Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

VERGİ DENETİM KURULU BAŞKANLIĞI

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "VERGİ DENETİM KURULU BAŞKANLIĞI"— Sunum transkripti:

1 VERGİ DENETİM KURULU BAŞKANLIĞI
MALİYE BAKANLIĞI VERGİ DENETİM KURULU BAŞKANLIĞI Vergi Denetim Kurulu Başkanlığı

2 Sunum Planı Vergi Müfettişlerinin Maliye Bakanlığındaki Konumu
Vergi Müfettişlerinin Temel Görevleri Nasıl Vergi Müfettiş Yardımcısı Olunur? Yardımcılık Süreci Neden Vergi Müfettişliği? Vergi Denetim Kurulu Başkanlığı

3 VERGİ MÜFETTİŞLERİNİN MALİYE BAKANLIĞINDAKİ KONUMU
VERGİ DENETİM KURULU BAŞKANLIĞI VERGİ MÜFETTİŞLERİNİN MALİYE BAKANLIĞINDAKİ KONUMU

4 Vergi Denetim Kurulu Başkanlığı
MALİYE BAKANLIĞI Vergi Denetim Kurulu Başkanlığı Maliye Müfettişleri Vergi Denetmenleri Hesap Uzmanları Gelirler Kontrolörleri tarihli Resmi Gazete’de yayımlanan 646 sayılı Kanun Hükmünde Kararname ile Maliye Teftiş Kurulu, Hesap Uzmanları Kurulu, Gelirler Kontrolörleri Başkanlığı ve Vergi Denetmenleri Büro Başkanlıkları tek çatı altında toplanmış, Maliye Bakanlığı bünyesinde ve doğrudan Bakana bağlı olarak Vergi Denetim Kurulu Başkanlığı kurulmuştur.

5

6 Vergi Denetim Kurulu Başkanlığı
Vergi Denetim Kurulu Başkanlığı, doğrudan Bakana bağlı olarak Başkan, Başkan Yardımcıları, Grup Başkanları ve Vergi Müfettişleri (Vergi Başmüfettişi, Vergi Müfettişi ve Vergi Müfettiş Yardımcısı)’nden oluşur. 178 Sayılı Maliye Bakanlığının Teşkilat ve Görevleri Hakkında KHK’ da Maliye Müsteşarının görevi şu şekilde açıklanmıştır. Müsteşar, Bakanın emrinde ve onun yardımcısı olup, Bakanlık hizmetlerini Bakan adına ve Bakanın direktif ve emirleri yönünde, Bakanlığın amaç ve politikalarına, kalkınma planlarına ve yıllık programlara, mevzuat hükümlerine uygun olarak düzenler ve yürütür. Bu amaçla Vergi Denetim Kurulu Başkanlığı hariç olmak üzere, Bakanlığın diğer kuruluşlarına gereken emirleri verir ve bunların uygulanmasını takip ve temin eder. Kamu kurum ve kuruluşları kendi görev alanlarına giren konularla ilgili araştırma, inceleme, soruşturma, kontrol, tetkik, tahkik, denetim ve benzeri işler için Vergi Müfettişlerinin görevlendirilmesini talep edemez.

7

8 Vergi Denetim Kurulu Başkanlığı
KADRO ve GRUP BAŞKANLIKLARI DURUMU ( tarihi itibariyle)* BAŞKAN 1 BAŞKAN YRD. 6 VERGİ BAŞMÜFETTİŞİ 239 VERGİ MÜFETTİŞİ 3.018 VERGİ MÜFETTİŞ YARDIMCISI 5.244 TOPLAM 8.508 29 İlde (İstanbul'da 6, Ankara'da 4 olmak üzere) 37 Küçük ve Orta Ölçekli Mükellefler Grup Başkanlığı (A Grubu), İstanbul, Ankara ve İzmir İllerinde olmak üzere 3 Büyük Ölçekli Mükellefler Grup Başkanlığı (B Grubu), İstanbul ve Ankara İllerinde olmak üzere 2 Organize Vergi Kaçakçılığı ile Mücadele Grup Başkanlığı (C Grubu), İstanbul, Ankara ve İzmir İllerinde olmak üzere 3 Örtülü Sermaye, Transfer Fiyatlandırması ve Yurtdışı Kazançlar Grup Başkanlığı (Ç Grubu) bulunmaktadır. "Ankara Eğitim Merkezi Küçük ve Orta Ölçekli Mükellefler Grup Başkanlığı (Eğitim Grup Başkanlığı)" *

