Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

SELÇUK ÜNİVERSİTESİ REKTÖRLÜK VE BAĞLI BİRİMLERİN KALİTE YOLCULUĞU

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "SELÇUK ÜNİVERSİTESİ REKTÖRLÜK VE BAĞLI BİRİMLERİN KALİTE YOLCULUĞU"— Sunum transkripti:

1 SELÇUK ÜNİVERSİTESİ REKTÖRLÜK VE BAĞLI BİRİMLERİN KALİTE YOLCULUĞU

2 TS EN ISO 9001:2015 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ

3 KALİTE NEDİR ?

4 » Sözlüklerde kalite; “Mükemmellik, üstünlük derecesi”
olarak tanımlanmaktadır. (Webster’s ve Oxford Sözlükleri) » Kalite: Ürün ya da hizmeti ekonomik bir yoldan üreten ve tüketici isteklerine cevap veren bir üretim sistemidir. (JIS -Japon Sanayi Standartlar Komitesi) » Kalite: Bir ürün veya hizmetin belirlenen ya da olabilecek ihtiyaçları karşılama kabiliyetine dayanan özelliklerin toplamıdır. (ISO TSE 9005) » Kalite: Bir hizmetin veya ürünün isteklere uygunluk derecesidir.(EOQC -Avrupa Kalite Kontrol Organizasyonu)

5 » Kalite, kullanıma uygunluktur (Dr.J.M. JURAN)
» Kalite, ihtiyaçlara uygunluktur (P.B.CROSBY) Kalite, esnekliktir (Talepleri karşılamak için değişmeyi göze almak ve bu konuda istekli olmaktır) » Kalite, müşteri memnuniyetidir. » Kalite, verimliliktir. » Kalite, bir hayat felsefesidir. » Kalite, bir yaşam tarzıdır.

6 KALİTE YÖNETİMİ PRENSİPLERİ

7 TS EN ISO9001:2015 MÜŞTERİ ODAKLILIK LİDERLİK ÇALIŞANLARIN BAĞLILIĞI PROSES YAKLAŞIMI İYİLEŞTİRME DELİLE DAYALI KARAR VERME İLİŞKİ YÖNETİMİ

8 MÜŞTERİ ODAKLILIK Nedir: Üniversitemiz için müşteri iç ve dış paydaşlarımızdır. Özelliklede öğrencilerimiz çok önemli yere sahiptir Neden Önemli: İç ve dış paydaşların güveninin kazanılması ve süreklilik sağlanması, başarıyı da sürekli hale getirir. Faydaları: Üniversitemizin değerinin artması Paydaş memnuniyetinin ve sadakatinin artması Devamlılığın sağlanması Türkiye’den ve dünyanın her yerinden tercih edilmek Öğrenci sayısının artması

9 LİDERLİK Nedir: Liderler, kişilerin kalite amaçlarına ulaşması ve katılımcı olması için amaç ve yön birliği sağlamalıdır. Neden Önemli: Amaç ve yön birliğini yaratmak adına stratejileri, politikaları, süreçleri ve kaynakları dengeler. Faydaları: Etkinlik ve verimliliği artırma Proseslerin daha iyi koordinasyonu Kuruluşun fonksiyonları arasındaki iletişimi

10 ÇALIŞANLARIN BAĞLILIĞI
Nedir: Değer yaratma ve sunma yeteneğini artırmak için, her seviyesinde yetkin, güçlendirilmiş ve bağlı çalışanların olması Neden Önemli: Etkinlik ve verimlilik için her seviyede çalışanın katılımı önemlidir. Faydaları: İyileştirme faaliyetlerine çalışanların katılımını artırma Kişisel gelişimi ve yaratıcılığı artırma Çalışan memnuniyetini artırma Gruplarda /takımlarda bilgi ve deneyimi serbestçe paylaşma Paydaşlar için değer yaratmaya odaklanma fırsatları yaratma Amaçlar için yaratıcı ve yenilikçi olma

11 PROSES YAKLAŞIMI Nedir: Prosesler arası ilişkiler bir sistemin parçası olduğunda daha etkin verimli faaliyetlerle öngörülebilir ve tutarlı sonuçlara erişilebilir. Neden Önemli: KYS birbiriyle ilişkili proseslerden oluşur. Sistemin ve performansının iyileştirilmesi ve sonuçların anlaşılması açısından önemlidir. Faydaları: Anahtar proseslere odaklanma ve iyileştirme fırsatlarını yakalama Proses çıktılarının tutarlı ve öngörülebilir olmasını sağlama Etkin proses yönetimi ile performansın iyileştirilmesi, kaynakların etkin kullanımı İlgili tarafların güvenini sürekli kılma

12 İYİLEŞTİRME Nedir: Başarılı kuruluşlar her zaman iyileştirme odaklıdır. Neden Önemli: Bir kuruluşun mevcut performans seviyesinin sürdürülmesi, iç ve dış durumlarla ilgili değişiklere tepki verebilmesi ve yeni fırsatların yaratılması için iyileştirme önem arz etmektedir. Faydaları: Kurumsal yetenek, paydaş memnuniyeti ve proses performanslarında iyileşme Kök sebeplerin belirlenmesi, düzeltici faaliyetlerin izlenmesinde odaklanma İyileştirme için sürekli öğrenme İnovasyon faaliyetlerinde artış İç ve dış risk ve fırsatlara karşı hazırlıklı olma kabiliyetinde artış

13 DELİLE DAYALI KARAR VERME
Nedir: Karar vermenin veri ve bilginin analizine bağlı olarak yapılması istenen sonuçlara ulaşmayı sağlar. Neden Önemli: Delile dayalı veri analizi objektif ve güvenilir karar vermeyi sağlar. Faydaları: Karar verme sürecinde iyileşme Amaçlara ulaşma yeteneği ve proses performansında iyileşme Geçmiş kararların etkinliğini değerlendirme yeteneğinde artış

14  İLİŞKİ YÖNETİMİ Nedir: Kuruluşlar sürekli başarı için ilgili taraflarla olan ilişkilerini yönetmelidirler. Neden Önemli: İlgili taraflar kuruluşun performansı üzerinde etkilidirler. İlişkilerin yönetilmesi, performans üzerinde olumlu etki sağlar. Faydaları: İlgili taraflar ve ilişkilerin tanımlanması Amaç ve değerlerin karşılıklı anlaşılması Tedarik zinciri yönetiminde iyileşme Amaç, değer ve kaynakların paylaşılması, ilişkili risklerin tespit edilmesi

15 PUKÖ MODELİ

16 RİSK TABANLI DÜŞÜNME ISO 9001:2015 versiyonunda en önemli revizyonlardan biri “Önleyici yaklaşım”ın Kalite Yönetim Sisteminin tek bir bileşeni olması yerine riski baz alan sistematik bir yaklaşım olarak tüm sisteme yayılmış olmasıdır. “Risk tabanlı düşünme” kavramı ISO 9001:2015’in giriş maddesinde proses yaklaşımının tamamlayıcı bir kısmı olarak anlatılmıştır.

17 REKTÖRKÜĞÜMÜZ BÜNYESİNDE YÜRÜTÜLEN KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ ÇALIŞMALARI

18 Her birim iç kontrol sekmesini aktif hale getirdi ve bu sekme içerisinde
-Görev Tanımlarına -Organizasyon Şemalarına -İş Akış Şemalarına -Vizyon, Misyon başlıklarına yer verildi.

19 Birimler yapmış oldukları faaliyetler ile ilgili Proseslerini, KYS sisteminin şartlarına uygun şekilde oluşturdu. Proseslerin etkinliğini arttırmak, olabilecek olumsuz durumlara karşı önlem almak adına Risk ve Fırsatlar belirlendi, her risk için bir aksiyon planı oluşturuldu. Prosedürler oluşturularak sistemin etkinliği arttırıldı.

20 Kalite Yönetim Sisteminin yapmamızı istediği İç Tetkik süreci, 6 kişilik bir ekip ile aktif ve etkin bir şekilde gerçekleştirildi. Yerinde yapılan tetkikler ile, olumsuz durumlara anında müdahale edilerek gerekli düzeltmeler ve iyileştirmeler gerçekleştirildi.

21 Haftalık toplantılar yapılarak farkındalık oluşturuldu.
Birimlerden gelen talep doğrultusunda yerinde toplantılar gerçekleştirilerek sürekli bilgi akışı sağlandı.

22 İç ve dış paydaşlar, kuruluşun bağlamı, ilgili tarafların ihtiyaç ve beklentileri, kalite politikası vb. başlıklar yeniden gözden geçirildi ve gerekli düzenlemeler yapıldı. Selçuk Üniversitesi Rektörlüğü Kalite El Kitabı yazılarak tüm bu bilgiler bir arada toplandı.

23 Bundan sonraki süreçte;
Periyodik toplantılar, iç tetkikler, anketler, düzeltici faaliyetler, iyileştirici faaliyetler, istatistiki çalışmalar yapılarak sistemin sürekliliğinin sağlanması hedeflenmektedir. Süreklilik, sistemin olmazsa olmazlarındandır.

24 TEŞEKKÜRLER…


"SELÇUK ÜNİVERSİTESİ REKTÖRLÜK VE BAĞLI BİRİMLERİN KALİTE YOLCULUĞU" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları