereksinimi (2 kişi) İlgili yönetmelikteki boşluklar. SİÜ
23
SONUÇ-SWOT ANALİZİ Fırsatlar Kütüphane ve Dökümantasyon Daire Başkanlığı altyapısının Enstitümüzün kullanımı ile ilgili işler hale getirilmiş olması. Üniversitemizdeki AR-GE altyapısının lisansüstü öğrencilerin faydalanmasına yönelik olarak geliştirilmiş olması. Öğrenciler ve danışmanlar ile diyaloğun sağlanması anlamında kurumsal altyapının oluşturulmaya başlanması. SİÜ
24
SONUÇ Tehditler Otomasyonun enstitülerde bağımsız olmaması (özellikle ders takibi ve notların girilmesindeki gecikmelerin üstesinden gelinebilmesi ve de doğru elden takip edilebilmesi için) Yabancı uyruklu öğrencilerin kayıtları ve enstitüdeki süreci için gerekli düzenlemeler. Protokol ve kayıt koşullarının belirlenmesi, Gerekli belgelerin teslim tarihi, Enstitümüzce belirlenmiş olan akademik takvime uyulmaması. Ana bilim dallarının resmi yazılarda gereken hassasiyetin gösterilmemesi ve bu konuda enstitü sekreterinin uyarılarına rağmen gereken ilginin gösterilmemesi. (Gecikmeler ve ek derslerin zamanında gelmesi ayrıca izinli günlerin doğruluğu) Öğrenciler ile danışmanların sorumsuzluğu ve duyarsızlığı. Ek ders yazılım programının kullanımına başlanamaması ve öğretim üyelerinin gerekli hassasiyeti göstermemesi. Doktora çerçeve programının düzenlenememesi Web sitesinin yeterince işlevsel olmaması. SİÜ
25
TEŞEKKÜRLER SİÜ FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ MÜDÜRLÜĞÜ
Doç. Dr. Koray ÖZRENK Enstitü Müdürü
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.