9 Vergi Müfettişinin Temel Görevleri
178 sayılı Kanun Hükmünde Kararnamenin 20. maddesi gereğince, Vergi Müfettişleri Bakan tarafından verilen teftiş, inceleme, denetim ve soruşturma yetkilerine haizdir. Ayrıca 213 Sayılı VUK’un incelemeye yetkililerin sayıldığı 135. maddesinde Vergi Müfettişleri ve Yardımcıları ayrıca sayılmıştır.

10 Vergi Müfettişinin Temel Görevleri
Vergi İncelemesi 213 Sayılı VUK’un 134.maddesinde vergi incelemesinden maksadın, ödenmesi gereken vergilerin doğruluğunu araştırmak, tespit etmek ve sağlamak olduğu ifade edilmiştir.

11 Vergi Müfettişinin Temel Görevleri
Teftiş Maliye Bakanlığı teşkilat birimlerinin yapmış olduğu iş ve işlemlerin mevzuat hükümlerine uygun olup olmadığının tespit edilmesidir.

12 Vergi Müfettişinin Temel Görevleri
Soruşturma Maliye Bakanlığı personelinin 657 sayılı DMK, TCK ve ilgili diğer mevzuat hükümlerine muhalefet edip etmediğinin tespit edilmesidir.

13 VERGİ DENETİM KURULU BAŞKANLIĞI
NASIL VERGİ MÜFETTİŞ YARDIMCISI OLUNUR ?

14 GENEL ŞARTLAR  657 sayılı DMK‘nın 48. maddesindeki nitelikleri haiz olmak  Sınav tarihinde 35 yaşını doldurmamış olmak  KPSS puan türü veya türlerinden asgari puan şartını taşımak Sınava Giriş Şartları  Sınava katılmamış veya en fazla 2 kez katılmış olmak  Sınavı duyurusu şartları ve süresine uygun başvuru yapmak

15 GENEL ŞARTLAR [ .: En az dört yıllık lisans eğitimi veren aşağıda belirtilen fakültelerden veya programlardan mezun olmak :. ]  Hukuk Fakülteleri  Siyasal Bilgiler Fakülteleri Sınava Giriş Şartları  İktisat Fakülteleri  İ.İ.B. Fakülteleri  İşletme Fakülteleri Bunlara denkliği Yükseköğretim Kurulunca kabul edilen yurt içi ve yurt dışındaki öğretim kurumlarından birini bitirmiş olmak.

16 GENEL ŞARTLAR Yazılı sınava katılmak isteyen adaylar ÖSYM tarafından yapılan Kamu Personeli Seçme Sınavının KPSS40, KPSS54 ve KPSS57 puan türlerinin herhangi birinden 80 ve üzeri puan almış olmalıdır. 2017 yılı için 04-05 Temmuz 2015 ve Mayıs 2016 tarihlerinde yapılan Kamu Personeli Seçme Sınavının puanları geçerli olacaktır. KPSS = 80

17 PUAN TÜRLERİNİN DETAYLARI
Gen. Yet. Gen. Kül. Yab. Dil Hukuk İktisat Maliye Muhasebe İşletme P40 0,20 0,10 0,15 - P54 0,30 P57

18 YAZILI SINAV SÜRECİ Sınav başvuru tarihleri www.vdk.gov.tr
adresinden duyurulmaktadır. Yazılı sınav 4 oturum şeklinde Ankara’da yapılmaktadır.

19 Sınav Konuları İktisat Grubu Hukuk Grubu Muhasebe Grubu Maliye Grubu
 Mikro ve Makro İktisat  Anayasa Hukuku  İktisadi Düşünceler Tarihi  Medeni Hukuk (Aile ve Miras Hariç)  Para Teorisi ve Politikası  Türkiye Ekonomisi  Borçlar Hukuku  Uluslararası İktisat ve İktisadi Kuruluşlar  Ticaret Hukuku (Deniz Ticareti ve Sigorta Hariç)  İdare Hukukunun Genel Esasları Muhasebe Grubu Maliye Grubu  Genel Muhasebe  İdari Yargı Hukuku  Kamu Maliyesi  Şirketler Muhasebesi  Ceza Muhakemeleri Usulünün Genel Esasları  Maliye Teorisi ve Maliye Politikası  Maliyet Muhasebesi  Mali Tablolar Analizi  Ceza Hukuku  Vergi Teorisi ve Türk Vergi Sistemi

20 YAZILI SINAVDA BAŞARILI SAYILMA
Yazılı sınavdan başarılı sayılmak için sınav gruplarının her birinden alınan notun 50’den, bu notların ortalamasının da 65’den aşağı olmaması gerekir. Yazılı sınav sonucunda başarılı olan adaylardan, en yüksek puan alandan başlamak üzere, atama yapılacak kadro sayısının iki katı sözlü sınavına çağrılır.

21 SÖZLÜ SINAV SÜRECİ Liyakati, temsil kabiliyeti, bilgi düzeyi, davranış ve tepkilerinin mesleğe veya göreve uygunluğu Bir konuyu kavrayıp özetleme, ifade yeteneği ve muhakeme gücü Özgüveni, ikna kabiliyeti ve inandırıcılığı Bilimsel ve teknolojik gelişmelere açıklığı Genel yetenek ve genel kültürü

22 VERGİ DENETİM KURULU BAŞKANLIĞI
yardımcılık süreci

23 EĞİTİM SÜRECİ Temel hazırlık eğitimi: Vergi Müfettiş Yardımcısı olarak atananlara, Vergi Denetim Kurulu Yönetmeliği ile Başkanlıkça belirlenecek konularda en az 3 ay eğitim verilir. Hizmet İçi Eğitim: Temel hazırlık eğitimi başlama tarihinden itibaren birinci yılın sonu itibari ile tamamlanır. Yetki Sınavı: Vergi Müfettiş Yardımcıları performans değerlendirmesinden başarılı sayılmaları durumunda, 18 ayın sonunda yetki sınavına girmeye hak kazanırlar. Söz konusu sınavın her bir branşından ortalama 50 puan alıp genel ortalaması 65 puan olanlar başarılı sayılmaktadır. Başarılı sayılanlar yetkili Müfettiş yardımcı olarak vergi incelemesi yapmaya başlarlar. Yetki sınavında başarılı olamayanlar, en az üç ay süresince bir Vergi Müfettişinin refakatinde çalıştıktan sonra, Başkanlıkça belirlenen bir tarihte yeniden yetki sınavına girerler. Bu sınavda da başarılı olamayan veya özürsüz olarak sınava girmeyen Vergi Müfettiş Yardımcıları, Vergi Müfettişlerinin gözetiminde çalışmalarına devam ederler.

24 EĞİTİM ve DEĞERLENDİRME SÜRECİ
SINAVLARDAKİ BAŞARI DERECELERİNE GÖRE PERFORMANS DEĞERLENDİRMESİ Değerlendirme Türü Alınan Notun % Karşılığı Temel Hazırlık Eğitimi Hazırlık Notu 15% Hizmet İçi Eğitim Sınav Notu Yetki Sınavı Notu (İlk sınavda başarılı olunması) 70% Yetki Sınavı Notu (İkinci yetki sınavı ) 50% BİRİNCİ YILIN SONUNDA PERFORMANS DEĞERLENDİRMESİ Değerlendirme Türü Alınan Notun % Karşılığı Sınavlardaki Başarı Derecesi 40% Grup Başkanının Değerlendirmesi 10% Refakat Çalışmalarının Değerlendirilmesi Rapor Değerlendirme Komisyonu Değerlendirmesi Çalışmaların Değerlendirilmesi 30%

25 VERGİ MÜFETTİŞLİĞİNE ATANMA
3 YILLIK SÜRE Vergi Müfettiş Yardımcıları 3 yıllık yardımcılık döneminin ardından yapılacak Yeterlik Sınavında başarılı oldukları takdirde Müşterek Kararname ile Vergi Müfettişliğine atanırlar.

