Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
1
Uluslararası İşletme Yönetimi
2
EKONOMİ ?
3
işletmeleri nasıl etkiler ?
5
1.BÜYÜME 2. ZİRVE 3. RESESYON 4. DİP yada DEPRESYON Talep artışı
Yatırımlarda canlanma İşgücü ihtiyacında artış İşe girenlerin gelirlerinin bir kısmını harcamaları İstihdamın talep artışı doğurması 2. ZİRVE Üretimin maksimuma ulaşması Yatırım için fon ihtiyacı faizleri yükseltir. Faiz artışından dolayı yatırımlardaki düşüş talebi düşürür. 3. RESESYON Yatırımların düşmesi işgücü ihtiyacını düşürür. Artan işsizlik talebi geriletir. Üretim geriler. 4. DİP yada DEPRESYON Üretin en alt seviyelere düşer. Geçmiş tasarruflar ve borç kanalları devreye sokulur. Yatırımlardaki düşüş faiz oranlarının yeniden gerilemesini sağlar. Yatırımlar ucuzlar.
6
Ürünlerinizi kime satacaksınız?
7
GSMH veya GSYİH ile ölçülür.
Ekonomik Güç Bileşenleri… Pazar Büyüklüğü… GSMH veya GSYİH ile ölçülür.
8
Ekonomik Güç Bileşenleri…
Ekonomik Kalkınma ve Büyüme… Ekonomik kalkınma sadece Kişi Başına Düşen GSMH’da görünmez. Bunun dışında sosyal, kültürel, politik ve kurumsal gelişmeleri de kapsar.
9
Ekonomik Güç Bileşenleri…
Ekonomik Kalkınma ve Büyüme… Ülkeler kalkınma bakımından; Sanayileşmiş ülkeler Kalkınmakta olan ülkeler Eskiden merkezi planlı ekonomiler.
10
Ekonomik Güç Bileşenleri…
Ekonomik Kalkınma ve Büyüme… Sanayileşmiş ülkeler U/A işletmeler için hem yatırım hem de teknoloji transferi açısından önemlidir. Yatırımcı ve ithalatçılar için iyi bir pazar sunarlar. Üretilen en son teknoloji ürünler alıcı bulur.
11
Ekonomik Güç Bileşenleri…
Ekonomik Kalkınma ve Büyüme… Gelişmekte Olan ülkeler U/A işletmeler için tam bir yatırım kaynağıdır. Enflasyon düşük, büyüme yüksektir. Çok çeşitli ürün için uygun Pazar imkanları sağlar.
12
Yıllık Büyüme Oranları
Kaynak: TÜİK Türkiye, küresel ekonomik krizden en hızlı çıkan ve son dönemlerdeki küresel ekonomik belirsizlikten göreli olarak az etkilenen ülkelerdendir döneminde yıllık ortalama büyüme oranı %5,2 olmuştur yılında Türkiye ekonomisi %2,2 oranında büyümüştür. 2013 yılının üçüncü çeyreğinde Türkiye ekonomisi %4,4 oranında büyümüştür yılının ilk üç çeyreğindeki ortalama büyüme oranı ise %4,0 olarak gerçekleşmiştir. 12 12
13
Kişi zenginleşecek, devlet zenginleşecek.???
Ekonomik Güç Bileşenleri… Gelir Düzeyleri… Kişi zenginleşecek, devlet zenginleşecek.???
15
Ekonomik Güç Bileşenleri…
Gelir Düzeyleri… Gelişmemiş ülkeler: 545 Dolardan az Gelişmekte olan ülkeler: Dolar Gelişmiş ülkeler: 5999-
16
Ekonomik Güç Bileşenleri…
Gelir Düzeyleri… U/A yatırımlarda, GSMH’daki artış oranları, ülkelerin gelişme seviyeleri hakkında sağlıklı bilgi verdiği gibi, talebin belirlenmesini sağlayıp pazardaki hareketliliği de göstermektedir.
17
Neden işletmeler fakir ülkelere doğru koşmaktadır??
Ekonomik Güç Bileşenleri… Gelir Düzeyleri… Neden işletmeler fakir ülkelere doğru koşmaktadır??
18
Kişi başına düşen milli gelir.
Ekonomik Güç Bileşenleri… Gelir Dağılımı… Kişi başına düşen milli gelir.
20
Ekonomik Güç Bileşenleri…
Gelir Dağılımı… Ülkede otomobil ve lüks tüketim mallarında satışların artması, gelirin orta ve yüksek gelir gruplarının elinde yoğunlaştığını gösterir.
21
Neden bu açıklamaları yapıyorlar ?
Ekonomik Güç Bileşenleri… Gelir Dağılımı… Neden bu açıklamaları yapıyorlar ? Yarı lüks olarak tanımlanabilecek beyaz ve kahverengi eşyaya olan talebin artması gelir dağılımının düzeldiğini gösterir.
22
Bu canavar gelir dağılımını nasıl etkiler?
23
Ekonomik Güç Bileşenleri…
Kişisel Harcamalar… İnsanlar gelirlerini ne yapıyorlar? Hangi ürünlere talep daha fazla? Gizli kalmış ihtiyaçlar neler?
24
Özel yatırımlara yapılan harcamalar da Pazar hakkında bilgi verir.
Ekonomik Güç Bileşenleri… Kişisel Yatırımlar… Özel yatırımlara yapılan harcamalar da Pazar hakkında bilgi verir.
25
İnsan işletmeler için ne ifade etmektedir?
Ekonomik Güç Bileşenleri… Nüfus… İnsan işletmeler için ne ifade etmektedir?
26
Ekonomik Güç Bileşenleri…
Nüfus… İnsanların dağınık veya toplu yaşamaları Sayıları Eğitim ve öğretim durumları Yaş ortalamaları
27
Ülkelere Göre Nüfus Artış Hızı (%)
28
Dünyada Nüfus Yoğunluğu
29
Cinsiyet Ayrımcılığı Endeksi
30
Ekonomik Güç Bileşenleri…
Sektör Analizi… Tarımsal alan- genelde gelişmemiş ülkeler için Endüstri ve üretim alanında gelişmeler gösteren Hizmet ve alakalı sektörler
31
Ekonomik Güç Bileşenleri…
Enflasyon… Alım gücünün düşmesidir. Faiz oranları ile enflasyon arasında ilişki vardır. Döviz kurları enflasyonla ilişkilidir.
32
Bu canavar nasıl dizginlenecek?
Ekonomik Güç Bileşenleri… Enflasyon… Bu canavar nasıl dizginlenecek?
33
Enflasyon (Bir Önceki Yılın Aynı Ayına Göre)
Kaynak: TÜİK 33
34
Dış ülkelerden sağlanan gelirler= Yapılan ödemeler
Ekonomik Güç Bileşenleri… Ödemeler Bilançosu… Dış ülkelerden sağlanan gelirler= Yapılan ödemeler
35
Denge yoksa neler olabilir?
Ekonomik Güç Bileşenleri… Ödemeler Bilançosu… Denge yoksa neler olabilir?
36
Ödemeler Dengesi *Ocak- Ekim Kaynak: TCMB 36
37
Bir ülke parasının diğer ülke parasına göre değeri
Ekonomik Güç Bileşenleri… Döviz Kurları… Bir ülke parasının diğer ülke parasına göre değeri
38
Bankacılık sistemi gelişmiş olmalı
Ekonomik Güç Bileşenleri… Döviz Kurları… Bankacılık sistemi gelişmiş olmalı
39
Ekonomik Güç Bileşenleri…
Döviz Kurları… Develüasyonun ihracata etkisi; İhracatın artmasına neden olur. Enflasyona yol açar. Faiz oranlarının artmasına sebep olur.
40
Ekonomik Güç Bileşenleri…
Benzer Ekonomilerin Karşılaştırılması…
41
Ekonomik Güç Bileşenleri…
Vergi Sistemleri… Vergi Yükümlülük Türü Yerli Yabancı Kabotajda yük taşıma KDV - Uluslar arası yük taşıma Akaryakıtta ÖTV Akaryakıtta KDV Yağda ÖTV ÖTV Yağda KDV Kumanya teslimleri Tescilde ÖTV Teslimde KDV istisnası Liman hizmetlerinde KDV istisnası
42
Ekonomik Güç Bileşenleri…
Mali ve Para Politikaları…
43
Ekonomik Güç Bileşenleri…
Ekonomik Planlama… Hangi sektörlere ne kadar fon ayrılıyor? Büyük yatırım planları neler?
45
Ekonomik Güç Bileşenleri…
Rekabet… Rakipler kim? Hangi stratejileri uyguluyorlar? Yerel yatırımcılara sağlanan devlet destekleri nelerdir?
46
Ekonomik Güç Bileşenleri…
İşçi Ücretleri… Genel ücret düzeyleri Tazminat oranları Üretkenlik ve verimlilik Döviz kurları
47
Ekonomik Güç Bileşenleri…
İşsizlik… Fiyatların aratacağını düşünerek hemen istediği malı alır. Alışveriş alışkanlıklarında değişiklik yapar. Acil olmayan ihtiyaçları erteler.
48
Enflasyon canavarı en fazla işsizleri yer.
Ekonomik Güç Bileşenleri… İşsizlik… Enflasyon canavarı en fazla işsizleri yer.
51
Pazar Durumu ve Rekabet…
Pazar talep analizinin amacı… Tüm ekonomik ve politik araştırmalardan olumlu sonuç alındıktan sonra piyasaya sürülecek mallara talebi açığa çıkartmak ve buna uygun bir strateji hazırlamak amacıyla yapılır.
52
O ülkede mi üretelim, dışarıdan mı getirelim???
53
Pazar Durumu ve Rekabet…
Bilgi nereden ve nasıl toplanacak?… Elde bulunan veya basılı olan kaynaklardan U/A organizasyonların yayınlarından Yıllık raporlar Profesyonel işletmeler
54
Pazar Durumu ve Rekabet…
Kim yapacak?… Kendileri Uzman kuruluşlar
55
Pazar Durumu ve Rekabet…
Zorluklar?… Ülkeler arası mesafe Bilgilerin güncelliğini kaybetmesi Çeviride yaşanan sorunlar Kültür ve yaşam tarzlarından doğan farklılıklar
56
Pazar Durumu ve Rekabet…
Araştırma Yapılabilecek Alanlar… Tüketim özellikleri göz önüne alınarak Geçmiş Pazar aktivitelerine göre Başka ülkelerden alınan bilgilerin karşılaştırılmasıyla Pazar talebinden yola çıkılarak
57
Pazar Durumu ve Rekabet…
Ürün Pazarlama?… İthalat ve ihracat oranları Girdi çıktı oranları (Anamal- aramal ilişkisi) Geçmiş Pazar eğilimleri Benzer ülkeleri kıyaslama
58
Pazar Durumu ve Rekabet…
Ürün Pazarlama?… Hiçbir ülke bir başka ülkeye tamamen benzemez. Kültürleri, değer yargıları, sahip olunan teknoloji, ve ürün fiyatları farklı olabilir.
59
Pazar Durumu ve Rekabet…
Gelir Esnekliği?… Ürüne olan talep değişikliği (%) Gelir seviyesindeki değişim (%) = 1 veya > 1
60
KOŞMAK GEREK !!
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.