Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
1
Şehir Pazarlama: Gelecekle İletişim
Eylül 2007
2
Sunum içeriği
3
Sunum içeriği Grata İletişim Şehir Pazarlama nedir?
Avrupa’da şehir pazarlamanın gelişimi Şehir Pazarlamada başarı etkenleri Şehir Pazarlamanın süreçleri Şehir Pazarlamanın faaliyet alanları
4
Grata İletişim
5
Grata İletişim Reklam ve halkla ilişkiler alanında toplam 25 yıllık deneyim Şehir iletişimi konusunda uzun yıllara dayanan bilgi birikimi. Şehir pazarlama alanında binlerce başarı hikayesine sahip European Cities Marketing Assocation temsilciliği Baştan uca danışmalık ve uygulama yönetimi hizmetleri
6
Şehir pazarlama nedir?
7
Süslü bir laf mı, gizli bir silah mı?
Şehir pazarlama nedir? - I Süslü bir laf mı, gizli bir silah mı? Şehir pazarlama ... ... Süslü bir reklam kampanyasından fazlasıdır ... Kısa süreli bir iş değildir ... Yerleşim birimlerinin sürdürülebilir kalkınmasına yönelik uzun süreye yayılan, entegre bir süreçtir.
8
Şehir pazarlama nedir? - II
Yatırım Pazarlama Turizm Pazarlama Kültür ve Etkinlik Pazarlama Şehir Sakinlerine Yönelik Yeni Servisler Kamu / Özel Sektör İşbirliği Kamu Sektörü
9
Avrupa’da şehir pazarlama
10
(Manchester, Birmingham, Glasgow) (Mindelheim, Kronach, Schwabach)
Avrupa’da şehir pazarlama - I 70’lerin ortası Eski İngiliz endüstri şehirlerinde ilk şehir pazarlama çalışmaları başladı (Manchester, Birmingham, Glasgow) 80’lerin ortası Almanya’nın orta ölçekli kentleri ilk şehir pazarlama projelerini başlattı (Mindelheim, Kronach, Schwabach)
11
Avusturya’daki ilk şehir pazarlama projeleri (Ried, Vöklabruck)
Avrupa’da şehir pazarlama - II 90’ların başı Avusturya’daki ilk şehir pazarlama projeleri (Ried, Vöklabruck) 90’ların ortasından sonuna kadar Şehir Pazarlama, birçok Avrupa ülkesinde profesyonelleşti ve 11 Avrupa ülkesinin katıldığı “Şehir Pazarlama Birliği” kuruldu
12
Avrupa çapında 2500’ün üzerinde şehir pazarlama projesi devam ediyor
Avrupa’da şehir pazarlama - III 2006 Avrupa çapında 2500’ün üzerinde şehir pazarlama projesi devam ediyor
13
Şehir pazarlamada başarı etkenleri
14
Şehir pazarlamada başarı etkenleri
Şehrin kurumlarının sürece bir bütün olarak dahil olması (Sivil toplum, iş dünyası, turizm, kültür vd.) Şehir Pazarlamanın partiler üstü bir politika olarak benimsenmesi Tüm önemli alanlarda eşgüdümlü gelişim projeleri Belediye başkanının gündeminin üst sıralarında olması Yapısal değişim ve yenilikçi yöntemler konusunda samimi istek Proje yönetimi ve uygulama aşamalarında şehir kurumları arasında kaynakların ve bütçenin ortak kullanımını sağlamak
15
Şehir pazarlamanın süreçleri
16
Şehir pazarlamanın süreçleri
İlk aşama Projelerin ve önceliklerin belirlenmesi,finansal yapının garanti altına alınması, yerel bir şehir pazarlama platformunun kurulması Süre: 1- 2 ay İkinci aşama Şehir yapısının mevcut durum analizi Süre: 2-3 ay Üçüncü aşama Vizyon, strateji ve taktiklerin yerel partnerlerle belirlenmesi Süre: 3-4 ay Dördüncü aşama Proje yönetiminin somutlaştırılması – Projelerin dönüştürülmesi Devam eden, uzun bir süreç
17
Şehir pazarlamanın faaliyet alanları
18
Genel faaliyet alanları
Şehir pazarlamanın faaliyet alanları - I Ticaret geliştirme Genel faaliyet alanları Mimari Ulaşılabilirlik Etkinlik
19
Şehir pazarlamanın faaliyet alanları - II
Ticaret geliştirme Şehrin genel ekonomik yapısı Perakende, gastronomi ve kişisel hizmetler alanındaki servislerin iyi bir karışımı Kültürel ve sportif altyapı Dükkan ve büro alanları Becerikli yönetim Aktif şehir pazarlaması Ulaşılabilirlik Şehir merkezinde yeterli park alanları Akıcı trafik sistemi Trafik işaretleri Bisiklet Şehir içi ve bölgesel taşımacılığın geliştirilmesi
20
Şehir pazarlamanın faaliyet alanları - III
Mimari Cadde ve binaların dış görünümü Yaya alanlarının genişliği Şehir mobilyaları ve aydınlatması Dinlenme alanları, yeşil alanlar Temizlik ve güvenlik Etkinlik Kültürel etkinlikler Sokak pazarları Pazarlama aktiviteleri Müşteri ilişkileri yönetimi
21
İlginiz için teşekkür ederiz
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.