26 VERGİ DENETİM KURULU BAŞKANLIĞI

27 KAMU VE ÖZEL SEKTÖRDE KARİYER İMKANI
Vergi Denetim Kurulu, mensuplarına kariyer imkanı sunan bir okuldur. Vergi Müfettişleri aldıkları eğitim ve edindikleri meslek ahlakı ile gerek kamuda gerekse özel sektörde aranan niteliklere sahip yönetici adaylarıdır. [.: Vergi Müfettişleri kariyerlerine :.] Kurul bünyesinde Vergi Müfettişi veya Vergi Başmüfettişi olarak Özel sektörde CEO, Mali İşler Direktörü, vb. olarak Kamu kurumlarında Üst Düzey Yönetici olarak [ devam edebilirler. ]

28 BAĞIMSIZ ÇALIŞMA İMKANI
Vergi Müfettişleri 10 yıl bu görevde kalmak ve yapılan sınavda da başarılı olmak koşuluyla “Yeminli Mali Müşavir” olmaya hak kazanmaktadırlar. BAĞIMSIZ DENETÇİ YMM Yeminli Mali Müşavirliğe hak kazanan Vergi Müfettişleri “Bağımsız Denetçi” olma imkanına da sahip olmaktadırlar. Bu iki unvan, belli bir süre kamu hizmetinde bulunduktan sonra bağımsız çalışma imkanı sağlamaktadır.

29 MALİYE BÜROKRASİSİNDE VERGİ MÜFETTİŞLERİ Maliye Bakanlığı tarihindeki,
 Gelir İdaresi Başkanlarının % 100’ü  Müsteşarların % 83’ü

30 MALİYE BÜROKRASİSİNDE VERGİ MÜFETTİŞLERİ
Mevcut Maliye Bakanlığı üst yönetiminde,  Müsteşar Yardımcılarının % 100’ü  Genel Müdür ve dengi unvanlardakilerin % 87’si  Daire başkanı ve dengi unvanlardakilerin % 23’ü  Genel Müdür Yardımcısı ve dengi unvanlardakilerin % 44’ü

31 EĞİTİMİN SÜREKLİLİĞİ Vergi Müfettiş Yardımcılığı üçüncü yılın sonunda yapılacak yeterlik sınavı ile sona ermekle birlikte, Vergi Müfettişlerinin eğitimi meslek hayatları boyunca devam edecek bir süreçtir. Böylelikle mevzuattaki ve teknolojideki değişimlere kolaylıkla adaptasyon sağlanmaktadır.

32 YABANCI DİL KURSLARI Vergi Müfettişlerinin yabancı dil kursu harcamalarının % 60 ’ı Vergi Denetim Kurulu tarafından karşılanmaktadır.

33 YURTDIŞINDA YÜKSEK LİSANS
Vergi Müfettişleri, tanınan kontenjanlar çerçevesinde yüksek lisans yapmak üzere 2 yıl süreyle yurt dışına gönderilmektedir. (TOEFL: 84 puan ve üzeri almak) MBA & PhD Yüksek lisans amacıyla yurt dışına giden Vergi Müfettişlerinin okul ücretleri, yurt dışı harcırahları ve yurt içi maaşlarının % 60 ’ı ödenmektedir. Son 10 yılda, Vergi Müfettişliği unvanı altında toplanan birimlere mensup 218 kişi yüksek lisans yapmak amacıyla yurt dışına gönderilmiştir.

34 [.: Vergi Müfettişliği :.]
İŞ TATMİNİ [.: Vergi Müfettişliği :.] Her ortamda, her dönemde kabul gören hiçbir zaman güncelliğini ve saygınlığını yitirmemiş ve yitirmeyecek, Amir memur ilişkisinin belirlenen kurallar ve ilkelere uyulduğu sürece esnek olduğu ve bağımsız çalışılan Herkesin yaptığı çalışmanın altına kendi mührünü basıp imzasını attığı özgün çalışma imkanı sağlayan, [ bir meslektir. ]

35 TEŞEKKÜRLER Vergi Denetim Kurulu Başkanlığı

36 SORU VE CEVAP Vergi Denetim Kurulu Başkanlığı


"VERGİ DENETİM KURULU BAŞKANLIĞI" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları