Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

KASTAMONU ÜNİVERSİTESİ

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "KASTAMONU ÜNİVERSİTESİ"— Sunum transkripti:

1 KASTAMONU ÜNİVERSİTESİ
ÖĞRENCİ İŞLERİ BİLGİ SİSTEMİNDE DERS BOLOGNA TANIMLARI İŞLEMİ

2 Bu sunum Bologna Süreci’ne uyum aşamasında Öğrenci İşleri Bilgi Sistemi’nde Öğretim Üyelerimizin yapacakları tanımlamaları anlatmak üzere Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı tarafından hazırlanmıştır.

3 Akademik kullanıcı olarak giriş yapıldıktan sonra Genel İşlemler Menüsü altında bulunan Ders Bologna Tanımları seçilir.

4 Tanımlama işlemi yapılmak istenen ders işaretlenerek, Ders Bologna Tanımları butonuna tıklanır. Burada tanımlama yapılacak olan dersin programda uygulanan son müfredat yılına ait olmasına dikkat edilmelidir.

5 DERS BOLOGNA TANIMLARI

6 Bologna Süreci Ders Bilgileri, Değerlendirme Sistemi, AKTS/İş Yükü Tablosu ve diğer bölümlerin girişlerinde ve yapılan her değişiklikte mutlaka Kaydet butonunu kullanarak bilgilerinizi kaydediniz.

7 İlgili derse ait daha önceden belirlenmiş ve hazırlanmış amaç, içerik ve notlar bu bölüme Türkçe ve İngilizce olarak girilecektir.

8 b) Değerlendirme sistemi bölümü yıl içinde yapılan etkinlikler, uygulamalar ve sınavların başarı oranına etkisini gösterir. Burada Yarıyıl içi çalışmaları kendi içerisinde %100, Yarıyıl içinin Başarıya oranı ve Finalin Başarıya Oranı kendi içinde %100 olarak değerlendirilecektir.

9 c) AKTS/İş Yükü Tablosu bölümünde dönem içinde ve sonunda yapılan etkinliklere ait hafta sayısı ve süre(saat) bilgileri girilecek, böylece derse ait AKTS belirlenmiş olacaktır.

10 d) Ders Kategorisi bölümünde ilgili derse ait uygun bölümü doldurulacaktır. Yine burada da toplamın %100 olmasına dikkat edilmelidir. e) Materyal Paylaşımı bölümü isteğe bağlı olarak doldurulabilinmektedir.

11 f) Derse ait Öğrenme Çıktıları bölümüne işaretlenmiş alandan girilmektedir.

12 İlgili derse ait bir numaralı Öğrenme Çıktısını (+) butonunu kullanarak tanımlanır.

13 Türkçe ve İngilizcesini girdiğimiz bir numaralı Öğrenme Çıktısını kayıt edip yine (+) butonunu kullanarak sonraki Öğrenme Çıktısına geçilir.

14 g) Ders Akışı bölümüne işaretlenmiş alandan girilmektedir.

15 Ders Akışı bölümüne gelindiğinde (+) butonunu kullanarak tanımlamanın yapılacağı sayfaya ulaşabilirsiniz.

16 Açılan bölüme sırayla hafta no, konular, ön hazırlık/uygulama süreci, dökümanları Türkçe ve İngilizce olarak girerek kaydediniz.

17 h) Derse ait Kaynaklar bölümüne işaretlenmiş alandan girilmektedir.

18 Kaynakların girileceği bu sayfaya (+) butonunu kullanarak ulaşılır
Kaynakların girileceği bu sayfaya (+) butonunu kullanarak ulaşılır. Türkçe ve İngilizce bölümleri girip kaydedilir.

19 i) Dersin Yetkilileri bölümüne işaretlenmiş alandan girilmektedir.

20 Derse ait yetkilileri tanımlayacağımız bu bölüme (+) butonu ile ulaşılır. Yetki Tipi, Yetkiliye ait Unvan ve Ad Soyadı girip kaydedilir.

21 j) Dersin Program Çıktısına Katkısı bölümüne işaretlenmiş alandan girilmektedir.

22 Dersin Program Çıktısına katkısını belirlemek için Prg
Dersin Program Çıktısına katkısını belirlemek için Prg. Çıktısına Katkısı butonuna bastıktan sonra karşımıza çıkan ekranda P1 - Ö1 vb. olarak tanımlanan satır ve sütun başlıkları bulunmaktadır. P1 : programın birinci öğrenme çıktısı, Ö1: dersin birinci öğrenme çıktısını ifade etmektedir. P1 veya Ö1’in üzerine şekildeki gibi geldiğinizde çıktıların içeriğini görebilmektesiniz.  Puanlama aralığı 1-5’tir. Çıktının katkısına göre uygun puanlamayı yapınız. Puanlama yaparken her hücrenin doldurulması gibi bir zorunluluk bulunmamaktadır.

23 k) Toplu Aktarım bölümüne işaretlenmiş alandan girilmektedir
k) Toplu Aktarım bölümüne işaretlenmiş alandan girilmektedir. Bu dölümde önceden hazırlanan basit bir Excel sayfası ile derse ait Öğrenme Çıktıları, Ders Akışı, Kaynakları bölümleri toplu olarak girilebilmektedir.

24 Toplu Aktarım butonunu kullandığımızda karşımıza bu sayfa açılmaktadır.

25 Daha önce hazırlanmış ve içeriği girilmiş olan bu Excel sayfasından ilgili alan seçilip kopyalanır. (A2-15/G2-15 hücreleri)

26 Excel sayfasından kopyalanan bölüm hiç boşluk bırakmadan ilgili alana yapıştırılır.

27 Excel sayfasından aldığımız alanı ilgili bölüme yapıştırdıktan sonra aktar butonunu kullanarak Haftalık Ders Akışı bilgilerini toplu olarak sisteme aktarılmış olur.

28 Toplu Aktarım işleminde dikkat edilmesi gereken husus Excel sayfası oluşturulurken hücrelerin başı ve sonunda boşluk olmamasıdır. Boşluk olması durumunda yukarıda görülen hata uyarısı kaşınıza çıkacaktır. Bu şekilde bir hata ile karşılaşılması durumunda tekrar Toplu Aktarım yapmak yerine ilgili alana giderek düzeltme yapmak daha uygun olacaktır.

29 Toplu Aktarım sonrası yapılmak istenen düzenleme işlemleri için değiştirilmek istenen alana gidilerek düzenleme, silme yada ekleme butonları kullanılabilir.


"KASTAMONU ÜNİVERSİTESİ" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları