Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

ZTE 311 TARIMSAL PAZARLAMA

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "ZTE 311 TARIMSAL PAZARLAMA"— Sunum transkripti:

1 ZTE 311 TARIMSAL PAZARLAMA
Prof.Dr. Mevhibe Albayrak Ankara Üniversitesi Ziraat Fakültesi Tarım Ekonomisi Bölümü

2 İçindekiler 1. Hafta Pazarlama kavramı ve pazarlama anlayışları, yaklaşımlar 2. Hafta 3. Hafta Talep ve tüketim teorisi 4. Hafta 5. Hafta Arz ve üretim teorisi 6. Hafta Tarımsal ürünlerin pazarlama fonksiyonları 7. Hafta 8. Hafta Pazar çeşitleri ve fiyat oluşumu 9. Hafta Pazarlama karması (stratejiler) 10. Hafta Dağıtım kanalları 11. Hafta 12. Hafta Hedef pazar seçimi 13. Hafta Pazar ve pazarlama araştırmaları 14. Hafta pazarlama masrafları ve pazarlama marjları, grup-seminer çalışmaları

3 Kaynaklar Adanacıoğlu,H., Albayrak,M., Çalış,H., Ekmen,E., Şener,H.B., Baytar,Z., Nacak,İ.P. ve Güler,D Değişen Küresel Stratejiler Çerçevesinde Türkiye’deki Tarımsal Pazarlama Sisteminin Değerlendirilmesi, TMMOB Ziraat Mühendisliği Odası Türkiye Ziraat Mühendisliği VIII. Teknik Kongresi Ocak 2015, Bildiriler Kitabı-2 , s: , Ankara. Alvensleben, Von R.,1997. Consumer Behavior. Agro-Food Marketing (Ed. D.I. Padberg, C.Ritson, L.M. Albisu), CAB İnternational, Cambridge Uni. Press, s Güneş,T.,1996. Tarımsal Pazarlama. A.Ü.Z.F. Yayın No: 1467, Ders Kitabı:435, A.Ü.Z.F. Halkla İlişkiler ve Yayın Ünitesi, Ankara. İslamoğlu,A.H.,2006. Pazarlama Yönetimi, Beta Basım A.Ş., İstanbul. Kotler, P Marketing Management. Prentice Hall, USA. Kotler, P., Kartajaya,H. and Setiawan, I., 2010.Pazarlama 3.0. Optimist Yayım Dağıtım, İstanbul. Mucuk,İ.,1997.Pazarlama İlkeleri (Ve Örnek Olaylar).Türkmen Kitabevi, İstanbul. Özçelik,A., Fidan,H., Albayrak,M., Güneş,E., Tanrıvermiş,H., Gülçubuk,B Tarım Ekonomisi. AÖF Yayın No:2226 Açıköğretim Fakültesi Yayın No: 1225,Eskişehir. Peter,J.P. And Donelly,J.H Pazarlama Yönetimine Giriş-A Preface to Marketing Management. (çev. Doç.Dr.Aykan Candemir), Mc Graw Hill,Nobel, İstanbul. Tek,Ö.B.,1997.Pazarlama İlkeleri Global Yönetimsel Yaklaşım Türkiye Uygulamaları. Cem Ofset Mat.San.A.Ş., İstanbul. Thomsen,F.L.1951.Agricultural Marketing New York: McGraw-Hill Book Company, Inc. Tokol,T.,1990.Pazarlama Araştırması. Uludağ U.G.V.Yayın No:19,U.Ü.İ.İ.B.F.İ.İ.U. Merkezi No:19, Uludağ Ü.Basımevi,Bursa. TÜİK,2017. Gelir ve Yaşam Koşulları Araştırması,2013 , Young,T.and Burton M.,1997. Supply and Demand of Agricultural Products. Agro-Food Marketing (Ed. D.I. Padberg, C.Ritson, L.M. Albisu), CAB İnternational, Cambridge Uni. Press, p.40-50,UK. Yurdakul,O. ve Koç,A.A.,1997.Gıda Ürünleri Pazarlaması. Ç.Ü.Ziraat Fakültesi Genel Yayın No:121 Ders Kitapları Yayın No:34, Adana. Yurdakul,O Tarım Ürünleri Pazarlaması, Ç.Ü Ziraat Fakültesi Genel Yayın No:127, Adana Yükselen,C.,1994. Temel Pazarlama Bilgileri-İlkeler-Kavramlar-Örnek Olaylar.Adım Yayıncılık, Ankara.

4 Bölüm 1. PAZARLAMA KAVRAMI VE PAZARLAMA ANLAYIŞLARI, YAKLAŞIMLAR

5 Pazarlama Kavramı-1 Yiyecek maddelerinin, ham maddelerin ve bunlardan elde edilen işlenmiş maddelerin üreticiden son tüketiciye kadar geçirdiği işlemleri ve bu işlemlerin üretici, aracı ve tüketici üzerindeki etkilerini inceleyen bilim dalıdır (Thomsen 1951). Toplama, ambalajlama, işleme, nakliye, depolama, dereceleme, standardizasyon, dağıtım, aracılık işleri, pazarlama kuruluşları, mali işlemler dağıtım sistemlerinin ve ürün dağıtım kanallarına akışının düzenlenmesi konularını inceler(ABD İdari İşler Enstitüsü). Fiyat ve fiyat oluşumunu inceleyen bir bilim dalıdır.

6 Pazarlama Kavramı-2 Malların ve hizmetlerin üreticiden son tüketiciye kadar akışını sağlayan olayları ve bu akıştan doğan faaliyetleri inceleyen bilim dalıdır (Amerikan Pazarlama Deyimler Komitesi). Zaman, yer ve mülkiyet faydalılıklarının yaratılması ile ilgili faaliyetleri içine alan bir kavramdır (Oluç 1957). Mal ve hizmetlerin üreticiden tüketiciye getirilmesi ile ilgili işletmecilik faaliyetidir (Hatipoğlu 1964). Mal ve hizmetlerin üreticiden tüketiciye ya da kullanıcıya doğru akışını yönelten işletme faaliyetlerinin yerine getirilmesidir.

7 Pazarlama Kavramı-3 Mevcut ve potansiyel tüketicilere istekleri tatmin edici mal ve hizmetleri sunmak üzere planlamak, tutundurmak ve dağıtmak amacına yönelik olarak düzenlenen ve birbirini etkileyen işletme faaliyetleri sistemidir. Örgütsel amaçlara ulaşmak için, hedef pazarlarda değişimleri sağlamaya yönelik bir takım insan faaliyetleridir (Kotler 1972). Bir işletmenin ürünlerine olan talebi belirlemek, uyarmak, doyurmak, ürünleri ve hizmetleri hazır bulundurarak talebi karşılamak ve kar elde etmek üzere yapılan işletme faaliyetleridir(Tek 1990). Kişisel ve örgütsel amaçlara ulaşmayı sağlayacak değişimleri gerçekleştirmek üzere; fikirlerin, malların ve hizmetlerin geliştirilmesi, fiyatlandırılması, dağıtılması ve tutundurulması için yapılan planlama ve uygulama süreci olarak tanımlanır (Cohen 1990).

8 Pazarlamanın diğer bilim alanları ile bağıntısı
Pazarlama stratejilerinin geliştirilmesi için birçok bilimle bağlantı kurulması gerekmektedir. Pazara yönelik bir üretimde doğru kararlar alınabilmesi için, hukuk, iktisat, işletme, davranış bilimleri, istatistik, ekonometri gibi birçok bilim dalı ile bağlar önemlidir. Üreticiden tüketiciye giden yolda mevzuata uyum, piyasayı izlemek, doğru zamanda doğru kararlar alıp uygulamak, pazar hakkında veri temini ve analizi , hedef kitle profilini bilmek için belirtilen birçok bilim dalından yararlanması şarttır.

9 Pazarda etkili kuvvetler
Arz Talep Hükümet Pazarda etkili kuvvetler


"ZTE 311 TARIMSAL PAZARLAMA" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları