Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
YayınlayanἈριστομάχη Τοκατλίδης Değiştirilmiş 6 yıl önce
1
Bilim, Bilim Felsefesi, Bilimsel Araştırma ve Paradigmaları, Pozitivist Paradigma, Postpozitivist Paradigma
2
Pozitivist Paradigma Pozitivizm, araştırma süreçleri bağlamında, bilginin ancak katı bilimsel yöntemlerle üretilebileceğini savunan düşünce sistemidir. Pozitivist bilim insanları tarafsız olmaya, istatiksel ölçmelere, sayılabilir durumlara ve gözlenebilir olaylara çok önem verirler. Çünkü kuram oluşturmaları, herkes için geçerli yasalar koymaları ancak bu elementler hassasiyetle göz önünde tutulursa mümkün olacaktır (Scale, 2000). Pozitivistlere göre gerçeklik insanlara bağımlı değildir; tek başına doğada vardır (Guba ve Lincoln, 1994).
3
Pozitivist Paradigma…
Pozitivist düşünürler bilimsel yöntemi yapılan ölçmelerin doğruluğu ve kesinliğinin bir göstergesi olarak görürler ve uygulanmasında ısrarcı olurlar (Henning, Van Rensburg ve Smit, 2004). Pozitivist metodolojinin amacı sebep sonuç ilişkilerini açıklamaktır. Araştırma soruları ve hipotezler yapılan deneylerle test edilir ve cevaplanırlar. Bu sebeple deneysel desenler pozitivist bilim insanları için önemlidir (Creswell, 2009).
4
Post Pozitivist Paradigma
Post pozitivizm, esasında pozitivist araştırma yaklaşımlarını desteklemeyen ve karşısında duran birden fazla araştırma yaklaşımının toplandığı bir paradigmadır (Zammito, 2004). Post pozitivist paradigmalar altında yorumlayıcı (interpretive) ve eleştirel (critical) yöntemler vardır (Alaranta, 2006). Her ne kadar, pozitivist görüş gerçeği ortaya çıkarmak gibi bir hedef belirlese de post pozitivist anlayış, gerçeğin doğru bir şekilde ortaya çıkması için sebatla çalışmak gerektiği üzerinde durur, hatta bu gerçeğe hiç ulaşma imkanı olmasa bile.
5
Kaynaklar Alaranta, M. (2006) Combining Theory-Testing and Theory-Building Analyses of Case Study Data. Paper presented at the European Conference on Information Systems, Göteborg, Sweden. URL Cohen, L., Manion, L., ve Morrison K. (2000). Research Methods in Education (5th Edition). London: Routledge Falmer. Creswell, J. W. (2009). Research Design. London: Sage Guba, E. G., & Lincoln, Y. S. (1994). Competing paradigms in qualitative research. In N. K. Denzin & Y. S. Lincoln (Eds.) Handbook of Qualitative Research (pp ). London: Sage Publications. Fraenkel, J.R., Wallen, N.E. ve Hyun, H.H. (2012). How to Design and Evaluate Research in Education (8th edition). USA: McGraw-Hill Kuhn, T.s: (1970). The Structure of Scientific Revolutions. Chicago: University of Chicago Press Neumann, W.L. (2014). Social Research Methods (7th edition). Essex: Pearson Education Limited Hayman, J.L. (1968). Research in Education Scale, C. (2000). The Quality of Qualitative Research. London: Sage Zammito, J.H. (2004) A Nice Derangement of Epistemes: Post-Positivism in the Study of Science from Quine to Latour. Chicago: The University of Chicago Press
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.