Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Adıyaman Üniversitesi

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Adıyaman Üniversitesi"— Sunum transkripti:

1 Adıyaman Üniversitesi
Toplam Kalite Yönetimi Koordinatörlüğü Birimi 2017 yılı Bilgilendirme Sunumu

2 Üniversitemizin Kısa Tarihçesi
Adıyaman Üniversitesi (kısaca ADYÜ); Gaziantep Üniversitesi’ne bağlı olan; Adıyaman Meslekî ve Teknik Eğitim Fakültesi, Eğitim Fakültesi, Besni Meslek Yüksekokulu ve Gölbaşı Meslek Yüksekokulu, İnönü Üniversitesi’ne bağlı olan; Fen-Edebiyat Fakültesi, Sağlık Yüksekokulu ve Meslek Yüksekokulu, Harran Üniversitesi’ne bağlı olan; Kâhta Meslek Yüksekokulu olmak üzere 3 farklı Üniversitenin oluşturduğu akademik birimlerin (3 Fakülte, 1 Yüksekokul ve 4 Meslek Yüksekokulu) birleştirilmesi ve 2 yeni enstitünün (Fen Bilimleri Enstitüsü ve Sosyal Bilimler Enstitüsü) oluşturulmasıyla, 17 Mart 2006 tarih ve sayılı Resmi Gazete’ de yayımlanarak yürürlüğe giren 1 Mart 2006 tarih ve 5467 sayılı kanunla kurulmuştur.

3 Üniversitemizin Kısa Tarihçesi
Kurulduğu zaman; 2 Enstitü, 3 Fakülte, 1 Yüksekokul, 4 Meslek Yüksekokulu’na sahip olan üniversitemiz 2017 Yılına gelindiğinde; 3 Enstitü, 13 Fakülte, 1 Konservatuvar, 3 Yüksekokul, 6 Meslek Yüksekokulu 13 Uygulama ve Araştırma Merkezine ve 22 Binin üzerinde öğrenci sayısına ulaşmıştır.

4 Üniversitemizin Organizasyon Şeması

5 Kalite Yönetimi Koordinatörlüğü
Birimimiz; Sayın Rektörümüz Prof. Dr. Mustafa Talha GÖNÜLLÜ’ nün talimatıyla 2013 tarihinde kurulmuş olup; 1 Yönetim Temsilcisi, 1 Koordinatör, 2 Koordinatör Yardımcısı, 1 Ölçme Değerlendirme Uzmanı ve 2 Memurla Üniversitemize Hizmet Vermektedir.

6 Kalite Yönetiminin Birim Yapısı
Prof. Dr. M. Talha Gönüllü Rektör Prof. Dr. Seyit TEMİR Rektör Yardımcısı Doç. Dr. Mücahit ÇELİK Kalite Yönetimi Koordinatörü Yrd.Doç. Dr. Ramazan ARSLAN Kalite Yönetimi Koordinatör Yar. Doç. Dr. Tayfun SERVİ Kalite Yönetimi Koordinatör Yar. İlhan KOYUNCU Araştırma Görevlisi  Mehmet İbrahim FİGEN Memur Hamza GÜÇ Memur

7 Misyonumuz Evrensel değerlere bağlı, çevre ve insan merkezli öngörülü bir yönetim anlayışı ile eğitim - öğretim, bilimsel araştırma, yayın ve sosyal – kültürel faaliyetler yapan, karşılaşabilecek veya karşılaşılan sorunları aklın ve bilimin süzgecinden geçiren, öncelikli olarak içinde bulunduğu şehrin, bölgenin ve ülkenin ihtiyaç duyduğu nitelikli bireyleri yetiştiren bir üniversite olarak, toplumun huzur ve refahının artırılmasına yönelik çözüm, değişim, dönüşüm ve sürdürebilir kalkınmasına öncülük etmektir.

8 Vizyonumuz Bilgi, ürün ve hizmet üreterek sağlık, tarım ve hizmet sektöründe bulunduğu bölgenin Sosyo-ekonomik yapısını geliştiren ve tercih edilen bir üniversite olmak.

9 Kalite Politikamız (TS EN ISO 9001:2008 Göre )
(*YÖK ve TSE Tarafından Revizyon Edilmesi İstenmiştir.) Adıyaman Üniversitesi olarak, Bilimsel Çalışma ve Araştırma Yapmak, Bilgi ve Teknoloji Üretmek, Bilim Verilerini Yaymak, Ulusal Alanda Gelişme ve Kalkınmaya Destek Olmak, Bir Mesleğin; Bilgi, Beceri, Davranış ve Genel Kültürüne Sahip, Çevreye Duyarlı, İş Sağlığı Güvenliğine Önem Veren Anlayış Çerçevesinde, Bireyler Yetiştirmek, Kalite Yönetim Sistemi Standardının Şartlarına Uyarak Etkinliğini Sürekli İyileştirmek, Yasal Şartlar Doğrultusunda Müşteri Beklenti ve İhtiyaçlarını Karşılayarak Memnuniyetlerini Sağlamaktır.

10 Kalite Politikamız (TS EN ISO 9001:2015 Göre Revizyon Edilmiş Olup Nisan Ayında YGG Toplantısında Görüşülecek Olan ) Adıyaman Üniversitesi olarak, Yasal şartlar doğrultusunda, Kalite Yönetim Sistemi Standardının şartlarına uyarak iç-dış konular ile ilgili tarafların ve müşterilerimizin beklentilerini dikkate almak suretiyle Bilimsel çalışma ve araştırma yapmayı, Ulusal alanda gelişmeye ve kalkınmaya destek olmayı, Bir mesleğin; bilgi, beceri, davranış ve genel kültürüne sahip, çevreye duyarlı, iş sağlığı ve güvenliğine önem veren bireyler yetiştirmeyi, Risk ve fırsatları göz önüne alarak hizmet süreçleri ve kalite yönetim sisteminin etkinliğini sürekli iyileştirmeyi taahhüt etmekteyiz.

11 Dayanağımız Adıyaman Üniversitesi Kalite Yönetim Koordinatörlüğü faaliyet alanları, Yasal Şartlar, 23 Temmuz 2015 Tarihli, Sayılı YÖK Kalite Güvence Yönetmeliği ve TS EN ISO 9001:2015 şartlarına göre belirlenmiştir.

12 Birimimizce Hazırlanan Dokümanlar
Kalite El Kitabı Dokümanlar Prosesler Prosedürler Formlar Görev Tanımları Talimatlar Riskler

13 Kalite Yönetim Temsilcisinin Görevleri
Kalite Yönetim Temsilcisi, Kalite Yönetim Sistemi'nin KYS standartlarına uygun olarak kurulmasını, uygulanmasını, düzeltilmesini ve iyileştirilmesini, denetimini ve dokümantasyonunu Rektör adına yürütür. Gerekli proseslerin oluşturulmasını, uygulanmasını, işlerliğinin kontrolünü, güncel tutulmasını, denetimini ve sürekli iyileştirilmesini sağlar. Kalite Yönetim Sisteminin performansını ve iyileştirme ihtiyaçlarını üst yönetime raporlar. Kalite Yönetim Sistemi'nin planlanması, yürütülmesi, Düzeltici ve Önleyici Faaliyetlerin takibi, kontrol edilmesi ve düzeltilmesi faaliyetlerinin koordinasyonunu sağlar. Kalite Yönetim Sistemi prosedürlerinin ve iş talimatlarının hazırlanmasını, değişikliklerini, yayın ve dağıtımını diğer bölümlerle koordine ve takip eder. Kalite El Kitabı'nın hazırlanması, onaylanması, yayınlanması, güncelleştirilmesi ve düzeltilmesini sağlar. Hata nedenlerinin sistematik analizinde diğer bölümlerle koordinasyon kurar. Kalite yönetim Sistemi ile ilgili olarak kurulan çalışma gruplarını koordine eder ve yardımcı olur.

14 Yapılan Sürekli Faaliyetler
Kalite Yönetim Sistemi Kapsamında Yapılan Sürekli Faaliyetler Sıra No Faaliyet Adı Süresi 01 Formlar Sürekli 02 Görev Tanımları 03 Prosesler 04 Prosedürler 05 Düzeltici Faaliyetler 06 Dilek ve Öneriler 07 Talimatlar 08 Riskler

15 Birimimizin Faaliyetlerine Genel Bir Bakış
09 Tüm Birimlerden Proseslerin İzlenmesi ve Ölçülmesi Değerlerinin Toplanması Ayda Bir 10 Tüm Birimlerde İç Tetkiklerin Yapılması Yılda iki Defa 11 Tüm Birimlerde Memnuniyet Anketlerinin Yapılması 12 Tüm Birimlerden Toplanan Bilgilerin Yönetimin Gözden Geçirme Toplantısında Üst Yönetime Sunulması 13 İhtiyaç Duyulan Konularda İdari ve Akademik Personele TSE’den Eğitimlerin Alınması Yılda İki Defa 14 Tüm Birimlerden Kalite Hedeflerinin Belirlenmesinin İstenmesi Yılda Bir Defa 15 Belirlenen Kalite Hedeflerinin Ölçülmesi 16 Tüm Birimlerde TS EN ISO 9001 Dış Tetkikin Yapılması 17 Yükseköğretim Kalite Kuruluna Sunulmak üzere Kurum İçi Değerlendirme Raporunun Kalite Güvence Komisyonu Üyeleriyle Hazırlanıp Senatoya Sunulması

16 TS EN ISO 9001:2015 Belgesinin Alınması için Yaptığımız Çalışmalar
Sıra No Strateji Faaliyet Kaynak Tamamlanan Tarih 1 Eğitimlerin Alınması TS EN ISO 9001:2015 Temel Eğitim 60 Kişi TS EN ISO 9001:2015 Dokümantasyon, TS EN ISO 9001:2015 Proses Etkileşimi TS EN ISO 9001:2015 İç Tetkik TS EN ISO 9001:2015 Çalıştayının Yapılması 50 KİŞİ 2 Dokümanların Hazırlanması Kalite El Kitabı Personel Prosedürler Prosesler Talimatlar Formlar Risklerin Belirlenmesi

17 TS EN ISO 9001:2015 Belgesinin Alınması için Yaptığımız Çalışmalar
Sıra No Strateji Faaliyet Kaynak Tamamlanan Tarih 3 İç Tetkik İşlemleri Tetkik Planın Hazırlanması Tetkikçiler İç Tetkik Prosedürü İç Tetkik Raporu Tetkikin Yapılması 4 Verilerin Toplanması Tedarikçi Verileri İdari ve Akademik Personel Müşteri Memnuniyeti, ( Süreç Devam Ediyor) Kalite Hedefleri Risk ve Fırsatlar Ürün/Hiz. Şart. Uygunluk 5 Yönetimin Gözden Geçirme Toplantısı Birim Sorumlularının Katılımıyla Yapılacak Toplantı Toplantı salonu, Gündem Maddeleri YGG Raporu (Planlanan) 6 TSE Tarafından Dış Tetkiklerin yapılması Tüm Birimler Tüm Akademik ve İdari birimler 24-27 Nisan 2018 7 TS EN ISO 9001:2008 Belgesinin Alınması Üniversitemizin Belgelendirilmesi Mayıs 2018

18 Adıyaman Üniversitesi
TS EN ISO 9001:2008 Belgesi Adıyaman Üniversitesi Türkiye’de TS EN ISO 9001:2008 Belgesini Alan 25. Üniversite Olmuştur

19 ‘Kalite Bir Ekip İşidir’

20 Adıyaman Üniversitesi
Ulusal Basında

21 Adıyaman Üniversitesi
Ulusal Basında

22 SAYFASINDA ADIYAMAN ÜNİVERSİTESİ
TÜRK STANDARTLAR ENSTİTÜSÜ SAYFASINDA ADIYAMAN ÜNİVERSİTESİ

23 Birimimizin Kurumumuza Kazanımları
Kalite Yönetim Koordinatörlüğü Kurulmadan Önceki Durumumuz Kurulduktan Sonra Dokümantasyon Kalite El Kitabı Oluşturuldu Planlar Planlar Oluşturuldu Prosesler Yoktu Prosedürler Listeler Görev Tanımları Yasal Mevzuatlarda Belirtilmişti. Görev Tanımları Yasal Şartlar ve Mevzuat Şatlarına Göre Yapılıp Personel İşe Başladığı Anda İmza Karşılığı Tebliğ Ediliyor. Talimatlar Formlar Her birimin farklı bir form kullanılmaktaydı Kullanacağı Standart Bir Formu Yoktu İzlenirliği Yapılmıyordu. Formlar Standart Hale Getirilip Her birimin Ortak Kullanılan Formlar Oluşturuldu. Güncel Doküman Listesinden İzlenmesi Yapılıyor Satın alma prosesi: telefonla arayıp alın derlerdi artık taleple alınıyor Listeler: Öneri izleme listeleri, döflerin açılması ve listelenmesi, iç tetkik proderü ve döf prosedürü yoktu, kontrol nasıl yapılacaktır. Talimatlar kayıt altında değildi, labaratuvardaki cihazların kullanımı talimatla cihazların üzerine yazıldı

24 Birimimizin Kurumumuza Kazanımları
Kalite Yönetim Koordinatörlüğü Kurulmadan Önceki Durumumuz Birimimiz Kurulduktan Sonraki Durumumuz Anketler Yapılmıyordu Memnuniyet Oranları Bilinmiyordu Anketler yılda iki defa tüm birimlerde yapılıp memnuniyet oranları ölçülüyor ve veriler YGG toplantısında sunuluyor İç Tetkikler Yapılmıyordu. Bilinmiyordu TSE’den alınan eğitimlerle kendi personelimizden iç tetkikçi yetiştirildi ve yılda iki defa tüm birimler tetkik ediliyor. Düzeltici Faaliyetler Açılmıyordu DF’ler için tüm birimler için eğitim verildi İstek ve Öneriler İstek ve Öneri Kutuları Yoktu İstek ve öneri kutuları oluşturuldu, bize gelen dilek öneriler YGG toplantısına sunulmaktadır. YGG Toplantısı Yapılmıyordu İç Tetkikten gelen raporlar ve anketlerden elde edilen veriler doğrultusunda fırsat alanlarımız gelişmeye açık yönlerimiz dahil dokuz başlıkta görüşülüyor. Birimlerin Kalite Hedefleri Yoktu Her birim kalite hedeflerini her yıl oluşturmakta ve altı ayda bir izleyip analiz etmektedir.

25 Birim Faaliyetlerimizin
Yıllara Göre Dağılımı Faaliyet Alanları 2014 2015 2016 2017 Dokümantasyon Kalite El Kitabı Hazırlandı Revizyon Edildi ----- Yeniden Yazıldı Planlar 4 2 1 9 Prosesler 5 ---- 10 Prosedürler 11 Listeler Görev Tanımları 40 92 18 Talimatlar 8 20 35 23 Formlar 162 53 60 56 Memnuniyet Anketleri Akademik İdari Öğrenci Genel Toplamda 550 Adet Doküman Oluşturulmuş, Oluşturulan Bu Dokumanlar Kalite Yönetim Sistemine Uygun Hale getirip Güncel Dokümanlar Listesinde Yayımlanmıştır.

26 Birim Faaliyetlerimizin
Yıllara Göre Dağılımı Üniversitemizde bulunan kaliteyle ilgi tüm dokümanlar, Kalite Yönetim Sistemine uygun hale getirilip güncel doküman listesinde izlenmekte olup koordinatörlük web sitemizden birimlerin hizmetine sunulmuştur.

27 Birimimizin Yaptığı Bazı Faaliyetlere Bakış
FAALİYET ADI FAALİYETİ YAPAN BİRİM TARİHLER 30 ÜNİVERSİTEMİZ PERSONELİNE TS EN ISO 9001:2008 TEMEL EĞİTİMİMİNİN VERİLMESİ TSE /2014 30 ÜNİVERSİTEMİZ PERSONELİNE TS EN ISO 9001:2008 DOKUMANTASYON EĞİTİMİNİN VERİLMESİ 30 ÜNİVERSİTEMİZ PERSONELİNE TS EN ISO 9001: PROSES ETKİLEŞİMİ EĞİTİMİNİN VERİLMESİ 30 ÜNİVERSİTEMİZ PERSONELİNE TS EN ISO 9001:2008 İÇ TETKİK EĞİTİMİNİN VERİLMESİ TS EN ISO 9001:2008 ÇALIŞTAYININ YAPILMASI KALİTE GÖREV VE SORUMLULARINA BİRİNCİ İÇ TETKİK BİLGİLENDİRME TOPLANTISININ YAPILMASI Kalite Yönetim Koor 21/05/2014 İÇ TETKİKTE GÖREV ALACAK PERSONELE BİRİNCİ İÇ TETKİK BİLGİLENDİRME TOPLANTISININ YAPILMASI İÇ TETKİKLERİN YAPILMASI  TÜM BİRİMLER  

28 Birimimizin Yaptığı Bazı Faaliyetlere Bakış
FAALİYET ADI FAALİYETİ YAPAN BİRİM TARİHLER  TSE TARAFINDAN ÖN TETKİKLERİN YAPILMASI  TSE   60 ÜNİVERSİTEMİZ PERSONELİNE TS EN ISO 9001:2008 TEMEL EĞİTİMLERİN VERİLMESİ   60 ÜNİVERSİTEMİZ PERSONELİNE TS EN ISO 9001:2008 İÇ TETKİK EĞİTİMİNİN VERİLMESİ    TS EN ISO 9001 BELGE TÖRENİ    2015 YILI BİRİNCİ İÇ TETKİKLERİN YAPILMASI  TÜM BİRİMLER   2015 YILI İKİNCİ İÇ TETKİK BİLGİLENDİRME TOPLANTISI TÜM BİRİMLER 2015 YILI İKİNCİ İÇ TETKİKLERİN YAPILMASI

29 Birimimizin Yaptığı Bazı Faaliyetlere Bakış
FAALİYET ADI FAALİYETİ YAPAN BİRİM TARİHLER TS EN ISO 9001 HAKKINDA GENEL BİLGİ VERİLMESİ  MERKEZİ LAB 2015 YILI STRATEJİK PLAN İZLEME VE DEĞERLENDİRME ÇALIŞMASI EĞİTİMİ TÜM BİRİMLER MATEMATİĞİ SEVDİRME ETKİNLİĞİ CAMDERE İLKÖĞRETİM OKULU TSE TARAFINDAN 9001:2008 DIŞ TETKİKLERİN YAPILMASI TS EN ISO 9001:2015 TEMEL EĞİTİMLERİMLERİNİM VERİLMESİ YÖK’E KURUM İÇİ DEĞERLENDİRME RAPORU HAZIRLANMASI İÇİN KALİTE GÜVENCE KOMİSYON ÜYELERİNİ BİLGİLENDİRME TOPLANTISININ YAPILMASI KALİTE GÜVENCE KOMİSYONU ÜYLERİ KURUM İÇİ DEĞERLENDİRME RAPORUNUN YÖK’E SUNULMASI Haziran 2016 2016 YILI 2.İÇ TETKİKLERİN YAPILMASI 

30 Birimimizin Yaptığı Bazı Faaliyetlere Bakış
FAALİYET ADI FAALİYETİ YAPAN BİRİM TARİHLER İDARİ,AKADEMİK VE ÖĞRENCİ MEMNUNİYET ANKETLERİN YAPILMASI TÜM BİRİMLER 2017 YILI 1.İÇ TETKİKLERİN YAPILMASI TS EN ISO 9001:2015 TEMEL EĞİTİMLERİNİN YAPILMASI  KALİTE GÖREVLİLERİ VE KALİTE SORUMLULARI YÖK KALİTE KURULUNUN ÜNİVERSİTEMİZİ DEĞERLENDİRMESİ TS EN ISO 9001:2015 ÇALIŞTAYININ YAPILMASI

31 Yıllara Göre Anketlere Katılımcı Sayısı
Memnuniyet Anketleri Birimler Yıllara Göre Anketlere Katılımcı Sayısı 2014 Yılı 2015 Yılı 2016 Yılı 2017 Yılı Akademik 46 91 252 334 İdari 110 112 261 285 Öğrenci 667 750 694 1007 Genel Toplam 823 953 1207 1626

32 Memnuniyet Anketlerine Yıllara Göre
Katılım Oranları 823 Yapılan anketlere katılımcı sayısı artırılarak daha çok veri elde etmek hedeflenmiştir.

33 Adıyaman Üniversitesi
Yıllara Göre Memnuniyet Yüzdelik Değerleri Memnuniyet yüzdelik değerleri sürekli bir artış göstermektedir.

34 Memnuniyet Anketi 2014 En Yüksek Memnuniyetler En Düşük Memnuniyetler
Üniversitemizin sahip olduğu güvenirlik imajı  %62.3 Taleplerin zamanında karşılanabilmesi %51.3 2 Üniversite personelinin öğrencilere yaklaşım şekli  %61.7 Arandığında ilgili kişilere ulaşabilme %52.5 3 Kurumumuzdan genel memnuniyet dereceniz  %59.6 Bildirilen taleplere karşı gösterilen ilgi %53.6 4 Üniversitemizin yeniliklere ve gelişmelere karşı gösterdiği açıklık -genel %57.8 Temin edilen hizmetin kalitesi %53.9

35 Memnuniyet Anketi 2014 2014 YILI AKADEMİK PERSONEL, İDARİ PERSONEL VE ÖĞRENCİLER TARAFINDAN EN ÇOK EKSİKLİĞİ HİSSEDİLEN DURUMLAR (2014 Yılında Bu Eksiklikler Tamamlandı) 1 Sosyal aktivite yetersizliği  2 Mescitlerin ve lavaboların daha temiz olması  3 İnternet ağlarına erişim sıkıntısı ve bilgisayar eksikliği  4 Yemekhane yemeklerinin kalitesinin ve hijyenin artması  2013 yılında kurulan TKY Koordinatörlüğü farkındalık oluşturarak bu eksikliklerin iyileştirilmesi çalışmalarını başlattı

36 En Yüksek Memnuniyetler En Düşük Memnuniyetler
Memnuniyet Anketi 2015 En Yüksek Memnuniyetler En Düşük Memnuniyetler AKADEMİK 1 Çalışma ortamının düzenli ve temiz olması %89.5 Kurum bünyesinde sosyal etkinliklerin yeterliliği %65 2 Kurum içi iletişim araçlarının yeterliliği %89 Yemekhane hizmetleri %66.4 3 Üniversitemizin yasal mevzuattaki değişiklikleri takip ve uyumu %86 Yeterli otopark alanının bulunmaması %67 İDARİ %87.4 Kurum bünyesinde sosyal etkinliklerin olması %56 İş yapabilmek için gerekli teknik ve destek imkanları %84.5 %61 %84 Çalışanların memnuniyetine yönelik çalışmaların yeterliliği %63 ÖĞRENCİ Çevre temizliği ve düzenlenmesi hizmetleri %77 Kültürel, sanatsal ve spor etkinliklerinin yeterliliği %32.3 Dersliklerin kapasitesi(ısınma, aydınlatma, gürültü) %76.2 İnternet erişim imkânlarının yeterli olması %45 Yemeklerin kalitesi (tadı , temizliği, görünümü) %76 Lavaboların temiz ve hijyenik olması %49

37 Memnuniyet Anketi 2015  2015 YILI AKADEMİK PERSONEL, İDARİ PERSONEL VE ÖĞRENCİLER TARAFINDAN EN ÇOK EKSİKLİĞİ HİSSEDİLEN VE ÖNERİLEN DURUMLAR AKADEMİK 1 Yemekhane hizmetlerinin iyileştirilmesi 2 Otoparklar için bariyerli sistem kurulması 3 Lojman sayısının arttırılması İDARİ Tayin işleri konusunda kolaylaştırılması Görevde yükselme ve unvan değişikliği sınavlarının daha sık yapılması  Personele yönelik geliştirici kursların açılması ( Yabancı dil, Hat sanatı, Ney kursu, Etkili iletişim kursları) ÖĞRENCİ Konser, gezi, sosyal ve sportif faaliyetlerin arttırılması Derslerde teorik eğitimle birlikte uygulamaya yönelik eğitimlerin arttırılması  Yemekhanede çıkan yemek çeşitliliğinin arttırılması ve yeteri sayıda yemeklerin çıkması  

38 Memnuniyet Anketi 2016 Üniversitemiz Akademik Personel, Öğrenci ve İdari Personel Memnuniyet Yüzdelik Değerleri

39 Memnuniyet Anketi 2016 İlçe Meslek Yüksek Okullarımızda Memnuniyet Yüzdelik Değerleri

40 En Düşük Memnuniyetler
Memnuniyet Anketi 2016  En Yüksek Memnuniyetler En Düşük Memnuniyetler AKADEMİK 1 Yasal mevzuat değişikliklerin vaktinde personele duyurulmasından %81.7 Bölümdeki akademik personel kadro sayısı yeterliliğinden %46.3 2 Üniversitemizin misyonu ve vizyonundan %80.2 Yapım onarım hizmetleri yeterince hızlı olmasından %47.4 3 Bölüm yöneticisine iletilen şikâyet ve önerilere geri dönüş yapılmasından %77.2 Üniversitemizde akademik personelin yurtdışı bilimsel toplantı ve kongrelere katılım desteklerinden %55 İDARİ Üniversitemizde idari personel-öğrenci iletişiminin uygun düzeyde olmasından %81.6 Üniversitemizde idari personele kendini geliştirme olanakları sağlanmaktadır %49 %79.3 Çalışanlar aldıkları eğitimlere göre birimlerde istihdam edilmektedir %50.8 Çevre düzenlemesinden (Ağaçlandırma, havuzlar, banklar) %78.4 Yapım onarım hizmetleri yeterince hızlıdır %51.1 ÖĞRENCİ Dersliklerin temizliğinden %71.2 Sanatsal, kültürel ve sportif etkinlikler yeterliliğinden %19.6 Öğrenim gördüğü bölümümden %67.8 Üniversitenin iş dünyasını tanımada öğrencilere çeşitli olanaklar sağlamasından %32.5 İdari personelin kendisine karşı tutum ve davranışlarından %57.5 Kantinlerde satılan ürünlerin fiyatlarından %35.7

41 Memnuniyet Anketi 2016  2016 YILI AKADEMİK PERSONEL, İDARİ PERSONEL VE ÖĞRENCİLER TARAFINDAN EN ÇOK EKSİKLİĞİ HİSSEDİLEN VE ÖNERİLEN DURUMLAR AKADEMİK 1 Akademik kadronun güçlendirilmesi 2 Sosyal faaliyetlerin arttırılması 3 Çevre temizliği ve düzenlenmesi faaliyetleri iyileştirilmesi (Özellikle Mühendislik fakültesi çevresi) İDARİ Yemek kalitesi ve çeşitliliği arttırılmalı Görevde Yükselme ve Unvan değişikliği sınavlarının kısa aralıklarla yapılması Personele yönelik geliştirici kursların açılması ( Yabancı dil, Hat sanatı, Ney kursu, Etkili iletişim kursları) ÖĞRENCİ Sosyal aktivite sayısı arttırılmalı ( gezi, bahar şenlikleri, konserler ) Vize 2 uygulaması ödev yada proje olarak yapılmalı Kantinlerdeki ürünlerin fiyatları düşürülmeli

42 2016 Yılında Birimimize Gelen İstekler Doğrultusunda Sunulan Öneriler
Birimize gelen üst yönetime iletilmesi istenen dilek ve öneriler; Tayin konusunda mazereti olan personele kolaylık tanınması Görevde Yükselme ve Unvan Değişikliği Sınavlarının Belirli Dönemlerde Yapılması Sosyal Aktivite Sayısının Artırılması (Üniversite Çalışanlarına Hafta Sonu Ney, Bağlama Kurslarının Verilmesi) Servis Beklenilen Yerlerde Durakların Yapılması Sağlık Sorunları Olanlar İçin Diyet Yemeklerinin de çıkarılması Kantin Ürün ve Hizmetlerinin Düzenli Denetlenmesi

43 2017 Genel Memnuniyet Anketi
Üniversitemiz Akademik Personel, İdari Personel ve Öğrenci Memnuniyet Yüzdelik Değerleri 61 59,3

44 Öğrenci Memnuniyet Anketi
2017 Yerleşke Dışı Öğrenci Memnuniyet Anketi Üniversitemiz Tıp Fakültesi ve İlçe MYO Öğrenci Memnuniyet Anket Oranları Yüzdelik Değerleri 55 52

45 İstekler Doğrultusunda Sunulan Öneriler
2017 Yılı Birimimize Gelen İstekler Doğrultusunda Sunulan Öneriler 2. Vize Uygulamasının Ödev Olarak Yapılması (%54.7 Öğrencilerinin İstekleri Doğrultusunda) Öğrenci Lavabolarının gün içindeki temizlik sayısının artırılması İkinci Öğretimde Geç Başlayan Derslerinin Erken Saatlere Alınması Sınıf Mevcudunun derslik kapasitesi dikkate alınarak ders programlarının yapılması KYK Kız Yurdu Karşı Girişi ile Mühendislik Fakültesi Girişine X-Ray Cihazının Konulması

46 Kalite Yönetim Koordinatörlüğünün Organize Ettiği Eğitimler 2014
Birimizin Düzenlediği Eğitimler Türk Standart Enstitüsünün Görevlendirdiği Bir Uzman Personel Eşliğinde Yapılmakta Olup Yıllara Göre Alınan Eğitimler Tabloda Verilmiştir İki Defa Üniversitemizde Kalite Eğitimi Planlamıştır. 2014 YILI EĞİTİMLERİMİZ EĞİTİMİN ADI EĞİTİMİ VEREN EĞİTİM KATILAN PERSONEL SAYISI TS EN ISO 9001:2008 TEMEL EĞİTİMİ TSE 30 TS EN ISO 9001:2008 PROSES ETKİLEŞİMİ EĞİTİMİ TS EN ISO 9001:2008 İÇ TETKİK EĞİTİMİ 1.İÇ TETKİK BİLGİLENDİRME KALİTE YÖNETİM KOOR. TÜM BİRİMLER

47 Kalite Yönetim Koordinatörlüğünün Organize Ettiği Eğitimler 2015
2015 YILI EĞİTİMLERİMİZ EĞİTİMİN ADI EĞİTİMİ VEREN EĞİTİM KATILAN PERSONEL SAYISI TS EN ISO 9001:2008 TEMEL EĞİTİMİ TSE 60 TS EN ISO 9001:2008 İÇ TETKİK EĞİTİMİ 2.İÇ TETKİK BİLGİLENDİRME KALİTE YÖNETİM KOOR TÜM BİRİMLER 2015 YILI STRATEJİK PLANLAMA İZLEME VE DEĞERLENDİRME EĞİTİMİ STRATEJİ VE GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLIĞI + KALİTE YÖNETİM KOOR

48 Kalite Yönetim Koordinatörlüğünün Organize Ettiği Eğitimler 2016
2016 YILI EĞİTİMLERİMİZ EĞİTİMİN ADI EĞİTİMİ VEREN EĞİTİM KATILAN PERSONEL SAYISI TS EN ISO 9001:2015 TEMEL EĞİTİMİ TSE 90 TS EN ISO 9001:2015 RİSK YÖNETİMİ YÖK KALİTE EĞİTİMİ KALİTE YÖNETİM KOOR. KALİTE KOMİSYON ÜYELERİ TSE EN ISO 9001:2015HAKKINDA GENEL EĞİTİM TÜM BİRİMLER

49 Kalite Yönetim Koordinatörlüğünün Organize Ettiği Eğitimler 2017
2017 YILI- EĞİTİMLERİMİZ EĞİTİMİN ADI EĞİTİMİ VEREN EĞİTİM KATILAN PERSONEL SAYISI TS EN ISO 9001:2015 TEMEL EĞİTİMİ TSE 30 TS EN ISO 9001:2015 RİSK YÖNETİMİ TS EN ISO 9001:2015 DOKÜMANTASYON EĞİTİMİ TS EN ISO 9001:2015 İÇ TETKİK EĞİTİMİ 50

50 90 120 180 140 Kalite Yönetim Koordinatörlüğünün
Organize Ettiği Eğitimler Sonucu TSE Tarafından Verilen Sertifikalar Üniversitemizde Kalite Yönetim Sisteminin Kurulmasından Günümüze Kadar Personele TSE Onaylı Verilen Sertifika Sayısı Yıllara Göre Eğitime Katılan Personele Verilen TSE Onaylı Sertifika Sayısı Yıllar 2014 Yılı 2015 Yılı 2016 Yılı 2017 Yılı Genel Toplam 90 120 180 140

51 Eğitimlerimiz Üniversitemizde Kalite Yönetim Sisteminin Kurulması ve Farkındalık Yaratmak İçin Kalite Eğitimleri Sürekli Hale Getirilmiştir. 90

52 Kalite Yönetim Koordinatörlüğünün
Organize Ettiği Eğitimlere Ait Görseller ‘Sürekli İyileşme Ertelenmiş Mükemmellikten Daha İyidir.’ M.TWAİN

53 Kalite Yönetim Koordinatörlüğünün
Organize Ettiği Eğitimlere Ait Görseller ‘Her başarılı kalite süreci üst yönetimin katkısı ile olmuştur.’ Joseph M. Juran

54 Kalite Yönetim Koordinatörlüğünün Organize Ettiği Eğitimlere Ait Görseller

55 TETKİK EDİLEN BİRİMLER Tarihleri İç Tetkikleri
Eğitim Alan Personellerimizin Birimler Bazında Yaptığı İç Tetkikler İç Tetkikler sonucu tespit edilen eksikliklerin yıllara göre ciddi anlamda azalması gözlenmiştir. TETKİK EDİLEN BİRİMLER 2014 (İlk Tetkikler) 2015 (2015 Yılının İlk Tetkiki) 2016 İç Tetkiki 2017 Tarihleri İç Tetkikleri (2017 Yılının ilk Tetkiki) GENEL SEKRETERLİK 30 +ilave hususlar 19 3 2 DEVLET KONSERVATUARI 37 DİŞ HEKİMLİĞİ 10 4 6 EĞİTİM FAKÜLTESİ 26 FEN EDBİYAT FAKÜLTESİ 9 14 GÜZEL SANATLAR FAKÜLTESİ 17 İİBF 15 İSLAMİ İLİMLER FAKÜLT 21 7 MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ 48 1

56 Yıllara Göre Dağılımları
Gerçekleşen İç Tetkiklerine Göre Uygunsuzlukların Yıllara Göre Dağılımları TETKİK EDİLEN BİRİMLER 2014 (İlk Tetkikler) 2015 (2015 Yılının İlk Tetkiki) 2016 İç Tetkikleri 2017 Tarihleri İç Tetkikleri (2017 Yılının ilk Tetkiki) TEKNOLOJİ FAKÜLTESİ 11 1 TÜRK DİLİ BÖLÜMÜ: 28 2 YABANCI DİLLER BÖLÜMÜ 7 6 BİLGİ İŞLEM DAİRE BAŞK. 19 İDARİ VE MALİ İŞL.D.BŞK 3 4 KÜTÜPHANE VE DOK. DŞK. ÖĞRENCİ İŞLERİ D. BAŞK. 35 5 PERSONEL DAİRE BAŞK. 10 SAĞLIK KLT. VE SPR D BŞK. STRATEJİ GL. DAİRE BAŞK. 17 YAPI İŞLERİ DAİRE BAŞK. 12 BASIN VE HALK. İLİŞKİLER(2016 yılında Kurumsal iletişim Koor. Adını Almıştır) 18

57 Yıllara Göre Dağılımları
Gerçekleşen İç Tetkiklerine Göre Eksikliklerin Yıllara Göre Dağılımları TETKİK EDİLEN BİRİMLER 2014 (İlk Tetkikler) 2015 (2015 Yılının İlk Tetkiki) 2016 İç Tetkiki 2017 Tarihleri İç Tetkikleri (2017 Yılının ilk Tetkiki) HUKUK MÜŞAVİRLİĞİ 30 2 5 DÖNER SER .İŞT. MÜD. 17 TKY KOORDİNATÖRLÜĞÜ 3 1 FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ 11 SAĞLIK BİLİMLERİ ENST. SOSYAL BİLİMLER ENSTİT. BEDEN EĞT.VE SPOR YO SAĞLIK YÜKSEK OKULU 4 6 TURİZM İŞT.VE OTLK YO (2015 Yılında Turizm Fakültesi Oldu) 21

58 Yıllara Göre Dağılımları
Gerçekleşen İç Tetkiklerine Göre Eksikliklerin Yıllara Göre Dağılımları TETKİK EDİLEN BİRİMLER 2014 (İlk Tetkikler) 2015 (2015 Yılının İlk Tetkiki) 2016 İç Tetkiki 2017 Tarihleri İç Tetkikleri (2017 Yılının ilk Tetkiki) YABANCI DİLLER YO 45 3 1 ADIYAMAN MYO 2015 Teknik MYO Adını Aldı 52 7 BESNİ MYO 23 2 GÖLBAŞI MYO 16 6 12 KAHTA MYO 30+24 İLAVE HUSUS 4 SAĞLIK HİZMETLERİ MYO 11 ATATÜRK İLK.VE İNK.T BLM 26 5 BİLİMSEL ARAŞTIRMA BİRİMİ 13

59 Yıllara Göre Dağılımları
Gerçekleşen İç Tetkiklerine Göre Eksikliklerin Yıllara Göre Dağılımları TETKİK EDİLEN BİRİMLER 2014 (İlk Tetkikler) 2015 (2015 Yılının İlk Tetkiki) 2016 İç Tetkiki 2017 Tarihleri İç Tetkikleri (2017 Yılının ilk Tetkiki) DIŞ İLİŞKİLER BİRİMLERİ 14 MERKEZİ ARAŞTIRMA LAB. 18 3 1 SÜREKLİ EĞİTİM MERKEZİ 4 SOSYAL BİL MYO (2015 Yılında İç Tetkike Dahil edildi) ----- 2 ECZACILIK FAKÜLTESİ (2016 Yılında Dahil Edildi) --- KREŞ VE ANAOKULU MÜDÜRLÜĞÜ (2015 Yılında Dahil Edildi) ------ 9 UZAKTAN EĞİTİM MERKEZİ 8 TÖMER 5 6

60 Gerçekleşen İç Tetkiklerine Göre Eksikliklerin
Yıllara Göre Dağılımları Yıllarında Arasında Yapılan İç Tetkiklerde uygunsuzlukların Azaldığı Gözlemlenmiştir. Tüm Birimler Yıllara Göre İç Tetkiklerde Çıkan Eksikliklerin Dağılımı 2014 Yılı 2015 Yılı 2016 Yılı 2017 Yılı Toplam 836 141 129 108 Genel Toplam 1214 Yılları arasında yapılan iç tetkiklerde 1214 adet eksiklik tespit edilmiş olup 1200 tanesi giderilmiştir.

61 Yıllara Göre Dağılımları
Gerçekleşen İç Tetkiklerine Göre Eksikliklerin Yıllara Göre Dağılımları Birimlerde çıkan uygunsuzlukların azalmasında kalite sürecinde verilen eğitimlerin önemli katkısı olmuştur.

62 Tüm Birimler 14 48 177 206 Tüm Birimlerin Kalite Hedeflerinin
Yıllara Göre Dağılımları ve Süreci Her birim kendi kalite hedeflerini izlenebilir, ölçülebilir ve sayılabilir olmasına dikkate alarak oluşturmuştur. Her birim oluşturduğu bu kalite hedeflerini altı ayda bir izleyerek elde ettiği verileri birimimize iletir, Tüm birimlerden gelen bu veriler birimimiz tarafından rapor olarak YGG toplantısında yöneticilerimizin bilgisine sunulur. Tüm Birimler Birim Kalite Hedeflerinin Yıllara Göre Dağılımı 2014 Yılı 2015 Yılı 2016 Yılı 2017 Yılı Genel Toplam 14 48 177 206

63 Yıllara Göre Gerçekleştirme Dağılımları
Tüm Birimlerin Kalite Hedeflerini Yıllara Göre Gerçekleştirme Dağılımları Birim Hedeflerinde Yıllar İçinde sürekli Artışlar Görülmüş ve Bu hedeflere birimlerce ulaşıldığı İzlenmiştir.

64 Yıllara Göre Dağılımları
Akademik , İdari - Öğrencilerin İstek ve Dileklerin Yıllara Göre Dağılımları Tüm Birimler Yıllara Göre Akademik, İdari ve Öğrencilerin Dilek istek ve İsteklerinin Dağılımı 2014 Yılı 2015 Yılı 2016 Yılı 2017 Yılı Akademik Personel Dilek ve İstekleri 4 7 11 20 İdari Personel Dilek ve İstekleri 9 12 16 22 Öğrenci Personel Dilek ve İstekleri 8 14 45

65 Yıllara Göre Dağılımları
Akademik , İdari - Öğrencilerin İstek ve Dileklerinin Yıllara Göre Dağılımları

66 Sunulan Öneriler ve Sunulan Önerilerin Kabul Edilip Yapılan İyileştirmelerin Yıllara Göre Dağılımları Tüm Birimler Sunulan Öneriler ve Sunulan Önerilerin YGG Toplantısında Kabul Edilip Yapılan İyileştirmelerin Yıllara Göre Dağılımları 2014 Yılı 2015 Yılı 2016 Yılı 2017 Yılı Öneriler 12 15 26 28 YGG Toplantısında Kabul Edilip İyileştirme Yapılan Öneriler 10 18 19  

67 Sunulan Öneriler ve Sunulan Önerilerin Kabul Edilip Yapılan İyileştirmelerin Yıllara Göre Dağılımları Bize gelen önerilerde iyileştirme yapıldıkça, önerilerde bir artış olduğu görülmüştür. Sunulan her öneri kurumumuz için bir fırsat olarak kabul edilmektedir.

68 Yönetimin Gözden Geçirme Toplantılarına
İyileştirme İçin Sunulan ve Gerçekleştirilen Bazı Öneriler Fen Edebiyat Fakültesinde suların sık sık kesildiği görülmektedir. Bu nedenle su deposuna ihtiyaç duyulduğu (Tamamlandı) Akademik ve İdari Personelin için TSE’den eğitimlerin alınması (Tamamlandı) Kalite Yönetim Koordinatörlüğünün bir uzman Personel ihtiyacı olduğu (Tamamlandı) Yemekhane hizmetlerinin iyileştirilmesi (Tamamlandı) Otoparklar için bariyerli sistem kurulması (Teknik bilimler MYO) (makul teklif olmadığı anlaşıldı ve süreç sonuçlandırıldı) Bina içi ve dışında yönlendirilmelerin yapılması (Tamamlandı)

69 2017 Yılı Yönetimin Gözden Geçirme Toplantısında
Kabul Edilen Bazı Öneriler Sonucu İyileştirme Yapılan Alanlar İYİLEŞTİRME İÇİN SUNULAN ÖNERİLER 2017  Kampüs İçinde Personelin Servis Beklediği Yerlere Yağmurdan Korunmak İçin Durakların Yapılması (Süreç Devam Etmektedir.) . İhtiyaç Duyulmayan Kitapların Toplanıp Köy Okullarına Dağıtılması (Tamamlandı) Kampüs İçindeki Yollara Hız Sınırı Belirten Levhaların Koyulup ve Yaya Yollarının Belirten Çizgili ve İşaretlerin Olması (Tamamlandı)

70 YÖNETİMİN GÖZDEN GEÇİRME TOPLANTISINDA ALINAN KARARLAR SONUCU GERÇEKLEŞEN
BAZI FAALİYETLER KARARLAR (Son YGG toplantısında alınan kararlar) Birim DÖNEMİ Müşteri Şartları ile İlgili Ürünün İyileştirilmesi 01 İlk Göreve Başlayan Personele Bir Hafta Oryantasyon Eğitimi Verilmesi (Süreç Devam Etmektedir) Personel Daire Bşk 2017 02 Kampüs İçinde Personelin Servis Beklediği Yerlere Yağmurdan Korunmak İçin Durakların Yapılması (Tamamlandı) Yapı işleri Daire Bşk 03 İhtiyaç Duyulmayan Kitapların Toplanıp Köy Okullarına Dağıtılması Kampüs İçerisinde Bir Kitaplık Kutusu Konulması Genel Sekreterlik 04 Kampüs İçindeki Yollara Hız Sınırı Belirten Levhaların Koyulup ve Yaya Yollarının Belirten Çizgili ve İşaretlerin Olması (Tamamlandı) 05 Yemekhane Hizmetlerinin İyileştirilmesi ve Yemek Kalitesinin Artırılması (Tamamlandı) Sağlık Kült Spor D Bşk 06 Otoparklar İçin Bariyerli Sistem Kurulması (Tamamlandı) Yapı işl Daire Bşk 07 Etkinlik, Spor Faaliyetleri, Konser, Gezi ve Sosyal Etkinlik Yıl içerisine yaygınlaştırılması (Yapıldı, Yapılmaya Devem Etmektedir)

71 2014-2017 Tarihleri Arasında Yapılan Düzeltici Faaliyetler
SIRA NO FAALİYET DÜZELTİCİ FAALİYET KONUSU PLANLANAN SONUÇ Düzeltici Önleyici Faaliyet Tarihi Kapatma Tarihi 1 X Devlet Konservatuarı Binasının Çevresindeki Ağaçların Budanması ve Bakımın Yapılması 19/06/2014 Yapı İşl.Daire Bşk. Tarafından Kapatıldı 2 x Devlet Konservatuarı Müdürlüğünün Arşiv Talebi 10/07/2014 tarihinde 1.YGG ve tarihinde 2.YGG toplantısında görüşüldü. Üniversitenin bir kurum arşivi oluşturulması için çalışmalar devam etmektedir Rektörlüğe Üst Yazıyla Bildirildi YGG Toplantısında Görüşüldü. 3 Göreve Başlayan Personelin Hizmet İçi ve Hazırlayıcı Eğitim Almaması 01/07/2014 Tarihinde Eğitimler Tamamlanarak Personel Daire Başkanlığı Tarafından Kapatıldı Rektörlük Makamına Üst Yazı İle Bildirildi 4 Toplam Kalite Yönetimi Koordinatörlüğü Odasında Duvarlarının Çatlak Olması 07/07/2014 Tarihinde Binadaki tüm duvarlara bakım yapılarak Yapı İşl.Daire Bşk. Yapı İşlerine Üst Yazı İle Bildirildi kapatıldı 5 Kalite Görevlileri ve İç Tetkik Personeline Bilgilendirme Toplantısı 01/02/2014 Tarihinde bilgilendirme toplantısı tapılarak DÖF 01-02/10/2014 Tarihinde Bilgilendirme Toplantısı Yapılacaktır 6 Devlet Konservatuarı Binasının Birinci Katında Bulunan Elektrik Panosuna Bakım Yapılması 09/07/2014 19/09/2014 tarihinde Yapı İşl.Daire Bşk. tarafından 7 Devlet Konservatuarı Binasının Elektrik ve Su Arızalarının Giderilmesi Klimalar için Rapor Verilmesi 10/09/2014 Yapı İşl.Daire Bşk. Bildirildi.Bakımı yapılıp DÖF formu doldurulacak.

72 2014-2017 Tarihleri Arasında Yapılan Düzeltici Faaliyetler
SIRA NO FAALİYET DÜZELTİCİ FAALİYET KONUSU PLANLANAN SONUÇ Düzeltici Önleyici Faaliyet Tarihi Kapatma Tarihi 8 X Fen Edebiyat Fakültesi Binasına Su Deposu Yapılması 15/09/2014 DÖF Kapatıldı. Merkezi dersliklere su deposu yapılarak kapatıldı. Yapı İşl.Daire Bşk.tarafından Kapatıldı Rektörlük Makamına ve Yapı İşleri Daire Bşk. Bildirildi 9 Mühendislik Fakültesinin Merkezi Derslik Ve Fen Edebiyat Binalarının Arka Tarafındaki Yolların Bakımının Yapılması 10/10/2014 ** NOLU YOLLARDA ALTYAPI,KALDIRIM VE BSK YAPIM İŞİ KAPSAMINDA ÇALIŞMALAR 05/07/2015 TARİHİNE KADAR DEVAM EDECEKTİR Rektörlük Makamına Ve Yapı İşleri Daire Bşk. Bildirildi. 10 Öğrenci İşleri Daire Başkanlığından Mezuniyet Diplomalarının Ön Yüzündeki Rektör Onayındaki İmzanın Mürekkebinin Belli Bir Süreden Sonra Uçtuğunu Gözlemlenmiştir. 15/10/2014 DÖF Kapatıldı.Alınan Mürekkep değiştirilerek Genel Sekreterlik Makamı tarafından Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı tarafından Rektörlük Makamına üst yazıyla bildirildi. 11 Üniversitemizin Tanıtım Filmindeki Hatalı Bölümün(Yazım Ve Seslendirilen Bölümün)Düzeltilmesi Yeni Film Çekilerek DÖF (Kapatıldı) 12 Medico Sosyal Binasının 1.Katındaki Erkek Tuvaletlerinden Birinin Kapısının Olmaması. 20/10/2014 Kapı takılarakYapı İşl.Daire Bşk.tarafından Kapatıldı 13 Medico Sosyal Binasının 1.Katındaki Sağlık Bilimleri Enstitüsünün Bulunduğu Odadaki Klimaların Çalışmaması. DÖF kapatıldı. Klimalara Bakım onarım Yapılarak Yapı İşl.Daire Bşk. Tarafından kapatıldı 14 İdari ve Mali İşler Daire Başkanlığının Çalışan personelinin çalışma odalarının yetersiz olması ve 3 adet oda talebinin bulunması Genel Sekreterlik Makamı Tarafından Kapatıldı.

73 2014-2017 Tarihleri Arasında Yapılan Düzeltici Faaliyetler
SIRA NO FAALİYET DÜZELTİCİ FAALİYET KONUSU PLANLANAN SONUÇ Düzeltici Önleyici Faaliyet Tarihi Kapatma Tarihi 15 X İktisadi ve İdari İlimler Fakültesindeki Asansörlerin kullanılamaması Yapı İşleri ve Teknik Daire Başkanlığına Üst yazı ile bildirildi Yapı İşleri ve Teknik Daire Başkanlığı Tarafından Kapatıldı Kapatıldı 16 İktisadi ve İdari İlimler Fakültesindeki Temizlik Araç ve Gereçlerinin Yıpranmış Olması 17 İktisadi ve İdari İlimler Fakültesindeki Geri Dönüşüm Kutularının Yanlış Kullanılması 18 İktisadi ve İdari İlimler Fakültesindeki Satın Alma Evraklarının Kayıt Altına Alınmaması 19 Elektronik Ortamda Öğrenci Diplomalarının İmzalanması 20 İktisadi ve İdari İlimler Fakültesinde Kalite Politikası ve Hedeflerin Personel Tarafından Bilinmemesi 21 İktisadi ve İdari İlimler Fakültesindeki Öğrenci Belgesi Taleplerinin Kayıt Altına Alınmaması 22 İktisadi ve İdari İlimler Fakültesindeki Dosyaların Düzensiz Olması 23 İktisadi ve İdari İlimler Fakültesindeki Arşiv Karışıklığı ve Düzensizliği 24 x Tasarım İzleme Dosyalarında Eksik Bilgilerin Düzenlenmesi 26 Sağlık Hiz MYO Kalite Hedeflerin ve Eylem Planlarının Olmaması

74 2014-2017 Tarihleri Arasında Yapılan Düzeltici Faaliyetler
SIRA NO FAALİYET DÜZELTİCİ FAALİYET KONUSU PLANLANAN SONUÇ Düzeltici Önleyici Faaliyet Tarihi Kapatma Tarihi 27 X Sağlık Hiz MYO Birim İçi Kontrollerin Yapılmamış Olması Kapatıldı 28 Sağlık Hiz MYO İmzalı tedarikçi Listesinin İmzalı Olmaması 29 Sağlık Hiz MYO WEB Sitesinin Güncel Olmaması 30 Sağlık Hiz MYO Birim Arşivindeki Kolilerin Ortada Dağınık Olması 31 Sağlık Hiz MYO Dosya İçerik Formları Bazı Dosyalarda Eksik ve Hatalı tutulması 32 Sağlık Hiz MYO Dilek Öneri Kutularının Oluşturulup. Aktif Kullanılmasını Sağlanması 33 TKY Koordinatörlüğü Verilen Eğitimlerin Değerlendirmesinin Yapılmaması Nisan – Mayıs 2017 34 2016 Eğitim Planında Bulunan Bazı Eğitimlerin Zamanında yapılmadığı (Yönetim Temsilcisi) 35 2016 Yılı 1.YGG Toplantısının Yapılmadığı (Yönetim Temsilcisi) 36 SHMYO 2016 Yılı 2.İç Tetkikten Önce Birim İçi Kontrollerin Yapılmadığı 37 Besni MYO Personel Giriş Bölümündeki kapı merdivenleri mermerden olduğundan karlı havalarda düşmelere sebebiyet vermektedir.

75 2014-2017 Tarihleri Arasında Yapılan Düzeltici Faaliyetler
SIRA NO FAALİYET DÜZELTİCİ FAALİYET KONUSU PLANLANAN SONUÇ Düzeltici Önleyici Faaliyet Tarihi Kapatma Tarihi 38 X Besni MYO kullanılan Üniversitemizin Eski Logolarının Kaldırılması Kapatıldı 39 Besni MYO Öğrenci Yürüyüş Yolunun Bozuk Olması ve Araç Park Alanlarındaki Araçların Güneş Işınlarına Maruz kalması 40 Besni MYO Jeneratör Bacasının Dışarı Alınması 41 Merkez Kampüs Sosyal Medico Zemin Katında Bulunan Kart okuma makinesinin 1. Kata taşınması 42 Merkez Kampüs Sosyal Medico Binası için ve Dışındaki BAB Birimine Yönlendir Tabelalarının Asılması 43 Öğrencilerin kullandığı kütüphanedeki sandalyelerin öğrenciler otururken sandalye ayaklarından çok ses çıkması(Dilek Öneri) 44 Teknik MYO Binasında Klimaların arızalı olması ve bazı odaların klimasız olması 45 Teknik Bilimler MYO binasında koridor ve dış cephedeki ışıklandırılmaların yanmaması 46 Teknik Bilimleri MYO projektör takılması isteği 47 Teknik Bilimler MYO sahne ışıklarının sönmemesi ve okuma salonuna elektrik gelmemesi 48 Teknik Bilimler MYO tuvaletlerin tavanlarında akmaların olması 49 Frm-166,Frm167 Formun Tek Bir Formda Birleştirilmesi

76 2014-2017 Tarihlerin Arasında Yapılan Düzeltici Faaliyetler
Yıllara Göre Yapılan Düzeltici Faaliyetlerin Dağılımı 2014 13 Toplam 56 Düzeltici Faaliyet Talebinde Bulunulmuştur. 55 Tanesi Kapatılmıştır. Kapatılmaya Çalışılan1 Tane DÖF için Kurum Arşivi Oluşturulmasıyla ilgili Çalışmalar Devam Etmektedir. 2015 1 2016 28 2017 14

77 Birimimize Dış Kurumlardan Gelen İstekler
Bize ulaşan Liselerin İstekleri Rektörlük Makamına Üst Yazı İletilerek İstekleri Karşılanmıştır.

78 Birimimize Dış Kurumlardan Gelen İstekler
Yıllara Göre Koordinatörlüğümden Kalite Süreçleri Hakkında Bilgi İsteyen Üniversiteler 2015 1 Kırşehir Üniversitesi 2016 2 Çukurova ve Gaziantep Üniversitesi 2017 Ağrı Çeçen ve Siirt Üniversitesi Kalite Yönetimi Sistemi Kurma ve YÖK Kurum İçi Değerlendirme Raporun Hazırlanması Sürecinde Bilgi Verilmiştir. Ağrı Çeçen ve Bingöl Üniversitesine Kalite Kurma Çalışmalarında TSE tarafından Adıyaman Üniversitesi Referans Gösterilmiştir.

79 Adıyaman Üniversitesi 03-05 Nisan 2017 tarihinde
TSE Tarafından Yapılan TS EN ISO 900:2008 Dış Değerlendirme Tetkikinden Başarıyla Geçmiştir Dış Tetkik Sonrası Sayın Rektörümüzün Katılımıyla Gerçekleşen Değerlendirme Toplantısı

80 2017 TSE 2.Gözlem Raporu

81 2017 TSE 2.Gözlem Raporu

82 2017 TSE 2.Gözlem Raporu

83 17-19 Kasım 2017 Tarihlerinde YÖK Kalite Kurulu Tarafından Üniversitemiz Değerlendirilmiştir

84 17-19 Kasım 2017 Tarihlerinde YÖK Kalite Kurulu Tarafından Üniversitemiz Değerlendirilmiştir.

85 17-19 Kasım 2017 Tarihlerinde YÖK Kalite Kurulu Tarafından Üniversitemiz Değerlendirilmiştir.
YÖK Kalite Kurulu Adına Değerlendirme Komisyonun Denetlemeden Bir Gün Önce İstediği Üniversitemizdeki Uygulamalara İlişkin Kanıt Niteliğindeki Belgeler Birimlerin Desteğiyle Bir Gün İçerinde 422 Dosya 57 Klasör Hazırlanıp Kanıt Şeklinde Değerlendirme Komisyonuna Sunularak YÖK Değerlendirme Raporunda Üniversitemizin Güçlü Yanı Olarak Vurgulanmıştır.

86 YÖK Kalite Kurulu Adına Değerlendirme Yapan Komisyon Başkanı Prof. Dr
YÖK Kalite Kurulu Adına Değerlendirme Yapan Komisyon Başkanı Prof. Dr. Mehmet Emin ARICI’ nın Üniversitemiz ve Koordinatörlüğü Hakkındaki Görüşleri.

87 17-19 Kasım 2017 Tarihlerinde YÖK Kalite Kurulu Tarafından Üniversitemiz Değerlendirilmiştir.
YÖK Kalite Kurulu Adına Değerlendirme Yapan Değerlendirme Komisyonu YÖK’e Sunacağı Değerlendirme Raporunda Üniversitemizin Kalite Yönetim Koordinatörlüğünün Bünyesinde Bulundurmasını Güçlü Yanlarından Biri Olduğunu Vurgulanmıştır.

88 YÖK Kalite Kurulu Üniversitemizden Dış. Değerlendirme Sürecinin
YÖK Kalite Kurulu Üniversitemizden Dış Değerlendirme Sürecinin İyileştirilmesi İçin Öneri İstemiştir YÖK Kalite Kurulu Dış değerlendirme Sürecinin İyileştirmesi İçin Üniversitemizden öneri İstemiştir. Üniversitemiz Adına Kalite Yönetim Koordinatörlüğü ve Kalite Güvence Komisyon Üyeleri tarafından YOK Kalite Kuruluna 10 Öneri Sunulmuştur.

89 2017 Yılı Gerçekleşen Birim Hedeflerimiz
Genel Memnuniyet Oranını %57’den %59’ a Çıkarmak (%58.6 ölçüldü) YÖK Kalite Kuruluna 2017 Yılı Üniversitemizin Kurum İçi Değerlendirme Raporunu YÖK Kalite Kuruluna Zamanında Sunmak ve Tek Seferde YÖK Kalite Kurulunda Kabul Edilmesi(Hazırlanan Ekleriyle Birlikte 327 Adıyaman Üniversitesi Kurum içi Değerlendirme Raporu Zamanında YÖK Kalite Kurulunda Sunulmuş ve Tek Seferde Kabul Edilmiştir. 2017 Nisan Ayında Yapılacak TSE Tarafından Yapılacak Olan TS EN ISO 9001:2008 Gözlem Tetkikinden Geçmek (2017 Nisan Ayında Yapılan TSE EN ISO 9001:2008 Gözlem Tetkikinden Başarıyla Geçmiştir.) Ekim-Kasım Aylarında YÖK Kalite Kurulu Tarafından Yapılacak Olan Dış Değerlendirme Sürecinden Başarıyla Geçmek(Yapılan Dış Değerlendirme Sürecinde, Süreçten Başarıyla Geçmiştir.) Revizyon Edilen TS EN ISO 9001:2015 Belgesi Almak için çalışmaların Başlatılması ve 2018’de bu belgeyi almaya hak kazanmak(Çalışmalar Başlatılmış olup Tarihleri Arasında TSE Tarafından Dış Tetkikler Yapılacaktır.)

90 Birimimiz Çalışmalarında Bizi Destekleyen:
TEŞEKKÜRLER Birimimiz Çalışmalarında Bizi Destekleyen: Sayın Rektörümüz Prof. Dr. M. Talha Gönüllü Hocamıza, Rektör Yardımcılarımıza, Genel Sekreterimize, Birim Kalite Sorumlularına, Birim Kalite Görevlilerine, İç Tetkikte Görev Alan Üniversitemiz Personeline, Birimimiz Adına Teşekkürlerimizi sunarız.


"Adıyaman Üniversitesi" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları