Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
1
Kaynak göstererek kullanabilirsiniz.
Murat IŞIK DEVLET DESTEKLERİ Teşvikleri Bir Gelişme Yakıtı ve Finansman kaynağı olarak görmek Vizyon oluşturmak…. Kaynak göstererek kullanabilirsiniz. 1-01
2
Neden Teşvik Vardır? Sermaye Kıtlığı İstihdamı Geliştirmek
Yatırımların Devamını Sağlamak Kobi ve Girişim Kültürü oluşturmak Motivasyon
3
Devlet Destekleri Neden Verilir?
Aslında teşvik sisteminin tek bir amacı vardır, o da üretim, tüketim ve dağıtım sektörlerine gerektiğinde müdahale etmek kaydıyla ekonominin güçlenmesini sağlamaktır. Bu sebeple bu kısımda amaçtan çok bu amaç için neler yaptığını anlatmak daha faydalı olacaktır. Teşvik, devletlerin üretim, tüketim ve dağıtım sürecinde oluşacak bu aksamaları azamiye indirmek ya da zinciri güçlendirmek amacıyla yardımlarda bulunduğu sistemin bütünüdür. Peki bu süreçteki aksamlara devlet nasıl müdahalede bulunuyor.
4
Üretim Üretimde oluşabilecek aksamalar için üretimi etkileyen faktörlere tekrar bakalım. Hammaddeye yakınlık, su kaynaklarına yakınlık, iklim koşulları ve yer şekilleri doğal faktörleri , sermaye, teknolojik gelişmeler, tarımsal faaliyetler, sanayideki gelişmeler de üretimi etkileyen beşeri faktörleri oluşturmaktadır. Devlet bu aşamada oluşacak sıkıntılara ne şekilde etki etmektedir? Hammaddeye yakınlık, su kaynaklarına yakınlık, iklim koşulları ve yer şekilleri ile ilgili sıkıntılarda direk firmaya bir yardım da bulunmasa da, firmalara bu dezavantajlarını avantaja çevirecek yatırımlarda bulunabilir. Örneğin, hammaddeye uzak olduğu için lojistik ödemelerinin yüksekliği sebebiyle kâr marjı düşük olan firmalar için bu hammadeye ihtiyaç duyan sektörlerin firmaları için ortak bir sanayi bölgesi kurabilir. Ya da firmalara teknolojide ve sanayide gerçekleşen değişimlere ayak uydurabilmesi, dünya rekabetinden kopmaması amacıyla harcamalarının belli oranlarında nakit olarak desteklerde bulunabilir.
5
Tüketim Tüketimi etkileyen faktörlerin temel ihtiyaçlar, tanıtım ve reklam, kitle iletişim araçları, moda ve gelir düzeyleri olduğunu belirtmiştik. Devlet tüketimi artırmak amacıyla firmalara tanıtım ve reklam desteğinde bulunabilir ya da firmalara istihdam yardımları ile daha fazla tüketicinin zincire dahil olmasını sağlayabilir. Dağıtım Dağıtımı da ulaşım yolları, iletişim teknolojileri, sermaye birikimi, insan kaynaklarının etkilediğini söyleyebiliriz. Devlet yine burada dolaylı yoldan ulaşım yolları üzerine giderek firmalara fayda sağlayabilir. Örneğin tuz gölünde üretim yapan tuzcular kendilerinin tren yoluna ihtiyaçları olduğunu, böyle bir durumda nakliye masraflarının düşeceği için uluslararası rekabete ortak olacaklarını dile getiriyorlar. İlerde devlet bu sektör için kendi çıkarları ile uyuşması durumunda böyle bir projeyi hayata geçirerek bir destek sağlayabilir. Özetle, devletin teşvik vermekteki amacı, ekonominin güçlenmesi için temelini etkileyen faktörleri azamiye indirmek ve firmaların etkilenmesini azaltmak amacıyla araya girip yardım etmektir.
6
KİMLER DESTEK ALIR Bireyler Girişimciler Firmalar Üniversiteler Belediyeler STK LAR …………………..herkes
7
Size Neden Destek Vermeliyim…
?
9
İŞ PLANI
10
İş fikriyle/ürünle ilgili gerekli patent araştırması çalışmaları
İşletmenin Yasal Statüsü İşletmenin Ortaklık Yapısı Ve Özellikleri İşin kurulması için alınması gerekli izinler, ruhsatlar ve diğer resmi dokümanlar İş fikriyle/ürünle ilgili gerekli patent araştırması çalışmaları
11
Avrupa Topluluğunda Ekonomik Faaliyetlerin İstatistiki Sınıflaması (NACE); Avrupa'da ekonomik faaliyetlerle ilgili istatistiklerin üretilmesi ve yayılması amacına yönelik bir başvuru kaynağıdır. NACE kodlamasında faaliyet konularına göre işyerlerine/işletmelere altı haneli bir kod verilmektedir.
12
13.10 - İplik için hazırlanan doğal ve sentetik pamuk elyafı imalatı (Tekstil elyafın hazırlanması ve bükülmesi) - Pamuk ipliği imalatı; gibi Kodlarla ilgili arama yapılırken düşünce; aynen yukarıdaki şekilde olmalıdır.
13
İŞLETMENİN UYGULAYACAĞI PAZARLAMA PLANI
Dağıtım Kanalları-Aracıları-Araçları kurum kimlik internet sosyal medya adwords gazete ilanı, fuar katılımı, müşteri ziyareti, broşür ve katalog gönderimi, promosyonlar
14
ÜRETİM TEMEL SÜREÇLERİ VE ÜRETİM PLANI
Mal veya hizmet üretimi sırasındaki aktiviteler bir süreç halinde şematize edilmelidir. İş akışı çizerken, üretimin genel hatlarıyla şekle geçirildiğinden emin olunmalıdır. Üretimin ana hatlarını ve alt detaylarını çizebiliyor olmak, İŞ PLANINI OKUYANA, İŞE HAKİM OLUNDUĞUNU VE BİLİNDİĞİNİ göstermek için önemlidir.
16
Üretim İçin Gerekli Makine ve Ekipmanlar
Üretim İçin Gerekli Hammadde ve Diğer Girdiler Ürün ya da Hizmet Üretimi İçin Seçilen Kuruluş Yeri ve İşyeri Özellikleri
17
ÖRGÜTLENME VE YÖNETİM PLANI
Yerleşim Yerinde Olması Gereken Teknik Altyapı Özellikleri ÖRGÜTLENME VE YÖNETİM PLANI Üretim İş Gücü Yönetim İş Gücü
19
İŞLETME FİNANSAL PLANI
1. ARAZİ BEDELİ 2. ETÜD VE PROJE GİDERLERİ 3. ARAZİ DÜZENLEMESİ 4. BİNA – İNŞAAT GİDERLERİ 5. MAKİNE VE TECHİZAT GİDERLERİ (YERLİ) 6. MAKİNE VE TECHİZAT GİDERLERİ (İTHAL) 7. YARDIMCI MAKİNE-EKİPMAN GİDERLERİ 8. İTHALAT VE GÜMRÜKLEME GİDERLERİ 9. TAŞIMA VE SİGORTA GİDERLERİ 10. MONTAJ GİDERLERİ 11. İŞLETMEYE ALMA GİDERLERİ 12. LİSANS GİDERLERİ
20
Bankaya girmek değil sorun yeğen, bankayı soymak değil,
bankadan çıkmaktır mesele
21
İŞ YAPMAK İŞİ ÖN GÖRMEK İŞİN TAMAMINI DÜŞÜNMEK Neye ihtiyacım Var
Ne zaman İhtiyacım Var Ne kadar Tutacak Bunun için bir teşvik var mı?
22
Murat IŞIK İhracatı Geliştirme Merkezi
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.