Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

BAKIMIN KALİTESİNİN GELİŞTİRİLMESİNDE

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "BAKIMIN KALİTESİNİN GELİŞTİRİLMESİNDE"— Sunum transkripti:

1 BAKIMIN KALİTESİNİN GELİŞTİRİLMESİNDE
KANSER HASTASI YAKINLARININ BEKLENTİLERİ Beren Orcay1, Esra Çelebi1, Jamshid HAMDARD2, Ahmet BİLİCİ2, Ömer Fatih ÖLMEZ2, Özcan YILDIZ2 1. Medipol Mega Üniversite Hastanesi, İstanbul 2. Medipol Mega Üniversite Hastanesi, Tıbbi Onkoloji Bölümü, İstanbul

2 Giriş Onkoloji hastasının yaşamının son günleri, son ayları terminal dönem olarak adlandırılır. Terminal dönemin her birey için farklı olduğu ve gereksinimlerin de bireyden bireye farklılık gösterdiği bilinmektedir.

3 Terminal dönemdeki hasta ve ailelerinin acılarını gidermek,
Giriş Terminal dönemdeki hasta ve ailelerinin acılarını gidermek, yeterli tıbbi bakımı vermek, herhangi bir yarar sağlamayacak olan yöntemler uygulamaktan kaçınmak, huzur içinde, konforlu, yeterli duygusal, manevi destek ve bakım vermek tüm ekibin sorumluluğundadır.

4 Amaç Bu çalışma terminal dönem hasta yakınlarının uygulanan terminal dönem bakım süreci hakkındaki görüşlerinin belirlenmesi amacı ile yapılmıştır.

5 Araştırmanın Yeri ve Zamanı
Bu araştırma Ekim-Aralık 2017 tarihleri arasında Medipol Mega Üniversite Hastanesi tıbbi onkoloji servisinde yatan terminal dönem hastaya sahip hasta yakınları üzerinde gerçekleştirilmiştir.

6 Araştırmanın Örneklemi
Örneklem seçiminde herhangi bir yöntem uygulanmamıştır, gönüllülük esasına dayanılarak 50 hasta yakınına ulaşılmıştır.

7 Bulgular Araştırma verilerinin toplanmasında literatür doğrultusunda araştırmacılar tarafından hazırlanan “Soru Formu (7 soru)” kullanılmıştır. Hasta yakınının hastasını terminal dönem olarak adlandırıldığını bilip bilmediği, Dini-kültürel ve psikolojik açıdan uygun bakım verildiğini düşünüp düşünmediği, Bakımın en iyi şekilde verildiği konusunda hemşirelerin güven sağlayıp sağlayamadığı, Hemşire ve personellerin hasta yakınının yaşamakta olduğu bu süreçteki duygularını anlayıp ihtiyacına yönelik bakım verip vermedikleri, Hastasının terminal döneme girdikten sonra bakım yükünün arttığını düşünüp düşünmediği, Terminal dönemdeki hastasının bakımına yeteri kadar katıldığını düşünüp düşünmediği, Artan bakım yükünün hemşireler tarafından yeteri kadar karşılandığını düşünüp düşünmediği şeklinde sorulmuştur.

8 Bulgular hasta yakınlarının %88 i hastasının terminal dönemde olduğunu bildiğini

9 Bulgular %98’i dini-kültürel ve psikolojik açıdan uygun bakım verildiğini

10 Bulgular % 100 ü bakımın en iyi şekilde verildiğini, hemşirelerin güven sağladıklarını

11 Bulgular %96’sı hemşire ve personellerin bu süreçteki hasta yakınlarının duygularını anladıklarını ve ihtiyaçlarına yönelik bakım verdiklerini düşündüğünü

12 Bulgular %88’si terminal döneme girdikten sonra hastasının bakım yükünün arttığını

13 Bulgular % 66’sının terminal dönemdeki hastasının bakımına yeteri kadar katıldığı

14 Bulgular % 100 ü artan bakım yükünün hemşireler tarafından yeteri kadar karşılandığını ifade etmişlerdir.

15 Sonuç Çalışmamızda, hasta yakınlarının büyük bir kısmının terminal dönemdeki hastaları için aldıkları hemşirelik bakımından genel olarak memnun oldukları bulunmuştur. Hasta ve ailesinin terminal dönem hakkında ve terminal dönem hasta bakımına hasta yakınlarının katılımını sağlayacak şekilde sürece dâhil edilmesi konusunda hizmet içi eğitim verilmesi, bu hastaların son döneminde yaşam kalitesinin artırılmasına katkı sağlayabilir. MEDİPOL EĞİTİM VE SAĞLIK GRUBU

16 Öneriler Terminal dönem kanser hastası yakınları hastalarının durumu hakkında bilgilendirilmelidir, Hastaya bakım veren aile bireylerinin mümkün olduğunca bakıma katılması duygusal alandaki sorunları ile baş etmesi için yararlı olacaktır,

17 Öneriler Hasta yakınlarının bu süreçte profesyonel destek almaları sağlanmalıdır, Bu profesyonel destek hastanın yatışından itibaren hasta ve yakınlarına sağlanmalıdır, Hasta yakınlarına hastasına nasıl bakım vereceği konusunda bilgi ve beceri kazandırılmalıdır, Bu 7 soruluk anket bize farklı çalışmalarında olabileceğini göstermektedir. Örneklem sayısı artırılabilir.

18 TEŞEKKÜRLER…


"BAKIMIN KALİTESİNİN GELİŞTİRİLMESİNDE" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları