Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Yrd.Doç.Dr. Reha KILIÇHAN Erciyes Üniversitesi Turizm Fakültesi 2018

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Yrd.Doç.Dr. Reha KILIÇHAN Erciyes Üniversitesi Turizm Fakültesi 2018"— Sunum transkripti:

1 Yrd.Doç.Dr. Reha KILIÇHAN Erciyes Üniversitesi Turizm Fakültesi 2018
ZİYAFET ORGANİZASYONU VE YÖNETİMİ 4.Hafta Ziyafet Organizasyonlarının Yönetiminde Organizasyon Yrd.Doç.Dr. Reha KILIÇHAN Erciyes Üniversitesi Turizm Fakültesi 2018

2 İÇERİK Ziyafet Faaliyetlerinde Organizasyon Fonksiyonu
Ziyafetlerde Organizasyonun Önemi ve Organizasyon Süreci Ziyafet Organizasyonu İçerisinde Yer Alan Faaliyetler ve Ziyafette Organizasyon Yapısı Ziyafet Organizasyonunda Görev Dağılımının Yapılması Ziyafet Organizasyonunda Yer Alan Personel ve Görev Tanımları Ziyafet İle İlgili Diğer Faaliyetlerin Organizasyonu

3 Ziyafet Faaliyetlerinde Organizasyon Fonksiyonu
Ziyafet faaliyetlerinde organizasyon fonksiyonu; ziyafetin amaçları ve çalışma prensipleri çerçevesinde kaynakların bir araya getirilmesi, yiyecek ve içecek üretimi ve servisinin belirli kurallar dahilinde yapılmasına ilişkin görev ve sorumlulukların dağıtılmasını kapsamaktadır. Bu kapsamda organizasyon şeması oluşturulmalı, görev dağılımı yapılmalı ve personelin yetki ve sorumlulukları yazılı olarak belirlenmelidir.

4 Ziyafetlerde Organizasyonun Önemi ve Organizasyon Süreci
Bu sürecin ziyafet organizasyonuna sağlayacağı katkılar; Organizasyon şeması ve personelin iş ve görev tanımlarının belirlenmesi ast üst ilişkilerinin düzenli olmasını sağlar, dolayısı ile yetki ve sorumlulukları belirginleştirir. Ziyafet yöneticileri yönetsel görevlerini yerine getirirken, daha özgür davranma ve yaratıcılıklarını görevlerine yansıtma olanağına kavuşurlar. Yoğun tempolu işlerde kargaşaların yaşanmasının önüne geçilmiş olunur. Diğer departmanlarla koordinasyon daha kolaylaşır.

5 Ziyafet Organizasyonu İçerisinde Yer Alan Faaliyetler ve Ziyafette Organizasyon Yapısı
Menünün Belirlenmesi Yiyecek ve İçeceklerin Satın Alınması Ziyafet Personelinin Organize Edilmesi Salon, Malzeme, Araç ve Gereçlerin Temizliği Salonun Düzenlenmesi Masa Düzeninin Yapılması Yiyecek ve İçeceklerin Hazırlanması İstasyon (posta) Dağılımının Yapılması Yiyecek ve İçeceklerin Servisi Her faaliyet detaylandırılmalı, Görev dağılımı yapılmalı…

6 Ziyafet Organizasyonu İçerisinde Yer Alan Faaliyetler ve Ziyafette Organizasyon Yapısı

7 Ziyafet Organizasyonunda Görev Dağılımının Yapılması
Görev dağılımı 3 grupta yapılabilir: Hazırlama, Servis, Satın Alma.

8 Ziyafet Görevlendirme Çizelgesi

9 İstasyon (Posta) Dağılım Tablosu

10 İstasyon (Posta) Dağılım ve Servis Akış Çizelgesi

11 Ziyafet Organizasyonunda Yer Alan Personel ve Görev Tanımları
Yiyecek ve İçecek Müdürü Ziyafet Müdürü Ziyafet Salonu Şefi (Kaptan) Ziyafet Salonu Garsonu Garson Yardımcısı İstasyon (posta) Komisi Komi Yardımcısı

12 Ziyafet İle İlgili Diğer Faaliyetlerin Organizasyonu
Görünen faaliyetlerin haricinde gelecekte karşılaşılabilecek olumsuz faaliyetler için de önlemler alınmalıdır; Menü için gerekli araç, gereç ve malzeme kontrol edilmeli ve yeterli değilse; Stokta var mı? Satın alım mı yapılmalı? Kiralanabilir mi? Personel tespiti yapılmalı ve yeterli değilse; Diğer departmanlardan sağlanabilir mi? Dış kaynaklardan mı temin edilecek? Dış kaynaklara ilişkin elimizde veri var mı? Malzeme, materyal ya da personel dış kaynaklardan sağlanacaksa; Parasal olarak mı? Prestij olarak mı? Sosyal fayda olarak mı? Katkı sağlanacaktır…

13 TEŞEKKÜRLER


"Yrd.Doç.Dr. Reha KILIÇHAN Erciyes Üniversitesi Turizm Fakültesi 2018" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları